Facebook ryhmä Lohjalaiset perheet erotilanteessa

tertsi8

Sujuuko viranomaisissa asiat inhimillisesti ja ammatillisesti?

3

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just joo

Viranomaisasiat ?? Eiköhän erotilanteessa ole tärkeintä, että asianosaiset itse ovat riittävän aikuisia selvittämään eroon liittyviä ongelmia. Kaikki riippuu omasta asenteesta, eli "niin metsä vastaa kun sinne huudetaan" pruukasi vanha äitini todeta.

• Jepulis1

Tuohan olisi ihanteellinen tilanne. Silloinhan viran omaiskoneistoa tarvitsisi lainkaan. :)
        Paitsi huolto ja tapaamis sopimuksiin.

• Just joo
        Jepulis1 kirjoitti:

Tuohan olisi ihanteellinen tilanne. Silloinhan viran omaiskoneistoa tarvitsisi lainkaan. :)
        Paitsi huolto ja tapaamis sopimuksiin.

Muistan hyvinkin yhden tapauksen, jonka ainoa omainen oli viranomainen (yhteen kirjoitettuna), joten ei ne viranomaiset ihan turhia ole.

Ero taasen on teknisenä prosessina erittäin helppo, mutta henkisesti hyvinkin raskas kaikille osapuolille ja siitä yli päästäkseen voidaan tarvita ulkopuolisen apua.
        Tapaamisoikeudet, elatusmaksut yms. hoituu lastenvalvojalla, joka on melko neutraali "sovittelija". Eroava aviopari itse saa tehtyä sovittelusta hankalan niin halutessaan, ei tämä viranomainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      36
      12701
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      629
      3233
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      166
      2228
    4. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      189
      1970
    5. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      105
      1549
    6. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      112
      1389
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      110
      1323
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      336
      1254
    9. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      80
      1228
    10. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      41