Ateistit, pelkäättekö vai iloitsette.........

KUMPI

KUOLEMASTA?

25

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo.

• fda

Kysymyksenasettelusta päätellen et kykenisi ymmärtämään vastausta.

• En pelkää enkä iloitse, vaan suhtaudun siihen melko neutraalisti. Se tulee sitten ajallaan.

• En pelkää, en iloitse. Hyväksyn sen elämään kuuluvana tosiasiana.

• Jappervokki

Kuolema on luonnon tapa kehottaa meitä ottamaan vähän rauhallisemmin.

• Tule vapaaksi

Onko sinulla ongelmia elää tätä elämääsi?
      Mielialalääkkeet eivät suositeltavia mielestäni, mutta silti ehdottaisin, että käyt lääkäriltä niitä pyytämänssä.
      Tuo kuolemajatuksissa viihtyminen voi vielä johtaa ajatuksesta tekoihin.
      Uskonnon kauttahan noita ajatuksia tulee. Luvataan parempi elämä kuoleman jälkeen.
      Sillä tavalla saatiin yksinkertainen kansa suostumaan huonoon palkkaan ja kehnoon asumiseen.
      Että, se vieläkin menee läpi vaikka lähes kaikilla on mahdollisuus koulutukseen.

• Netpunk

Kuolema on väistämätön tosiasia. Ei siihen liity mitään suuria tunnetiloja.

• Epäjumalienkieltäjä

Toisten kuolemahan on todellinen ja herättää yleensä surua tai vähintään haikeutta. Omaa kuolemaa ei subjektiivisesti katsoen ole olemassa, koska subjektiivisesti meille on vain se, minkä koemme ja kuolema on kaiken kokemisen loppu. Oma kuolemamme ei siis koskaan tule olemaan kokemuspiirissämme.

• Minä uskon elämänjälkeiseen kuolemaan, minkä "saavuttamiseksi" ei tarvitse suorittaa rituaaleja eikä olla telepaattisessa yhteydessä mielikuvitusolentoihin.

• Mitä sitä pelkäämään. Minua huonommatkin ovat siitä suoriutuneet.
      Miksi siitä iloitsisikaan. En ole vielä kyllästynyt elämään. Päin vastoin. Eläkkeellä jää aikaa itselle ja elämisen vapaus ja nautittavuuskin on aivan erilaista kuin työuran aikana.

• Kuolema on mitä kuolema on, se on taattu kaikille tasapuolisesti.

• antihihhuli

Kuolema on deadline. Olen aina kiitollinen kun on selkeä deadline jota ennen hommat pitää saada valmiiksi. Vain deadlinen kanssa saan itsestäni parhaat kyvyt esiin. Iloitsen siis kuolemasta ja ennen sitä, elän parhaan elämän mihin pystyn.

Mitäs hihhuli itse? Mutiset itseksesi mielikuvistusystävällesi ja tuhlaat koko elämäsi satujesi parissa? Onnea valitsemallasi tiellä.

• 99999999

En pelkää. Paitsi äkkikuolemaa, niin nopeata että ei ehdi tyhjentää selaimen historiaa.

• Kalju Pitkätukka

Enpä muista, että uskovaisenkaan hautajaisissa olisi ilosta rallateltu.

En pelkää kuolemaani.

Minun ei tarvitse huolehtia tuonpuoleisesta, sillä en usko tuonpuoleista olevan.

• Vähän huono kysymys, koska ainakaan oma vastaukseni ei ole kumpikaan vaihtoehto. En iloitse, enkä pelkää kuolemaa.

Se on minulle kaikille tapahtuva loppu.

• Epäjumalienkieltäjä

Elämä on ihmisen parasta aikaa ja jos se loppuu liian aikaisin, niin onhan se surullista.

Elämän rajallisuus tekee siitä juuri arvokkaan. Ikuisuudessahan kaikki olisi yhdentekevää, koska se jatkuu loputtomiin. Kaiken voi lykätä tuonnemmaksi.

• -s-

Kysymyksenasettelusi on niin typerä ja selkeän tarkoitushakuinen, ettei siihen oikeastaan voi vastata. Ihan kuin kuolema olisi mustavalkoinen asia ja vielä niin, että sitä joko odotetaan nauraen tai pelätään. Kertoo paljon sinun omasta ajatusmaailmastasi. Sinun mielestäsi kanssasi samoin ajattelevan ei tarvitse pelätä kuolmaa, mutta eri tavoin ajattelevien tulisi pelätä. Enkö olekin oikeassa?

• joo-0

Kuolintapa hieman pelottaa, mutta ei itse kuolema.

• saan elämältä paljon

Turha sitä kuolemaa on koko ajan miettiä. Tulee aikanaan kaikille.
      Joskus tuntuu, että uskovaiset oikein odottavat kuolemaansa. Kristittyjen hautajaisissa kuuleekin usein fraasin, miten vainaja on paremmassa paikassa.
      Toki sen ymmärtää, kun on kysymys vanhasta ja/tai sairaalasta ihmisestä. Kärsimys loppui. Paremmasta paikasta en tiedä.
      Sama fraasi on kuitenkin käytössä lapsen ollessa kyseessä, perusterveestä lapsesta, jolle on sattunut kohtalokas onnettomuus. Sellaisen lapsen vanhemmat jäävät miettimään, miksi lapsellani on parempi olla jossain muualla, kuin omien rakastavien vanhempiensa luona.
      Tärkeintä on elää elämäänsä eikä elää etukäteen kuolemaansa.

• kyllä ramasee

Ajatus kuolemasta ei ole mukava mutta kuoltava on. Kivulias kuoleminen pelottaa.

Ajattelen kuolemaan niin ettei se eroa nukkumisesta, paitsi siinä etten herää.

• joo-0

"Ajattelen kuolemaan niin ettei se eroa nukkumisesta, paitsi siinä etten herää."

Samaa mieltä, se on kuin unia näkemätön uni (dreamless night, kyllä tää suomi on välillä niin vajaavainen kieli).

• ilkimyksen appiukko

Millaisen vastauksen haluat?

• Råger Mer

Jaahas, mites nyt vastaisi tuohon,

olen pienen viisivuotiaan isä ja haluaisin kyllä vielä nähdä miten hän kasvaa isoksi ja olla siinä mukana hänen kanssaan kokemassa vielä paljon eri juttuja.

eli yritän kyllä karttaa kuolemaa vielä noin 40-vuotta. Syön terveellisesti ja urheilen ja niin pois päin.

Mutta ilmeisesti tässä haetaan lähinnä sitä että pelkääkö kuoleman jälkeistä vai ei.

En pelkää kuolemanjälkeistä koska mitään sellaista ei ole.

• Jonkun epämiellyttävän ihmisen kuolema ei minua todellakaan saa suremaan hänen poismenoaan.

• En kumpaakaan, ainakaan tällä hetkellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe