Tällaista palautetta meni YTV:lle
-----------
Kertaseutulipun hinnoittelu syrjii asiakkaita, jotka satunnaisesti matkustavat kaupunkirajan yli, mutta ostavat oman kaupunkinsa kausilipun.
Miten on mahdollista että hinnoittelupolitiikalla asiakasta rangaistaan siitä että hän on ostanut kaupunkinsa sisäistä kautta? Tällaiselle jo yhden kaupungin kausilipun haltijalle suurin kohtuullinen kertaseutulipun hinta olisi naapurikaupungin sisäisen kertalipun hinta, sillä ostamalla kotikaupunkinsa kausilipun hän on jo maksanut matkustamisen omassa kaupungissaan.
Tiedeän monia ihmisiä jotka tämän takia eivät käytä seutuliikennettä juuri lainkaan ellei ole aivan pakko, koska hinta on kohtuuttoman korkea satunnaismatkaajalle. Tiedän myöskin että kaupungin rajojen yli jo nykyisin matkustetaan ostamatta kallista seutulippua. Miksi siis rangaista rehellistä matkustajaa ylisuurella lipunhinnalla?
Jos perustelu tälle hinnoittelun epäkohdalle on se että YTV:n on katettava kustannuksensa, ehkä YTV:n osuudet kaupunkien sisäisen liikenteen lipputuloista ovat alimitoitetut tai jotain vastaavaa.
Seutulippu (YTV) liian kallis
8
2009
Vastaukset
- Matkustaja
Kertaseutu maksaa 3,4e. Mutta jos sulla on jo kausilippu niin miksi et lataa kortille arvoa ja maksa pelkää vyöhykelisää 2,3e. Toimii näin näytä ensin kortti lukijalle jolloin sisäinen kausi rekisteröityy, ota pois ja näytä uudelleen ja paina 2:sta rekisteröityy vyöhykelisä joka on sen 2,3e. Säästö kertalipuun on 1,1e. Eikö olekkin helppoa?
- dsfgs
Joojoo, sisäinen lippu on 1.57€ jos menet Espooseen ja päiväsaikaan 1.3€. Jos sulla on Helsingin kautta niin älyvapaata maksaa tuota 2.3€-1.3/1.6€ erotusta tai 3.4€-2.0€ jos et ole ladannut arvoa.
Miksi maksaa 1.0€/0.7€ tai 1.4€ päällekkäistä taksaa Helsingin sisäisestä osuudesta, jonka olet jo maksanut kautta ostaessasi ;-) - tarkoittaa
dsfgs kirjoitti:
Joojoo, sisäinen lippu on 1.57€ jos menet Espooseen ja päiväsaikaan 1.3€. Jos sulla on Helsingin kautta niin älyvapaata maksaa tuota 2.3€-1.3/1.6€ erotusta tai 3.4€-2.0€ jos et ole ladannut arvoa.
Miksi maksaa 1.0€/0.7€ tai 1.4€ päällekkäistä taksaa Helsingin sisäisestä osuudesta, jonka olet jo maksanut kautta ostaessasi ;-)Seutulipun/vyöhykelisän tarkoitus on se ettei sinun tarvitse vaihtaa kaupunkien rajalla autoa vaan saat matkustaa koko matkan samalla autolla. Ota huomioon, että esim. Helsingin ja Espoon puoleisten pysäkkien väliä saattaa olla useampi kilometri.
- dsfgs
tarkoittaa kirjoitti:
Seutulipun/vyöhykelisän tarkoitus on se ettei sinun tarvitse vaihtaa kaupunkien rajalla autoa vaan saat matkustaa koko matkan samalla autolla. Ota huomioon, että esim. Helsingin ja Espoon puoleisten pysäkkien väliä saattaa olla useampi kilometri.
Jos pysäkkien väli on muutama kilometri, matka sujuu joutuisasti, ei tarvii pysähdellä, liikennöinti on edullista. Siis tuo seutulippu on ylihinnoiteltu, pitääkö vääntää rautalangasta:
Kertaseutulipun/vyöhykelisän voimassaoloaika on 80min, kuin myös Espoon sisäisen. Väitätkö tosiaan että liikenteestä vastaavalle taholle on kalliimpaa kuljettaa 80 min seutumatkaa kuin 80 min sisäistä matkaa?
Ehkä kaupunkien sisäiset matkat ovat keskimäärin lyhyempiä kuin seutumatkat, mutta ota huomioon että kaverilla jolla on jo toisen kaupungin sisäinen kausi, niin hänelle se varsinainen ulkopuolelle suuntautuv seutumatka ei ole keskimäärin sen pidempi kuin tavanomainen sisäinen matka.
Että näinä :-O - Kari
dsfgs kirjoitti:
Jos pysäkkien väli on muutama kilometri, matka sujuu joutuisasti, ei tarvii pysähdellä, liikennöinti on edullista. Siis tuo seutulippu on ylihinnoiteltu, pitääkö vääntää rautalangasta:
Kertaseutulipun/vyöhykelisän voimassaoloaika on 80min, kuin myös Espoon sisäisen. Väitätkö tosiaan että liikenteestä vastaavalle taholle on kalliimpaa kuljettaa 80 min seutumatkaa kuin 80 min sisäistä matkaa?
Ehkä kaupunkien sisäiset matkat ovat keskimäärin lyhyempiä kuin seutumatkat, mutta ota huomioon että kaverilla jolla on jo toisen kaupungin sisäinen kausi, niin hänelle se varsinainen ulkopuolelle suuntautuv seutumatka ei ole keskimäärin sen pidempi kuin tavanomainen sisäinen matka.
Että näinä :-OTässä tuleekin esiin syy, miksi en juuri koskaan käytä julkisia kulkuneuvoja. Satunnainen matkailija on aina ihmeissään näiden eri lippujen ja hintojen kanssa. Kertalippu maksaa enemmän, kuin auto vie polttoainetta. Lopuilla maksaa vaikka parkkihallia sen hetken, jos keskustassa on pakko viivähtää.
Vieläköhän Helsingissä on niitä raaputusarpa parkkipaikkoja. Niitäkään en ole päässyt kokeilemaan kun niitä ei myydä kotikunnassani. Perillä on hankala hakea ensin parkkipaikka, jotta voi ostaa parkkilipun kioskista ja ajaa päämääräänsä etsimään uutta parkkipaikkaa.
- Teemu23hki
Tässä ei ole mistään muusta kysymys kuin suunnattomasta byrokratiasta joka kukoistaa YTV:llä tuhoisaa vauhtia.
Heidän joukkoliikenteen liikevaihto tekee persnettoa läpi vuoden kun työtehtäviä on jaettu kymmenille tuhansille ihmisille. Rahaa hukkuu siinä välillä niin paljon erinäisiin byrokraattisiin elimiin, että joukkoliikenne ei kannata tällä systeemillä. Tästä syystä heidän ahneus on lisäksi rajaton ja matkustajilta riistetään entistäkin enemmän mehut irti eli lippujen hintoja nostetaan.
Seutulippujen matkakorttihinnat ovat nousseet nyt vuodessa ennätykselliset yli 10 €, eli se tekee vuoden aikana n. 60 mk. Tämä tahti tuntuu vain jatkuvan. Vaihtoehtona on ostaa polkupyörä tai matkustaa pummilla. Sillä pummilla matkustamisen tarkoitus on perimmillään on kapinaa korkeita lippuhintoja kohtaan. Se on minusta täysin oikeutettua vastustusta, sillä nämä YTV:n limanuljaskat on saatava kuriin. Ainoa keino tuntuu olevan siinä että mahdollisimman moni kieltäytyy maksamasta ylisuuria lippuhintoja. Eniten tämä koskettaa tietenkin työttömiä jotka joutuvat maksamaan saman summan seutulipusta kuin työssäkäyvät. Tämä tekee työttömän kuukausituesta 35 % kakkua. Kun työssäkäyvällä matkakustannusten osuus kuukausituloista on vastaavasti kymmenenneksen pienempi.- dsfgs
Itse asiassa matkustaminen on työttömälle paljon kalliimpaa. Kertalipuille kertyy hintaa ja niin tiuhaan ei kumminkaan tarvii matkustaa että kausilippu kannattais. Suunnittelevat vielä herrat työmatkabussialennusetuuksia. Miksi ei lipun hintoja voisi alentaa kaikille matkustajille? Euroopassakin joukkoliikennettä tuetaan paljon enemmän kuin suomessa.
- körmy
Hinnat vaan alas niin kohta ei ole mitään bussia enää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849