Suurinosa ihmisistä ympärilläni on kaikkea:Kesämökit,autot,asunnot/talot jne.
Olen laskenut kaiken mahdollisen ja silti en pääsisi samaan..Yleisin selitys on, että he ovat töissä. Aivan varmasti ovat ja pakkokin olla, mutta ei normaali kuolevainen tienaa riittävästi tuollaiseen elämän menoon..Seuraavaksi tarjotaan aina lainaa ,mutta ei sieltä pankista rahaa sentään lapioida ja vaikka lapioitaisiin niin nekin pitää maksaa. En vaan saa päähäni mahtumaan kuinka tuo laina otetaan ja miten se hoidetaan. Eikä se, älkää käsittäkö väärin.. Haluaisin myös olla samanlainen, joten kateudesta tässä ei ollut kysymys. Jotenkin vain harmittaa kävellä rikkinäisissä kengissä vuodesta toiseen, haluaisin olla samoin puettu kun muutkin..Ja omistaa samoja asioita.
Olenko liian tyhmä vai omaanko liian korkean moraalin tuohon?
Miten tulla rikkaaksi
37
1042
Vastaukset
- Pihi ja varakas
Keskimääräisellä kahdentuhannen euron nettopalkalla tienaa 40 vuoden työuran aikana miljoonan. Yksinkertaisesti kuluttaa vähemmän kuin tienaa, niin varallisuutta kertyy. Jos kulutat kuukaudessa kahdestatuhannesta vain 1500, sinulla on eläkeiässä neljännesmiljoona euroa. Paremmilla tuloilla tietysti on vielä helpompaa.
Useimmat suomalaiset keräävät varallisuutta asuntosäästämisen kautta, mutta muitakin tapoja on. Lisäksi varallisuudella on taipumus tuottaa lisää rahaa.- Amadeus
Tuskin 24 vuotiaalla vielä sitä omaisuutta on säästettynä.
- Pihi ja varakas
Amadeus kirjoitti:
Tuskin 24 vuotiaalla vielä sitä omaisuutta on säästettynä.
Ei niin, ei minullakaan 24-vuotiaana ollut kuin opintovelkaa. Siitä lähtien onkin tilanne parantunut koko ajan. Aikaahan siihen menee tietysti ja pitää tehdäkin jotain sen eteen.
- 6+9
Sanoisin, että liian tyhmä, korkeaa moraalia tuskin on.
Muutamia neuvoja kuitenkin:
Älä tupakoi
Älä osta mitään, mitä et todella tarvitse (rikkinäisillä kengillä on ihan hyvä kulkea, kunhan ovat hyvät jalkaan)
Tee ruokasi itse, ihan perusruokaa
Käy lenkillä ja lue kirjaston kirjoja- Amadeus
Uskon myös,että olen liian tyhmä.
Teen jo tuota kaikkea ja silti ei riitä. - 6436576587
Amadeus kirjoitti:
Teen jo tuota kaikkea ja silti ei riitä.Ala tangokuninkaaksi. Tai ryhdy johonkin sellaiseen josta maksetaan palkkaa.
- Vanhan neuvoja
Amadeus kirjoitti:
Teen jo tuota kaikkea ja silti ei riitä.Jospa menisit ansiotyöhön? Vaikka siihen ensimmäiseen, mihin sinut kelpuutetaan? Ja tekisit kaiken niin hyvin ja niin nopeasti kuin ikinä pystyt. Näin minä tein ja olin sinun iässäsi jo lopettelemassa toisen jakson ammatillista koulutusta.
Asuin kimppakämpässä OKT:n vinttihuoneessa, söin yhden lämpimän aterian päivässä jossakin halpapaikassa, kämpällä teetä ja näkkileipää. Joskus juhlistin noin 12-15 sentin pätkällä lenkkimakkaraa. Sitten koulun jälkeen heti töihin sinne minne pääsin. Hanttihommista aloitin ja mahtavasti olen pärjännyt, vaikka kesämökkiä, venettä, ökyautoa, perhettä en koskaan saanutkaan. Nyt olen vanha, asun omassa osakkeessani, ajan 25 v autollani ja pärjään loistavasti eläkkeelläni. Toistaiseksi. Sitten kun en pärjää, niin kai jäännökseni joku aikanaan löytää hajun perusteella tai muuten. Ulosotossa tosin on tekaistuja laskuja 20 vuoden ajalta eikä poliisi ala millekään rikosilmoituksista huolimatta.
Näin me vanhat.
- Nälkäkurkiainen
Itse muistan kuinka 80-luvulla ostin housut. Ne tulivat tiensä päähän 2000-luvun alussa. Lisäksi carberoobissani on vaatetusesineitä 90- luvulta.
Osasta vaatteita olen luopunut, koska ne eivät ole muodikkaita. Ja osan olen niistä tehnyt remonttivaatteiksi tai puhdistusliinoiksi. Yleensä muodit eivät haittaa ne tulevat ja menevät, mutta joskus, kun alelaarista hakee pukimensa, niin jokin vaatetusesine voi antaa väärän ajatuksen. Vaikka itse edustan näkemystä, että kaikki vaatteet tulisi olla standardeja, sekä säkkikankaasta valmistettuja, etteivät ne kuluisi.
Popot mulla kestää n. 10 vuotta. Ja sitten on n. vuoden kestävä eristysnauhakausi, jolloin lanka ja teipit pitävät popot kasassa. Popoja yleensä saa edullisesti. Muutamalla eurolla tai korkeintaan kympillä. On siihenkin toki säästettävä.
Olen joskus asunut järvien rannoilla. Sekin on ihan jees. Onnellisuuden asiosta voi suunnata siihen, josta voi iloita. Taivaan tähdistä ja vaikka myrskystä ukkosella. Ollen sitten suojaluolassa tai paljaan taivaan alla.
Niissä ihminen on oikealla paikalla suhteessa asioihin. - if098dioki49
Minua ei ainakaan materialismi kiinnosta. Mitä sitten vaikka toisilla on kaikkea? Tekeekö se elämisen paremmaksi? Tuskin. Sen verran saisi rahaa kuitenkin olla että terveyspalvelut voisi ostaa yksityiseltä sillä kunnallinen on liian mitätöntä nykyään. On joko liikaa sairaita tai liian vähän rahaa... Ilmeisesti rahaa sillä viimeisin kunnallinen hampaanpaikkuuni maksoi lähes saman mitä yksityisellä n. 3 vuotta sitten. Reikä samaa luokaa eli isommista töistäkään ei ollut kyse.
- kirppismummeli
Voit rikastua seuraavilla tavoilla:
- saat perintöä esim. kesämökin
- opiskelet ja pidät ammattitaitoasi yllä koko ajan. Opiskele lisää kieliä, ATK:ta tai mitä alasi sitten vaatiikaan. On myös etäopiskelumahdollisuuksia, työväenopistoa, iltalukiota, avointa korkeakoulua jne.
- tee ylitöitä tai hommaa joku sivuduuni ja pane ne rahat kokonaisuudessaan sivuun. Jos jäät työttömäksi tai saat joskus eläkettä, niin niissä tilanteissa ne sivutyötkin tuottavat iloa
- hanki puoliso, joka myös haluaa tulla rikkaaksi ja on valmis tekemään töitä sen eteen
- ole todella pihi ja kustannustietoinen. Jos teet hankintoja, mieti tarkkaan. Huomaa kuitenkin, että esim. koulutukseen kannattaa investoida ja että joskus laatuun sijoittaminen on parempaa kuin halvan ja huonon ostaminen
- opettele tekemään itse asioita sen sijaan, että ostat niitä. Tämä tarkoittaa sitä, että jos auto on pakollinen, opettele tekemään ainakin yksinkertaisimmat huoltotyöt. Ruoanlaitto on tyypillinen asia, joka kannattaa tehdä itse sen sijaan, että ostaisi valmisruokaa
- osta mieluummin laadukas käytetty kuin huonolaatuinen uusi
- opettele korjaamaan ja remontoimaan esim. vaatteita, kotia jne
- asu edullisesti. Ole valmis tinkimään neliöistä. Ystäväpariskuntani asui yksiössä niin kauan, kunnes perheeseen syntyi toinen lapsi. Yksiössä heillä oli edullinen yhtiövastike, sähkö ja vakuutus. Myös hyvä sijainti tarkoitti sitä, että julkinen liikenne toimi
- älä osta autoa ellei ole aivan pakko
- kyseenalaista asioita. Ei ole pakko reissata ulkomaille, ei ole pakko olla keittiössä kaikkia teknisiä härveleitä, ei ole pakko olla maksullisia telkkarikanavia jne. Kuitenkin pidä huoli, että jos työsi edellyttää esim. hyviä ATK-taitoja, niin pidä huoli tietokoneestasi ja sitten kun on tarpeellista, niin investoi uuteen
- verkostoidu ja etsi ihmisiä, joista sinulle olisi hyötyä
- mieti, että miten sijoitat rahasi. Pankkitilillä niitä ei kannata makuuttaa
- älä käytä mitään päihteitä
- muista ennaltaehkäisy. Kun peset hyvin hampaasi ja hoidat terveyttäsi, niin siitä ei aiheudu kalliita lääkärikuluja. Parsi sukista reiät, pidä työvaatteet siisteinä, hoida kenkäsi, imuroi tietokoneen ja jääkaapin ilmanottoaukot, tyhjennä kylpyhuoneen lattiakaivo jne.
- jos ostat jotakin, säästä rahat sitä varten etukäteen. Vertaile hintoja. Osta vain tarpeeseen, ei huvikseen.
Lyhyesti sanottuna: Sisäistä se asia, että säästeliäs rikastumiseen johtava elämäntapa vaatii paljon viitseliäisyyttä. On helpompi mennä töihin omalla autolla, ostaa kaupasta valmisruokaa, käydä viihteellä ravintolassa, unohtaa hintojen seuraaminen ja ottaa pikavippejä kuin että olet valmis elämään oman valintasi mukaan vaikka sitten sinua pidettäisikin vähän omituisena. - rannikon tyttö
Erittäin hyviä ohjeita. Antaisin vielä pari lisää. Jos asut kaupungissa, vuokraa itsellesi viljelypalsta. Puuhaa riittää koko kesäksi, ja palkaksi saa tuoreita vihanneksia ja juureksia. Osan voi vaikka myydä.
Parvekkeellakin voi viljellä monenlaista. Minulla on tänä vuonna ollut tomaattia, paprikaa, ruohosipulia ja perunaa.
Jos asut maalla, varmasti löytyy joku maatilkku muokattavaksi.
Opettele kutomaan. Kutoen syntyy monta hyvää vaatetta ja asustetta: villapaidat, sukat, lapaset ja kaulaliina.
Harjoita vaihdantataloutta tuttavien ja naapurien kanssa. Jos tarvitset naapurin poraa, voit vastapalvelukseksi esim. korjata naapurin polkupyörän kumin. Tai leipoa kakun. Tai vahtia kissaa. - ..........
Säästä vaikka ensin 500 e rahastoon, se kolminkertaistuu 10-12 vuodessa.
Voidaan sanoa olen v 2024 samassa jamassa kuin nytkin, mutta silti pelkkä ajatus tuottaa iloa.
Rikkinäiset kengät - uudet saa vaikka osamaksulla.
Kirpparilta siistejä vaatteita.
Köyhällä on aina toivomisen varaa, siinä piilee onnellisuus. - huuda
Voi vaikka yrittää rikastumista huutokaupoilla. www.huutokaupat.com sivustoillakin myydään laidasta laitaan tavaraa ja niihin voi laittaa vaikka automaatti korotuksen joten ei tarvi koko ajan vahtia. Katsoin juuri päättyvän kaupan lasten varvassukista . Uusia myyntiarvo 4000 ja meni 120 tosin siinä on toimeksiantajalla viimeinen sana ja kyllä tuommoinen kerrostalohuoneisto joka on ulosmitattu niin kiinnostaa kolmella tonnilla.Muutamia päiviä tosin aikaa.
- Valoatunnelissa
Muistan kuinka nuorena ajattelin juuri samalla tavalla. Minulla ei ollut mitään, kotini oli köyhä, vanhemmat juoppoja enkä saanut sieltä lähtiessäni mukaan kuin pienen kassillisen kuluneita vaatteita. Vaikka miten laskin niin ajattelin etten ikinä saisi omaa taloa tai edes asuntoa. Olin töissä ja pienipalkkainen ja epätoivoinen. Välillä näin ihan nälkääkin kun en osannut käyttää rahaa niin että se olisi riittänyt seuraavaan tiliin.
Sitten lähdin opiskelemaan, Opintolainaa tuli ja velka ahdisti eikä ollut varmuutta saisinko sen parempia töitä. Kaksi viikkoa valmistumisen jälkeen sain ensimmäisen vakituisen työpaikan ja palkkaa sain kuukaudessa sen verran kuin olin ottanut vuodessa opintolainaa. Siitä se alkoi. Joka kuukausi säästin vähän asuntotilille ja maksoin pois opintolainaa. Työn ohessa tein jatko-opintoja. Tapasin puolison, saimme pari lasta, otimme asuntolainan, ostimme talon ja kesämökin ja veneen, pari auatoa pihaan ... nyt on lapset parikymppisiä ja kaikki lainatkin maksettu.
Nyt vietän töistä välivuotta vuorotteluvapaalla ja nautin tästä kaikesta mitä minulla on. Usko pois, se päivä tulee sinullekin kun sinulla on kaikkea. Jos minulle olisi joku sanonut näin silloin 30 vuotta sitten, niin en ehkä olisi heti uskonut mutta ajattele kuitenkin, että se on mahdollista. Tee suunnitelmia, mitä haluat tehdä elämässä ja toteuta ne asiat. Minulle elämän taitekohta oli opiskelu ja kunnon työpaikka. Se katkaisi köyhyyden. - Vähällä toimeetuleva
Ensinnäkin pitäisi tietää nykyinen elämäntilanteesi; paljonko sinulla on tämän hetkiset tulot, koulutuksesi ja motiivisi tehdä työtä rikastumisen eteen.
Kerralla et saa kaikkea, siitä on lähdettävä. Autoon ei kannata sijoittaa, kuin pakollinen sijoitus. Kiinteistöihin kannattaa sijoittaa.
Kerron oman tarinani. Jäin työttömäksi ja minulla oli vielä velkaa pienyrittäjän kuvioista melkoisesti. Tuota velkaa oli aivan mahdoton hoitaa työttömyyskorvauksilla, joten piti keksiä jotain asian helpottamiseksi. Kävin ostamassa naapurikaupungista halvan omakotitalotontin, rahaa minulla ei ollut taskussa yhtään, mutta kaupunki halusi uusia asukkaita ja myi minulle tontin halvalla. Tontin maksoin kavereiden takaamalla vekselillä ja saatuani tontin lainhuudot omiin nimiini hain pankista lainaa tuota tonttia vastaan. Kaverini piirsi piirustukset pieneen taloon erään talopakettitalon pohjalta ja rakensin halvalla pääosin kierrätystavaroista tuon talon. Lainaa sain nostettua pankista sitä mukaan, kun rakentaminen edistyi. Työttömyyskorvaus riitti mainiosti normaaliin elämiseen ja muutin heti niin keskeneräisenä tuohon taloon asumaan, kun se vain oli mahdollista, eli yksi huone oli asuttavassa kunnossa ja wc toimi. Rakensin talon loppuun asumalla siinä samalla. Asuin kaksi vuotta siinä talossa ja myin sen itse laatimallani lehti-ilmoituksella. Samaan aikaan oli ostanut toisen halvan tontin kaupungilta, jota kukaan ei ollut huolinut jo valmiiksi rakennetulta alueelta. Aloitin rakentamaan siihen samanlaista taloa samoilla piirustuksilla. Toisen talon myynnillä kuittasin kaikki velkani ja minulle jäi vielä hieman rahaa rakentaa tuo toinen talo loppuun. Tuon toisen talon myin myös pois ja ostin tämän nykyisen talon toiselta paikkakunnalta halvalla. Minulla on nyt useampi tontti omistuksessa, kohtuullinen auto ja amerkkalainen moottoripyörä. Veneitäkin on kaksi ja muutama rantapaikka. Helpolla mikään ei ole tullut, mutta varsin kohtuullisesti kuitenkin. Tuloni eivät ole suuret, tulen toimeen hyvin pienellä, opin tuolla työttömyyskorvauksella tulemaan toimeen, joten en tuhlaa mihinkään tarpeettomaan.- meluherkkä
"Minulla on nyt ... amerkkalainen moottoripyörä."
Sepä ikävä kuulla. Nautitko toisten ihmisten häiritsemisestä? - sghha
Nyt olet sitten varmaan Timpuri yrittäjä.
- fnzdrdydr
ensin pitää tehdä miljoona ja sitten lotota, kenottaa. miksi. koska raha tulee rahan luokse. :D
- Ja höpö höpö
Tarkalla taloudepidolla ja ahkeruudella tässä maassa on aina tehty miljoonat, ani harva on lottoamalla ja veikkauksella todella rikastunut.
Ei säästävältä rahat lopu!
- Pakko ottaa lainaa
jotta ei tarvitse maksaa pääomatuloveroa.
Näin sitä rikastutaan. - nähty ja seurattu
Tälläkin hetkellä on työtä, mutta se ei kelpaa. Oma teini-ikäinen lapseni myönsi, että moni nuori ei halua mennä töihin, koska tuntipalkka on niin huono. Kuitenkaan ei tajuta sitä, että ei esimerkiksi telkkaria katselemallakaan saa yhtään minkäänlaista palkkaa, joten eikö siihen verrattuna esim. mainostenjaosta 200 euroa kuukaudessa ole paljon enemmän? Varsinkin kun vuodessa se summa tekeekin jo 2400 euroa.
Moni työnantaja ottaa opiskelijankin helpommin työhön kun näkee, että hänellä on jo pohjalla jotakin työtä (mainostenjakoa, lastenhoitoa, hautausmaalla nurmikonleikkuuta). Myös koulujen TET-harjoittelut yläasteella voi olla kanava päästä töihin kauppaan, huoltoasemalle jne.
Eräs tuttu valmistui rakennusalalta ja hän oli jo opiskeluaikana innokkaasti lähtenyt mukaan kaikkiin rakennushommiin (esim. talkoot), jotka paransivat edes jollain tavalla suhteita tai työkokemusta. Niinpä hän pääsi heti valmistuttuaan vakituiseen työhön. Hän teki myös ilta- ja yövuoroa huoltoasemalla eli teki kahta eri duunia jatkuvasti käytännössä lähes ilman vapaapäiviä. Sillä tavoin hän sai parissa vuodessa kasaan rahat, joita hän tarvitsi ostaakseen ensimmäisen omistusasuntonsa. Kun asunto oli pieni yksiö, myös sen kulut (sähkö, kotivakuutus) olivat pienet ja hänellä alkoi jäädä rahaa muihin asioihin (esim. auto).
Eräs toinen tuttuni (minun ikäinen, myös rakennusalalla) taas osti ihan ensimmäiseksi sijoitusasunnon velkarahalla. Tällä hetkellä hänellä on parikin sijoitusasuntoa, joita hän ostaa sitä mukaa, kun vaan saa pankista lainaa, sillä lainaa saa asuntoa vastaan, kun vain on saanut säästettyä riittävän käsirahan. Vuokrat puolestaan tuottavat sen verran rahaa, että jos vaan vuokralainen maksaa vuokransa ajoissa, niin asuntolaina lyhentyy ihan itsestään ja jää ihan pikkuisen säästöönkin.
Kyllä tavallinen ihminenkin voi rikastua, mutta se vaatii kurinalaisuutta, säästeliäisyyttä ja kykyä sitoutua usean vuoden tavoitteeseen. Jos juopottelee ja ostelee vaatteita ja muita hömpötyksiä, ei rikastu koskaan.- Tämä totta
Kyllä vieläkin työllä hankkii huomattavan omaisuuden, kun pitää taloutensa kurissa. Itse pääsin (jouduin) heti opiskelujen jälkeen huoltoasemalle hanttihommiin, kun muutakaan ei ollut tarjolla, palkka oli tosi surkea, mutta sain kuitenkin rahaa ja aikanaan työtodistuksen. Tein samaan aikaan toista työtä ajoittain ja aloitin omien töiden tekemisen sivuhommana, valmistin vetokoukkuja henkilöautoihin teollisuuden jäteraudasta tilausten mukaan. Lisäksi valmistin perävaunuja vähäisessä määrin työni ohella. Tein jokusen vuoden kahta työtä, kunnes oma yritykseni työllisti minut kokonaan ja olin saannut koottua mukavan pääoman oman yrityksen pyörittämiseen niissä "hanttihommissa".
Kulut olen aina osannut pitää kurissa ja tulla toimeen vähällä. Nykyään ei ole niin tarkkaan, että välttämättä ei tarvitsisi katsoa jokaisen hankinnan perään, mutta olen jatkanut samalla linjalla ja joka päivä tulee lisää vähän rahaa, vaikka en tekisikään niin paljoa töitä.
Otan mieluusti vieläkin vastaan työtehtäviä, jotka eivät muille kelpaa, niistäkin hankkii kuitenkin vähän. Kerään pullot ja tölkit, kun ne kohdalle osuvat, niillä ostan ruokaa. Monet asiat olen oppinut ostamaan halvalla tarjouksista taikka hankkimaan ilmaiseksi. Jos pystyn säästämään jossakin hankinnassa rahaa, niin valitsen sellaisen. Kulutan kuitenkin kuukaudessa tosi vähän rahaa, muutama satanen riittää.
- rikastua
Katsoin huutokaupat sivustoa Rivitalo kaksio huuto hyväksytty hinta 14.900 € kemissä .Vuokralainen valmiina ja se maksaa tuon hinnan 6 vuodessa.
https://huutokaupat.com/fi/v/95091 näköjään oli toinenkin meni tonnin kalliimmalla ja kolmio menee 5 tunnin päästä Sama kodiksi LKV. Mutta Etelä Suomen kasvukeskuksista on turha tuolla hintaa. - rikastua
67 neliön kolmio meni kanssa kaupaksi 5000 € velka 12 000 €
- khhlij
Seuraa rahaliikennettä pankkisi tilillä, ja kun jaat sen 6,25 niin saat summan euroissa... jos rahaliikenteen määrä ei noin laskettuna vastaa papereilla osoitettua summaa niin pankkisi ottaa aika ison siivun välistä. Itä-Suomessa paljastui yhdestä maakuntapankista mätäpaise jossa pankki varasti asiakkaiden rahoja siirtämällä pienempiä summia asiakkaan tilille kuin mitä oli maksettu.
Nykyajan pankkirosvot ovat pankkien sisällä.- Siis mitähän yrität?
Siis mitähän nyt yritä kertoa tuolla 6,25 jakamisella? Eli jos tililleni on tullut rahaa 1200€ ja jaan sen 6,25:llä = 192!! Tuo summa ei todellakaan vastaa papereilla osoitettua summaa, joten voisitko selvittää asian tarkemmin, sillä en nyt ihan tämän perusteella ala pankkiani syyttämään mistään vääryyksistä.
Onkohan sulla nyt edes kaikki kynät penaalissa...
- Näin rikastutaan
Perhe A ottaa pankista lainaa, ja ostaa asunnon.
Perhe B ottaa pankista lainaa, ja ostaa asunnon.
Perhe A vuokraa oman asuntonsa perheelle B, ja perhe B puolestaan vuokraa asuntonsa perhe A:lle.
Nyt kumpikin perhe saa pääomatuloa, josta ei tarvitse maksaa veroa, kun on asuntolaina.
Kumpikin perhe saa lisäksi kaikki remontit vuosittain 100% verovähennyksiin, kun ne ovat tappiota vuokraustoiminnasta, ja näin ollen vähennyskelpoisia seuraavat 10 vuotta.
Että näin.- Pitkäaikatyötön
Muuten voi olla edullinen järjestely, mutta kyseessä on ilmiselvästi verojen välttelemiseksi tehty kuvio. Tuohon osallistuvat joutuisivat pelkäämään paljastumista, joka johtaisi mittaviin jälkiveroihin.
- fgfdss
A :lla voi olla tarvetta pienemmälle asunnolle ja B :llä isommalle . Asunnot on voinneet olla henkilöillä kauvan , mutta tässä tilanteessa ei kannata myydä ja voihan ne olla eri paikkakunnallakin.
- raha turhaa
Teen aina ylitöitä it alalla. Käteen noin 5donaa kuussa. Pistän osakkeisiin suurimman osan kun kaikki lainat on jo maksettu. Ikää 35v. On perhe mökki uus auto. Olen silti onneton... Rakkautta ei juurikaan ole eikä seksiä. Viikonloput ja illat töissä.. Raha ei tee onnelliseksi. Panosta hyvään kuntoon ja ihmissuhteisiin sekä raittiiseen elämään. Sademetsissäkin voi asua onnellisia ihmisiä jotka eivät edes tiedä mitä raha on.
- Pitkäaikatyötön
raha turhaa kirjoitti:
Teen aina ylitöitä it alalla. Käteen noin 5donaa kuussa. Pistän osakkeisiin suurimman osan kun kaikki lainat on jo maksettu. Ikää 35v. On perhe mökki uus auto. Olen silti onneton... Rakkautta ei juurikaan ole eikä seksiä. Viikonloput ja illat töissä.. Raha ei tee onnelliseksi. Panosta hyvään kuntoon ja ihmissuhteisiin sekä raittiiseen elämään. Sademetsissäkin voi asua onnellisia ihmisiä jotka eivät edes tiedä mitä raha on.
Miksi oikein teet tuhottoman määrän ylitöitä, jos et lisärahaa kaipaa? Kaikille olisi parempi, että jätät itsellesi riittävästi vapaa-aikaa työstä elpymiseen. Työttömiä ja lomautettuja on it-alallakin, kuten lienet Nokia-uutisista kuullut. Sellainen voisi tehdä ylityösi ja sinä voisit olla työkunnossa vielä 10 vuoden kuluttuakin.
- kassat on
Kuten aloittaja jo toteaakin, lähes kaikilla on omaisuutta vaikka millä mitalla ja jokainen on tavallisissa töissä.
Jos ei törsää turhuuteen, niin palkalla saa vaikka mitä mukavaa. - jani8
Yksi vaihtoehto on myös treidaaminen: http://www.rikkaaksi.com/
- maailma on paskaa
Ei kaikki voi olla rikkaita aurinkon alla, muutenhan täällä olisi paratiisi!
- jemmaat setelit
Huumekaupalla rikastuu, rupeet diileriksi!
- Tavara ei ole
Pitää miettiä ensiksi mikä on rikkautta ja mikä ei laisinkaan.
- cccccccc
Tässä vähän infoa. Tee hulluna töitä. Otan vastaan kaikki työt, koska ne poikivat hyvä duuneja jatkossa. Asuntoa ei kannata hankkia heti jos ei ole aivan pakko. Itse asun armeijan ylijäämä puolijoukkue teltassa. Silti kaikki mukavuudet, sähköt, ei tosin sähkölaskua ( agrigaatti) ei vesimaksua, vuokraa, vakuutusmaksu, ruuat haen lahjoitusmestoista. Metsässä asumisessa on paljon hyviä puolia. Ja mikä säästö tulee. vuokraan menee helposti 500-700 € x 12 muut kulut. Nyt tuo raha jää säästöön. silti en elä kuin pulsu alkoholisti. Käyn uimahallissa ja trenaan kuntosalilla, käyn ulkona. Autokin on sen vuoksi että työnperässä voi lähteä heti vaikka mihin. ja asunto seuraa mukana. Olen ajatellut siirtyä asuntoautoon jossain vaiheessa, sillä metäspaikkojen etsimeinen vie aikaa kun tulet uudelle paikkakunnalle. Kohta on asuttu joka paikkakunnalla suomessa. Suosittelen lämpimästi kaikille. Matkailu avartaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516933Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414644HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972647- 1351928
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321559Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 151409
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191075mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k91022