Kysymys tietäjille

Shemeikan?

En löytänyt vanhoist legendaketjuista tietoa eräästä suvusta joka liittyy lankoutumisen kautta omaan sukuuni.,,,Onko Shemeikan sukua asunut Lieksassa.

17

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rantalan koululta

      Käsittääkseni evakoissa tuli Shemeikkoja Lieksaan jostain Suistamolta kai. Patrikaisen Kake vaan joskus puhui -60 luvulla sellaista.

    • on ollut

      Shemeikan sukuseuran sivustolta mahtasi löytyä. Pitää vaan kirjautua eli liittyä, ennen kuin sivustolle pääsee.
      Ja hakusanana voi ja täytyykin käyttää Pielisjärveä. Myös.

    • Kamuttaja-Setä

      Ei tietääkseni ole Shemeikkoja ollut Lieksassa.
      Tunnen henkilö kohtaisesti tuon kuuluisan Petri Shemeikan pojanpojan.
      Hän oli hyvin suuri ja roteva vankkaluinen mies.
      Nykyään jo tuonilmasissa.

      Ei asunut Lieksassa, mutta olin hänen kanssaan usein tekemisissä.
      Todellinen musiikkimies.
      Tytärkin oli taitava soittaja.

      En kerro heistä enempää koska eivät kuulu mitenkään Lieksaan.

    • on ollut ??

      Tota noin. En lähde kiistämään mutta kun on sellainen kuva, että Eila Shemeikka ( os ) niminen olisi jotenkin tuttu.

      • Kamuttaja-Setä

        No en sitä epäile etteikö joku yksittäinen olisi asunut.
        Tarkoitin ettei Shemeikat sukuna olleet Lieksassa.
        Joensuun suunta oli heillä sukuna alueena.

        Tuntemani H Shemeikka toimi myös matkaoppaana.


    • eikö millään

      Taas tuo kamuttajan roikale tuntee noitakin. eikö sitä jätkää saa rautoihin

      • Pöljälle neuvoksi

        Eikö sinua valtava pöljyytesi harmita yhtään vai etkö tiedä olevasi tyhmä kuin saapas? On todella arvokasta, että jotkut sentään tietävät paljon asioita ja muistavat paikkakunnan historiaa. Rautoihin joutaisit sinä tyhmine möläyksinesi. Voisit toki sivistää hieman itseäsi vaikkapa lukemalla Pielisjärven historiakirjat, jolloin pysyisit sen aikaa poissa näiltä sivuilta, joilla sivistyneet kirjoittelevat. Tule sitten takaisin kun olet tarpeeksi viisastunut.


      • No voi voi..
        Pöljälle neuvoksi kirjoitti:

        Eikö sinua valtava pöljyytesi harmita yhtään vai etkö tiedä olevasi tyhmä kuin saapas? On todella arvokasta, että jotkut sentään tietävät paljon asioita ja muistavat paikkakunnan historiaa. Rautoihin joutaisit sinä tyhmine möläyksinesi. Voisit toki sivistää hieman itseäsi vaikkapa lukemalla Pielisjärven historiakirjat, jolloin pysyisit sen aikaa poissa näiltä sivuilta, joilla sivistyneet kirjoittelevat. Tule sitten takaisin kun olet tarpeeksi viisastunut.

        Herra nimimerkki "Pöljälle neuvoksi" näyttää olevan niitä yksilöitä jotka eivät kykene ymmärtämään muuta kuin korkeintaan sananmukaista tekstiä ja kaikki siitä vähänkään poikkeava on liian monimutkaista käsiteltäväksi käytettävissä olevalla älyllisellä kapasiteetilla!
        Kun esimerkiksi otetaan nimimerkki "eikö millään" lähettämä kirjoitus
        "Taas tuo kamuttajan roikale tuntee noitakin. eikö sitä jätkää saa rautoihin"
        joka selvästikin on huumoripitoinen kehu Kamuttaja-setää kohtaan, niin "Pöljälle neuvoksi" yksinkertainen mieli ei pysty käsittelemään edes noinkaan ilmiselvää tekstiä, kuten ne ihmiset jotka ovat henkiseltä tasoltaan normaaleja.
        Lyhyesti todettuna nimimerkki "Pöljälle neuvoksi" neuvoo alitajuisesti itseään ja se kuuluu niihin asioihin joista kyseisellä idiootilla ei ole vähäisintäkään tietoa.


      • Ota järki käteesi
        No voi voi.. kirjoitti:

        Herra nimimerkki "Pöljälle neuvoksi" näyttää olevan niitä yksilöitä jotka eivät kykene ymmärtämään muuta kuin korkeintaan sananmukaista tekstiä ja kaikki siitä vähänkään poikkeava on liian monimutkaista käsiteltäväksi käytettävissä olevalla älyllisellä kapasiteetilla!
        Kun esimerkiksi otetaan nimimerkki "eikö millään" lähettämä kirjoitus
        "Taas tuo kamuttajan roikale tuntee noitakin. eikö sitä jätkää saa rautoihin"
        joka selvästikin on huumoripitoinen kehu Kamuttaja-setää kohtaan, niin "Pöljälle neuvoksi" yksinkertainen mieli ei pysty käsittelemään edes noinkaan ilmiselvää tekstiä, kuten ne ihmiset jotka ovat henkiseltä tasoltaan normaaleja.
        Lyhyesti todettuna nimimerkki "Pöljälle neuvoksi" neuvoo alitajuisesti itseään ja se kuuluu niihin asioihin joista kyseisellä idiootilla ei ole vähäisintäkään tietoa.

        Sinun älyllinen kapasiteetti neuvoo varmaan vetämään ulkohuussinkin niin kuin sisähuussin. Kyllä tuo kamuttajan vainoaminen on kaikkea muuta kuin huumoria sen näkee jo kuka hyvänsä. Jo vuosia on käyty hänen kimppuunsa joka asiasta, aloitti mitä hyvään niin heti joku taliaivo käy kimppuun. Taidat olla itse juuri noita ja yrität hämätä lukijoita. Ei niin tyhmiä olla ettei ymmärretä sairasta vainoamista kirjoittajaa kohtaan joka on aina asiallinen ja tuntee historiaa.


    • lamminkylän yliopist

      Oli muuten yksi tyttö Pirjo nimeltään lamminkylän koulussa -60 luvun alussa, oltiin samalla luokalla jonkin aikaa, olikohan vuodenverran? Muistaaksen asuivat jossain tiensuussa päin ja muuttivat pois mutta en muista vuosilukua!

    • historioitsija

      Tarkistin omat muistiinpanoni vuosilta 1960 - 1965 eikä yhtään Shemeikkaa ollut noina vuosina Lieksan yhteislyseossa millään luokalla.

    • lamminkylän yliopist

      Kyse on kansakoulusta, ei lyseosta!

    • historioitsija

      Tarkistin vain oliko Shemeikka päässyt Lamminkylän kansakoulusta oppikouluun. Ei ainakaan kauppalan puolelle tullut. Lukuvuodesta 1964 -65 lähtien aloitti toimintansa Pielisjärven yhteislyseo Rauhalassa. Sen oppilastietoja minulla ei ole käytettävissäni.

    • Voinhan sen nimenkin julkaista koska se on julkinen asia ja henkilö kuollut.
      Tuo matkaopas ja ammattimuusikko oli Hannes Shemeikka.
      Olimme todella hyviä tuttavia lähinnä tuon musiikin ansiosta.

      • pitjjfoggp

        Oletko sinä tosiaan joku shemeikkojen sukua. Näin ymmärsin tuosta erään toisen ketjun jutustasi.


    • kultanen mikki vielä

      Tuskin on koskaan edes kuullutkaan. Tuo kamuttaja on kameleontti, muuttaa nikeään aika ajoin. Kuhan jauhaa peetä ja kuvittelee olevansa maailman napa.
      Kun yksi hävisi, ilmesty palstalle toinen "rekistöröitynyt " .

      • Lepo vaan ja sitten

        Varmaan tuntuu raskaalta kun ei pääse enää sotkemaan hänen kirjoituksiaan niin kuin silloin kun ei ollut rekattu. Nyt se lysti loppu kun kamuttaja rekkautu. voi sinua poloista raukkaa kun se huvi päättyi. Kyllä sinä varmaan keksit jotain uutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe