Kristikunnan hajaannuksen aiheuttavat sisältäpäin uskonnolliset tekopyhät kristityt, jotka pyrkivät ilman hääasua hääjuhlaan. David Herzog ei aiheuta hajaannusta vaan erottaa lusteen viljasta ja puhdistaa oikeamieliset uskovat julistuksellaan, on siis Jumalan mies. Seurakunnissa on aina lustetta ja nyt on sen puiminen alkanut, on erottelun aika, kuka seuraa Jeesusta kokosydämisesti kuka sitten ei? Sitä tämä kuohunta on ja ihan hyödyllinen sinällään. Oletko sinä Jumalan Pyhä?
KRISTIKUNNAN KAHTIAJAKO TARPEEN
36
176
Vastaukset
- kadotus tulee
kaikkein ristiriitaisin uskonlahko on helluntailaisuus. esim seurakunta ja kirkkolahko, sitten vanhemmiston sisällä eri näkemyksiä , sitten jokaisella helluntaisurakunnalla vielä omat erilaiset näkemykset. ja sitten kun helluntalaisilla ei ole mistään asiasta yhtenäistä näkemystä , ei oölitiikan suhteen , ei kasteen sunteen ei synnissä elämisestäkään yhtenäistä näkemystä , vanhemmiston synnissä eläminen on joskus hyväksyttävää. rahan on kaikkien helluntalaisten jumala tänäpäiänä vaikka itse jeesus varoitti rahanpalvonnasta . kadotus kohtaa valitettavasti seurakuntaa, sillä herra ei jätä rankaisematta
- alkuseurakuntalainen
Luterilainen kirkko taas ei ole Jumalan perustama seurakunta enää ollenkaan, niin kauas se on mennyt alkuseurakunnan opista.
Lapsikaste on kirkon verotulojen varmistamiseksi kehitetty opin vääristymä. Piispat siunaa homopareja lähetystyöhön.
Kaikki tehdään maallisen maailman ehtoja noudattaen.
Kuitenkin siellä on vielä jäännös uskovia, jotka rukoilee kirkon puolesta.
Puhtain oppi nykyään on uusissa karismaattisissa seurakunnissa, ne ovat lähellä alkuseurakuntaa. - homosaarnaaja1
alkuseurakuntalainen kirjoitti:
Luterilainen kirkko taas ei ole Jumalan perustama seurakunta enää ollenkaan, niin kauas se on mennyt alkuseurakunnan opista.
Lapsikaste on kirkon verotulojen varmistamiseksi kehitetty opin vääristymä. Piispat siunaa homopareja lähetystyöhön.
Puhtain oppi nykyään on uusissa karismaattisissa seurakunnissa, ne ovat lähellä alkuseurakuntaa.tarkoitatko karismaattisella lahkolla esim nokiamissiota. jossa saarnaajana oli homo , eikös se ole kuitenki suurinta eksytystä
- ei pelastu ei
Puhtain oppi nykyään on uusissa karismaattisissa seurakunnissa, ne ovat lähellä alkuseurakuntaa.ateistit ei kasta , ja helluntaiseurakunnissa kasteet alkaa olla erittäin harvinaisia tapahtumia , esim suomessa 220 seurakunnassa ei ollut viimevuonna ainuttakaan kastettua , lopuissa seurakunnissakin vain muutamia . ns toisenpolven helluntailaisia ei enään kiinosta kaste , ja sehän on sielunvihollisen tavoitekin että ei kasteta, kirkossa kastetaan sataprosenttisesti kaikki, eli ateistin ja helluntailahkolaiset ei täten pelastu
- luter
Puhtain oppi nykyään on uusissa karismaattisissa seurakunnissa, ne ovat lähellä alkuseurakuntaa.kirkkoja on ollut jo vuodesta 300. , helluntalahkoja vasta lopunaikoina , eli sata vuotta. suomassa esim vanhin luterilainen kirkko on vuodelta 1100.
- kastettu
ei pelastu ei kirjoitti:
ateistit ei kasta , ja helluntaiseurakunnissa kasteet alkaa olla erittäin harvinaisia tapahtumia , esim suomessa 220 seurakunnassa ei ollut viimevuonna ainuttakaan kastettua , lopuissa seurakunnissakin vain muutamia . ns toisenpolven helluntailaisia ei enään kiinosta kaste , ja sehän on sielunvihollisen tavoitekin että ei kasteta, kirkossa kastetaan sataprosenttisesti kaikki, eli ateistin ja helluntailahkolaiset ei täten pelastu
kaste pelkästään ei pelasta ketään
- seurakunta
luter kirjoitti:
kirkkoja on ollut jo vuodesta 300. , helluntalahkoja vasta lopunaikoina , eli sata vuotta. suomassa esim vanhin luterilainen kirkko on vuodelta 1100.
mutta helluntailaisia on ollut vuodesta n. 30, kun Jeesus alkoi julistaa pelastusta ja Pyhällä Hengellä täyttyneitä helluntailaisia Pyhän Hengen vuodatuksesta lähtien
- eksynyt olet
seurakunta kirjoitti:
mutta helluntailaisia on ollut vuodesta n. 30, kun Jeesus alkoi julistaa pelastusta ja Pyhällä Hengellä täyttyneitä helluntailaisia Pyhän Hengen vuodatuksesta lähtien
joudut jamalan edessä tilille turhanpuhumisesta ja valehtelusta. helluntaoppi on satavuotta vanhalahko, eli tunnetaan myös lopunajan eksytyksenä....
- näin on
Puhtain oppi nykyään on uusissa karismaattisissa seurakunnissa, ne ovat lähellä alkuseurakuntaa.älä taas valehtele , kirkollisvero menee vain tulosta , ja on prosentin . helluntalaiselta lahkovanhemmisto kiristää sinulta kaiken vaikka olisit työtön
- tietoa sinulle
näin on kirjoitti:
älä taas valehtele , kirkollisvero menee vain tulosta , ja on prosentin . helluntalaiselta lahkovanhemmisto kiristää sinulta kaiken vaikka olisit työtön
kirkollisvero menee myös yrityksiltä jotka ei kuulu kirkkoon ja se vaihtelee määrältää srk mukaan voi olla enemmän kuin prosentti
tällä muotojumalisuus on mällännyt runsaasti - oppi oikein
eksynyt olet kirjoitti:
joudut jamalan edessä tilille turhanpuhumisesta ja valehtelusta. helluntaoppi on satavuotta vanhalahko, eli tunnetaan myös lopunajan eksytyksenä....
lut oppi on katolisen kirkon peruja ja katolinen oppi on vääristynyt aneineen kidutuksineen kaikkineen
Luther sitä vähän korjaili mutta uudistus kuitenkin jäi puolitiehen
karismaatikot ympäri maailman noudattaa alkuseurakunnan oppia joka on oikea alkuperäinen ja vanhin Jeesuksen oppi - ihmettelijä
seurakunta kirjoitti:
Missähän ne dokumentit on tällaisesta ryhmästä? Ilman todistusaineistoa jokainen voi väittää mitä tahansa.
- nimi ja osoite
Jaahas ja minkähän joukon vanhemmisto täällä varoitteleekaan taas tänään ?!
- Ylimmäinen papisto
Jaa, että mikä vanhemmisto?
Tuomiseminen näkyy sujuvan ihan jouhevasti...
Kannattaa tutkia ja rukoilla, ennen kuin hutkii. Luopunut kirkko perii veroja. Sensijaan esim. Luther säätiö ei peri veroja, eikä ala perimään lapsena kastetuilta.
- faktaa2
Ei katolinen kirkkokaan peri mitään veroja.
Lut. kirkko joutuu taas asemansa takia hoitamaan kaikenlaista yhteiskunnan siltä vaatimaa, esim. nuo hautausmaatkin.
- Raamatussa
Raamattu opettaa että vehnä ja valhevehnä ovat sekaisin loppuun asti.
- ei mitään uutta
Ihmettelen väitettä kristikunnan jakaantumisesta Herzoogin kautta. Täällä Suomessa on lapannut näitä sekoittajia enemmän kuin tarpeeksi ja aina on ollut puolueita jos jonkin ryhmän ympärillä
Mitä ihmeen uutta siinä on, että toronto ja uskon sana painotteiset ryhmät ovat jälleen kerran tuomassa omia virtauksiaan ja haukkumassa muita fariseuksiksi, kuolleiksijavaikka miksi, kun eivät ole heidän kelkkaansa menossa. Tätä samaa se on ollut viimeiset 20 vuotta, enemmän tai vähemmän ja aina on seurakuntia hajonnut ja pirstaloitunut, joten mitä uutta tässäkin on? - vapaa oon
ei mitään uutta kirjoitti:
Ihmettelen väitettä kristikunnan jakaantumisesta Herzoogin kautta. Täällä Suomessa on lapannut näitä sekoittajia enemmän kuin tarpeeksi ja aina on ollut puolueita jos jonkin ryhmän ympärillä
Mitä ihmeen uutta siinä on, että toronto ja uskon sana painotteiset ryhmät ovat jälleen kerran tuomassa omia virtauksiaan ja haukkumassa muita fariseuksiksi, kuolleiksijavaikka miksi, kun eivät ole heidän kelkkaansa menossa. Tätä samaa se on ollut viimeiset 20 vuotta, enemmän tai vähemmän ja aina on seurakuntia hajonnut ja pirstaloitunut, joten mitä uutta tässäkin on?tietysti uskossa heikkoa tulee hoivata, mutta ylpeää hengetöntä känkkäränkkää tulee opentaa Paavalin opetuksen mukaan
samaan tyyliin toimitaan kuin Jeesus fariseusten suhteen
sitä saa mitä tilaa toimii jumalan valtakunnassakin
turha itkeä kun olette itse alkaneet hyökkäilynne, kukaan oikea karismaatikko ei ole ketään vastaan, joudutte nurkkaan, kun juttunne on valheita, sitten on niin paha mieli, että täytyy puhua pahaa muista uskovistsa
ja sitten tulee katkeruuden henki ja täyttää sinut raivolla ja pelisi on pelattu, olet demonin siteissä etkä itse voi siitä vapautua - on se nähty
vapaa oon kirjoitti:
tietysti uskossa heikkoa tulee hoivata, mutta ylpeää hengetöntä känkkäränkkää tulee opentaa Paavalin opetuksen mukaan
samaan tyyliin toimitaan kuin Jeesus fariseusten suhteen
sitä saa mitä tilaa toimii jumalan valtakunnassakin
turha itkeä kun olette itse alkaneet hyökkäilynne, kukaan oikea karismaatikko ei ole ketään vastaan, joudutte nurkkaan, kun juttunne on valheita, sitten on niin paha mieli, että täytyy puhua pahaa muista uskovistsa
ja sitten tulee katkeruuden henki ja täyttää sinut raivolla ja pelisi on pelattu, olet demonin siteissä etkä itse voi siitä vapautuaJust joo, tyypillinen vastaus, olet demonien siteissä ja jodutte nurkkaan blah blahblaa. Suurin osa näist ns. karismaattisista puljuista on sellaisia 20 - 30 hengen itseään aposoleiksikorottavia ryhmiä, jotka vuosikaudet sitovat piruja ilman minkäänlaista vaikutusta mihinkään. Jos teidän mennari oppi pitäisi paikkansa ja saatana olisi niin sidottu kuin te häntä jatkuvasti yritätte sitoa, niin koko Suomi olisi täysin pahasta vapautettu alue. Todellisuudessa te heilutte muutaman sadan hengen voimin ja vaahtoatte näitä Haginin oppeja ja julistatte keskuudestanne jos jonkilaisia profeettoja ja apostoleja, jotka eivät ole mitäänuuta kuin tyhjän huutajia ja monesti itseään täynnä olevia Haginin opeilla täytettyjä kohkaajia. Eli onko mikäänmuuttunut?Ei ole!
- :) :)
on se nähty kirjoitti:
Just joo, tyypillinen vastaus, olet demonien siteissä ja jodutte nurkkaan blah blahblaa. Suurin osa näist ns. karismaattisista puljuista on sellaisia 20 - 30 hengen itseään aposoleiksikorottavia ryhmiä, jotka vuosikaudet sitovat piruja ilman minkäänlaista vaikutusta mihinkään. Jos teidän mennari oppi pitäisi paikkansa ja saatana olisi niin sidottu kuin te häntä jatkuvasti yritätte sitoa, niin koko Suomi olisi täysin pahasta vapautettu alue. Todellisuudessa te heilutte muutaman sadan hengen voimin ja vaahtoatte näitä Haginin oppeja ja julistatte keskuudestanne jos jonkilaisia profeettoja ja apostoleja, jotka eivät ole mitäänuuta kuin tyhjän huutajia ja monesti itseään täynnä olevia Haginin opeilla täytettyjä kohkaajia. Eli onko mikäänmuuttunut?Ei ole!
fiksumpi ei olisi tarttunut tähän täkyyn ja itsensä munaus olisi jäänyt tapahtumatta :)
- väärä henki...
ei mitään uutta kirjoitti:
Mitä ihmeen uutta siinä on, että toronto ja uskon sana painotteiset ryhmät ovat jälleen kerran tuomassa omia virtauksiaan ja haukkumassa muita fariseuksiksi, kuolleiksijavaikka miksi, kun eivät ole heidän kelkkaansa menossa. Tätä samaa se on ollut viimeiset 20 vuotta, enemmän tai vähemmän ja aina on seurakuntia hajonnut ja pirstaloitunut, joten mitä uutta tässäkin on?helluntaiseurakunnan saarnaajia pidetää ylisesti jumalana , heitä ylistetään ja heitä nostetaan .vaikka henget mitä heissä asuu , on itse sielunvihollinen
- ämmäin taruja
on se nähty kirjoitti:
Just joo, tyypillinen vastaus, olet demonien siteissä ja jodutte nurkkaan blah blahblaa. Suurin osa näist ns. karismaattisista puljuista on sellaisia 20 - 30 hengen itseään aposoleiksikorottavia ryhmiä, jotka vuosikaudet sitovat piruja ilman minkäänlaista vaikutusta mihinkään. Jos teidän mennari oppi pitäisi paikkansa ja saatana olisi niin sidottu kuin te häntä jatkuvasti yritätte sitoa, niin koko Suomi olisi täysin pahasta vapautettu alue. Todellisuudessa te heilutte muutaman sadan hengen voimin ja vaahtoatte näitä Haginin oppeja ja julistatte keskuudestanne jos jonkilaisia profeettoja ja apostoleja, jotka eivät ole mitäänuuta kuin tyhjän huutajia ja monesti itseään täynnä olevia Haginin opeilla täytettyjä kohkaajia. Eli onko mikäänmuuttunut?Ei ole!
en ole moista kuullut karismaattisissa piireissä, oletko ihan itse sepittänyt nuo tarusi vai lukenut ns. kristityn foorumilta?
- kirkko
väärä henki... kirjoitti:
helluntaiseurakunnan saarnaajia pidetää ylisesti jumalana , heitä ylistetään ja heitä nostetaan .vaikka henget mitä heissä asuu , on itse sielunvihollinen
vaikka olen kirkollinen, en pidä tekstiäsi muuna kuin tyhmäin puheina, joita tulee karttaa Paavalin mukaan
DH ei ole kristikunnan kirous enempää kuin siunauskaan - Hän on sen rangaistus.
Kun heillä ei ole rakkautta totuuteen, lähettää Jumala väkevän eksytyksen..
DH:n paljastaminen petturiksi nyt ei ole kovin työlästä. Lähinnä verrattavissa lehmän erottamiseen hevosesta.- tota noin
tota mikä ero on lehmällä verrattuna hevoseen?
- pettynyt!
Nyt meni luottamu jan-husiin. Olenko lukenut liian vähäsen hänen viestijään, kun olin saanut hänestä kuva kalliita hedelmiä harkiten tuottavasta miehestä. Meistä kukaan ei tunne DH:ta vielä niin hyvin, että voisi sanoa Jan-husin tavalla.
- j.t.p.
Ensinnäkään sellaista, kuin "vanhemmisto" ei seurakunnassa tietysti olekaan.
Seurakunnassa on VANHIMMISTO.
Herzogin toiminta on Jumalan sallimaa näinä lopunaikoina, jolloin Hän seuloo uskovia ja seurakuntaakin.
Hengellisesti terveellä ja valveutuneella uskovalla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia nähdä, että Herzog on yksi näistä lopunajan kotkotuksista.- jumalan pelko
DH saarnaa
uskonnolliset riehuu
pisto sisimpään
demoni hermostuu
kuola roiskuu
ääni käheytyy
rauhaa ei tule
parannus on tehtävä - totta totta
jumalan pelko kirjoitti:
DH saarnaa
uskonnolliset riehuu
pisto sisimpään
demoni hermostuu
kuola roiskuu
ääni käheytyy
rauhaa ei tule
parannus on tehtävänäinhän se on
- kyllä
todella hyvä kirjoitus
- taivas kysyy
lampaat ja vuohet erotellaan
oletko uskonnollinen vuohi?
vai iloinen uskovainen lammas? - Siinä kohtaa olen
Siinä kohtaa olen samaa mieltä aloittajan kanssa, että Raamattu sanoo seulomisen tapahtuvan, se on Jumalan suunnitelma !
2. Tessalonikalaiskirje 2
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Mutta siitä olen erimieltä, että kuka on eksyttäjä ja tuon valheen levittäjä !
Eli Herzogin hedelmät on JO tutkittu ja paljastettu, joten harha opettaja ja eksyttäjä on JO paljastettu !
Siis tässä lopun ajassa on kunkin syytä ITSE tutkia ja koetella kunnolla varsinkin ne hedelmät, sillä se eksytys on VÄKEVÄ, eli sitä väärennöstä on vaikea erottaa aidosta.
On hyvä huomata sekin, että vaikka tässä ajassa on oikeitakin ihmietä ja merkkejä ja aitoa Hengellistä toimintaa, niin mitkään ihmeet ja merkit ja tunnusteot sun muut eivät vielä ole mikään tae aidosta ja oikeasta !
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Siis nuo jotka jopa ITSE luulivat olleensa Herran asialla, heistä Herra sanoo, että EI KOSKAAN OLE HEITÄ TUNTENUT, eli nuo eivät KOSKAAN olleet Jumalan lapsia, vaikka tuossa eksytyksen harhassa niin ITSE siis luulivat !
Sillä kyllä Herra toki omat lampaansa tuntee, eikö totta ???
Mutta nuo siis ennustelivat ja ajoivat ulos riivaajia ja tekivät voimallisia tekoja, ja siitä ymmärrämme, että niihin ei voi perustaa uskoaan eikä luottamustaan, vaan kuten tuossa sanotaan NE HEDELMÄT tulee tutkia !!!- hei kuule
onks sulla CAPS LOCK ongelmia?
- Epäileväh
Onkos tämä sittenkin "mieto" eksytys, jos uskonnollinen kirkollinen sen huomaa...
Vähän nyt epäilyttää tämä kirjoittaja..
Herättää hämmennystä ja ristiriitaa, jolloin kannattaa jättää "mielipide" omaan pikkuruiseen arvoonsa mielellään. - Kyllä uskonnollinenk
Epäileväh kirjoitti:
Onkos tämä sittenkin "mieto" eksytys, jos uskonnollinen kirkollinen sen huomaa...
Vähän nyt epäilyttää tämä kirjoittaja..
Herättää hämmennystä ja ristiriitaa, jolloin kannattaa jättää "mielipide" omaan pikkuruiseen arvoonsa mielellään.Kyllä uskonnollinenkin on mennyt vipuun !
Mutta eri tavalla, kun hän siis kiistää kaiken aidonkin Hengellisen toiminnan !
Siis pahempi tilanne on yhä pelastumattomalla eli uudestisyntymättömällä, kuin uudestisyntyneellä joka on vain eksyksissä tai eksytetty, sillä uskova on kuitenkin pelastuneessa tilassa, mutta jos hän menee yhä pidemmälle eksytyksiin, voi hänellekin käydä lopulta huonosti:
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Ja eksyneen uskovan on aina mahdollista siis palata eksymyksensä tieltä, eikä eksyminen vielä itsessää siis poista pelastusta vielä, siihen vaaditaan uskosta luopuminen !
Mutta vain uskonnollinen ihminen siis on paljon huonommassa asemassa Jumalaan ja pelastukseen nähden !
Joten, miten se asia nyt sitten todellisuudessa menikään ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei91812Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181176- 891175
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51973Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli225911Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63884Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253756- 81753
- 35699
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42653