Ampiaiset yliaktiivisina

eraus ampparit

Makean perään olevia ampiaisia pörrää nyt lämpimän kauden loppupuolella vähän kaikkialla ulkona, pihoilla jne.
Ei niitä huoli pelätä, ovat vain kovin uteliaita ja tokinaisia. Hosumaan ei kannata rueta, ne vaan ärsyyntyvät siitä. Eivät pistä iholle laskeutuessaakaan.

4

56

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona*

Lähikontakteja ampiaisten kanssa ei ole voinut nyt helteillä välttää, niin paljon niitä pörrää joka puolella. Tein omenasosetta, ja omenapuissa niitä kuhisee , mahtavatko itse tehdä omppuihin reikiä vai auttavatko jotkut muut ötökät. Kun paloittelin omenia , niitä tuli osille niin paljon, että piti sisälle keittiöön tuoda omenakulho. Hillokattilan olisin voinut amppareilla puhdistuttaa. Ampiainenkin on hyötyeläin, syö tuholaisia ja toimii pölyttäjänä. Mutta pesä kyllä hävitetään, mikäli se on pihapiirissä kulkuväylien luona tai rakennuksessa.

Kukkakärpäsiäkin on paljon liikkeellä, peräkärryn pressun alta niitä pölähti juuri kokonainen pilvi esiin. Vaikeaa on hermonsa hallita niin, ettei huitaise iholle tulevaa ampiaista, mutta silloinhan se juuri pistääkin. Nurmella olisi ihana kävellä paljain jaloin, mutta ei ainakaan kukkivassa apilanurmessa kannata, tiedän miten kivulias pisto on kauan jalkapohjassa. Eniten pelkään maa-ampiaisia, tuttavapiirissä on kuolemaan johtanut tapaus. Kerran koira jouduttiin viemään lääkärille, se kun uteliasuuttaan työnsi kuononsa maa-ampiaisten pesään. Se tunnistaa nyt niiden äänen kaukaa ja lyö heti jarrut päälle, jos polku suuntaa niiden lähelle. Varovainen minäkin olen, ja louhikkoiset vatukot saavat olla minulta rauhassa.

Siilit ovat janoisia, kuten muutkin eläimet helteillä. Olen laittanut ylimääräisiä matalia vesiastioita liiterin taakse siilien mielipaikkaan, saa niistä muutkin pikkuystävät juoda. Linnuille on laitettu altaita ylemmäs ja sammakko tulee usein suihkun alle, kun illalla kasvimaata kastelen. Näkisittepä miten valtava perhosten kuhina käy mäkimeirameissani !

• Äsken pihalla häärin ampiaisia paljon ympärillä. Hyvin meillä menee, annan niille tutkimisrauhan. Vein omenanraakileet pois, ne ihmettelivät miks miks.
      Yks kuitenkin pujahti väljän kesäpaidan alle ja tuikkasi samantien kylkeen. Ruskean maamuurahaisen pisto samaa luokkaa; kipuasteikolla ehkä 5.

• Käydessäni tänään poistattamassa pienen kasvaimen käsivrrestani, oli tuolla vasta remontoitulla vastaanottoaulassa ampiaisten invaasio. Ei siellä mitään syötävää tuoksunut, eikä vastaanotto henkilökuntakaan tajunnut miten ne sinne pyrkivät.

Minä siihen, jos nekin on niin viisastuneet, että apua ongelmaansa tulivat hakemaan:D Onhan se epämiellyttävää kun tiskillä makasaessa ryömii siinä ampiaisia. Tytöt jäivät neuvottelemaan mitä tehdä, kun ei uskaltaneet paikoillaan istua työskentelemässä. Toinen vinkaisi, kun tietokoneella ryömi otus, mutta opiskelemassa se oli uutta kehitystä sekin.
      Sääliksihän niitä käy, ei kotiin ole menemistä enää, ja nälkä vaivaa.

PS.
      Jaa jaa, Espoon torillahan tuo asema on, kaipa päivän torikojut marjoineen ne on houkuttanut paikalle?

• skidson

Radiosta kuulin, että joillekin ihmisille ampiaisen pisto voi olla kohtalokas. Eräs työkaverini sai jo hyttysen pistoista suuria paukamia. Syynä sydänlääkkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1449
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1286
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      4
      1088
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1076
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      61
      852
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      840
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      778
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      770
    Aihe