Patologinen valehtelu

ujeygu

"Jos ihminen hakee valehtelusta hyötyä, se saattaa olla osa narsistista persoonallisuushäiriötä.
Käyttäytymismuodosta voi parantua, jos kokee sen itse ongelmaksi, mutta esimerkiksi narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyvää valehtelua ei voi saada parantumaan, sillä henkilö ei itse koe sitä ongelmaksi."
Tämä on ateisteilla hyvin yleistä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mytomania

Pieni esimerkki:

A. Teisti 17.8.2014 12:43
Saattaa joku ateisti joskus piloillaan trollatakin, mutta sitä ei voi verrata uskisten typerään ja järjettömään trollaukseen, hyvänä esimerkkinä tuokin iughi, multinikki. Oletkohan itse juuri iughi?

Ja FUCKIFUU on oikeassa: ateistin ei yleensä edes tarvitse trollata, hänellä on useimmiten jotain oikeaakin sanottavaa ja perusteluja sanottavalleen. Ei tarvitse jankuttaa tyhjää ja typerää...

26

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ifusgi

Lisää esimerkkejä ateistien patologisesta valehtelusta:

"agnoskepo 14.8.2014 09:57

Puhun ihmisen biologisesta lajimäärittelystä. Ihmiset kuuluvat apinoihin, vaikka se teitä kressuja kovasti närästääkin."

"agnoskepo 14.8.2014 15:34

Eräs käytetyimmistä lajimääritelmistä on lisääntymisisolaatio. Sen ilmaannuttua entiset saman lajin populaatiot etääntyvät sekä genotyypiltään, että fenotyypiltään sukupolvi sukuplvelta yhä etäämmäs toisistaan. Kokonaan erilaisiksi muuttuminen vie toki tuhansia sukupolvia, mutta kehityksen kerran alettua, ei se voi kääntyä takaisin."

Ilmeisesti nämä patologiset valehtelijat eivät aina edes itse tiedä valehtelevansa.

• A. Teisti

Mitähän agnoskepo tuossa valehteli? Löytyykö linkkejä, joissa hänen kirjoittamansa kumotaan? Itse et ainakaan osannut sanoa mitään...

• wiugiuwg
        A. Teisti kirjoitti:

Mitähän agnoskepo tuossa valehteli? Löytyykö linkkejä, joissa hänen kirjoittamansa kumotaan? Itse et ainakaan osannut sanoa mitään...

Patologinen valehtelu, eli mytomania (kreik. mythos tarina mania) eli pseudologia fantastica (kreik. pseudos väärä logos puhe, tieto phantasia mielikuvitus) on sairaalloinen halu valehdella ja keksiä sepitettyjä tarinoita.

• ölkökökökklö
        A. Teisti kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että biologia tieteenä on esimerkki patologisesta valehtelusta? Kaiketi myös kosmologia, astronimia ja tieteet yleensäkin harrastavat patologista valehtelua.
        Ei ihme, että fusndamentalistit pysyvät marginaalisena ryhmänä. Lukiotasoisten biologisten faktojen väittäminen valehteluksi edellyttää sellaista järjenkäytön hylkäämistä, ettei kukaan täysipäinen ihminen siihen lähde. Jokainen koulunsa käynyt edes lähelle keskivertoisen älykkyyden omaava nauraa jutuillesi.

Voitko laittaa yhtään viitettä, joiden mukaan nuo AG:n väitteet o´vat vääriä, valehtelusta puhumattakaan?

• ....................

ifusgi on patologinen valehtelija kun kutsuu agnoskepoa ateistiksi.

• h89hg89h
        wiugiuwg kirjoitti:

Patologinen valehtelu, eli mytomania (kreik. mythos tarina mania) eli pseudologia fantastica (kreik. pseudos väärä logos puhe, tieto phantasia mielikuvitus) on sairaalloinen halu valehdella ja keksiä sepitettyjä tarinoita.

Mitä juuri yllä kuvasit, on tyypillistä teisteille. Se on osoitettu toistuvasti.

• Aada agnostikko

ifusgi;lle

Sinulla taitaa olla ihan tiedonsanat nyt käytössä, vai onko kyse henkien erottelemisen armolahjasta?

• A. Teisti

Kalahtiko kalikka noin pahasti?! :)

Syytätkö sinä minua valehtelusta? Mitä valehtelin? Ja mitä tekemistä kirjoittamallani on patologisen valehtelun kanssa Mitä hyötyä minä kirjoittamastani saan (vaikka siinä jotain valehtelisin)?

Sinä itse kirjoitit tuossa: "Tämä on ateisteilla hyvin yleistä."

Laittamassasi linkissä ei puhuta mitään ateismista, joten etkö juuri itse syyllistynyt valehteluun ja vääristelyyn? Etkö todella ollenkaan huomaa malkaa omassa silmässäsi?

Taidat olla iughi-multinikki... :)

• wigwui

• A. Teisti
        wigwui kirjoitti:

Niin ja sitten? Taas pelkkää tyhjää jankutusta...

Kerro sinä sitten, mitä valehtelin.

Aloituksessa ujeygu joka tapauksessa valehteli eli vääristeli totuutta väittessään, että mytomania on yleistä ateisteilla (vieläpä hyvin yleistä), linkissä ainakaan ei edes mainita ateismia.

• iwogir
        A. Teisti kirjoitti:

Niin ja sitten? Taas pelkkää tyhjää jankutusta...

Kerro sinä sitten, mitä valehtelin.

Aloituksessa ujeygu joka tapauksessa valehteli eli vääristeli totuutta väittessään, että mytomania on yleistä ateisteilla (vieläpä hyvin yleistä), linkissä ainakaan ei edes mainita ateismia.

• sesgsgeg
        iwogir kirjoitti:

Copy/paste on tyhjämielisen kreationistin elämän suunta, kun kreationistin aivot on sammutettu niin alkaa se jankkaaminen.

• jankutijankuiti
        sesgsgeg kirjoitti:

Copy/paste on tyhjämielisen kreationistin elämän suunta, kun kreationistin aivot on sammutettu niin alkaa se jankkaaminen.

Kyllä se jankkaaja oli tuo A. Teisti, olisi uskonut kertasanomalla eikä olisi lähtenyt jankkaamaan.

• fthhh
        jankutijankuiti kirjoitti:

Kyllä se jankkaaja oli tuo A. Teisti, olisi uskonut kertasanomalla eikä olisi lähtenyt jankkaamaan.

Kuka sinua nyt uskoisi? sinähän olet vain hitlermielinen kreationisti, teillä on omat totuutenne maailmasta, kaikki vedenpaisumuksesta yksisarvisiin.

• A. Teisti
        jankutijankuiti kirjoitti:

Kyllä minä "uskon" ja tiedän, mitä patologinen valehtelu on. Luin linkinkin.

Mutta minua syytettiin valehtelusta. Mutta kukaan ei näköjään osaa sanoa, mitä olen valehdellut. Jos ei osaa siihen vastata, muuta kuin typerästi jankata asian vierestä, on automaattisesti hävinnyt väittelyn...

• uwygfu
        A. Teisti kirjoitti:

Kyllä minä "uskon" ja tiedän, mitä patologinen valehtelu on. Luin linkinkin.

Mutta minua syytettiin valehtelusta. Mutta kukaan ei näköjään osaa sanoa, mitä olen valehdellut. Jos ei osaa siihen vastata, muuta kuin typerästi jankata asian vierestä, on automaattisesti hävinnyt väittelyn...

Eihän patologinen valehtelija useinkaan myönnä valehtelevansa.

Mutta älä kuitenkaan jää jankkaamaan siitä koska se menee jo sitten trollauksen puolelle.

• älä jaksa
        uwygfu kirjoitti:

Mutta älä kuitenkaan jää jankkaamaan siitä koska se menee jo sitten trollauksen puolelle.

Jos väittää jotain valehtelijaksi, pitäisi pystyä yksilöimään väitteensä. Muuten väitteesi on tyhjää länkytystä, mikä on valitettavasti uskisten porukan pahnanpohjimmaisilla liiankin yleistä.

• uygfuqgu
        älä jaksa kirjoitti:

Jos väittää jotain valehtelijaksi, pitäisi pystyä yksilöimään väitteensä. Muuten väitteesi on tyhjää länkytystä, mikä on valitettavasti uskisten porukan pahnanpohjimmaisilla liiankin yleistä.

Minä en jää umpitollojen kanssa kinaamaan.

• A. Teisti
        uwygfu kirjoitti:

Eli sinä, jankkaajatrolli, et pysty sanomaan, mitä minä muka valehtelin... :)

Sinä hävisit!!!

• ftufutfu
        uygfuqgu kirjoitti:

Minä en jää umpitollojen kanssa kinaamaan.

Ja taas valehtelit, taitaa valehtelu olla kreationisteille elämäntapa.

• drgrdgdg
        A. Teisti kirjoitti:

Sinä hävisit!!!

Se on kreationisteille tyypillistä, he kun keksivät kaikki "faktansa" omasta päästänsä ja koko heidän elämä pyörii heidän luulojensa ympäri, sen takia kreationistit eivät pärjää elämässänsä ja he ovat sekä yhteiskunnalle että suvullensa pelkkä taakka.

• 83gh8f3gh
        A. Teisti kirjoitti:

Sinä hävisit!!!

Ja patologinen valehtelija-ateisti jatkaa jankkaamista.

Kun ei ole natsiateistilla toimivia aivoja niin pitää kysellä muilta.

• valheen alku
        ftufutfu kirjoitti:

Ja taas valehtelit, taitaa valehtelu olla kreationisteille elämäntapa.

Kreationistin on pakko valehdella ainakin itselleen. Ei kukaan täysipäinen voisi olla kressu jos olisi rehellinen.

• A. Teisti
        83gh8f3gh kirjoitti:

Ja patologinen valehtelija-ateisti jatkaa jankkaamista.

Kun ei ole natsiateistilla toimivia aivoja niin pitää kysellä muilta.

Turha sinun(kaan) on enää jatkaa, jankkajatrolli hävisi jo... :)

Ei osannut sanoa, missä muka valehtelin..

• 83gh8f3gh
        A. Teisti kirjoitti:

Turha sinun(kaan) on enää jatkaa, jankkajatrolli hävisi jo... :)

Ei osannut sanoa, missä muka valehtelin..

Jatkan loputtomiin, koska olen teistitrollihihhuli.

• Kommentti aloitukseen

Itse oletan asian olevan joskus niin, että esim kreationisti puolustaa omaa psyykettään puolustaessaan kreationistista tulkintaansa kristinuskosta.

Tunnepohjalta kun toimii, niin jutut poukkoilee vähän sinne tänne ihan intuitionsa ohjaamana ja sivullisen silmin touhu voi joskus näyttää harkitulta harhautukselta, vaikka kirjoittaja ei itse välttämättä enää edes muista, mitä milläkin selityksellä aikoinaan edes tarkoitti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe