Aiheista sananen

Aihetta aiheesta

Mikä on aloiuksien "aihe" .. Jotkut sanovat että se on esimerkiksi Iltasanomien kirjoitus siitä että joku uskovainen puhuu läpiä päähänsä. Mutta ... jos joku tuo iltasanomien kirjoituksen tälle palstalle ei aihe enää olekaan sama .. vaan aihe on se syy miksi joku artikkelin tänne tuo. Eikö niin .. Kun Bushmanni esimerkiksi tuo kerta toisensa jälkeen ateistisia kirjoituksia palstalle on "aihe" ja bushmannin tarkoitus osoittaa että Jumalaa ei ole, Siis huomaa tämä silloin kun Bushmanni pyytää sinua pysymään aiheessa - Huomaa mikä on Bushmannin todellinen "aihe" lähes kaikissa hänen kirjoituksissaan ..

11

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aihetta aiheesta: «Kun Bushmanni esimerkiksi tuo kerta toisensa jälkeen ateistisia kirjoituksia palstalle on "aihe" ja bushmannin tarkoitus osoittaa että Jumalaa ei ole, Siis huomaa tämä silloin kun Bushmanni pyytää sinua pysymään aiheessa - Huomaa mikä on Bushmannin todellinen "aihe" lähes kaikissa hänen kirjoituksissaan ..»

Silloinhan aiheessa pysyminen olisi esimerkiksi esittää jotakin sen tueksi, että Jumala on olemassa tai miksi on hyvä asia uskoa Jumalaan.

Sen sijaan kirjoittaminen Bushmannin vihaisuudesta tai kieroutuneisuudesta ei pysy aiheessa.

Mikä tässä on ongelma?

Jos halutaan, että tällä palstalla rajataan viestit vain tietyn uskontunnustuksen sisäpuolelle, niin tehtäköön sitten niin. Sitä odotellessa täällä on tarjolla myös ateistisia viestejä.

• Näin se nyt silti on

niin että Bushmannin "pääaihe" palstalla on Jumalan ja uskovaisten pilkkaaminen.
        Ja kun Bushmannin kirjoituksista tulee esiin, että hän on vihainen, kyllä se silloin on ihan aiheellista jos siitä kirjoittaa vastauksessaan. Tai jos Bushmanni lainaa vaikka iltasanomaa ja pitää sitä todisteena Jumalan pilkalleen, kyllä se silloin on ihan aiheellista että myös Bushmannin Jumalaa pilkkaavaan näkemykseen otetaan kantaa ja ehkä myöskin voi pohtia että mistä moinen vuosikausia kestävä jankkaaminen johtuu. Bushmanni on myös mestari välttämään keskuteluja joissa hänen täytyisi myötää olleensa väärässä. Hän joko hiljenee, tai väittää että muiden kirjoitukset ovat hänelle käsittämättömiä.

• Näin se nyt silti on kirjoitti:

niin että Bushmannin "pääaihe" palstalla on Jumalan ja uskovaisten pilkkaaminen.
        Ja kun Bushmannin kirjoituksista tulee esiin, että hän on vihainen, kyllä se silloin on ihan aiheellista jos siitä kirjoittaa vastauksessaan. Tai jos Bushmanni lainaa vaikka iltasanomaa ja pitää sitä todisteena Jumalan pilkalleen, kyllä se silloin on ihan aiheellista että myös Bushmannin Jumalaa pilkkaavaan näkemykseen otetaan kantaa ja ehkä myöskin voi pohtia että mistä moinen vuosikausia kestävä jankkaaminen johtuu. Bushmanni on myös mestari välttämään keskuteluja joissa hänen täytyisi myötää olleensa väärässä. Hän joko hiljenee, tai väittää että muiden kirjoitukset ovat hänelle käsittämättömiä.

Näin se nyt silti on kirjoitti: «niin että Bushmannin "pääaihe" palstalla on Jumalan ja uskovaisten pilkkaaminen.»

Jos ei ollenkaan usko koko Jumalan olemassaoloon niin ei oikeastaan voi pilkata Jumalaa. Joidenkin uskovaisten irrationaalisuuden esiin tuominen ei ole kenenkään pilkkaamista henkilökohtaisesti. Samalla tavalla täällä jotkut pyrkivät tekemään naurunalaisiksi ateistit, evoluutioteorian kannattajat, ikuiseen helvettiin uskovat ja niin edelleen. Ja sehän on ihan keskustelua, ainakin parhaassa tapauksessa, kunhan ei tyydytä vain ilman perusteita kuittaamaan, että ****** ovat ihan sekopäitä.

«Ja kun Bushmannin kirjoituksista tulee esiin, että hän on vihainen, kyllä se silloin on ihan aiheellista jos siitä kirjoittaa vastauksessaan.»

Anna edes yksi esimerkki hänen kirjoituksestaan, josta tulee esiin, että hän on vihainen.

«Tai jos Bushmanni lainaa vaikka iltasanomaa ja pitää sitä todisteena Jumalan pilkalleen…»

Ilta-Sanomissa on usein kiinnostavia keskustelunaiheita. Niitä voi sitten lähdekriittisesti tutkia edelleen. Ei kai täällä kukaan vetoa Ilta-Sanomiin siinä mielessä, että asia olisi totta siksi kun se on siellä julkaistu.

«Bushmanni on myös mestari välttämään keskuteluja joissa hänen täytyisi myötää olleensa väärässä. Hän joko hiljenee, tai väittää että muiden kirjoitukset ovat hänelle käsittämättömiä.»

Taidamme elää tältä osin eri todellisuuksissa. Missä on se keskustelu, jossa Bushmannin täytyisi myöntää olleensa väärässä?

Joskus täällä on viestejä, joiden sisältö on niin sekavaa ja epäkoherenttia, etten minäkään löydä niistä mitään järjellistä ajatusta tai punaista lankaa. Jos sellaiseen pyydetään kommenttia, ei oikein voi vastata muuta kuin että teksti oli valitettavasti käsittämätöntä.

• Olen samaa mieltä kuin nimimerkki v.aari.

Kun henkilö luo jonkin aiheen palstalle, niin olisi tarkoitus keskustella siitä aiheesta sen kehyksessä. Ei toisista kirjoittajista.

Jos lukija kokee, että kirjoituksessa kyseenalaistetaan hänen uskomuksiaan, jopa jumalansa, niin sittenhän kirjoittajan on helppo iskeä omat kortit pöytään ja osoittaa loogisen ajattelun suoman mahdollisuuden avulla toisen käsitykset vääriksi ja omansa oikeaksi.

Jos minä kirjoitan sellaisesta aiheesta, että miksi jumala antaa huijata omissa nimissään, niin jos kokee ajatukseni vääräksi, niin sitten vain kirjoittaa perustellen, että miksi jumala ei anna huijata omissa nimissään.

Helppoa kuin heinänteko, vai onko?

Toinen vaihtoehto on tietenkin sivuuttaa aihe ja alkaa kirjoittaa pelkästään toisesta kirjoittajasta esimerkiksi henkilökohtaisuuksia ja arvuutella erilaisia asioita lapsuudesta yms, mutta se yleensä kertoo siitä, että koska kirjoittaja ei kykene puolustamaan näkemyksiään, hän koettaa viedä asiaa sivuraiteelle, jotta omat uskomukset pysyisivät hengissä.

Mutta tietenkin jos lukija kokee, että hänen jumalansa on kuollut, eikä hän voi jumalaansa mitenkään puolustella, niin on luonnollista, että sitten kirjoittaja kirjoittaa jostain muusta, esimerkiksi minusta. Minusta kirjoittamisesta on tullut yhdellä lukijalle suorastaan pakkomielle .. eikä - ole - huomatkaa tämä .. kovin vaikea tyylistä päätellä .. että - huomaa - kuka hän.. siis on.. Hänellä on myös rekisteröity nimimerkki, jonka kaikki .. tyylistä .. siis huomatkaa -tiedämme- mutta antaapa hänen purkaa minun .. huomatkaa -ahdistustaa- siis .. juu.. eikö niin? ..

• näin se vain on

Sinä et kykene mihinkään keskusteluun, koska aina herjaat jokaista kirjoittajaa joka on kanssasi eri mieltä. On nähty niin monta kertaa jo.

Jotenkin jätät sellaisen kuvan, että et ole koskaan kasvanut aikuiseksi.

• Samaa mieltä
        näin se vain on kirjoitti:

Sinä et kykene mihinkään keskusteluun, koska aina herjaat jokaista kirjoittajaa joka on kanssasi eri mieltä. On nähty niin monta kertaa jo.

Justiinsa noin se on - Bushmanni on täällä taistelemassa Jumalaa ja uskovaisia vastaan ja tekee sen hinnalla millä hyvänsä.

• Nähty 100 kertaa

Älä viitsi - kun sinä tuot jotain palstalle on sen tarkoitus lähes aina olla Jumalaa ja Jumalaan uskovia vastaan. Se on sinun "aiheesi" .. jos rehellisiä ollaan.

• näin se vain on kirjoitti:

>>> Sinä et kykene mihinkään keskusteluun, koska aina herjaat jokaista kirjoittajaa joka on kanssasi eri mieltä. On nähty niin monta kertaa jo. >>>

No kokeile. Esitä perustelu mielipide minun mielipidettäni vastaan, niin katsotaan.

"BushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanniBushmanni" ja niin edelleen ei ole perusteltu mielipide.

• Nähty 100 kertaa kirjoitti:

Älä viitsi - kun sinä tuot jotain palstalle on sen tarkoitus lähes aina olla Jumalaa ja Jumalaan uskovia vastaan. Se on sinun "aiheesi" .. jos rehellisiä ollaan.

> Älä viitsi - kun sinä tuot jotain palstalle on sen tarkoitus lähes aina olla Jumalaa ja Jumalaan uskovia vastaan. Se on sinun "aiheesi" .. jos rehellisiä ollaan. >>>

Esitä selkeä perusteltu mielipide, joka liittyy siihen mielipiteeseen, jonka minä olen esittänyt, niin siinä on sinun mahdollisuutesi puolustaa jumalaasi.

Sitä jumalaa tässä ollaan etsimässä, eikä oikein hänen kannattajiensa näkemykset kyseisestä jumalasta vakuuta minua.

Joten enemmän perusteltuja mielipiteitä esiin ja hyvin paljon vähemmän surkeaa lätinää asian vierestä, niin kyllä se jumala sieltä jostain ehkä jopa voisi löytyä.

• Toppuutahan nyt taas
        bushmanni kirjoitti:

> Älä viitsi - kun sinä tuot jotain palstalle on sen tarkoitus lähes aina olla Jumalaa ja Jumalaan uskovia vastaan. Se on sinun "aiheesi" .. jos rehellisiä ollaan. >>>

Esitä selkeä perusteltu mielipide, joka liittyy siihen mielipiteeseen, jonka minä olen esittänyt, niin siinä on sinun mahdollisuutesi puolustaa jumalaasi.

Sitä jumalaa tässä ollaan etsimässä, eikä oikein hänen kannattajiensa näkemykset kyseisestä jumalasta vakuuta minua.

Joten enemmän perusteltuja mielipiteitä esiin ja hyvin paljon vähemmän surkeaa lätinää asian vierestä, niin kyllä se jumala sieltä jostain ehkä jopa voisi löytyä.

Nyt on kysymys siitä mikä on sinun todellinen "aiheesi" kaikkiin näihin vuosikausia kestäneisiin Jumalaa ja ihmisiä halveksiviin kirjoituksiisi.

ja vastaus tuohon kysymykseen on yksinkertaisesti se että haluat turmella Adventtikirkkoa ja siihen kuuluvien uskoa ja sen saavuttaaksesi et kaihda edes Jumalan pilkkaamista.

Tämän aloituksen aihe on siis se, että mikä on sinun ja monien muiden kirjoittajien todellinen syy ja aihe heidän kirjoituksilleen.

Aiheitä voi tietenkin olla muitakin kuin vain tärvellä muiden uskoa, mutta se on sinun aiheesi, se on nyt nähty. Kun sinä valitat että ihmiset eivät vastauksissaan pysy aiheessa - olet väärässä - he kirjoittavat juuri samasta aiheesta kuin sinä. He eivät vain ole kanssasi samaa mieltä ja siksi valitat.

• Toppuutahan nyt taas kirjoitti:

Nyt on kysymys siitä mikä on sinun todellinen "aiheesi" kaikkiin näihin vuosikausia kestäneisiin Jumalaa ja ihmisiä halveksiviin kirjoituksiisi.

ja vastaus tuohon kysymykseen on yksinkertaisesti se että haluat turmella Adventtikirkkoa ja siihen kuuluvien uskoa ja sen saavuttaaksesi et kaihda edes Jumalan pilkkaamista.

Tämän aloituksen aihe on siis se, että mikä on sinun ja monien muiden kirjoittajien todellinen syy ja aihe heidän kirjoituksilleen.

Aiheitä voi tietenkin olla muitakin kuin vain tärvellä muiden uskoa, mutta se on sinun aiheesi, se on nyt nähty. Kun sinä valitat että ihmiset eivät vastauksissaan pysy aiheessa - olet väärässä - he kirjoittavat juuri samasta aiheesta kuin sinä. He eivät vain ole kanssasi samaa mieltä ja siksi valitat.

>>> Nyt on kysymys siitä mikä on sinun todellinen "aiheesi" kaikkiin näihin vuosikausia kestäneisiin Jumalaa ja ihmisiä halveksiviin kirjoituksiisi. >>>

Minun aiheeni on herättää keskustelua erilaisista uskonnollisista aiheista.

Joskus se voi olla jokin raamatun kertomus ja joskus voin pohtia sitä, että miten ihmeessä jumala antaa tuhansien ja taas tuhansien huijareiden huijata omissa nimissään, eikä se häiritse jumala tai jumalia ollenkaan.

Jos minun nimissäni huijattaisiin ihmisiä, niin se kyllä kiinnostaisi minua ja koettaisin tehdä siitä lopun.

Samoin jos jotakin suuryhtiötä, tai vaikka pienemmänkin nimeä käytetään väärin ja huijaamisessa, ne kiinnostuvat siitä heti ja koettavat lopettaa oman yhtiönsä nimen väärinkäytön, mutta jumalaa ei tällainen toiminta kiinnosta. Minua kiinnostaa tietää että miksi ja mitä mieltä te muut olette asioista.

Tietenkin olen hyvin pahoillani, jos sinun jumalasi ei kestä keskustelua, mutta se on jumalasi ongelma, ei minun.

Sitten aloitin keskustelun vaikkapa siitä, kun luin kirjaa, jossa mietittiin uskonnollisuutta ja henkisyyttä ilman jumalia, että miltä sellainen ajatus kuullostaisi, mutta sinnekin pesiytyi heti joku häirikkö kirjoittamaan, että haluan pistää jumalan viralta.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12375522

Ja niin edelleen.

> Kun sinä valitat että ihmiset eivät vastauksissaan pysy aiheessa - olet väärässä - >>

Ai että minä olen kategorisesti väärässä?

Eikös se sisältö yhtään vaikuta, sillä minä aina koetan perustella sen, että miksi toinen on väärässä ja niin edelleen.

> He eivät vain ole kanssasi samaa mieltä ja siksi valitat. >>

Minä yleensä "valitan" siitä, että keskustelukumppani ei perustele mielipiteitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6654
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3218
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1586
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1523
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1313
    Aihe