Pakettiauton hankinta ajankohtainen ja kävinpä tänään koeajamassa Hiacen vm.2002 ja autolla reilut 260tkm ajettu.
Auto oli viimeisen päälle siisti peli ikäisekseen, hyvä maalipinta ei ruostetta. Pohja näytti myös vielä kohtuullisen hyvältä. Autossa oli koko historian melko hyvin kattava huoltokirja.
No mutta mikä tuossa sitten epäilyttää. Tuo kilometrimäärä reilu 260tkm?? Asiaa paremmin tuntevat voisivat neuvoa, että onko tuo jo liian paljon, jos ajattelee, että autoa pitää vaikka 5 vuotta/15000km vuodessa. Se tekee 75tkm jolloin ollaan jo 350tkm paikkeilla. Onkohan odotettavissa tuolla välillä paljon kalliita remontteja.
Koeajoin myös Transitin vm 2005 ajetttu 135tkm. Paremmathan ajo-ominaisuudet tuossa oli ja puolta vähemmän kilometrejä, mutta kori ja maalipinta paljon huonommassa kunnossa, joten se arvelluttaa. Hyvä huoltokirja myös siinä.
Joten voi myös kommentoida, kumman noista ottaisit
Harkinnassa Hiace vm2002?
5
177
Vastaukset
- Mannevolvo
Hiace kestää kaksi kertaa Trans-shitin ajomäärän.
- 866062
Kiitos kommentista. Kaikki on tervetulleita, ja jos jollain todellista kokemusta molemmista niin aina parempi.
Sen verran vielä lisätietoa. Hintataso molemmissa suunnilleen sama. Kovasti nuo Hiacet kyllä tuntuvat kalliilta, onko sitten tosiaan vastinetta vastaavasti hinnalle.
Hiace oli pitkä malli ja Transit lyhyt malli. Varustetaso molemmissa suunnilleen sama. Transit miellyttää silmää enemmän mutta Hiace ajomäärästä huolimatta tuntuu jotenkin luotettavammalta.
Transit etuveto ja Hiace taas takaveto.
Paljon puhutaan Hiacen huonoista pelleistä ja ruostealttiudesta, mutta mitä noita on nyt tullut katseltua, niin tuntuu että Transitissa (ainakin 2001-2005 malleissa) ongelma pahempi.
Aika karu vehje tuo Hiace toisaalta on, mutta painoarvo on tällä kertaa luotettavuudessa ja mahdollisimman vähäisissä korjauskuluissa.
Eli kommentteja vain tulemaan..........- jufvvfg
Pakettiautoissa tiettyyn malliin päätymisen ratkaisee usein tarve, eli mihin käyttöön auton hankkii. Metsäkoneurakoija tarvitsee usein etenemiskykyä huonoilla teillä, eikä auto saa olla mikään jättiläinen ahtailla metsäteillä ja huonoilla kääntöpaikoilla, joten nelari Hiace on niissä hommissa hyvä työkalu.
Putkiyrittäjälle joka kuskaa kattiloita, tarvitsee autoonsa hyllytilaa osille ja kuljettaa pitkiä putkia, Hiace on taas onnettoman pieni, paremmin soveltuu joku isompi auto - kuten Transit, korotettu Jumper, Sprinter tai vastaava. Myös motti kannattaa valita tarpeen mukaan. Kevyessä ajossa riittää parilitrainen diesel, mutta jos ajetaan täydellä kuormalla usein tai vedetään kärriä, pitää myllyn olla isompi.
Ammattipiireissä Transitilla on omat kannattajansa, mutta itse olen useammalta käyttäjältä kuullut, ettei ne ole ihan luotettavimmasta päästä, pikkuriesat kuuluvat mukaan. Omassa ammatissani autoja ajavat usein työntekijät, eivät itse omistajat, joten palaute on aika rehellistä. Koneet transuissa ovat osin samoja kuin PSA-tuotteissa, mutta se ei ole huono asia, päin vastoin, esim. 2,2 hdi (tdci) on ihn hyvä ja kestävä mylly. Tuon ajan Transiteissa myös ruostuminen on hiukan tavallista runsaampaa.
Hiace on toki luotettava valinta, mutta nuo uudemmat d4d-koneet eivät ole aivan niin ikuisia kuin olivat vanhemmat pyörrekammiokoneet. Kulutus ja suorituskykykään ei ole koskaan ollut Hiacen vahvin valttikortti.
Hiacen suurin ongelma oikeastaan on sen pienehkö koko, myös pitkänä. Jos se ei ole este niin, luotettavahan se kokonaisuutena on. Vähän antiikkinen se on olemukseltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan etenkin talvella, mutta työkalu on työkalu.
Jos ostat auton itsellesi ns. sekalaiseen siviilikäyttöön saattaa Hiace olla Transitia hieman sirompana olla kätevämpi valinta. Tosin niistä pyydetään aika paljon vanhoina ja melkoisesti ajettuinakin.
- yex
No mulla on -08 hiace nelikko nyt mittarissa 380 000 ja kytkin,laturi alkuperäisiä startti vaihdettu isompia remontteja ei ole tehty tehostimen paluuletku hankutuuu rikki korjaus merkkiliikkeessä n70 euroa että silleen
- 866062
Eli viestin aloittaja jatkaa vielä.
Palatakseni tuohon Hiacen koeajoon, niin se pisti hieman arvelluttamaan kyseisen auton osalta, että käännyttäessä autolla risteyksissä ja yleensä tiukemmissa käännöksissä takaa kuului hyvin matalaa "jurnutusta/jyrinää". Kertooko tuo jostain? Onko esim perän laakerit tai takarenkaan laakerit tulossa tiensä päähän. Normaalissa suorassa ajossa perästä ei kuulunut mitään erikoista. Kyseessä muuten pitkän mallin Hiace.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.724924Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202632Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571685- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191083Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71995IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875