Kaiken Jumala sallii?

Taas hyvä esimerkki siitä, että Jumalaa ei yhtään kiinnosta se, että mitä hänen nimissään tehdään:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073118531910_uu.shtml

>>>> Maallikkosaarnaaja Pirkko Jalovaaran entisen avustajan mukaan Jalovaara on kerännyt huiman omaisuuden sairaiden kustannuksella. ...

Rahankeräystilitykseen liitetyn selvityksen perusteella puutteenalaisissa oloissa eläville perheille ja taloudelliseen ahdinkoon joutuneiden henkilöiden hyväksi on rahankeräyksen nettotuotosta 520 737,39 euroa käytetty vain 31 818,90 euroa, eli noin 6,1 prosenttia, Poliisihallituksen päätöksessä sanotaan.

Naisen mukaan Jalovaara on kerännyt parissa vuosikymmenessä huiman omaisuuden sairaiden ja epätoivoisten ihmisten kustannuksella. jne jne jne >>>>

Osaako kukaan miettiä syytä sille, että Jumalaa ei kiinnosta vaikka Hänen nimissään huijattaisiin ihmisiä kuinka pahasti tahansa?

Jos joku kiertäisi huijaamassa sinun nimissäsi ihmisiä, niin puuttuisitko asiaan?

Koettaisitko jotenkin estää nimissäsi huijaamisen, vai antaisitko asian olla ja saisitpa miten huonon ja surkean maineen nimissäsi tapahtuvan huijauksen johdosta, ei se sinua haittaisi millään tavalla?

Vaikka sinun maineesi menisi täysin ja ihmiset, jopa ystäväsi hylkäisivät sinut täysin aiheettomasti sinua kohdanneesta väärinkäytöksestä nimeäsi kohtaan, niin et puuttuisi nimissäsi tapahtuvaan väärinkäytökseen ja huijaukseen millään tavalla?

Ja ajatelkaas, että Jumala on juuri tällainen välinpitämättömyyden huipentuma.

Hänen nimissään huijataan, tapetaan, räjäytellään pommeja, murhataan, raiskataan, kidutetaan ja ties mitä ja Jumala ei puutu asiaan millään tavalla, eikä asia tunnun arvoisaa Kaikkivaltiasta häiritsevän millään tavalla.

Vaikka Hänen suosionsa laskee vaikkapa näistä syistä kiivasta vauhtia, kun ihmiset näkevät sen, että uskonnot eivät tee juuri mitään muuta, kuin huijaavat ihmisiltä omaisuuden, sekä joskus jopa mielenterveyden, Jumalaa ei tunnu asia häiritsevän.

Hän vain odottaa kieli pitkällä sitä, että pääsee tekemään maailmanlopun ja tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita, mutta mikään muu kuin hävittäminen ei tunnu sitä kaveria kiinnostavan.

Jälleen yksi erittäin hyvä syy olla pääsemättä hänen taivaaseensa. Entäpä jos Hän sielläkin jatkaa samaa välinpitämätöntä linjaa kuin nytkin?

37

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppia ikä kaikki B:n

      Oletko varma että Jalovaaran jumala on Jumala?
      Se ei nimittäin oikein siltä vaikuta. Asia tulee kuitenkin selväksi jos kuuntelee tarkkaan kun Jalovaara puhuu jumalastaan, Paneeko Jalovaara jumalansa tilille kaikenlaista mikä ei ole todellisen Jumalan luonteelle sopivaa, jos panee niin silloin on kyse jostain toisesta jumalasta, niitä kun riittää maailmassa. Jalovaaran jumala ehkä on kiinasta,, tai afrikasta ,, tai persiasta ..tai jospa se onkin yksi näistä "luotujaan ikuisesti piinaavista jumalista". Sinun tulisi kysyä Jalovaaralta että mikä näistä jumalista on se jonka nimissä hän on omaisuutensa kerännyt.
      Raamatun Jumala ei Jalovaaran toimista kuitenkaan pidä ja on varma että jos Jalovaara nyt todella on syyllistynyt näisin tekoihin joista sinäkin häntä syytät, eikä tee todellista täyskäännöstä elämässään.. silloin tulee hänen tekojensa seuraus olemaan ikuinen kuolema.ja ikuinen tuhoutuminen. Myös Jalovaaran muisto katoaa, mutta Jumala ei koskaan katoa, joten voit olla aivan rauhassa. Ikuisen Jumalan mittakaavassa on Jalovaarankin elämän pituus kuin kuin murto-osa yhdestä henkäyksestä jos sitäkään. Joten älä kysele että miksi Jumala jo ei ole syntisten kimpussa. Oikeastaan sinuna olisin iloinen siitä että Jumala antaa syntisille hieman aikaa - ajattele nyt sinäkin olet pilkannut ja ivannut ikuista Jumalaa vaikka kuinka paljon - ja kuitenkin saat elää ja siis mahdollisuuden ajatella asioita uuden kerran .. Olisit kiitollinen etkä huutaisi Jumalaa antamaan meille tekojemme mukaan.

      2. Piet. 3:9
      Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

      Bushmanni, asia on niin että synti tuhoaa elämän - jokaisen elämän ja vain Jumala voi auttaa meidät eroon synnistä, Siksi kehoitukseni sinullekin on: Tee parannus nyt kun vielä on aikaa - äläkä huutele kuolemasi perään .. Se tulee aikanaan kaikille jotka eivät halua elää siten että heidän elämänsä voi pysyä. Ei mitään eroa Jalovaaran ja muiden syntisten välillä.

      • >>> Oletko varma että Jalovaaran jumala on Jumala? >>

        Juu. Kyllä siellä kristinuskon Jumalaa rukoillaan ja raamattua heilutellaan.

        >>> Raamatun Jumala ei Jalovaaran toimista kuitenkaan pidä ja on varma että jos Jalovaara nyt todella on syyllistynyt näisin tekoihin joista sinäkin häntä syytät >>

        En minä Jalovaaraa mistään syytä. Sen tekee oikeusistuin sitten joskus, jos aihetta on.

        Sen sijaan minä syytän Jumalaa, joka ei tee yhtikäs mitään sille, että Hänen pyhässä nimissään huijataan ihmisiä huijaamasta päästyä.

        >>> Oikeastaan sinuna olisin iloinen siitä että Jumala antaa syntisille hieman aikaa >>>

        Antaa lähinnä aikaa harrastaa yhtä kierompia huijauksia omissa nimissään. Sellainen ketku tuo Jumalasi on.

        >>> Siksi kehoitukseni sinullekin on: Tee parannus nyt kun vielä on aikaa >>>

        Mistä minun tulisi tehdä parannus?

        Ja sano yksikin hyvä syy, että minä haluaisin tuon välinpitämättömän ja huijauksia ja rötöstelyä omissa nimissään suvaitsevan Jumalasi hoteisiin ikuisuudeksi kuolemani jälkeen?

        Jos vaihtoehdot ovat ikuinen lepo, lopullinen kuolema ja toinen on viettää ikuisuus tuon rikollisuutta vain katselevan välinpitämättömän Jumalan kanssa, niin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon aivan täydellisen vapaaehtoisena ja tietoisena.


      • Jeppen posti
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Oletko varma että Jalovaaran jumala on Jumala? >>

        Juu. Kyllä siellä kristinuskon Jumalaa rukoillaan ja raamattua heilutellaan.

        >>> Raamatun Jumala ei Jalovaaran toimista kuitenkaan pidä ja on varma että jos Jalovaara nyt todella on syyllistynyt näisin tekoihin joista sinäkin häntä syytät >>

        En minä Jalovaaraa mistään syytä. Sen tekee oikeusistuin sitten joskus, jos aihetta on.

        Sen sijaan minä syytän Jumalaa, joka ei tee yhtikäs mitään sille, että Hänen pyhässä nimissään huijataan ihmisiä huijaamasta päästyä.

        >>> Oikeastaan sinuna olisin iloinen siitä että Jumala antaa syntisille hieman aikaa >>>

        Antaa lähinnä aikaa harrastaa yhtä kierompia huijauksia omissa nimissään. Sellainen ketku tuo Jumalasi on.

        >>> Siksi kehoitukseni sinullekin on: Tee parannus nyt kun vielä on aikaa >>>

        Mistä minun tulisi tehdä parannus?

        Ja sano yksikin hyvä syy, että minä haluaisin tuon välinpitämättömän ja huijauksia ja rötöstelyä omissa nimissään suvaitsevan Jumalasi hoteisiin ikuisuudeksi kuolemani jälkeen?

        Jos vaihtoehdot ovat ikuinen lepo, lopullinen kuolema ja toinen on viettää ikuisuus tuon rikollisuutta vain katselevan välinpitämättömän Jumalan kanssa, niin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon aivan täydellisen vapaaehtoisena ja tietoisena.

        ""Mistä minun tulisi tehdä parannus?"" kysyy Bushmanni (kai huolissaan) ja pyytää sanomaan edes yhdenkin syyn, miksi syntisiä aikansa suvaisevaa Jumalaa tulisi kuunnella.. ja eikä siinä kaikki ... !!
        Bushmanni teki julkisen - oman - vapaaehtoisen valintansa seuraavasti: ##... Jos vaihtoehdot ovat ikuinen lepo, lopullinen kuolema ja toinen on viettää ikuisuus Jumalan kanssa, niin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon aivan täydellisen vapaaehtoisena ja tietoisena. ##

        Valintaansa Bushmanni perustelee sillä että Jumala antaa syntisille liikaa aikaa parannuksen tekoon.. jonka seurauksena tämä maailma sitten on menossa kohti auttamatonta loppuaan.. Busmannia ei siis tyydytä se tapa millä Jumala asiansa hoitaa ja siksi hän ei halua elää "sellaisen" Jumalan valtakunnassa.

        Tästä Bushmannin touhusta tulee mieleen, se pikku poika (sanotaan nimeksi vaikka "pikku Bushmanni") joka otti leikkikalunsa mukaansa kun kiukutteli vanhemmilleen ja päätti muuttaa pois kotoaan.. huuteli vielä mennessään vanhemmilleen kiukkuisia huomautuksia kuinka he eivät YMMÄRRÄ mitään .. ja kaikki toimikin oikein hyvin, pikku Bushmanni oli vapaa ja aurinkokin paistoi ....ainakin iltaan asti .. mutta kun alkoi hämärtää tuli pikku Bushmannille kotiin ikävä - ok hän syytteli TIETENKIN YHÄ vanhempiaan .. esimerkiksi siitä, että alkoi hämärtää .. "Minkätähden täytyy alkaa hämärtämään", HUUSI pikku Bushmanni.. MIKSEI OLE VALOISAA ...!! Minä en käsitä miksi kaikki yhtä äkkiä alkaa hämätymään, kuka on syypää - huuteli pikku Bushmanni..
        Mutta se oli vain alkua - alkoi tulla pimeää - pikku Bushmannin ääni alkoi vähän väristä - suunnilleen kuin hän olisi yht'äkkiä saanut äänenmurroksen.. Hän yritti vielä kerran rohkeasti särö-äänellään valittaa että " kun tää on näin pimeetä " ..

        Kuinkahan pikku Bushmannin käy?


      • Jeppen posti kirjoitti:

        ""Mistä minun tulisi tehdä parannus?"" kysyy Bushmanni (kai huolissaan) ja pyytää sanomaan edes yhdenkin syyn, miksi syntisiä aikansa suvaisevaa Jumalaa tulisi kuunnella.. ja eikä siinä kaikki ... !!
        Bushmanni teki julkisen - oman - vapaaehtoisen valintansa seuraavasti: ##... Jos vaihtoehdot ovat ikuinen lepo, lopullinen kuolema ja toinen on viettää ikuisuus Jumalan kanssa, niin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon aivan täydellisen vapaaehtoisena ja tietoisena. ##

        Valintaansa Bushmanni perustelee sillä että Jumala antaa syntisille liikaa aikaa parannuksen tekoon.. jonka seurauksena tämä maailma sitten on menossa kohti auttamatonta loppuaan.. Busmannia ei siis tyydytä se tapa millä Jumala asiansa hoitaa ja siksi hän ei halua elää "sellaisen" Jumalan valtakunnassa.

        Tästä Bushmannin touhusta tulee mieleen, se pikku poika (sanotaan nimeksi vaikka "pikku Bushmanni") joka otti leikkikalunsa mukaansa kun kiukutteli vanhemmilleen ja päätti muuttaa pois kotoaan.. huuteli vielä mennessään vanhemmilleen kiukkuisia huomautuksia kuinka he eivät YMMÄRRÄ mitään .. ja kaikki toimikin oikein hyvin, pikku Bushmanni oli vapaa ja aurinkokin paistoi ....ainakin iltaan asti .. mutta kun alkoi hämärtää tuli pikku Bushmannille kotiin ikävä - ok hän syytteli TIETENKIN YHÄ vanhempiaan .. esimerkiksi siitä, että alkoi hämärtää .. "Minkätähden täytyy alkaa hämärtämään", HUUSI pikku Bushmanni.. MIKSEI OLE VALOISAA ...!! Minä en käsitä miksi kaikki yhtä äkkiä alkaa hämätymään, kuka on syypää - huuteli pikku Bushmanni..
        Mutta se oli vain alkua - alkoi tulla pimeää - pikku Bushmannin ääni alkoi vähän väristä - suunnilleen kuin hän olisi yht'äkkiä saanut äänenmurroksen.. Hän yritti vielä kerran rohkeasti särö-äänellään valittaa että " kun tää on näin pimeetä " ..

        Kuinkahan pikku Bushmannin käy?

        >>> ja pyytää sanomaan edes yhdenkin syyn, miksi syntisiä aikansa suvaisevaa Jumalaa tulisi kuunnella >>>

        No et sitten keksinyt edes yhtä syytä, että minun pitäisi kuunnella sinun välinpitämätöntä ja saamatonta Jumalaasi?

        Yksi syy ei liene paljoa pyydetty?

        >>> Bushmanni teki julkisen - oman - vapaaehtoisen valintansa seuraavasti >>>

        Säästetään aikaa, niin Jumalasi pääsee vaikka sinua hieman nopeammin tuomitsemaan. Siinä voi hetki mennä, kun jokainen sanottu sana ja jokainen tehty teko on lajiteltu, niin jos minä menen helvettiin vapaaehtoisesti, ilman turhia tuomitsemisia, niin teidän muiden toilailuja voi sitten syynätä hiukan tarkemmin.

        > Busmannia ei siis tyydytä se tapa millä Jumala asiansa hoitaa ja siksi hän ei halua elää "sellaisen" Jumalan valtakunnassa. >>>

        Jumalasi on rikollinen, jonka paikka olisi vankilassa, jos minulta kysytään. Hänet voisi tuomita sotarikoksista vaikka miljoonaan elinkautiseen ihan muutaman viime vuosisadan hyväksymistään sotarikoksista, jotka Hänen nimissään on tehty, Hänen niihin puuttumatta.

        Ja sitten tuo loppu, niin mitä ihmettä siinä taas koetettiin kertoa?

        Ei mitään älyä, sanoisin, mutta tosin aika linjassa sen kirjoittelun tason kanssa, jota yleensä harrastat.

        Minä olen pärjännyt ilman jumalaasi erittäin pitkään, ilman mitään ongelmia.

        Ja kuten kerroin, mikäli tämä sadistinen hullu sitten pahaksi onnekseni olisikin olemassa, niin siihenkin olen jo varautunut ja voin mennä sen jumalan helvettiin/kadotukseen/ikuiseen uneen yms yms täysin vapaaehtoisesti ja ilman mitään mutinoita.


      • Synnin palkasta sana
        bushmanni kirjoitti:

        >>> ja pyytää sanomaan edes yhdenkin syyn, miksi syntisiä aikansa suvaisevaa Jumalaa tulisi kuunnella >>>

        No et sitten keksinyt edes yhtä syytä, että minun pitäisi kuunnella sinun välinpitämätöntä ja saamatonta Jumalaasi?

        Yksi syy ei liene paljoa pyydetty?

        >>> Bushmanni teki julkisen - oman - vapaaehtoisen valintansa seuraavasti >>>

        Säästetään aikaa, niin Jumalasi pääsee vaikka sinua hieman nopeammin tuomitsemaan. Siinä voi hetki mennä, kun jokainen sanottu sana ja jokainen tehty teko on lajiteltu, niin jos minä menen helvettiin vapaaehtoisesti, ilman turhia tuomitsemisia, niin teidän muiden toilailuja voi sitten syynätä hiukan tarkemmin.

        > Busmannia ei siis tyydytä se tapa millä Jumala asiansa hoitaa ja siksi hän ei halua elää "sellaisen" Jumalan valtakunnassa. >>>

        Jumalasi on rikollinen, jonka paikka olisi vankilassa, jos minulta kysytään. Hänet voisi tuomita sotarikoksista vaikka miljoonaan elinkautiseen ihan muutaman viime vuosisadan hyväksymistään sotarikoksista, jotka Hänen nimissään on tehty, Hänen niihin puuttumatta.

        Ja sitten tuo loppu, niin mitä ihmettä siinä taas koetettiin kertoa?

        Ei mitään älyä, sanoisin, mutta tosin aika linjassa sen kirjoittelun tason kanssa, jota yleensä harrastat.

        Minä olen pärjännyt ilman jumalaasi erittäin pitkään, ilman mitään ongelmia.

        Ja kuten kerroin, mikäli tämä sadistinen hullu sitten pahaksi onnekseni olisikin olemassa, niin siihenkin olen jo varautunut ja voin mennä sen jumalan helvettiin/kadotukseen/ikuiseen uneen yms yms täysin vapaaehtoisesti ja ilman mitään mutinoita.

        Hei, Bushmannista on tullut lahkolainen, vai miten tän tulkkais?
        #Säästetään aikaa, niin Jumalasi pääsee vaikka sinua hieman nopeammin tuomitsemaan. Siinä voi hetki mennä, kun jokainen sanottu sana ja jokainen tehty teko on lajiteltu, niin jos minä menen helvettiin vapaaehtoisesti, ilman turhia tuomitsemisia, niin teidän muiden toilailuja voi sitten syynätä hiukan tarkemmin.#

        Bushmanni ei ole vieläkään oppinut että kuolema on "SYNNIN PALKKA" ..
        Ei siinä sen kummempia tuomitsemisia tarvita. Ei olisi kovinkaan mielekästä tuomita kuolevaa kuolemaan. Ajattele nyt itsekin - naapurin vanha koira on kuolemassa ja koska sinä et koirasta pidä niin menet kiireesti sinne ja tuomitset koiran kuolemaan. Kuinka järkevää se olisi ?
        Eiköhän se ihan sama asia ihmisten kuoleman kanssa - synnin palkka on kuolema mikä siis noin kääntäen tarkoittaa että kaiki tekeminen joka tuhoaa elämää on syntiä ... ja sellaisia meidän tekomme ovat - syntisiä.

        Jokainen on siis oma tuomarinsa - valinta (jonka jo tuossa näköjään teitkin) on se mikä ratkaisee. Ihminen valitsee elämän ja kuoleman välillä - eikö niin.

        Se että Jumala antaa valinnan mahdollisuuden on suurta - maksoi meidän tekojemme seuraukset jotta meillä olisi elämän mahdollisuus.


      • No voi sun kanssas
        bushmanni kirjoitti:

        >>> ja pyytää sanomaan edes yhdenkin syyn, miksi syntisiä aikansa suvaisevaa Jumalaa tulisi kuunnella >>>

        No et sitten keksinyt edes yhtä syytä, että minun pitäisi kuunnella sinun välinpitämätöntä ja saamatonta Jumalaasi?

        Yksi syy ei liene paljoa pyydetty?

        >>> Bushmanni teki julkisen - oman - vapaaehtoisen valintansa seuraavasti >>>

        Säästetään aikaa, niin Jumalasi pääsee vaikka sinua hieman nopeammin tuomitsemaan. Siinä voi hetki mennä, kun jokainen sanottu sana ja jokainen tehty teko on lajiteltu, niin jos minä menen helvettiin vapaaehtoisesti, ilman turhia tuomitsemisia, niin teidän muiden toilailuja voi sitten syynätä hiukan tarkemmin.

        > Busmannia ei siis tyydytä se tapa millä Jumala asiansa hoitaa ja siksi hän ei halua elää "sellaisen" Jumalan valtakunnassa. >>>

        Jumalasi on rikollinen, jonka paikka olisi vankilassa, jos minulta kysytään. Hänet voisi tuomita sotarikoksista vaikka miljoonaan elinkautiseen ihan muutaman viime vuosisadan hyväksymistään sotarikoksista, jotka Hänen nimissään on tehty, Hänen niihin puuttumatta.

        Ja sitten tuo loppu, niin mitä ihmettä siinä taas koetettiin kertoa?

        Ei mitään älyä, sanoisin, mutta tosin aika linjassa sen kirjoittelun tason kanssa, jota yleensä harrastat.

        Minä olen pärjännyt ilman jumalaasi erittäin pitkään, ilman mitään ongelmia.

        Ja kuten kerroin, mikäli tämä sadistinen hullu sitten pahaksi onnekseni olisikin olemassa, niin siihenkin olen jo varautunut ja voin mennä sen jumalan helvettiin/kadotukseen/ikuiseen uneen yms yms täysin vapaaehtoisesti ja ilman mitään mutinoita.

        Bushmanni (epätoivossaan): Jumalasi on rikollinen, jonka paikka olisi vankilassa, jos minulta kysytään.

        Jos sinulta kysytään??
        Voi hyvä mies miksi sinulta kysyttäisi ? ethän sinä kelpaa tuomariksi. Tuomarin tulee olla oikeudenmukainen ja puolueeton.


      • Synnin palkasta sana kirjoitti:

        Hei, Bushmannista on tullut lahkolainen, vai miten tän tulkkais?
        #Säästetään aikaa, niin Jumalasi pääsee vaikka sinua hieman nopeammin tuomitsemaan. Siinä voi hetki mennä, kun jokainen sanottu sana ja jokainen tehty teko on lajiteltu, niin jos minä menen helvettiin vapaaehtoisesti, ilman turhia tuomitsemisia, niin teidän muiden toilailuja voi sitten syynätä hiukan tarkemmin.#

        Bushmanni ei ole vieläkään oppinut että kuolema on "SYNNIN PALKKA" ..
        Ei siinä sen kummempia tuomitsemisia tarvita. Ei olisi kovinkaan mielekästä tuomita kuolevaa kuolemaan. Ajattele nyt itsekin - naapurin vanha koira on kuolemassa ja koska sinä et koirasta pidä niin menet kiireesti sinne ja tuomitset koiran kuolemaan. Kuinka järkevää se olisi ?
        Eiköhän se ihan sama asia ihmisten kuoleman kanssa - synnin palkka on kuolema mikä siis noin kääntäen tarkoittaa että kaiki tekeminen joka tuhoaa elämää on syntiä ... ja sellaisia meidän tekomme ovat - syntisiä.

        Jokainen on siis oma tuomarinsa - valinta (jonka jo tuossa näköjään teitkin) on se mikä ratkaisee. Ihminen valitsee elämän ja kuoleman välillä - eikö niin.

        Se että Jumala antaa valinnan mahdollisuuden on suurta - maksoi meidän tekojemme seuraukset jotta meillä olisi elämän mahdollisuus.

        >>> Ajattele nyt itsekin - naapurin vanha koira on kuolemassa ja koska sinä et koirasta pidä niin menet kiireesti sinne ja tuomitset koiran kuolemaan. Kuinka järkevää se olisi ? >>>

        Mikä oli tuo täysin järjettömän esimerkin pointti?

        Mitä koetit sillä kertoa?

        > Se että Jumala antaa valinnan mahdollisuuden on suurta - maksoi meidän tekojemme seuraukset jotta meillä olisi elämän mahdollisuus. >>>

        Jumala asetti ihmiselle ansan, johon ihminen lankesi. Sen seurauksena hän kosti kaikille ihmisille, myös tulevaisuuden syntymättömille ihmisille sadistisella julmuudella tämän typerän ansansa ja sitten keksi, että kun hän tekee itsemurhan, niin se sovittaa hänen oman typerän tekonsa seuraukset ja meidän pitäisi vieläpä kiittää tätä turjaketta siitä!

        Onnea vaan sinulle, jos matkalippu tämän kahelin ikuisuuteen on jo taskussasi.


      • No voi sun kanssas kirjoitti:

        Bushmanni (epätoivossaan): Jumalasi on rikollinen, jonka paikka olisi vankilassa, jos minulta kysytään.

        Jos sinulta kysytään??
        Voi hyvä mies miksi sinulta kysyttäisi ? ethän sinä kelpaa tuomariksi. Tuomarin tulee olla oikeudenmukainen ja puolueeton.

        >>> Bushmanni (epätoivossaan): >>>

        Miksi minä olen epätoivoinen?

        Olen paljon eläväisempi kuin sinun jumalasi.

        Mutta kunhan jumalasi joskus pilkistäisi piilopaikastaan, niin hän olisi kansainvälisessä sotarikosoikeudenkäynnissä syytettynä jo heti seuraavana päivänä.

        Siksipä jumalasi katsookin parhaimmaksi piileskellä näkymättömissä, kuten on tehnytkin jo rapiat 2000 vuotta. Sen verran jumalasi pelkää meidän ihmisten tuomioistuimia, että eipä ole nenäänsä täällä enää uskaltanut näyttää.


      • Lapsen suusta
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ajattele nyt itsekin - naapurin vanha koira on kuolemassa ja koska sinä et koirasta pidä niin menet kiireesti sinne ja tuomitset koiran kuolemaan. Kuinka järkevää se olisi ? >>>

        Mikä oli tuo täysin järjettömän esimerkin pointti?

        Mitä koetit sillä kertoa?

        > Se että Jumala antaa valinnan mahdollisuuden on suurta - maksoi meidän tekojemme seuraukset jotta meillä olisi elämän mahdollisuus. >>>

        Jumala asetti ihmiselle ansan, johon ihminen lankesi. Sen seurauksena hän kosti kaikille ihmisille, myös tulevaisuuden syntymättömille ihmisille sadistisella julmuudella tämän typerän ansansa ja sitten keksi, että kun hän tekee itsemurhan, niin se sovittaa hänen oman typerän tekonsa seuraukset ja meidän pitäisi vieläpä kiittää tätä turjaketta siitä!

        Onnea vaan sinulle, jos matkalippu tämän kahelin ikuisuuteen on jo taskussasi.

        Bushmannilla meni sormi suuhun .. kerroin tuon "järjettömän esimerkin" lapselleni ja hän ymmärsi "pointin" noin kolmessa sekunnissa..
        Lapseni sanoi, miks jo kuolevaa pitäis tuomita kuolemaan - se kuolee jo.. koko ajan. sen vois tuomita elämään ..

        :D


      • Lapsen suusta kirjoitti:

        Bushmannilla meni sormi suuhun .. kerroin tuon "järjettömän esimerkin" lapselleni ja hän ymmärsi "pointin" noin kolmessa sekunnissa..
        Lapseni sanoi, miks jo kuolevaa pitäis tuomita kuolemaan - se kuolee jo.. koko ajan. sen vois tuomita elämään ..

        :D

        >> Bushmannilla meni sormi suuhun . >>>

        Ei mennyt.

        > kerroin tuon "järjettömän esimerkin" lapselleni >>>

        Onko sinulla lapsiakin, joille kerrot noita tarinoita? Otan osaa.

        Esimerkkisi oli täysin järjetön siitä syystä, että tuollaista ei voi kukaan tervejärkinen odottaa tapahtuvaksi. Paitsi sinä.

        Esimerkin pitäisi olla sellainen, että sellaista voi tapahtua ja on ehkä tapahtunut, niin silloin lukija pystyy samaistumaan esimerkin tapahtumiin.

        Minulla ei olisi pienintäkään syytä mennä tuomitsemaan naapurin kuolevaa koiraa kuolemaan, vaikka en pitäisi siitä yhtään.

        Naapurin kuolevan koiran tuomitseminen kuolemaan? Voi pyhä sylvi sinun kanssasi ja jos lapsesi ymmärsi heti pointin ja piti esimerkkiäsi järkevänä, niin eipä ole omena kauas puusta pudonnut.

        Joten siksi sinun esimerkkisi ovat täysin järjettömiä ja niin typeriä, että en edes keksi sanoja sitä typeryyttä kuvailemaan.


      • Bushmannin kierre
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Bushmanni (epätoivossaan): >>>

        Miksi minä olen epätoivoinen?

        Olen paljon eläväisempi kuin sinun jumalasi.

        Mutta kunhan jumalasi joskus pilkistäisi piilopaikastaan, niin hän olisi kansainvälisessä sotarikosoikeudenkäynnissä syytettynä jo heti seuraavana päivänä.

        Siksipä jumalasi katsookin parhaimmaksi piileskellä näkymättömissä, kuten on tehnytkin jo rapiat 2000 vuotta. Sen verran jumalasi pelkää meidän ihmisten tuomioistuimia, että eipä ole nenäänsä täällä enää uskaltanut näyttää.

        Nimimerkki Bushmanni huseeraa palstalla vihaisuutensa sokaisemana - hän ei kuitenkaan ole ihan varma että keneen kohdistaa vihansa ja siksi hän parjaa Jumalaa !?

        Mutta .. eihän Bushmanni edes usko Jumalaan .. siis mistä on kysymys ?

        Juu, Bushmannilla on tarve .. nimittäin kohentaa olematonta itsetuntoaan ja siksi hän käyttää Jumalaa ja ihmisten uskoa Jumalaan vain lyömäaseena jolla hän yrittää mukiloida muita palstalaisia .. mikä ei tietenkään ole auttanut häntä tippaakaan kaikkien näiden vuosien aikana (päin vastoin).
        Korvikkeena tälle täydelliselle epäonnistumiselleen haluaa Bushmanni "värvätä" muita ateisteja ja Jumalan pilkkaajia ja tehdä heistäkin itsensä kaltaisia onnettomia ihmisten syyttäjiä, joihin iskostuu sama sairas tarve ainakin yrittää kohentaa omaa alati heikentyvää itsetuntoaan, muiden painostamisella ja vakuutteluillaan (itselleen ja muille) että nuo muut ovat vieläkin onnettomampia ..

        Tämä on käsitykseni Bushmannista sen jälkeen kun olen lukenut hänen kirjoituksiaan tällä palstalla - jossa hän tuntuu käyttävän noin puolet elämästään!! (ja tätä on jatkunut monet vuodet). Tämän tuloksena hänen itsetuntonsa näyttää tänään olevan huonompi kuin koskaan ennen, hänen "ystävänsä" palstalla ovat enimmäkseen Jumalan kieltäjiä joista monella on yhtä vaikeaa kuin Bushmannilla itselään .. ja uskovaisten usko näyttää vain vahvistuvan entisestään, heidän verratessa Jumalan Sanaa Bushmannin kirjoituksiin.. joiden vaikutus nykyään rajoittuu enimmäkseen vain huokaukseen että "voi voi".

        Näiden kokemusten luulisi antavan Bushmannille ajattelemisen aihetta - mutta tähän asti on Bushmanni tiukasti pysytellyt tällä katastroofi linjallaan .. mikä tekee hänen elämästään niin suppean - valitettavasti ei näy valoa Bushmannin tunnelissa ainakaan vielä, mutta toivotaan parasta.


      • Bushmannin kierre kirjoitti:

        Nimimerkki Bushmanni huseeraa palstalla vihaisuutensa sokaisemana - hän ei kuitenkaan ole ihan varma että keneen kohdistaa vihansa ja siksi hän parjaa Jumalaa !?

        Mutta .. eihän Bushmanni edes usko Jumalaan .. siis mistä on kysymys ?

        Juu, Bushmannilla on tarve .. nimittäin kohentaa olematonta itsetuntoaan ja siksi hän käyttää Jumalaa ja ihmisten uskoa Jumalaan vain lyömäaseena jolla hän yrittää mukiloida muita palstalaisia .. mikä ei tietenkään ole auttanut häntä tippaakaan kaikkien näiden vuosien aikana (päin vastoin).
        Korvikkeena tälle täydelliselle epäonnistumiselleen haluaa Bushmanni "värvätä" muita ateisteja ja Jumalan pilkkaajia ja tehdä heistäkin itsensä kaltaisia onnettomia ihmisten syyttäjiä, joihin iskostuu sama sairas tarve ainakin yrittää kohentaa omaa alati heikentyvää itsetuntoaan, muiden painostamisella ja vakuutteluillaan (itselleen ja muille) että nuo muut ovat vieläkin onnettomampia ..

        Tämä on käsitykseni Bushmannista sen jälkeen kun olen lukenut hänen kirjoituksiaan tällä palstalla - jossa hän tuntuu käyttävän noin puolet elämästään!! (ja tätä on jatkunut monet vuodet). Tämän tuloksena hänen itsetuntonsa näyttää tänään olevan huonompi kuin koskaan ennen, hänen "ystävänsä" palstalla ovat enimmäkseen Jumalan kieltäjiä joista monella on yhtä vaikeaa kuin Bushmannilla itselään .. ja uskovaisten usko näyttää vain vahvistuvan entisestään, heidän verratessa Jumalan Sanaa Bushmannin kirjoituksiin.. joiden vaikutus nykyään rajoittuu enimmäkseen vain huokaukseen että "voi voi".

        Näiden kokemusten luulisi antavan Bushmannille ajattelemisen aihetta - mutta tähän asti on Bushmanni tiukasti pysytellyt tällä katastroofi linjallaan .. mikä tekee hänen elämästään niin suppean - valitettavasti ei näy valoa Bushmannin tunnelissa ainakaan vielä, mutta toivotaan parasta.

        >>> Bushmannin Bushmanni Bushmanni Bushmannilla Bushmanni Bushmannista Bushmannilla Bushmannin Bushmannille Bushmanni Bushmannin >>>

        Jälleen rakas lähimmäiseni, tuttu ja turvallinen, sai kirjoitettua paljon minusta, mutta olisiko yhtään jumalastasi?

        Eipä taida olla, kuten ei ennenkään, sillä jumalastasi et tunnu kykenevän kirjoittaa yhtään järjellistä lausetta, etenkin kun aiheena on se, että kuinka jumala sallii huijata omissa nimissään.

        Joten kokeilepa pysyä aiheessa, älälä koko ajan kirjoita minusta, vaikka ethän sinä muuta tietenkään osaa. Perusta oma ketju minun käsittelemiselleni.

        Mutta onhan se mukavaa nähdä, että minusta saatte paljon enemmän tekstiä aikaan kuin kuolleesta jumalastanne! Se imartelee minua kovin.


      • Vakavasti
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Bushmannin Bushmanni Bushmanni Bushmannilla Bushmanni Bushmannista Bushmannilla Bushmannin Bushmannille Bushmanni Bushmannin >>>

        Jälleen rakas lähimmäiseni, tuttu ja turvallinen, sai kirjoitettua paljon minusta, mutta olisiko yhtään jumalastasi?

        Eipä taida olla, kuten ei ennenkään, sillä jumalastasi et tunnu kykenevän kirjoittaa yhtään järjellistä lausetta, etenkin kun aiheena on se, että kuinka jumala sallii huijata omissa nimissään.

        Joten kokeilepa pysyä aiheessa, älälä koko ajan kirjoita minusta, vaikka ethän sinä muuta tietenkään osaa. Perusta oma ketju minun käsittelemiselleni.

        Mutta onhan se mukavaa nähdä, että minusta saatte paljon enemmän tekstiä aikaan kuin kuolleesta jumalastanne! Se imartelee minua kovin.

        #>>> Bushmannin Bushmanni Bushmanni Bushmannilla Bushmanni Bushmannista Bushmannilla Bushmannin Bushmannille Bushmanni Bushmannin >>>#

        Aika hyvä kuva elämästäsi ..

        Kyllä sinun kirjoituksesi palstalla on sinut paljastanut niin perusteellisesti, että jokainen voi todeta missä kierteessä elämäsi on. Ei ole mikään ilo siitä kirjoittaa, mutta noihin Jumalaa ja ihmisiä halveksiviin kirjoituksiin voi muutenkaan vastata. Jokin vakava syy täytyy ihmiisellä olla jos hän jankuttaa samaa muita halveksivaa asiatonta soopaa vuodesta toiseen - aivan vakavasti sanon - olet ainutlaatuinen .. etkö ole sitä itse huomannut?


      • Aiheessa ollaan
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Bushmannin Bushmanni Bushmanni Bushmannilla Bushmanni Bushmannista Bushmannilla Bushmannin Bushmannille Bushmanni Bushmannin >>>

        Jälleen rakas lähimmäiseni, tuttu ja turvallinen, sai kirjoitettua paljon minusta, mutta olisiko yhtään jumalastasi?

        Eipä taida olla, kuten ei ennenkään, sillä jumalastasi et tunnu kykenevän kirjoittaa yhtään järjellistä lausetta, etenkin kun aiheena on se, että kuinka jumala sallii huijata omissa nimissään.

        Joten kokeilepa pysyä aiheessa, älälä koko ajan kirjoita minusta, vaikka ethän sinä muuta tietenkään osaa. Perusta oma ketju minun käsittelemiselleni.

        Mutta onhan se mukavaa nähdä, että minusta saatte paljon enemmän tekstiä aikaan kuin kuolleesta jumalastanne! Se imartelee minua kovin.

        Jos joku tavallasi jankkaa vuosikaudet samaa asiaansa jokaisessa viestissään, tulee jankkamisestasi aloituksiesi "aihe".


      • Synnin palkasta sana kirjoitti:

        Hei, Bushmannista on tullut lahkolainen, vai miten tän tulkkais?
        #Säästetään aikaa, niin Jumalasi pääsee vaikka sinua hieman nopeammin tuomitsemaan. Siinä voi hetki mennä, kun jokainen sanottu sana ja jokainen tehty teko on lajiteltu, niin jos minä menen helvettiin vapaaehtoisesti, ilman turhia tuomitsemisia, niin teidän muiden toilailuja voi sitten syynätä hiukan tarkemmin.#

        Bushmanni ei ole vieläkään oppinut että kuolema on "SYNNIN PALKKA" ..
        Ei siinä sen kummempia tuomitsemisia tarvita. Ei olisi kovinkaan mielekästä tuomita kuolevaa kuolemaan. Ajattele nyt itsekin - naapurin vanha koira on kuolemassa ja koska sinä et koirasta pidä niin menet kiireesti sinne ja tuomitset koiran kuolemaan. Kuinka järkevää se olisi ?
        Eiköhän se ihan sama asia ihmisten kuoleman kanssa - synnin palkka on kuolema mikä siis noin kääntäen tarkoittaa että kaiki tekeminen joka tuhoaa elämää on syntiä ... ja sellaisia meidän tekomme ovat - syntisiä.

        Jokainen on siis oma tuomarinsa - valinta (jonka jo tuossa näköjään teitkin) on se mikä ratkaisee. Ihminen valitsee elämän ja kuoleman välillä - eikö niin.

        Se että Jumala antaa valinnan mahdollisuuden on suurta - maksoi meidän tekojemme seuraukset jotta meillä olisi elämän mahdollisuus.

        Synnin palkasta sana kirjotti: «Bushmanni ei ole vieläkään oppinut että kuolema on "SYNNIN PALKKA" ..
        Ei siinä sen kummempia tuomitsemisia tarvita. Ei olisi kovinkaan mielekästä tuomita kuolevaa kuolemaan. Ajattele nyt itsekin - naapurin vanha koira on kuolemassa ja koska sinä et koirasta pidä niin menet kiireesti sinne ja tuomitset koiran kuolemaan. Kuinka järkevää se olisi ?»

        Mikä tämän vertauskuvallisen tarinan yhteys on kommentoitavaan viestiin?

        Kuolema on ajallisen elämän ominaisuus. Sillä on kaksi päätä kuin makkarassa, alku ja loppu. Tosin makkarassa nuo päät ovat samanarvoisia, kun alku ja loppu ovat erotettavissa toisistaan ajan suunnan avulla.


      • Vakavasti kirjoitti:

        #>>> Bushmannin Bushmanni Bushmanni Bushmannilla Bushmanni Bushmannista Bushmannilla Bushmannin Bushmannille Bushmanni Bushmannin >>>#

        Aika hyvä kuva elämästäsi ..

        Kyllä sinun kirjoituksesi palstalla on sinut paljastanut niin perusteellisesti, että jokainen voi todeta missä kierteessä elämäsi on. Ei ole mikään ilo siitä kirjoittaa, mutta noihin Jumalaa ja ihmisiä halveksiviin kirjoituksiin voi muutenkaan vastata. Jokin vakava syy täytyy ihmiisellä olla jos hän jankuttaa samaa muita halveksivaa asiatonta soopaa vuodesta toiseen - aivan vakavasti sanon - olet ainutlaatuinen .. etkö ole sitä itse huomannut?

        >>> Aika hyvä kuva elämästäsi .. >>>

        Noin yleisesti minä en kirjoita itsestäni yhtään mitään, vaan laadin aloituksia sen perusteella, että mistä luulisin saavani hyvää ja mielenkiintoista keskustelua aikaiseksi.

        Sitten täällä on määrättyjä "avohoito"-tyyppisiä kirjoittajia, joilla on pakonomainen taipumus kirjoittaa vain minusta.

        Jos kirjoitukseni on mielestäsi asiatonta soopaa, niin osoita se perustellen mielipiteesi selkeästi.

        Jos sinulla on paljon esimerkkejä siitä, että jumala ei anna satojen lahkojen huijata ihmisiä omissa nimissään, niin kerro se meille selkeästi.

        Jos sinulla on esimerkkejä siitä, että jumala ei salli huijarisaarnaajien huijata ihmisiä omissa nimissään, niin kerro se meille selkeästi perustellen.

        Onnistuuko?


    • sanoista.....

      Eikös se ole silleen, että samalla lailla, kun sinunkin edessäsi on Hyvän ja Pahantiedon puu. Olet vapaa syömään ja nauttimaan sen hedelmiä.

      Siinä sitten julistautuu olevansa jumala ja on niin polleeta.

      Mutta.


      Jumala tuo kaikkien teot tuomiolle.

      Etkö sinä sitä ole Bushmanni lukenut.

      ??

      Eli niinkuin sinut tuomitaan, niin jokainen meidät tuomitaan.

      Siinäpä se.

      ja lopputulos tulee sitten sen mukaan mitä tämä Tuomari sanoo,

      ja se Sana on tuomitsemassa.

      ts. tyydytäänpä osaamme. Sinä omaasi ja minä omaani.

      • >>> Eikös se ole silleen, että samalla lailla, kun sinunkin edessäsi on Hyvän ja Pahantiedon puu. Olet vapaa syömään ja nauttimaan sen hedelmiä.

        Siinä sitten julistautuu olevansa jumala ja on niin polleeta. >>>

        Mitä ihmettä sinä horiset?

        >> Jumala tuo kaikkien teot tuomiolle. >>>

        Pitäisikö tämän kenties lohduttaa heitä, joita on huijattu sinun Jumalasi nimissä?

        Pitäisikö tämän lohduttaa heitä, jotka on tapettu sinun Jumalasi nimissä?

        Pitäisikö tämän lohduttaa heitä, jotka on raiskattu sinun Jumalasi nimissä?

        Pitäsikö tämän lohduttaa heitä, joilta on viety mielenterveys sinun Jumalasi nimissä?

        >>> Eli niinkuin sinut tuomitaan, niin jokainen meidät tuomitaan. >>

        Juu juu. Minut voi sadistinen ja huijaukset hyväksyvä Jumalasi heittää suoraan helvettiin ilman oikeudenkäyntiä. Sellaisen välinpitämättömän Jumalan oikeudenkäynnit tulevat olemaan yhtä tyhjän kanssa.

        Mutta toivon, että tällä välinpitämättömällä Jumalallasi on vielä esimies, joka heittää sen ketkun minun kanssani samaan paikkaan sitten joskus. Kyllä Jumalallakin jokin ylempi Jumala on, sillä kukas sen Jumalan luo, jos ei toinen Jumala.


      • kohtuuteen..
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Eikös se ole silleen, että samalla lailla, kun sinunkin edessäsi on Hyvän ja Pahantiedon puu. Olet vapaa syömään ja nauttimaan sen hedelmiä.

        Siinä sitten julistautuu olevansa jumala ja on niin polleeta. >>>

        Mitä ihmettä sinä horiset?

        >> Jumala tuo kaikkien teot tuomiolle. >>>

        Pitäisikö tämän kenties lohduttaa heitä, joita on huijattu sinun Jumalasi nimissä?

        Pitäisikö tämän lohduttaa heitä, jotka on tapettu sinun Jumalasi nimissä?

        Pitäisikö tämän lohduttaa heitä, jotka on raiskattu sinun Jumalasi nimissä?

        Pitäsikö tämän lohduttaa heitä, joilta on viety mielenterveys sinun Jumalasi nimissä?

        >>> Eli niinkuin sinut tuomitaan, niin jokainen meidät tuomitaan. >>

        Juu juu. Minut voi sadistinen ja huijaukset hyväksyvä Jumalasi heittää suoraan helvettiin ilman oikeudenkäyntiä. Sellaisen välinpitämättömän Jumalan oikeudenkäynnit tulevat olemaan yhtä tyhjän kanssa.

        Mutta toivon, että tällä välinpitämättömällä Jumalallasi on vielä esimies, joka heittää sen ketkun minun kanssani samaan paikkaan sitten joskus. Kyllä Jumalallakin jokin ylempi Jumala on, sillä kukas sen Jumalan luo, jos ei toinen Jumala.

        Liika Diabami johtaa näkemään pilvenhattaroilla kaikenlaista liikennettä.

        Siiderikin kannattaa jättää väliin.


    • mieti ny vähän

      Et pysty mitenkään todistamaan väitteitäsi.

      Miten muka tiedät että Jumala ei välitä?
      Miten muka tiedät että hän ei tee mitään?
      Mien muka tiedät mitä Jumalan mielessä liikkuu?

      Se että sinä et usko mihinkään etkä näe Jumalan tekevän mitään ei mitenkään todista että hän ei tee mitään tai ettei hän välitä.

      Kuulostat lähinnä pikkupojalta, joka jankuttaa kun ei muuta osaa.

      • >>> Et pysty mitenkään todistamaan väitteitäsi. >>

        Enkö?

        Miljoonat kristityt ovat rukoilleet kuukausia jumalaltasi apua Nigeriassa kaapattujen koulutyttöjen auttamiseksi.

        Se on varmaa, että jumalasi ei ole tehnyt mitään.

        >>> Miten muka tiedät että Jumala ei välitä?
        Miten muka tiedät että hän ei tee mitään? >>

        No kuinkas on sinun todistamisen laita? Voitko todistaa, että jumalasi välittää, jumalasi tekee jotain ja niin edelleen?

        >>> Se että sinä et usko mihinkään etkä näe Jumalan tekevän mitään ei mitenkään todista että hän ei tee mitään tai ettei hän välitä. >>>

        Ymmärrän hyvin logiikkasi. Tietenkin se, että jumalaasi ei näy missään, hän ei näytä tekevän mitään, eikä vaikuta yhtään missään, voi olla todiste siitä, että jumalasi on edelleen hengissä ja hänen itsemurhansa epäonnistui noin 2000 vuotta sitten Golgatalla.

        Tai sitten hän vahingoitti itseään itsemurhassaan niin paljon, että makaa puolikuolleena jonkin taivaallisen temppelin kätköissä korisemassa ja odottaa, että joku tekisi lopun hänen kärsimyksestään.


      • Voi voi ja huokaus
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Et pysty mitenkään todistamaan väitteitäsi. >>

        Enkö?

        Miljoonat kristityt ovat rukoilleet kuukausia jumalaltasi apua Nigeriassa kaapattujen koulutyttöjen auttamiseksi.

        Se on varmaa, että jumalasi ei ole tehnyt mitään.

        >>> Miten muka tiedät että Jumala ei välitä?
        Miten muka tiedät että hän ei tee mitään? >>

        No kuinkas on sinun todistamisen laita? Voitko todistaa, että jumalasi välittää, jumalasi tekee jotain ja niin edelleen?

        >>> Se että sinä et usko mihinkään etkä näe Jumalan tekevän mitään ei mitenkään todista että hän ei tee mitään tai ettei hän välitä. >>>

        Ymmärrän hyvin logiikkasi. Tietenkin se, että jumalaasi ei näy missään, hän ei näytä tekevän mitään, eikä vaikuta yhtään missään, voi olla todiste siitä, että jumalasi on edelleen hengissä ja hänen itsemurhansa epäonnistui noin 2000 vuotta sitten Golgatalla.

        Tai sitten hän vahingoitti itseään itsemurhassaan niin paljon, että makaa puolikuolleena jonkin taivaallisen temppelin kätköissä korisemassa ja odottaa, että joku tekisi lopun hänen kärsimyksestään.

        Voi Bushmanni parka, epätoivosi näkyy näistä kirjoituksistasi. Kaikki tuo keksimäsi "ymmärtäminen" on vain merkki tukalasta tilanteestasi, mutta huomaa, tuo huono olosi on paljossa omien tekojesi seurausta, ei muiden halveksinta anna ihmiselle mitään .. ja kaikkein vähiten se kasvattaa ihmisen itsetuntoa (oman elämän arvoa). Kirjoitteletko salassa perheeltäsi (vaimoltasi ja lapsiltasi) - jos et tee, tulee arvosi laskemaan heidän silmissään, toinen vaihtiehto on että/jos he ovat kanssasi "samaa mieltä" on vaara suuri että heistäkin tulee samanlaisia kuin sinä - Jumalaa pilkkaavia, ihmisiä halveksivia, katkeria itseään toistavia jankuttajia - sitäkö haluat?


      • Voi voi ja huokaus kirjoitti:

        Voi Bushmanni parka, epätoivosi näkyy näistä kirjoituksistasi. Kaikki tuo keksimäsi "ymmärtäminen" on vain merkki tukalasta tilanteestasi, mutta huomaa, tuo huono olosi on paljossa omien tekojesi seurausta, ei muiden halveksinta anna ihmiselle mitään .. ja kaikkein vähiten se kasvattaa ihmisen itsetuntoa (oman elämän arvoa). Kirjoitteletko salassa perheeltäsi (vaimoltasi ja lapsiltasi) - jos et tee, tulee arvosi laskemaan heidän silmissään, toinen vaihtiehto on että/jos he ovat kanssasi "samaa mieltä" on vaara suuri että heistäkin tulee samanlaisia kuin sinä - Jumalaa pilkkaavia, ihmisiä halveksivia, katkeria itseään toistavia jankuttajia - sitäkö haluat?

        >>> Voi Bushmanni parka, epätoivosi näkyy näistä kirjoituksistasi. >>

        Voitko kuvailla tätä epätoivoa hieman tarkemmin, kun nyt oikein pyydän, että jatka minusta kirjoittamista?

        >>> tukalasta tilanteestasi >>

        Voitko selventää myös tätä tukalaa tilannetta? Onko tässä ketjussa nyt selkeästi osoitettu mielipiteeni vääräksi, eli että jumala ei sallikaan kaikenlaisten huijarisaarnaajien ja huijariparantajien huijata ihmisiä omissa nimissään?

        Vai miten minulla on tukala tilanne?

        >>> huono olosi >>>

        Mistä kuvailisit minun saaneen huonon olon?

        Siitäkö, että sinä selkeästi osoitit sen, että jumalasi ei salli huijareiden huijata viattomia ihmisiä sinun jumalasi nimissä?


      • Itsehän kerroit
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Voi Bushmanni parka, epätoivosi näkyy näistä kirjoituksistasi. >>

        Voitko kuvailla tätä epätoivoa hieman tarkemmin, kun nyt oikein pyydän, että jatka minusta kirjoittamista?

        >>> tukalasta tilanteestasi >>

        Voitko selventää myös tätä tukalaa tilannetta? Onko tässä ketjussa nyt selkeästi osoitettu mielipiteeni vääräksi, eli että jumala ei sallikaan kaikenlaisten huijarisaarnaajien ja huijariparantajien huijata ihmisiä omissa nimissään?

        Vai miten minulla on tukala tilanne?

        >>> huono olosi >>>

        Mistä kuvailisit minun saaneen huonon olon?

        Siitäkö, että sinä selkeästi osoitit sen, että jumalasi ei salli huijareiden huijata viattomia ihmisiä sinun jumalasi nimissä?

        Harvempi palstalainenon sentään vapaaehtoisesti valinnut itselleen kuoleman elämän sijaan. :( Sinusta se on jopa "parempi valinta" ..

        Tarvitseeko muuta sanoa, jos et vieläkään tajua niin mene lääkäriin hän voi kertoa sinulle mitä tuollaiset ajatukset tarkoittavat ja ehkä myös kuinka olet ajautunut tuohon pisteeseen elmässäsi.


      • Itsehän kerroit kirjoitti:

        Harvempi palstalainenon sentään vapaaehtoisesti valinnut itselleen kuoleman elämän sijaan. :( Sinusta se on jopa "parempi valinta" ..

        Tarvitseeko muuta sanoa, jos et vieläkään tajua niin mene lääkäriin hän voi kertoa sinulle mitä tuollaiset ajatukset tarkoittavat ja ehkä myös kuinka olet ajautunut tuohon pisteeseen elmässäsi.

        >>> Harvempi palstalainenon sentään vapaaehtoisesti valinnut itselleen kuoleman elämän sijaan. :( Sinusta se on jopa "parempi valinta" .. >>>

        Juu. Olen pyytänyt sinua kertomaan edes yhden syyn, että haluaisin ikuisuudeksi palvomaan sinun väkivaltaista, oikukasta ja sadistista jumalaasi, eikä sitä syytä ole kuulunut.

        Tarvitseeko muuta sanoa, jos et vieläkään tajua niin mene lääkäriin hän voi kertoa sinulle mitä tuollaiset ajatukset tarkoittavat ja ehkä myös kuinka olet ajautunut tuohon pisteeseen elmässäsi. >>>

        Perheestä löytyy lääkäreitä ihan riittävästi, joten siinä ei ole ongelma.

        Haluaisin vain tietää edes yhden hyvän syyn sille, että miksi minun pitäisi haluta palvomaan raamatun kuvailemaa väkivaltaista ja oikukasta jumalaa, joka tappaa sumeilematta ja yllyttää väkivaltaan jae jakeen perään?

        Se, että kuolemani jälkeen saisin palvoa sitä jumalaa 24/7 ikuisuuden ajan ei ole minusta hyvä syy, vaan se on erittäin hyvä syy pysyä kaukana siitä paikasta, jossa tuollaista kidutusta joutuisi kokemaan.

        Joten valitsen mieluummin ikuisen unen, kuin ikuisuudeksi palvomaan hirviötä.

        Mutta jos hyviä syitä löytyisi, voisin muuttaa mieleni.


    • Jalovaara ei jaa adventtitotuutta. Yksi lysti koko nainen!

      • Adv.harhaa

        Adventtititotuutta ei ole olemassakaan muuta kuin adventistien kirjallisuudessa ja mielikuvituksessa. Siksi sitä ei kenenkään tarvitse levittääkään. Ei silti, en hyväksy P.J. touhuja, otin nyt vain kantaa tuohon outoon käsitteeseen "adventtitotuus". Sehän on joka tapauksessa joku muu ja toinen totuus kuin Jeesus. Jeesus Kristus on itsestään sanonut: "MINÄ olen tie, TOTUUS ja elämä". Pitäytykäämme Jeesukseen, Hänessä yksin on kaikki, mitä uskovina tarvitsemme! Vaikka kultalautasella tarjoiltaisiin adventismin omakeksimiä "totuuksia", niin valhe"totuuksia" ne silti ovat; VAROKAA!


      • näin se vain on
        Adv.harhaa kirjoitti:

        Adventtititotuutta ei ole olemassakaan muuta kuin adventistien kirjallisuudessa ja mielikuvituksessa. Siksi sitä ei kenenkään tarvitse levittääkään. Ei silti, en hyväksy P.J. touhuja, otin nyt vain kantaa tuohon outoon käsitteeseen "adventtitotuus". Sehän on joka tapauksessa joku muu ja toinen totuus kuin Jeesus. Jeesus Kristus on itsestään sanonut: "MINÄ olen tie, TOTUUS ja elämä". Pitäytykäämme Jeesukseen, Hänessä yksin on kaikki, mitä uskovina tarvitsemme! Vaikka kultalautasella tarjoiltaisiin adventismin omakeksimiä "totuuksia", niin valhe"totuuksia" ne silti ovat; VAROKAA!

        Adventtitotuus=Raamatun totuus, jota te vihaatte.


      • höpönlöpön
        Adv.harhaa kirjoitti:

        Adventtititotuutta ei ole olemassakaan muuta kuin adventistien kirjallisuudessa ja mielikuvituksessa. Siksi sitä ei kenenkään tarvitse levittääkään. Ei silti, en hyväksy P.J. touhuja, otin nyt vain kantaa tuohon outoon käsitteeseen "adventtitotuus". Sehän on joka tapauksessa joku muu ja toinen totuus kuin Jeesus. Jeesus Kristus on itsestään sanonut: "MINÄ olen tie, TOTUUS ja elämä". Pitäytykäämme Jeesukseen, Hänessä yksin on kaikki, mitä uskovina tarvitsemme! Vaikka kultalautasella tarjoiltaisiin adventismin omakeksimiä "totuuksia", niin valhe"totuuksia" ne silti ovat; VAROKAA!

        Adventismi ainoana on totuus Jeesuksesta. Kaikki muut opettavat tahallaan väärin.


      • Mikä R-kohta?
        näin se vain on kirjoitti:

        Adventtitotuus=Raamatun totuus, jota te vihaatte.

        Missä kohden Raamatussa esiintyy sana "adventtitotuus"? Luku ja jae esille, muuten väitteesi on valhetta!


      • Osuvasti valitsit
        höpönlöpön kirjoitti:

        Adventismi ainoana on totuus Jeesuksesta. Kaikki muut opettavat tahallaan väärin.

        Nimimerkkisi, höpönlöpön, kuvaa osuvasti kirjoittamaasi!


      • Adventus +
        Mikä R-kohta? kirjoitti:

        Missä kohden Raamatussa esiintyy sana "adventtitotuus"? Luku ja jae esille, muuten väitteesi on valhetta!

        Adventismissa on yksi hyvä puoli - siellä tutkitaan Raamattua ja muutetaan mieltä jos se on aiheellista. Siis aivan toista kuin näissä ikuiseen helvetin piinaan uskovissa lahkoissa ja kirkoissa joissa panaan Jumalan tilille kaikki oma harha.

        Ja mikä pahinta niissä ei edes saa keskustella asioista..

        On totta että adventismissa on tapahtunut ja tapahtuu muutosta - mutta uskoisin että se on parempaan ei huonompaan päin .. Näissä ikuisen helvetin piinan lahkoissa on jähmetytty paikoilleen kuin Lootin vaimo aikoinaan.


      • höpö höpö ..
        Mikä R-kohta? kirjoitti:

        Missä kohden Raamatussa esiintyy sana "adventtitotuus"? Luku ja jae esille, muuten väitteesi on valhetta!

        Missä kohtaa Raamatussa on luterilaisuus, katolisuus tai mikään muukaan ..
        Tuollaiset kysymykset ovat vain huuhaata..


      • Aha -
        Osuvasti valitsit kirjoitti:

        Nimimerkkisi, höpönlöpön, kuvaa osuvasti kirjoittamaasi!

        Ehkä, mutta totuus on että jokainen kirkko tai lahko joka opettaa esimerkiksi ikuista helvetin piinaa tekee sen tahallaan vaikka sellaista ei Raamattu opeta. Siis ??


      • Mikä R-kohta?
        höpö höpö .. kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa on luterilaisuus, katolisuus tai mikään muukaan ..
        Tuollaiset kysymykset ovat vain huuhaata..

        Sinulle "höpö höpö": Kyse on nyt siitä, että adventismi on itse luonut sanan/ käsitteen "adventtitotuus". Ja se kuulemma täytyy julistaa kaikille. En ole koskaan törmännyt muissa kirkkokunnissa vastaaviin käsitteisiin esim. tapaan luteristotuus, katolistotuus, metodistitotuus, helluntaitotuus, baptistitotuus, vapaakirkollinen totuus ja niin edelleen. Tällaisia omien totuuksien nimityksiä ei ole tullut vastaan, mutta adventismin piirissä tuon tuostakin, että heillä on joku oma totuus (jota muilla ei ole). Mutta koskapa muillakin kirkkokunnilla on sama Raamattu ja Jumalan Sana, niin kyse ei voi olla siitä, siis Raamatusta. Ergo "adventtitotuus" on jotain muuta.


    • Totuutta halajan.

      "Heidän vaivansa savu nousee IÄTI" !
      "HEIDÄN VAIVANSA SAVU NOUSEE AINA JA IANKAIKKISESTI", "ENKELIEN JA KARITSAN EDESSÄ"
      - vai ei muka ole iankaikkista rangaistusta niille,
      jotka armotarjousta halveksivat!

      Tahtoisin olla samaa mieltä niiden kanssa, jotka
      poistaisivat iankaikkisen rangaistuksen, mutta Jumalan sana on laki ja siihen adventistinkin on taipuminen, vaikka kuinka tekisi mieli kapinoida Jumalaa vastaan ja myös ikuista kärsimystä vastaan!
      Ikuisen Taivaallisen elämän vastapainona on myös ikuinen elämä erossa Jumalasta. Se pitää adventistinkin vain hyväksyä, tai muuten hän astuu Jumalan varpaile ja pitää itseään viisaampana kuin Jumalaa. Se on se Lusiferin ylpeyden ja omahyväisyyden synti, joka adventismissakin rehottaa valtoimenaan.

      • escenius

        Näkemys tai tulkinta piinahelvetistä jakaa kyllä uskovia kaikissa kirkkokunnissa. Kyllä annihilaatio-oppi on ollut mukana jo kirkkohistoriassa ja ihan sen vuoksi, että raamattu ohjaa kahtaalle. Itse uskoin aikaisemmin perintönä piinahelvetiin, mutta syvällisemmän raamatuntutkimuksen jälkeen huomasin ettei helvetti aiheena olekaan kovin selkeä. Yksittäisiä jakeita lainaamalla, kuten edm. ilmestyskirjan kohta "heitä vaivataan iankaikkisesti" ei vielä avaa aihetta, koska ilmestyskirja on raamatun kielikuvia paljon käyttävä näky, jonka merkitys aukeaa vanhan testamentin kautta. Kirjaimellisesti tuo ilmestyskirjan kohta tulkittuan tarkoittaisi, että helvetti olisikin taivaassa, missä jumalattomien sieluja vaivataan pyhien edessä. En lähde tässä avaamaan aihetta enempää, mutta olen itse päätynyt pitämään annihilaatiota raamatulle uskollisempana tulkintana kuin piinahelvettiä, jota pidä nykyään harhaoppina. Vastapainoksi kuitenkin yksikohta: Malakia:
        4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2457
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      86
      1951
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      155
      1408
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe