tämä: Oliko Paavali koskaan täynnä Pyhää Henkeä?
Voitko vastata yhdellä sanalla, KYLLÄ tai EI.
Yksi sana riittää todistamaan oletko Jumalasta vai et.
Miten Sunin Teuvo on
56
106
Vastaukset
Miten on Giuseppe?
Oletko jo lopettanut vaimosi pettämisen?
Voitko vastata yhdellä sanalla, KYLLÄ tai EI.- Giuseppe
En
- Vastaa Teuvo
Oliko Paavali koskaan täynnä Pyhää Henkeä?
Yksi sana riittää todistamaan oletko Jumalasta vai et..
Etkö pysty olemaan sanojesi takana. Ja muista tämä vastaus merkitsee paljon.
Siis mieti tarkkaan ja vastaa KYLLÄ tai EI. - Aatami45
Vastaa Teuvo kirjoitti:
Oliko Paavali koskaan täynnä Pyhää Henkeä?
Yksi sana riittää todistamaan oletko Jumalasta vai et..
Etkö pysty olemaan sanojesi takana. Ja muista tämä vastaus merkitsee paljon.
Siis mieti tarkkaan ja vastaa KYLLÄ tai EI.Häilyväinen, ilman omaatuntoa, lukisi edes omia kirjoituksiaan. Onko paha niin vallannut Sunin, ettei pysy sanojensa takana.
Kerro Teuvo , joka väität tietäväsi "koko totuuden". Oliko Paavali täynnä Henkeä vai ei.
- TMarko
Minä muistan lukeneeni jossain ketjussa Teuvon kirjoittaneen, ettei Paavali olisi koskaan saanut Pyhää Henkeä.
Minulle Teuvo vastasi(jo poistetussa ketjussa), että Paavalissa oli saastainen henki, jonka avulla Paavali paransi ja ajoi ulos riivaajia.- totta puhuva
Nyt satuilet omiasi.
Minä olen lukenut, että molemmilla Sauleilla oli Pyhän Hengen suhteen ihan sama kohtalo.
Ensin oli Pyhä Henki vaikuttamassa, mutta synnin tähden molemmilta Sauleilta (sekä kuningas Saulilta että Tarsolaiselta Saulilta eli Paavalilta) otettiin Pyhä Henki pois. Tilalle annettiin paha henki kiusaamaan.
Vain musiikin kuuntelu (vrt.kauniimmat joululaulut) antoi jotakin lohtua tilanteeseen.
"Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä." - TMarko
totta puhuva kirjoitti:
Nyt satuilet omiasi.
Minä olen lukenut, että molemmilla Sauleilla oli Pyhän Hengen suhteen ihan sama kohtalo.
Ensin oli Pyhä Henki vaikuttamassa, mutta synnin tähden molemmilta Sauleilta (sekä kuningas Saulilta että Tarsolaiselta Saulilta eli Paavalilta) otettiin Pyhä Henki pois. Tilalle annettiin paha henki kiusaamaan.
Vain musiikin kuuntelu (vrt.kauniimmat joululaulut) antoi jotakin lohtua tilanteeseen.
"Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."Teuvo kirjoitti minulle kerran näin:
"
TeuvoSuni
12.7.2014 17:33
TMarkolle: Tähän uskosi mukaiseen väitteeseen, jäi vielä vastaamatta:
"Paavali oli mies, joka sanoi ettei yksikään voi ylpeillä Jumalan edessä, vaan kunnia kuuluu yksin Jumalalle. Saatanan opetuslapset eivät myönnä tuota."
Tässä kun onkin s todellinen syy siihen, miksi Jumala määrä Saa-ta-nan lähettämään enkelinsä Paavalia kurittamaan:
Kun hän ei - vailla Pyhää Henkeä - pystynyt erottamaan Saa-ta-nan erinomaisia opetuksia Jumalan totuudesta.
Ja samanlainen on sinunkin kohtalosi. "
Eikö Teuvo tuossa selvästi sano, että kun Paavali oli vailla Pyhää Henkeä niin Paavali ei pystynyt erottamaan mikä oli Jumalasta ja mikä saatanasta?
Ja sanonpa vielä tässä, kun en viitsinyt silloin oikaista, että tuossa Teuvon viestissä hän sekoittaa Pastorin pojan sanomiset minun sanomiseksi. Mutta sattuuhan sitä erehdyksiä kaikille. - totta puhuva
TMarko kirjoitti:
Teuvo kirjoitti minulle kerran näin:
"
TeuvoSuni
12.7.2014 17:33
TMarkolle: Tähän uskosi mukaiseen väitteeseen, jäi vielä vastaamatta:
"Paavali oli mies, joka sanoi ettei yksikään voi ylpeillä Jumalan edessä, vaan kunnia kuuluu yksin Jumalalle. Saatanan opetuslapset eivät myönnä tuota."
Tässä kun onkin s todellinen syy siihen, miksi Jumala määrä Saa-ta-nan lähettämään enkelinsä Paavalia kurittamaan:
Kun hän ei - vailla Pyhää Henkeä - pystynyt erottamaan Saa-ta-nan erinomaisia opetuksia Jumalan totuudesta.
Ja samanlainen on sinunkin kohtalosi. "
Eikö Teuvo tuossa selvästi sano, että kun Paavali oli vailla Pyhää Henkeä niin Paavali ei pystynyt erottamaan mikä oli Jumalasta ja mikä saatanasta?
Ja sanonpa vielä tässä, kun en viitsinyt silloin oikaista, että tuossa Teuvon viestissä hän sekoittaa Pastorin pojan sanomiset minun sanomiseksi. Mutta sattuuhan sitä erehdyksiä kaikille.Saksit yksittäisen keskustelun pätkiä tänne todistuksenasi epäuskosta siitä teologisesta kysymyksestä, että Pyhä Henki ja Saatanan enkeli eivät asu yhtä aikaa samassa henkilössä. Oli sitten kyse kummasta Saulista tahansa."Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
Paavalissa asui Jumalan lähettämä "Saatanan viestintuoja ja ilmestysten =The Messenger of Satan, kuten asia on engl.käännöksessä ilmaistu. Joten hyvä ilmaisu on Teuvon ilmaisu Saatanalta saaduista erinomaisista ilmestyksistä, joilla Paavali kerskasi seurakunnassa.
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. totta puhuva kirjoitti:
Saksit yksittäisen keskustelun pätkiä tänne todistuksenasi epäuskosta siitä teologisesta kysymyksestä, että Pyhä Henki ja Saatanan enkeli eivät asu yhtä aikaa samassa henkilössä. Oli sitten kyse kummasta Saulista tahansa."Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
Paavalissa asui Jumalan lähettämä "Saatanan viestintuoja ja ilmestysten =The Messenger of Satan, kuten asia on engl.käännöksessä ilmaistu. Joten hyvä ilmaisu on Teuvon ilmaisu Saatanalta saaduista erinomaisista ilmestyksistä, joilla Paavali kerskasi seurakunnassa.
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.En ole ihan varma mitenkä voit väittää, että olet "totta puhuva" - kun kuitenkin kyseenalaistat Jumalan sanaa. Paavali oli Jumalan oma. Jumala kohtasi hänet ja teki hänestä opetuslapsen, joita muutkaan opetuslapsista eivät paheksunneet.
Se, että Paavali sanoo, ettei voi ylpeillä, koska hänellä on lihassa pistin, ei merkitse sitä, että hän olisi riivattu. Uskova saa hyökkäyksiä saatanalta. Ja näillä näkymin Paavali sanoo, että tuo "saatanan enkeli" piinaa hänen lihaansa. Liha on ihmisen luonnossa jota saatana piikittää jotta lankeaisimme. Mutta lankesiko Paavali tekemään lihallista syntiä? Ei ainakaan näillä näkymin?
Ja kuka tietää - ehkä tämä raamatunkohta edustaa sitä, mikä puhuu Paavalin lihasta:
(Ensimmäinen kirje korinttolaisille 5:5 - " --- tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.")- TMarko
totta puhuva kirjoitti:
Saksit yksittäisen keskustelun pätkiä tänne todistuksenasi epäuskosta siitä teologisesta kysymyksestä, että Pyhä Henki ja Saatanan enkeli eivät asu yhtä aikaa samassa henkilössä. Oli sitten kyse kummasta Saulista tahansa."Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure."Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen " - Ap.t 13:9
Onko tuo mitä Luukas kirjoittaa totta vai valhetta, että Paavali oli täynnä Pyhää Henkeä? - totta puhuva
TMarko kirjoitti:
"Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen " - Ap.t 13:9
Onko tuo mitä Luukas kirjoittaa totta vai valhetta, että Paavali oli täynnä Pyhää Henkeä?Paavali oli täynnä Paholaisen enkeliä, jonka toimintaa kuvataan näin:
2 Kor.12(tietenkin sen jälkeen kun Pyhä Henki oli hänestä poistunut). Pyhä Henki ja Paha enkeli eivät asu samassa ihmisessä yhtäaikaa, on Raamatun selkeä opetus:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
σαταν
Satan sat-an'
4566
Sanan tausta
Sanaluokka
of Hebrew origin 07854 שטן, cf 4567
subst. (name, mask.)
Lukumäärä
King James käännökset sanasta
1
AV-Satan 1
Merkitys
1) adversary (one who opposes another in purpose or act), the name given to
1a) the prince of evil spirits, the inveterate adversary of God and Christ
1a1) he incites apostasy from God and to sin
1a2) circumventing men by his wiles
1a3) the worshippers of idols are said to be under his control
1a4) by his demons he is able to take possession of men and inflict them with diseases
1a5) by God's assistance he is overcome
1a6) on Christ's return from heaven he will be bound with chains for a thousand years, but when the thousand years are finished he will walk the earth in yet greater power, but shortly after will be given over to eternal punishment
1b) a Satan-like man - TMarko
totta puhuva kirjoitti:
Paavali oli täynnä Paholaisen enkeliä, jonka toimintaa kuvataan näin:
2 Kor.12(tietenkin sen jälkeen kun Pyhä Henki oli hänestä poistunut). Pyhä Henki ja Paha enkeli eivät asu samassa ihmisessä yhtäaikaa, on Raamatun selkeä opetus:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
σαταν
Satan sat-an'
4566
Sanan tausta
Sanaluokka
subst. (name, mask.)
Lukumäärä
1
AV-Satan 1
Merkitys
1a4) by his demons he is able to take possession of men and inflict them with diseases
1a6) on Christ's return from heaven he will be bound with chains for a thousand years, but when the thousand years are finished he will walk the earth in yet greater power, but shortly after will be given over to eternal punishment
1b) a Satan-like manSinäkö siis uskot, että apostolien tekojen kirjoittaja ei kirjoita Paavalista totta, vaan sekin raamatun kirje on petosta loppuun asti ja suurta eksytystä tukeva saatanan valheen aikaan saannos, jolle Jumala on antanut siunauksensa, jotta mahdollisimman monen ihmisen saatana saisi saaliiksensa valheillansa?
- totta puhuva
TMarko kirjoitti:
Sinäkö siis uskot, että apostolien tekojen kirjoittaja ei kirjoita Paavalista totta, vaan sekin raamatun kirje on petosta loppuun asti ja suurta eksytystä tukeva saatanan valheen aikaan saannos, jolle Jumala on antanut siunauksensa, jotta mahdollisimman monen ihmisen saatana saisi saaliiksensa valheillansa?
Uskoisit nyt vaan Jumalan sanan ilmoitukseen siitä, että Paavali oli myös Saatanan enkelin (henkiolennon) asuinsija:
=The Messenger of Satan
Paavali syyttää demonihenkeä synneistään:
"Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki - TMarko
totta puhuva kirjoitti:
Uskoisit nyt vaan Jumalan sanan ilmoitukseen siitä, että Paavali oli myös Saatanan enkelin (henkiolennon) asuinsija:
=The Messenger of Satan
Paavali syyttää demonihenkeä synneistään:
"Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on lakiJos minä uskoisin tuohon Teuvon teoriaan, niin silloin minulle ei jäisi muuta vaihtoehtoa kuin myös uskoa, että koko apostolien teot olisi kirjoitettu harhauttamaan lukijoita uskomaan, että Paavali olisi oikea apostoli eikä eksyttäjä. Ymmärrätkö sinä mihin tuo teoria lopulta johtaa? Siihen että myös Pietarin sanomisiin ei olisi luottaminen. Koko raamattu muuttuisi erittäin eksyttäväksi kirjaksi jota en voisi enää oikeastaan suositella kenellekään luettavaksi. Mutta en usko tuohon Teuvon teoriaan ja minulla on siihen erittäin hyvät perustelut. Olen nuo perustelut tuonut tänne raamattu palstalle jo monet kerrat.
totta puhuva kirjoitti:
Paavali oli täynnä Paholaisen enkeliä, jonka toimintaa kuvataan näin:
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
σαταν
Satan sat-an'
4566
Sanan tausta
Sanaluokka
subst. (name, mask.)
Lukumäärä
1
AV-Satan 1
Merkitys
1b) a Satan-like manKuulostaa vähän Sunilta..
TMarko kirjoitti:
Jos minä uskoisin tuohon Teuvon teoriaan, niin silloin minulle ei jäisi muuta vaihtoehtoa kuin myös uskoa, että koko apostolien teot olisi kirjoitettu harhauttamaan lukijoita uskomaan, että Paavali olisi oikea apostoli eikä eksyttäjä. Ymmärrätkö sinä mihin tuo teoria lopulta johtaa? Siihen että myös Pietarin sanomisiin ei olisi luottaminen. Koko raamattu muuttuisi erittäin eksyttäväksi kirjaksi jota en voisi enää oikeastaan suositella kenellekään luettavaksi. Mutta en usko tuohon Teuvon teoriaan ja minulla on siihen erittäin hyvät perustelut. Olen nuo perustelut tuonut tänne raamattu palstalle jo monet kerrat.
Ja TMarko on oikeassa. Jos Teuvoa pitäisi uskoa, pitäisi ottaa myös huomioon kaikki muutkin asiat mitä hän väittää - mikä on:
Että Evankeliumi on pelkkä todistus. Lähetyskutsua ei voi kukaan saada, eikä ilosanomaa kuulu julistaa, koska sellainen on itse saatanasta. Kaste on väärästä ja lista jatkuu.
Miestä ei voi ottaa vakavissaan oikein missään muussakaa, jos väittää moisia.- TMarko
pastorin_poika kirjoitti:
Tuo "totta puhuva"
En usko että on. Teuvo on sanonut ettei tänne kirjoita muuten kuin omalla nimellään. Tahdon uskoa hänen sanaansa. Paavali opettaa taivaallisella viisaudella: "Rakkaus uskoo kaikki." :) Parempi uskoa kuin alkaa epäluuloiseksi lähimmäisiään kohtaan. Lähimmäisestä hyvän uskominen ja toivominen on erittäin hyvä vaihtoehto. Jos joku valehtelee niin raamattu sanoo suoraan että valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa. Tuskin Teuvo sellaista riskiä tahtoo ottaa vaikkei uskotakaan ihan kaikkeen samalla tavoin. Ainakaan vielä. Mutta ihminen voi aina uudistua mieleltään. Siihen on hyvä uskoa.
TMarko kirjoitti:
En usko että on. Teuvo on sanonut ettei tänne kirjoita muuten kuin omalla nimellään. Tahdon uskoa hänen sanaansa. Paavali opettaa taivaallisella viisaudella: "Rakkaus uskoo kaikki." :) Parempi uskoa kuin alkaa epäluuloiseksi lähimmäisiään kohtaan. Lähimmäisestä hyvän uskominen ja toivominen on erittäin hyvä vaihtoehto. Jos joku valehtelee niin raamattu sanoo suoraan että valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa. Tuskin Teuvo sellaista riskiä tahtoo ottaa vaikkei uskotakaan ihan kaikkeen samalla tavoin. Ainakaan vielä. Mutta ihminen voi aina uudistua mieleltään. Siihen on hyvä uskoa.
"Parempi uskoa kuin alkaa epäluuloiseksi lähimmäisiään kohtaan."
Tuosta voi ottaa opiksi. Viisasta puhetta.TMarko kirjoitti:
TMarkolle:
Totuuteen on hyvä uskoa. samoin Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneeseen ihmiseen, koska sitä kautta on mahdollista että totuuden tie voisi vielä aueta.
Tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaan:
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."
"Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."
Jeesuksen rukoileminen jonkun puolesta takaa sen, että hänen on sen jälkeen huomattavasti helpompaa sanoutua irti kaikista niistä porttojen valheista, joihin hän on siihen saakka uskonut.
Ja mitä vielä Paavaliin tulee, ei Kristus koskaan häntä kutsunut, vaan ainoastaan Saulin, joka maksimissaan sai 3-4 vuoden Pyhän Hengen koulutuksen tämän Jumalan suunnitelman mukaan:
"Eräällä miehellä oli viinitarhassaan kasvamassa viikunapuu. Hän meni etsimään siitä hedelmiä, mutta ei löytänyt.
Silloin hän sanoi puutarhurille: 'Jo kolmena vuotena olen käynyt etsimässä hedelmiä tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Kaada se, sehän vain vie voiman maasta.'
Mutta puutarhuri vastasi: 'Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä.
Jospa se ensi vuonna tekee hedelmää. Jollei niin käy, käske sitten kaataa se.'"
Kasteessa ei Saul saanut Pyhää Henkeä, niin kuin en minäkään. Eikä vielä Jeesuksen opetuslapsena oleminekaan sitä anna, vaikka paljon totuutta tietoon saakin. Niin kuin Saulkin sai, joihin palaan sen jälkeen kun Paavalin erinomaiset ilmestykset on
käsitelty.
Saulin totuuden tie päättyi, kun hän alkoi julistaa Saa-tanan erinomaisia opetuksia Jumalan opetuksina.
Sillä ei Pyhä Henki ja Saa-tanan henki varmasti asu kenessäään ihmisessä samanaikaisesti.
Pyhä Henki poistuu, kun Saa-tanan henki tulee.
Tämäkään sinun uskosi perusta ei ole Jumalasta, vaan Saa-tanasta, joka sen Paavalille saneli:
"Paavali opettaa taivaallisella viisaudella: "Rakkaus uskoo kaikki."
Jostakin on mieleeni jäänyt, että nimi Saulus merkitsee suurta, mutta Paulus pientä.
Siksi Saa-tana antoi Saulille tuon uuden nimen, jotta hänestä tulisi pieni ja heikko, jota Jumala häneltä vaati, kun ei 14 vuoden kuluttuakaan Jeesuksen kutsumisesta ollut saanut Pyhää Henkeä:
"Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.
Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani.
Vaikka tahtoisinkin ylpeillä, en olisi mieletön, sillä puheeni on totta. Sitä en kuitenkaan tee, jottei kukaan ajattelisi minusta enempää kuin hän minusta näkee tai kuulee.
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."TeuvoSuni kirjoitti:
TMarkolle:
Totuuteen on hyvä uskoa. samoin Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneeseen ihmiseen, koska sitä kautta on mahdollista että totuuden tie voisi vielä aueta.
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."
"Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."
Jeesuksen rukoileminen jonkun puolesta takaa sen, että hänen on sen jälkeen huomattavasti helpompaa sanoutua irti kaikista niistä porttojen valheista, joihin hän on siihen saakka uskonut.
Ja mitä vielä Paavaliin tulee, ei Kristus koskaan häntä kutsunut, vaan ainoastaan Saulin, joka maksimissaan sai 3-4 vuoden Pyhän Hengen koulutuksen tämän Jumalan suunnitelman mukaan:
"Eräällä miehellä oli viinitarhassaan kasvamassa viikunapuu. Hän meni etsimään siitä hedelmiä, mutta ei löytänyt.
Silloin hän sanoi puutarhurille: 'Jo kolmena vuotena olen käynyt etsimässä hedelmiä tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Kaada se, sehän vain vie voiman maasta.'
Mutta puutarhuri vastasi: 'Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä.
Kasteessa ei Saul saanut Pyhää Henkeä, niin kuin en minäkään. Eikä vielä Jeesuksen opetuslapsena oleminekaan sitä anna, vaikka paljon totuutta tietoon saakin. Niin kuin Saulkin sai, joihin palaan sen jälkeen kun Paavalin erinomaiset ilmestykset on
käsitelty.
Saulin totuuden tie päättyi, kun hän alkoi julistaa Saa-tanan erinomaisia opetuksia Jumalan opetuksina.
Sillä ei Pyhä Henki ja Saa-tanan henki varmasti asu kenessäään ihmisessä samanaikaisesti.
Tämäkään sinun uskosi perusta ei ole Jumalasta, vaan Saa-tanasta, joka sen Paavalille saneli:
Jostakin on mieleeni jäänyt, että nimi Saulus merkitsee suurta, mutta Paulus pientä.
Siksi Saa-tana antoi Saulille tuon uuden nimen, jotta hänestä tulisi pieni ja heikko, jota Jumala häneltä vaati, kun ei 14 vuoden kuluttuakaan Jeesuksen kutsumisesta ollut saanut Pyhää Henkeä:
"Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.
Vaikka tahtoisinkin ylpeillä, en olisi mieletön, sillä puheeni on totta. Sitä en kuitenkaan tee, jottei kukaan ajattelisi minusta enempää kuin hän minusta näkee tai kuulee.
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."En ihan käsitä mitenkä sinä voit käyttää näitä raamatunkohtia:
"Vaikka tahtoisinkin ylpeillä, en olisi mieletön, sillä puheeni on totta. Sitä en kuitenkaan tee, jottei kukaan ajattelisi minusta enempää kuin hän minusta näkee tai kuulee."
"Mutta hän on vastannut minulle: 'Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.'"
samassa kirjoituksessa, kun kuitenkin sanot näin:
" --- kun hän alkoi julistaa Saa-tanan erinomaisia opetuksia Jumalan opetuksina."
Nuo eivät mene käsi kädessä - ei mitenkään. Yllä olevat ovat raamatunkohtia, jotka puhuvat Paavalista/Saulista hyvää, johon liität tuon oman lauseen, jossa väität että hän olisi ollut opettamassa saatanan opetuksia.pastorin_poika kirjoitti:
En ihan käsitä mitenkä sinä voit käyttää näitä raamatunkohtia:
"Vaikka tahtoisinkin ylpeillä, en olisi mieletön, sillä puheeni on totta. Sitä en kuitenkaan tee, jottei kukaan ajattelisi minusta enempää kuin hän minusta näkee tai kuulee."
"Mutta hän on vastannut minulle: 'Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.'"
samassa kirjoituksessa, kun kuitenkin sanot näin:
" --- kun hän alkoi julistaa Saa-tanan erinomaisia opetuksia Jumalan opetuksina."
Nuo eivät mene käsi kädessä - ei mitenkään. Yllä olevat ovat raamatunkohtia, jotka puhuvat Paavalista/Saulista hyvää, johon liität tuon oman lauseen, jossa väität että hän olisi ollut opettamassa saatanan opetuksia.Siinäpä tämän rajun eksytyksen juju onkin, kun Paavali sotki keskenään totuuden ja valheen.
Eikä yksikään erilaisilla ihmisopeilla uskotettu, pysty niitä toisistaan erottamaan, kun uskovat, että joka ainut sana Raamatussa on Jumalan Sanaa.
Tuskin olet pystynyt lukemaan tuotakaan ketjua, johon olen listannut noita Paavalin Saa-tanalta saamia opetuksia?
Jumala ei taatusti lähetä Saa-tanan enkeliä ketään kurittamaan ja ajamaan Pyhää Henkeä pois, vaikka kuinka paljon hänen totuuttaan julki tuo.
Niin paljon minäkin olen täällä Jumalan ihmeistä omalla kohdallani kertonut, että varmasti olisimme ystäviä, jos niiden perusteella olisin ajautunut Saa-tanan enkelin kuritettavaksi.
Eikä yhdelläkään palstan tekopyhitetyllä olisi mitään aihetta minua vihata, ja huudella herjuksiaan, helluntailaisen ystäväsi Semper.Fideliksen tapaan.TMarko kirjoitti:
***Teuvo on sanonut ettei tänne kirjoita muuten kuin omalla nimellään. Tahdon uskoa hänen sanaansa.****
Voe voe tuota hölmöyttä, Teuvohan on joutunut jo tunnustamaankin että kirjoittaa puskista. Uskovaiset näyttää pääsääntöistesti olevan nenästä vedettäviä hölmöjä, miten muuten on selitettävissä Jalovaarankaan saamat puolen miljoonan euron keräystulot.Devoit kirjoitti:
***Teuvo on sanonut ettei tänne kirjoita muuten kuin omalla nimellään. Tahdon uskoa hänen sanaansa.****
Voe voe tuota hölmöyttä, Teuvohan on joutunut jo tunnustamaankin että kirjoittaa puskista. Uskovaiset näyttää pääsääntöistesti olevan nenästä vedettäviä hölmöjä, miten muuten on selitettävissä Jalovaarankaan saamat puolen miljoonan euron keräystulot."Uskovaiset näyttää pääsääntöistesti olevan nenästä vedettäviä hölmöjä --- "
.. hölmöjä, jotka haluavat olla nöyriä ihmisten keskellä? Eivätkä halua mennä riitelemään päättömyyksien kanssa? Markon tuntuu olevan sellainen, koska hän ottaa asiallisesti kantaa. Siinä on hyvä asenne mistä sopisi ottaa opiksi.pastorin_poika kirjoitti:
"Uskovaiset näyttää pääsääntöistesti olevan nenästä vedettäviä hölmöjä --- "
.. hölmöjä, jotka haluavat olla nöyriä ihmisten keskellä? Eivätkä halua mennä riitelemään päättömyyksien kanssa? Markon tuntuu olevan sellainen, koska hän ottaa asiallisesti kantaa. Siinä on hyvä asenne mistä sopisi ottaa opiksi.Markon kohdalla toteutuu kirjaimellisesti se, että hän tarjoilee helmiä sialle = Teuvolle.
- pitkään palstalla
TMarko kirjoitti:
Toisaalta, kun muistetaan, että Teuvo on ykskantaan todennut, että hänellä on lupa ja oikeus valehdella saa.tanoille, eli muille ihmisille, niin saamme ymmärrystä Teuvon logiikkaan ja kirjoitteluun.
Devoit kirjoitti:
Markon kohdalla toteutuu kirjaimellisesti se, että hän tarjoilee helmiä sialle = Teuvolle.
Hienoa, että taas olit saanut kerättyä sisällesi Saa-tanan valheiden saastaa niin paljon, että rohkenit lahjoittaa sitä sian taivastilille: sialle = Teuvolle.
Ei enää puutu muuta kuin alat ivata Totuuden Henkeä sunilaisuuden jatkoksi myös sikalaisuudeksi.
Ja Kristuksen ahdasta porttia suniportin sijaan sikojen portiksi.- pitkään palstalla
TeuvoSuni kirjoitti:
Siinäpä tämän rajun eksytyksen juju onkin, kun Paavali sotki keskenään totuuden ja valheen.
Eikä yksikään erilaisilla ihmisopeilla uskotettu, pysty niitä toisistaan erottamaan, kun uskovat, että joka ainut sana Raamatussa on Jumalan Sanaa.
Tuskin olet pystynyt lukemaan tuotakaan ketjua, johon olen listannut noita Paavalin Saa-tanalta saamia opetuksia?
Jumala ei taatusti lähetä Saa-tanan enkeliä ketään kurittamaan ja ajamaan Pyhää Henkeä pois, vaikka kuinka paljon hänen totuuttaan julki tuo.
Niin paljon minäkin olen täällä Jumalan ihmeistä omalla kohdallani kertonut, että varmasti olisimme ystäviä, jos niiden perusteella olisin ajautunut Saa-tanan enkelin kuritettavaksi.
Eikä yhdelläkään palstan tekopyhitetyllä olisi mitään aihetta minua vihata, ja huudella herjuksiaan, helluntailaisen ystäväsi Semper.Fideliksen tapaan.Vääristelet taas. Missään vaiheessa ei Jumala ajanut Paavalista Pyhää Henkeä pois. Valehtelet päin naamaa. Etkö ymmärrä, että valehtelu on kadottava synti?
Devoit kirjoitti:
Markon kohdalla toteutuu kirjaimellisesti se, että hän tarjoilee helmiä sialle = Teuvolle.
Markon kohdalla täyttyy vain ja yksi totuus, jota hän noudattaa:
(Ensimmäinen Johanneksen kirje 2:6 - "Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.")
Meidän tulee olla Jeesuksen kaltaisia. Hän oli hyvä hengen veljille ja kaikille muillekin. Miksi? Koska Jeesus toimi rakkaudessa.
Jos olet katkera jostain - se ei ole ok. Älä ainakaan pura sitä niihin, joilla ei ole sitä väärää käsitystä raamatun sanasta.pitkään palstalla kirjoitti:
Toisaalta, kun muistetaan, että Teuvo on ykskantaan todennut, että hänellä on lupa ja oikeus valehdella saa.tanoille, eli muille ihmisille, niin saamme ymmärrystä Teuvon logiikkaan ja kirjoitteluun.
Näin on, Teuvon säännöistä löytyy aina hänen mentävä porsaanreikä. Evankeliumikin on hänen kohdallaan pelastukseksi ja muiden kohdalla vaintodistukseksi ja kadotukseksi.
Jumala ei Teuvon mukaan tule käsintehtyihin temppeleihin, paitsi että ilmestyi hänelle Lappeenranna kirkossa jne, jne.- TMarko
TeuvoSuni kirjoitti:
TMarkolle:
käsitelty.
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.""Tämäkään sinun uskosi perusta ei ole Jumalasta, vaan Saa-tanasta, joka sen Paavalille saneli:
"Paavali opettaa taivaallisella viisaudella: "Rakkaus uskoo kaikki."" - Teuvo
Minä olen käytännössä nähnyt mitä voi tapahtua ihmisille(lähipiirissä), jotka ovat tulleet erittäin epäluuloisiksi lähimmäisiään kohtaan, jotka ovat antaneet vallan kaikenlaisille pahoille ajatuksille lähimmäisistään(että kaikki ovat valehtelijoita ja varkaita ja huijareita tms.) Tuollaiselle luulevaisuudelle, epäluulolle ja lopulta jopa vainoharhaisuudelle antautuminen voi jopa sairastuttaa ihmisen mielen ja sydämen pidemmällä aikavälillä. Rakkaus(Agape) jos mikä on vastalääkettä pahan myrkyttämälle sydämelle. Kyllä Paavali tiesi mitä kirjoitti Pyhässä Hengessä kun hän selvensi agape rakkauden tärkeyttä uskovan elämässä. Rakkaudessa vaeltaminen on lääkettä synnin sairastuttamalle mielelle, jonka Jumala tahtoo meidät jokaisen parantaa ja parantaakin jos me suostumme vaeltamaan hänen neuvossaan. pitkään palstalla kirjoitti:
Miten suurta nautintoa sinä tuosta saat, kun vuodesta toiseen jaksat iloita valheesta, jota en ole koskaan sanonut.
Tämän olen kyllä sanonut:
Saa-tana on valheen isä, joka valheillaan on koko ihmiskunnan omakseen saanut.
Ja se rakastaa valhetta yli kaiken, ja nauttii kun ihmiset valehtelevat toisilleen, koska:
"Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."
"Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan."
Jos olisin sinullekin valehdellut, olisit jo pitkään huudellut aamenia perääni.TeuvoSuni kirjoitti:
Hienoa, että taas olit saanut kerättyä sisällesi Saa-tanan valheiden saastaa niin paljon, että rohkenit lahjoittaa sitä sian taivastilille: sialle = Teuvolle.
Ei enää puutu muuta kuin alat ivata Totuuden Henkeä sunilaisuuden jatkoksi myös sikalaisuudeksi.
Ja Kristuksen ahdasta porttia suniportin sijaan sikojen portiksi.Matteuksen evankeliumi:
7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
Se on täällä näössä että Teuvo-koira repii Markon.TeuvoSuni kirjoitti:
Miten suurta nautintoa sinä tuosta saat, kun vuodesta toiseen jaksat iloita valheesta, jota en ole koskaan sanonut.
Tämän olen kyllä sanonut:
Saa-tana on valheen isä, joka valheillaan on koko ihmiskunnan omakseen saanut.
Ja se rakastaa valhetta yli kaiken, ja nauttii kun ihmiset valehtelevat toisilleen, koska:
"Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."
"Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan."
Jos olisin sinullekin valehdellut, olisit jo pitkään huudellut aamenia perääni.Täällä on monta todistajaa jotka näkivät että sanoit, "saa,tanalle saa valehdella", kun jäit jälleen kerran valheesta kiinni.
pitkään palstalla kirjoitti:
Vääristelet taas. Missään vaiheessa ei Jumala ajanut Paavalista Pyhää Henkeä pois. Valehtelet päin naamaa. Etkö ymmärrä, että valehtelu on kadottava synti?
Sinun uskosi mukaan totuus ja valhe asuvat ihmisessä yhtä aikaa.
Ja Totuuden Henki nauttii, kun Saa-tanan valheen henki sitä kurittaa.- TMarko
Devoit kirjoitti:
Voe voe tuota hölmöyttä, Teuvohan on joutunut jo tunnustamaankin että kirjoittaa puskista. Uskovaiset näyttää pääsääntöistesti olevan nenästä vedettäviä hölmöjä, miten muuten on selitettävissä Jalovaarankaan saamat puolen miljoonan euron keräystulot.Eräs tuntemani ihminen sairastui aika vakavasti kun alkoi kuvitella kaikkien olevan mahdollisia varkaita. No, häntä ei kukaan varmaankaan kyennyt vetämään nenästä, mutta hän itse eli vuosikymmeniä luulojensa vankina kunnes oli alkanut jossain vaiheessa itse piilottelemaan tavaroitaan ja syytti tietenkin muita varkaiksi. Hänen kuolemansa jälkeen noita kadonneita tavaroita löytyi sitten pitkin hänen taloaan eri piiloista.
Rakkaus joka uskoo lähimmäisistään hyvää on hyvää vastalääkettä mahdolliselle luulosairauden puhkeamiselle. Devoit kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
Se on täällä näössä että Teuvo-koira repii Markon.Jatka edelleen, niin hyvää tulee, kun sika Teuvo on nyt koira Teuvo.
- Lightning Star
Devoit kirjoitti:
Voe voe tuota hölmöyttä, Teuvohan on joutunut jo tunnustamaankin että kirjoittaa puskista. Uskovaiset näyttää pääsääntöistesti olevan nenästä vedettäviä hölmöjä, miten muuten on selitettävissä Jalovaarankaan saamat puolen miljoonan euron keräystulot.Minusta se ei ole hölmöyttä, vaan aitoa asettumista siihen toisen ihmisen asemaan, josta käsin jokainen haluaisi itseään kohdeltavan.
- pitkään palstalla
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinun uskosi mukaan totuus ja valhe asuvat ihmisessä yhtä aikaa.
Ja Totuuden Henki nauttii, kun Saa-tanan valheen henki sitä kurittaa.Olet mennyt umpisolmuun teorioittesi kanssa, kun sinulla ei ole Pyhä henki oppaanasi ja Sanaa jalkaisi lamppuna.
- pitkään palstalla
TeuvoSuni kirjoitti:
Jatka edelleen, niin hyvää tulee, kun sika Teuvo on nyt koira Teuvo.
Et ymmärrä yhtään Raamatun kuvakieltä. Osaksi siksi olet mennyt metsään teorioittesi kanssa.
- uskoisit jo
totta puhuva kirjoitti:
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.Monissa muissa Raamatun käännöksissä ei kuitenkaan puhuta paholaisen lähettiläsenkelistä eli lainauksesi teksti on jostain englanninkielisestä käännöksestä, joka on enemmän kommentaari kuin sanatarkka käännös.
Pyhä Henki oli Paavalissa mutta ei suinkaan lihassa, vaan uudessa luomuksessa, mielen ja sydämen hengessä. Uskoisit jo Jumalan sanaa ja jättäisit virheellisen teologiasi. Jobakin saatana sai rusikoida, mutta vain ruumista, vanhaa-aatamia:
Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
Kun riivaaja sai rusikoida Paavalin ruumista heikoksi, silloin Henki sai yhä
enemmän Paavalin sisäistä ihmistä valtaansa. Liha sotii nimittäin aina Henkeä vastaan, se ei alistu Jumalan lain alle eikä se voikaan.
Paavalin Jumalan rakkikoira, rusikoiva paholaisen enkeli teki lihassa heikoksi, jotta Paavali sai tuntea Jumalan armon suureksi.
Miksi tämä on sinulle ylivoimaista ymmärtää. Onhan Suomessakin ollut joku
kalakauppias ja samalla saarnamies, joka sairastui tuberkuloosiin, mutta sairasvuoteellaan on kirjoittanut parhaimmat ja Hengessä vahvimmat kirjoituksensa.
Olihan Paavalilla niitäkin hetkiä, kun vainolaiset olivat kivittäneet jo henkihieveriin ja kuitenkin hän Jumalan voimassa nousi ja jatkoi matkaansa tai oli pahoipideltynä vankilassa, mutta ylisti ja kiitti Jumalaa. - totta puhuva
TeuvoSuni kirjoitti:
Siinäpä tämän rajun eksytyksen juju onkin, kun Paavali sotki keskenään totuuden ja valheen.
Eikä yhdelläkään palstan tekopyhitetyllä olisi mitään aihetta minua vihata, ja huudella herjuksiaan, helluntailaisen ystäväsi Semper.Fideliksen tapaan.Siinäpä tämän rajun eksytyksen juju onkin, kun Paavali sotki keskenään totuuden ja valheen.
Paavali kylvi lustetta nisun sekaan. Eikä opetuslapsilla ollut lupa sitä alkaa erotella, jottei samalla olisi nyhdetty pois myös orastavaa nisunkylvöä.
Väkevä eksytys, luste ja nisu. Raamatusta ne kaikki löytyy, kuten Teuvo kirjoitat. - pitkään palstalla
pastorin_poika kirjoitti:
Ja TMarko on oikeassa. Jos Teuvoa pitäisi uskoa, pitäisi ottaa myös huomioon kaikki muutkin asiat mitä hän väittää - mikä on:
Että Evankeliumi on pelkkä todistus. Lähetyskutsua ei voi kukaan saada, eikä ilosanomaa kuulu julistaa, koska sellainen on itse saatanasta. Kaste on väärästä ja lista jatkuu.
Miestä ei voi ottaa vakavissaan oikein missään muussakaa, jos väittää moisia.Alat olla selvillä Teuvon jutuista.
- pitkään palstalla
Devoit kirjoitti:
Täällä on monta todistajaa jotka näkivät että sanoit, "saa,tanalle saa valehdella", kun jäit jälleen kerran valheesta kiinni.
Totta kuin mikä. Olen yksi asian todistajista. Lisäksi Teuvo ei ole perunut tätä sanomaansa.
- Giuseppe
totta puhuva kirjoitti:
Nyt satuilet omiasi.
"Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."Missään UT:n kohdassa ei Pyhä Henki todista, että Paavali olisi menettänyt
Jumalan Hengen osallisuuden . Kukaan muu kuin Teuvo ja hänen pari tukijaansa, jotka saattavat olla Teuvon puskapersoonia, ei ole koskaan missään edes väittänyt, että Paavali ei olisi ollut täynnä Henkeä, koska jo hänen käätymiseen liittyvä sokeuskin liittyy tilanteeseen, jolloin Ananias oli saanut Herralta tehtävän laittaa molemmat kätensä Sauluksen päälle, että hän saisi näkönsä jälleen ja täyttyisi Pyhällä Hengellä.
Myöhemmin Luukas todistaa, että kun Paavali nuhteli noita Elymasta, hän loi tähän katseensa täynnä Pyhää Henkeä. Raamattu ei valehtele, mutta Suni sensijaan valehtelee. - totta puhuva
uskoisit jo kirjoitti:
Monissa muissa Raamatun käännöksissä ei kuitenkaan puhuta paholaisen lähettiläsenkelistä eli lainauksesi teksti on jostain englanninkielisestä käännöksestä, joka on enemmän kommentaari kuin sanatarkka käännös.
Pyhä Henki oli Paavalissa mutta ei suinkaan lihassa, vaan uudessa luomuksessa, mielen ja sydämen hengessä. Uskoisit jo Jumalan sanaa ja jättäisit virheellisen teologiasi. Jobakin saatana sai rusikoida, mutta vain ruumista, vanhaa-aatamia:
Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
Kun riivaaja sai rusikoida Paavalin ruumista heikoksi, silloin Henki sai yhä
enemmän Paavalin sisäistä ihmistä valtaansa. Liha sotii nimittäin aina Henkeä vastaan, se ei alistu Jumalan lain alle eikä se voikaan.
Paavalin Jumalan rakkikoira, rusikoiva paholaisen enkeli teki lihassa heikoksi, jotta Paavali sai tuntea Jumalan armon suureksi.
Miksi tämä on sinulle ylivoimaista ymmärtää. Onhan Suomessakin ollut joku
kalakauppias ja samalla saarnamies, joka sairastui tuberkuloosiin, mutta sairasvuoteellaan on kirjoittanut parhaimmat ja Hengessä vahvimmat kirjoituksensa.
Olihan Paavalilla niitäkin hetkiä, kun vainolaiset olivat kivittäneet jo henkihieveriin ja kuitenkin hän Jumalan voimassa nousi ja jatkoi matkaansa tai oli pahoipideltynä vankilassa, mutta ylisti ja kiitti Jumalaa.Sinähän satuilet ihan omiasi kun kirjoitat näin:Paavalin Jumalan rakkikoira, rusikoiva paholaisen enkeli teki lihassa heikoksi, jotta Paavali sai tuntea Jumalan armon suureksi.uskoisit jo
7.8.2014 01:05
-----------------
Paavali oli voimakasrakenteinen rooman sotilas, joka harrasti mm.nyrkkeilyä ja miekkailua. Ei ollut Paavali fyysisesti ollenkaan heikko "rakkikoira" kuten annat valheellisesti ymmärtää hänessä asuneen demonihengen työtä ja vaikutuksia!
Fil. 3:4
"vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä," - joko ymmärrät
totta puhuva kirjoitti:
Sinähän satuilet ihan omiasi kun kirjoitat näin:Paavalin Jumalan rakkikoira, rusikoiva paholaisen enkeli teki lihassa heikoksi, jotta Paavali sai tuntea Jumalan armon suureksi.uskoisit jo
7.8.2014 01:05
-----------------
Paavali oli voimakasrakenteinen rooman sotilas, joka harrasti mm.nyrkkeilyä ja miekkailua. Ei ollut Paavali fyysisesti ollenkaan heikko "rakkikoira" kuten annat valheellisesti ymmärtää hänessä asuneen demonihengen työtä ja vaikutuksia!
Fil. 3:4
"vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,"Täytyy sinua varten laittaa sanat eri järjestykseen, jotta ymmärrät, kuka oli Jumalan rakkikoira ja kenet se teki heikoksi:
Paavalin Jumalan rakkikoira, rusikoiva paholaisen enkeli teki Paavalin lihassa heikoksi, jotta Paavali sai tuntea Jumalan armon suureksi.
Jes!
Tästä alkoi entisen ystäväni viikon M-jkso:
Sinua on jo Jeesus lähellä Senja, k...
Devoit 26.7.2014 22:54
Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kristinusko / Lestadiolaisuus / Vanhoillislestadiolaisuus
Ja alkoi D-jakso:
Devoit
6.8.2014 17:49
Niin minä katson aiheelliseksi poistua tästä keskustelusta ja jättää teidät nauttimaan hänen rakkaudesta valheisiin.- TMarko
Nyt minä tipuin kyllä kärryiltä?
Mutta sen tahdon kuitenkin sanoa, että olisin todella iloinen jos sinä ja Devoit saisitte välinne kuntoon. Se olisi niin suuri ilon päivä teille kummallekin.
- sisar hento valkoine
Nouse takaisin kärryille!
MD=Kaksisuuntainen (maanis-depressiivinen) mielialahäiriö ...
Kaksisuuntaisille mielialahäiriöille (bipolaarisille) eli maanis-depressiivisille häiriöille on ominaista toisiaan vaihtelevin välein seuraavat masennus- ja ...- TMarko
No nyt tajusin kun joku selitti koodistoa.
- Sisar hento karvaine
On mielisairauksien asiantuntija, kiittelihän hän omalla kirjallaan saamastaan hyvästä hoidosta. Kirja löytyy todistukseksi oulun yliopistollisen sairaalan psykiatriselta osastolta.
Niin Paavalin kirjeistä käy ilmi miten jopa uskovaiset tutut käy hänen kimppuun sitä mennestää joka saul nimi kantaen uskovien vainominen sai aikaan ja joka kuormitti hänet hänen mielessä,, kun saatana oikein kovin hänet rúsikoi monien tuttujen uskovien hyökkäyxissä eikä antaneet hänelle mieleenrauha niin että menneet olisivat saaneet olla vain muistossa enää ja Paavali olis saanut elää Rauhassa siitä ilkeistä muistoista. Mutta miten synneistä suurin oli tullut Valtavan suuri Pyhä ja Valo Seurakunnalle voidaan lukea Raamatusta joka on kokonaan Jumalan Hallintavallassa eikä kukaan pääse sorkkimaan ja ottamaan pois siitä vaikka suni yrittää kovasti Raamatunlukuja tuhota ja vesittää Raamatun ilmoitus.
- Kiuseppe
Mitä tämä helluntailainen guru yrittää huonolla suomella sanoa Raamattu-keskustelussa?
- Kuuban murretta?
Saattaa "kielillä puhua" ei siitä selvää ota.
Nä Pistimet Paavalin lihasssa oli nä hänen lähimmäiset jotka hyökkäsivät ja muistuttivat hänet mitä oli tullut tehty, ei uskovina . Ja niin olleen sunin kaltaisia nykyaikanakin vielä hyökkää siihen Paavalin lihaan ja syyttää hänet siitä mitä tuli tehty ei uskovana.
Taitaa volla vaan vähän myöhää, kun Paavalin liha kuoli Jeesuxen kanssa ristillää kun Hän otti päälle kaikkien meidän synnit ,, myös sunin ja sovitti maailman itsensä kanssa ja itsessä niin kuin Vain Jumala Voi Tehdä,, Tämä tulee jokaiselle totta sillä hetkellä jos ja kun siinä hetkenä kun hän Uskoo tämän.. Ja niin saa hän kokea sovituxen ja sen voiman mitä sovituxen saa aikaan niin että vanhurskaan Hedelmät alkaa ilmestyä omassa elämässä. Olkaa niin siunattuja !!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3743214Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33857