uskonaskel foorumi

en seuraa paavolaa

helluntailainen uskonaskel foorumi oli paavolan perustama. nyt siellä ei sallita mitään muuta kuin paavlan mielipiteitä ja vedetään hänen kirjoituksensa oikeaksi ohjeeksi. suomessa on tuhansia eri miehen tai naisen perustamaa usk. poppoita.

63

1878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuusesiinnyt

      Nyt kyllä valehteli isot korvat heiluen. Miksi valehtelet.

      • Anonyymi

        Uskonaskel on foorumi, joka edistää vain paavolalaisia näkemyksi. Foorumi ei käytännössä salli Paavolan mielipiteistä poikkeavaa keskustelua, koska se tulkitsee sen olevan kaunaista. Siis sanaa kauna käytetään sensuurin perusteena.


    • Paavola on jees

      Paavola on hyvä veli ja seuraa Jeesusta.

      • Läheltänähnyt

        Petri Paavola ei ole kristitty. Hänellä on ikioma itse keksimänsä uskonto, samoin kuin x-kaverillaan suurpuhuja Jari Tasasella. Molempien omatekoiset uskonnot ovat aika lähellä jehovalaisuutta.


    • sydäntäynnäriemua
      • JeesusElääMinussa

        Juu. Paavola pääsee kyllä hyvään alkuun, mutta sitten itse asia, pieni viittaus kristillisiin kirkkoihin, joiden vastainen hän on:

        "Täten on selvää ettei mikään ihmisviisaus, eikä mikään filosofia, korruptoinut teologia tai uskonnollinen opetus voi synnyttää uskoa, sillä usko syntyy ainoastaan Jumalan sanan kautta (evankeliumi Messias, Herrasta Jeesuksesta)."

        Korruptoitunut teologia.

        Paavola ei erittele mihin teologiaan hän viittaa korrpuptioväitteessään. Hänen oma tekstinsäkin muutoin on teologiaa. Haluaisin tietää tarkemmin tästä viittauksesta korruptioon. Korruptio tarkoittaa tarkoituksellista, esim. toiselle henkilölle tai kirkolle lahjonnan kautta aikaansaatua toivottua tilaa. Missä on ilmennyt korrpuptiota, koskien teologiaa? Paavola viittaa korruptioon koskien teologiaa.

        Tulihan se pieni myrkkypistos sieltä makean kiisselin seasta, jota helluntailaisuus muutoinkin edustaa. Juonikas äijä tuo Paavola, mutta ei petä vanhoja konkareita jotka tuntevat hyvin mm. helluntailaisuuden jossa korruptio, eli talousrikokset vasta, jopa erittäin näkyvästikin kukoistavatkin!

        Älkää antako rahaa Paavolalle. Tukiessanne tällaista, saatatte menettää sielunne.

        Viittaus "uskonaskeliin" on muutoin sitä vapaamuurareiden nk. askel-oppia, johon mm. alkoholistien AA:n opetuksetkin perustuvat: "12 askelta". Vapaatsuunnat eli vapaamuurareiden suunnat ovat aina, jotenkin hissukseen sekoittaneet nuo vapaamuurareiden opit "askelista" myös helluntailaisuuteen. Kai Antturi opetti aikoinaan että kaste on 1. askel "Jeesuksen seuraamisen tiellä".

        Usko ei ole mikään ihmisen oma askel, vaan myös teko, jonka yksin Jeesus vaikuttaa. Jeesusta ei seurata missään askelissa, vaan Hän Itse vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen. Tämän opin ja teologian hellarit kieltävät ja opettavat omia, vapaamuuriperäisiä "uskonaskeliaan".
        .


      • capiche
        JeesusElääMinussa kirjoitti:

        Juu. Paavola pääsee kyllä hyvään alkuun, mutta sitten itse asia, pieni viittaus kristillisiin kirkkoihin, joiden vastainen hän on:

        "Täten on selvää ettei mikään ihmisviisaus, eikä mikään filosofia, korruptoinut teologia tai uskonnollinen opetus voi synnyttää uskoa, sillä usko syntyy ainoastaan Jumalan sanan kautta (evankeliumi Messias, Herrasta Jeesuksesta)."

        Korruptoitunut teologia.

        Paavola ei erittele mihin teologiaan hän viittaa korrpuptioväitteessään. Hänen oma tekstinsäkin muutoin on teologiaa. Haluaisin tietää tarkemmin tästä viittauksesta korruptioon. Korruptio tarkoittaa tarkoituksellista, esim. toiselle henkilölle tai kirkolle lahjonnan kautta aikaansaatua toivottua tilaa. Missä on ilmennyt korrpuptiota, koskien teologiaa? Paavola viittaa korruptioon koskien teologiaa.

        Tulihan se pieni myrkkypistos sieltä makean kiisselin seasta, jota helluntailaisuus muutoinkin edustaa. Juonikas äijä tuo Paavola, mutta ei petä vanhoja konkareita jotka tuntevat hyvin mm. helluntailaisuuden jossa korruptio, eli talousrikokset vasta, jopa erittäin näkyvästikin kukoistavatkin!

        Älkää antako rahaa Paavolalle. Tukiessanne tällaista, saatatte menettää sielunne.

        Viittaus "uskonaskeliin" on muutoin sitä vapaamuurareiden nk. askel-oppia, johon mm. alkoholistien AA:n opetuksetkin perustuvat: "12 askelta". Vapaatsuunnat eli vapaamuurareiden suunnat ovat aina, jotenkin hissukseen sekoittaneet nuo vapaamuurareiden opit "askelista" myös helluntailaisuuteen. Kai Antturi opetti aikoinaan että kaste on 1. askel "Jeesuksen seuraamisen tiellä".

        Usko ei ole mikään ihmisen oma askel, vaan myös teko, jonka yksin Jeesus vaikuttaa. Jeesusta ei seurata missään askelissa, vaan Hän Itse vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen. Tämän opin ja teologian hellarit kieltävät ja opettavat omia, vapaamuuriperäisiä "uskonaskeliaan".
        .

        "Usko ei ole mikään ihmisen oma askel, vaan myös teko, jonka yksin Jeesus vaikuttaa. Jeesusta ei seurata missään askelissa, vaan Hän Itse vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen. Tämän opin ja teologian hellarit kieltävät ja opettavat omia, vapaamuuriperäisiä "uskonaskeliaan".

        Pöyristyttävä väite.

        Sinulta on tainnut mennä kokonaan ohi, että Jeesus kuvaa itseään vertauskuvallisesti tieksi (minä olen tie, totuus ja elämä). Ja jotta tietä voisi kulkea, niin sille on ensin astuttava. Ja sen vuoksi puhutaan vertauskuvallisesti uskon askeleesta.

        Ja ennen kuin ihminen sen vertauskuvallisen askeleen ottaa, niin Pyhä Henki on tehnyt hänessä ehkä jo pitkään työtä. Sillä Jeesus sanoo: kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä vedä.

        Samasta asiasta voi puhua monin eri sanoin ja vertauskuvin. On jokseenkin harhaista syyttää eri ilmaisua käyttävää vääräoppiseksi, koska itse käyttää toista ilmaisua. Raamattu on kieleltään rikas. Ja hengellinen sanasto perustuu aina tavalla tai toisella raamattuun.


      • capiche
        capiche kirjoitti:

        "Usko ei ole mikään ihmisen oma askel, vaan myös teko, jonka yksin Jeesus vaikuttaa. Jeesusta ei seurata missään askelissa, vaan Hän Itse vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen. Tämän opin ja teologian hellarit kieltävät ja opettavat omia, vapaamuuriperäisiä "uskonaskeliaan".

        Pöyristyttävä väite.

        Sinulta on tainnut mennä kokonaan ohi, että Jeesus kuvaa itseään vertauskuvallisesti tieksi (minä olen tie, totuus ja elämä). Ja jotta tietä voisi kulkea, niin sille on ensin astuttava. Ja sen vuoksi puhutaan vertauskuvallisesti uskon askeleesta.

        Ja ennen kuin ihminen sen vertauskuvallisen askeleen ottaa, niin Pyhä Henki on tehnyt hänessä ehkä jo pitkään työtä. Sillä Jeesus sanoo: kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä vedä.

        Samasta asiasta voi puhua monin eri sanoin ja vertauskuvin. On jokseenkin harhaista syyttää eri ilmaisua käyttävää vääräoppiseksi, koska itse käyttää toista ilmaisua. Raamattu on kieleltään rikas. Ja hengellinen sanasto perustuu aina tavalla tai toisella raamattuun.

        Eikä uskon askel- foorumi ole helluntailainen. Helluntailaisilla on vain yksi foorumi ja sen nimi on Netmission. Paavola ei ole myöskään helluntailainen. Asialla ei sinänsä ole mitään merkitystä, mutta olisi kiva, jos pysyttäisiin faktoissa.


      • Eenokki12
        capiche kirjoitti:

        "Usko ei ole mikään ihmisen oma askel, vaan myös teko, jonka yksin Jeesus vaikuttaa. Jeesusta ei seurata missään askelissa, vaan Hän Itse vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen. Tämän opin ja teologian hellarit kieltävät ja opettavat omia, vapaamuuriperäisiä "uskonaskeliaan".

        Pöyristyttävä väite.

        Sinulta on tainnut mennä kokonaan ohi, että Jeesus kuvaa itseään vertauskuvallisesti tieksi (minä olen tie, totuus ja elämä). Ja jotta tietä voisi kulkea, niin sille on ensin astuttava. Ja sen vuoksi puhutaan vertauskuvallisesti uskon askeleesta.

        Ja ennen kuin ihminen sen vertauskuvallisen askeleen ottaa, niin Pyhä Henki on tehnyt hänessä ehkä jo pitkään työtä. Sillä Jeesus sanoo: kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä vedä.

        Samasta asiasta voi puhua monin eri sanoin ja vertauskuvin. On jokseenkin harhaista syyttää eri ilmaisua käyttävää vääräoppiseksi, koska itse käyttää toista ilmaisua. Raamattu on kieleltään rikas. Ja hengellinen sanasto perustuu aina tavalla tai toisella raamattuun.

        Aivan oikein sanottu.......Ja ennen kuin ihminen sen vertauskuvallisen askeleen ottaa, (rientääkseen Isän tykö oma lisäys)niin Pyhä Henki on tehnyt hänessä ehkä jo pitkään työtä. Sillä Jeesus sanoo: kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä vedä.


    • hyvä päätös

      Miksi pitäisi seurata yhden miehen perässä? Varsinkin, kun kyseessä on mies, jolla ei ole kirkkoa eikä seurakuntaa. Miksi hänellä yksin olisi jokin totuus?

      • DonatusPaavola

        Ja etenkin kun hän halveksii 2000 vuotta kristinuskoa kantaneita kalssisia kirkkokuntia. Henkilö joka ei hyväksy 2000-vuotista kristillistä kirkkoa, ei itse ole kristitty.

        Pope Francis Leads Christmas Eve Midnight Mass From The Vatican | NBC News 24.12.2017:
        https://www.youtube.com/watch?v=KCKYeJxXsJQ

        Tämä on 2000-vuotista kristinuskoa. Ilman Katolista kirkkoa meistä kukaan ei tuntisi Jeesusta. Jeesuksen koko jumaluus, messiaanisuus joko pysyy tai kaatuu Katolisen kirkon mukana. Jos Katolinen kirkko on harhaoppinen, silloin koko 2000-vuotinen kertomus Kristuksesta on humpuukia.

        Eräs helluntailaisuuden harhaopeista on donatolaisuus, joka määrittää kirkon pyhyyden sen jäsenten pyhyyden mukaan. Jos jäsenissä on vikaa, silloin ei muka itse kirkko ja sen oppi voi olla oikea!

        Novatiolaisuus / donatolaisuus:.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Donatolaisuus

        Tästä syystä kristinuskon vastustajia, myös helluntaimessiaanisia voi kutsua antikristityiksi, sillä näiden päämäärä on satanistinen: johdattaa ihmiset epäilemään Jeesusta.
        .


      • Anonyymi
        DonatusPaavola kirjoitti:

        Ja etenkin kun hän halveksii 2000 vuotta kristinuskoa kantaneita kalssisia kirkkokuntia. Henkilö joka ei hyväksy 2000-vuotista kristillistä kirkkoa, ei itse ole kristitty.

        Pope Francis Leads Christmas Eve Midnight Mass From The Vatican | NBC News 24.12.2017:
        https://www.youtube.com/watch?v=KCKYeJxXsJQ

        Tämä on 2000-vuotista kristinuskoa. Ilman Katolista kirkkoa meistä kukaan ei tuntisi Jeesusta. Jeesuksen koko jumaluus, messiaanisuus joko pysyy tai kaatuu Katolisen kirkon mukana. Jos Katolinen kirkko on harhaoppinen, silloin koko 2000-vuotinen kertomus Kristuksesta on humpuukia.

        Eräs helluntailaisuuden harhaopeista on donatolaisuus, joka määrittää kirkon pyhyyden sen jäsenten pyhyyden mukaan. Jos jäsenissä on vikaa, silloin ei muka itse kirkko ja sen oppi voi olla oikea!

        Novatiolaisuus / donatolaisuus:.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Donatolaisuus

        Tästä syystä kristinuskon vastustajia, myös helluntaimessiaanisia voi kutsua antikristityiksi, sillä näiden päämäärä on satanistinen: johdattaa ihmiset epäilemään Jeesusta.
        .

        Antikristillisille ei käy pyhäpäiväksi Jumalan antama sapatti.

        1234567---


    • pengoin-taustoja

      En ole itse ollut koskaan vääristyneen uskonlahkon jäsenenä, mutta olen saanut seurata vierestä ihmisiä, jotka ovat olleet ja ovat vääristyneen uskonlahkon jäseniä. Oma taustani on vapaaseurakunta ja baptistiseurakunta (baptistilähetys) sekä hengellinen työyhteys mm. helluntaiseurakunnan sekä luterilaisen kirkon uskovien kanssa. Niillä paikkakunnilla joilla olin mukana kyseisten herätysliikkeiden ja uskovien toiminnassa, niin heidän toimintansa perustui terveeseen seurakunta elämään.

      Kopsin tosta http://www.kotipetripaavola.com/uskonlahko.html

      • ex-seurakunnassako

        Mistä voi tietää, että on oikeassa eikä väärän seurakunnan jäsen? Paavola sanoo olevansa ei-teologi mutta Pyhän hengen instituutin oppilas ja testaavansa kaikki jumalalliset opit että ne on oikein. Hyvä juttu meille seuraajille.


      • AntikristusPaavola
        ex-seurakunnassako kirjoitti:

        Mistä voi tietää, että on oikeassa eikä väärän seurakunnan jäsen? Paavola sanoo olevansa ei-teologi mutta Pyhän hengen instituutin oppilas ja testaavansa kaikki jumalalliset opit että ne on oikein. Hyvä juttu meille seuraajille.

        Olet siis Paavolan seuraaja? Se lienee hänen tarkoituksensakin: sysätä Itse Kristus alas valtaistuimelta ja nousta sille itse.

        Ja te eräät seuraatte tätä antikristusta.


      • woewoe
        AntikristusPaavola kirjoitti:

        Olet siis Paavolan seuraaja? Se lienee hänen tarkoituksensakin: sysätä Itse Kristus alas valtaistuimelta ja nousta sille itse.

        Ja te eräät seuraatte tätä antikristusta.

        Voi tätä tunnekuohua.


    • armoliitonjäsrn

      Kuuntelin Ahviota Tv7ssa. Hän perusteli hyvin kunnollisen raamatun opiskelun tärkeyden. Muuten tulee amputoitua oppia. Tätä on juuri usko askel usein. Paavola kuuntele Ahviota

    • seurakuntayhteys

      Seurakuntien ulkopuolisia ei pitäisi ollenkaan kuunnella. He ovat hylänneet osan Jeesuksen opetuksista.
      Jeesus halusi, että me uskovat pysymme yhdessä ja rakennamme toisiamme yhdessä. Jos joku ei löydä omaa paikkaansa seurakunnassa, niin hänen on syytä tehdä parannus.

    • nostakaatasoa

      Olen huolestuneena seurannut keskustelun tasoa uskonaskelessa. Tunteet ja uninäyt ohjaavat opetuksia. Vammaisten kepillä hakkaamista, lasten lyömistä, väyrysihailua, kirkkoihin kuuluvien tuomitsemista jne. Kaikki 3-4 asiallista ja järkevintä kirjoittajaa on jättänyt forkan, jolloin taso laskee nollaan.

    • piskuinenlauma

      Jokainen toteuttaa uskoaan omalla missiollaan ja lahjoillaan. Omat yhteisöt voi olla suojapaikkoja ajaksi, muttei niistäkään käsin voi tuomita toisia yhteisöjä.

      Uskovissa vaikuttaa Pyhä Henki, mutta valitettavan usein povesta löytyy myös uskonnollisuuden henki (lihallisuus), joka 'rakkauden hengessä' tekee tuhoa sisarten ja veljien välillä. Arvioidemme lähteenä ei voi olla oma sydämemme, joka tykästyy ja mielistyy.

      Oikein Jeesus sanoi, että loppuun asti on nisu ja luste samassa pellossa.

    • Hoitsujv

      Uskonnollisessa foorumissa on keskustelu vaikeaa kun oikeaoppisena uudeztisyntyneenä pitäytyvä kokee toisen mielipiteen lihalliseksi ja omansa puhtaaksi. Uskonaskel ssa eräs pitää JOPA Niitä jotka eivät äänestä hänen ehdokastaan syntiä tehneinä.

    • Fhrhhhjuu

      Uskonaskel ssa on hyvääkin keskustelua. Rpe jukka 1949 Aamu usva ja joskus Petri Paavola avaavat hyvin Raamattua vaikka ovatkin erimieltä. Sen sijaan erikoisia ovat hämäriin näkyihin puhtaana oppina kirjoittavat. Olisiko parempi että miehet kirjoittavat

    • PasiToivonen

      Joo. Katkaistaan naisilta kädet niin eivät pysty kirjoittamaan.

    • Erkkiku

      Uskonaskel on ristiriidassa monessa kohdassa. Vaikka naisopettaja on siellä Raamatun mukaan väärin. Niin vaisuliini naisena saa vapaasti tulkita Raamatun sanoja uniensa ja nökyjendö ja ajatelmiensa kautta. Vain hänellä ja Paavolalla on pelastava oikea oppi.

      Vaisuliini olisiko parempi että me miehet opetamme ja naiset kysyy kotona miehiltään.

    • JeesusonHerra

      En tiedä uskonaskeleesta tai paavolasta. Mutta sen tiedän, että katolisella kirkolla ei ole mitään tekemistä Raamatullisen kristinuskon kanssa. Itse asiassa katolinen kirkko on aina vihannut todellisia Jeesuksen seuraajia. Jeesuksen seuraajat eivät tapa. Sen sijaan katolinen kirkko on tappanut tuhansia ja taas tuhansia ihmisiä. Ristiretkillä ja inkvisition toimesta. Ja tappaa yhä, jesuiittojen toimesta. Katoliset papit ja piispat raiskaavat pikkupoikia. Hedelmistään puu tunnetaan.

      Katolisessa uskonnossa harjoitetaan Raamatun vastaista epäjumalanpalvontaa, Marian palvontaa. Raamattu ei kehota rukoilemaan ketään ihmistä - katoliset rukoilevat Mariaa ja jopa pyytävät häneltä syntejä anteeksi. Aivan käsittämätöntä harhaoppia tämäkin! Katolinen kirkko korottaa Paavin Jeesuksen asemaan. Vicarius filii dei, eli Jumalan pojan sijainen on paavin nimitys. Harhaoppia ja jumalanpilkkaa.

      Ei ihme että katolisuus on maailman levinnein uskonto. Saat olla ja elää miten tahdot, riittää että silloin tällöin käyt ripittäytymässä papille. Hoet kymmenen Ave Mariaa ja taas saat tehdä syntiä ja elää kuin pellossa. Sopii hyvin nykypäivän synnissä rypevälle ihmiselle.

      Paavihan jopa jokin aika sitten totesi että katolisilla ja muslimeilla on sama jumala. Ja oikeassa olikin - tuo jumala on saatana. Samanlaisia saatananpalvonta lahkoja molemmat.

      Katolisesta kirkosta muotoutuu todennäköisesti lopun aikojen porttokirkko. Lähtekää ulos siitä, että ette joudu osallisiksi sen teoista.

    • Ortodoksi

      Onneksi olen ortodoksi ja vapaa vapaiden suuntien eksytksistä. Katolisuss ja ortodoksisuus on kaksi ainoata vaihtoehtoa joiden yhteydestä löytyy totuus ja vapaus

    • >>Katolisesta kirkosta muotoutuu todennäköisesti lopun aikojen porttokirkko. Lähtekää ulos siitä, että ette joudu osallisiksi sen teoista.>>

      Pakota minut.

      >>Jeesuksen seuraajat eivät tapa. >>

      Jeesuksen seuraaja, Thomas Bruce, raiskasi kaksi naista ja ampui kuoliaaksi yhden katolisen naisen tavaratalossa Missourissa.

    • Anonyymi

      Ei kaikki,jotka sanovat Herra Herra pääse taivaaseen vaan ne ,jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon.
      Ei kaikki ole Jumalan omia ,jotka ovat kirkoissa ..sanoohan sana,että vastustaja kylvää sen valheviljan oikean sekaan ja nekin saavat elää Jeesuksen tuloon saakka.Uskonaskel on hyvä foorumi ja sieltä saa kasvaja hyvää tietoa kasvunsa tueksi.

      • Anonyymi

        Sieltä bannataan ilman varoituksia jokainen joka uskaltaa arvostella ylläpitoa ja sen toimia !

        Se on siis autoritäärinen ja "oikeaoppisuuden" pesä, jossa ei ole uskovalle tilaa kasvuun eikä oppimiseen.

        Nuo hallitsijat vallitsevat siis muiden uskoa ylhäältä päin ja määräävät toisen uskoa ja pakottavat uskomaan kuten he.

        Ja se että he eivät kestä mitään arvostelua itseään kohtaan kertoo syvästä ylpeydestä ja paisuneisuudesta!

        He toimivat juuri tätä sanaa vastaan:

        2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
        3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

        Ei ole oikeaa sydämen halua, ja herroina siis hallitaan ja vallitaan jopa toisen uskoa!

        Kannattaa lukea se osio:

        " Koska viimeeksi rukoilimme tämän foorumin jatkumon puolesta? "

        Minä kävin kirjouttamassa siellä(nikillä Kurja) ja sain heti bannia tuosta kirjoittamastani.

        Ilman mitään varoituksia etukäteen, eli se ylläpidon toiminta siis paljasti minun sanani ja arvioni Totuudeksi !

        Eli autoritääristä eli väärää uskovien vallitsemisesta on siellä kyse !

        Ja siksi se foorumi ei menestykkään !

        Nyt vihdoin tuli syy banniin:

        " Syy: epärakentava ja riitaisa keskustelutyyli, sekä väärin perustein esitetyt syytökset ylläpitoa kohtaan. Kieltoon vaikuttaa pidentävästi aikaisempi porttikieltohistoria. "

        Anna mun nauraa !

        " väärin perustein esitetyt syytökset ylläpitoa kohtaan "

        " epärakentava ja riitaisa keskustelutyyli"

        No Herra kynii omat kukkonsa, enpä muuta enää saata sanoa, eli edestään löytävät jossain kohtaa, viimeistään kun vastaavat toimistaan Herralle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä bannataan ilman varoituksia jokainen joka uskaltaa arvostella ylläpitoa ja sen toimia !

        Se on siis autoritäärinen ja "oikeaoppisuuden" pesä, jossa ei ole uskovalle tilaa kasvuun eikä oppimiseen.

        Nuo hallitsijat vallitsevat siis muiden uskoa ylhäältä päin ja määräävät toisen uskoa ja pakottavat uskomaan kuten he.

        Ja se että he eivät kestä mitään arvostelua itseään kohtaan kertoo syvästä ylpeydestä ja paisuneisuudesta!

        He toimivat juuri tätä sanaa vastaan:

        2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
        3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

        Ei ole oikeaa sydämen halua, ja herroina siis hallitaan ja vallitaan jopa toisen uskoa!

        Kannattaa lukea se osio:

        " Koska viimeeksi rukoilimme tämän foorumin jatkumon puolesta? "

        Minä kävin kirjouttamassa siellä(nikillä Kurja) ja sain heti bannia tuosta kirjoittamastani.

        Ilman mitään varoituksia etukäteen, eli se ylläpidon toiminta siis paljasti minun sanani ja arvioni Totuudeksi !

        Eli autoritääristä eli väärää uskovien vallitsemisesta on siellä kyse !

        Ja siksi se foorumi ei menestykkään !

        Nyt vihdoin tuli syy banniin:

        " Syy: epärakentava ja riitaisa keskustelutyyli, sekä väärin perustein esitetyt syytökset ylläpitoa kohtaan. Kieltoon vaikuttaa pidentävästi aikaisempi porttikieltohistoria. "

        Anna mun nauraa !

        " väärin perustein esitetyt syytökset ylläpitoa kohtaan "

        " epärakentava ja riitaisa keskustelutyyli"

        No Herra kynii omat kukkonsa, enpä muuta enää saata sanoa, eli edestään löytävät jossain kohtaa, viimeistään kun vastaavat toimistaan Herralle!

        Tuossa banni kommentissa vielä näkyy hyvin se väärä toiminta !

        Jokainen joka on heidän kanssaan eri mieltä tai arvostelee ja kehoittaa heitä tekemään parannusta, onkin " epärakentava ja riitaisa" !

        Huvittavaa, eli omat synnit ja väärät toimet laitetaan kehoittajan niskaan ja hänen syykseen !

        Ovelaa ja kieroa on !

        Ja ilman kunnon keskustelua ja selvitystä ovat klehoituksen sanani siis:
        " väärin perustein esitettyjä syytöksiä ylläpitoa kohtaan ".

        Sananl. 17:15 Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.

        Mutta tässä siis toteutui molemmat ja heidän omat toimensa siis vahvistivat minun sanani Totuudeksi !

        Mutta tuota ja tuollaista toimintaa se ylpeys ja paisuneisuus ja sitä kautta "oikeapooineisuus" saa aikaan.

        Tuo sama meno on jatkunut jo vuosia, eivätkä he ole parannusta tehneet.

        Paatuneet ovat heidän sydämensä, eikä itseä tutkita ja omia syntejä Herran edessä, vaan keskitytään vain muiden syntien hyttys verkolla siivilöimään.

        Tuo ei tiedä hyvää heidän itsensä kannalta, mutta niinhän se Sana sanoo, että:

        Sananl. 22:8 Joka vääryyttä kylvää, se turmiota niittää, ja hänen vihansa vitsa häviää.

        Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

        Niittämisen aika siis tulee vielä heillekin.


      • Anonyymi

        Niin ja etukäteen jo tiedän senkin, että todisteet siivotaan kohta, että heidän oma syyllisyytensä ei paljastuisi, kovin kovin ikävästi ! ;)

        Niin on aiemminkin käynyt ja tuskin mikään siinä kohtaa on muuttunut !

        Eli viestini poistetaan, jotta kehoituksen sanani saadaan pois häiritsemästä/kiusaamasta.

        Siis tuollaiset "uskovat" eivät kärsi Totuutta itsestään, vaan haluavat piilottaa sen, ja minun viestini olisivat ikävä oka heidän lihassaan, joka kiusiaisi loputtomasti, ja siksi se siis pitää poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja etukäteen jo tiedän senkin, että todisteet siivotaan kohta, että heidän oma syyllisyytensä ei paljastuisi, kovin kovin ikävästi ! ;)

        Niin on aiemminkin käynyt ja tuskin mikään siinä kohtaa on muuttunut !

        Eli viestini poistetaan, jotta kehoituksen sanani saadaan pois häiritsemästä/kiusaamasta.

        Siis tuollaiset "uskovat" eivät kärsi Totuutta itsestään, vaan haluavat piilottaa sen, ja minun viestini olisivat ikävä oka heidän lihassaan, joka kiusiaisi loputtomasti, ja siksi se siis pitää poistaa.

        Saahan sitä pitää omaa "juttukerhoa" palstan muodossa ja valita sinne kaverinsa, jos niin tahtoo, olen ajatellut asian niin ja he ovat tahtoneet valita ne ihmiset, jotka ovat heidän kanssaan samanmielisiä asioissa ja joiden kanssa kokevat pystyvänsä yhteistoimintaan.

        Sinua ei sinne ole haluttu ja sinut on sieltä pois häädetty, ei siinä sen kummempia. Joillekin ihmisille se ei ole ykkösasia, että suvaitaan erilaisuutta, joissakin paikoissa halutaan olla samanlaisten ihmisten kanssa ja koetaan se rikkautena, toisille rikkautta on hyväksyä erilaisia ihmisiä erilaisine mielipiteineen, niin se on uskossakin ja uskonnoissa, sitä on ehkä vaikea hyväksyä vain uskovana, sinullakin on oma kantasi josta et luovu ja jossa pidät kantasi, aivan kuten uskonaskelelaisilla.


    • Anonyymi

      Paavola uskoo Jeesukseen eikä juutalaisuuteen, Jeesus tuli taivaasta eikä ihmisestä. Eli juutalaisten keskuudessa. Temppeliä rakennetaan, Jeesuksen työ ei riittäny, sitä ei oteta vastaan. Ellei ole Poikaa ei ole Isääkään, ne on pakanoita.

      Saarnaaja: 3:18 Minä sanoin sydämessäni: Ihmislasten tähden se niin on, jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään että he omassa olossaan ovat eläimiä.

      • Anonyymi

        Tiedoksesi se, että mitä tuossa edellä kirjoitin, niin Petri on opettanut noille ylläpitäjille tuon toimintamallin ja hän itse on ollut muille siitä toimintamallista elävä esimerkki.

        Petri siis ei ole suostunut tutkimaan oikeasti itseään ja niitä jotka ovat häntä kehoittaneet toimiaan tutkimaan hän on juurikin väittänyt "riitelijöiksi" ja "katkeriksi ja siksi riitaisiksi" ym. ym. ...

        Eli "opettajan" jäljissä hänen esimerkkiään matkien kopioiden, kulkevat myös nuo hänen seuraajansa samaa väärää tietä paisuneisuudessaan ja yleydessään ja syvässä paatumuksessaan.

        1. Piet. 5:3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,


        Eli kun esikuva on väärä ja esikuvan toiminta on väärää, eli herroina hallitaan ja kehoituksia ei itse oteta vastaan, vaikka niitä muillle annetaan ja heiltä parannusta vaaditaan välittömästi, niin seuraajat seuraavat sitä esimerkkiä myös.

        1. Kor. 5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

        Näin siis "opettajan" hapatus hapattaa nopeasti koko taikinan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksesi se, että mitä tuossa edellä kirjoitin, niin Petri on opettanut noille ylläpitäjille tuon toimintamallin ja hän itse on ollut muille siitä toimintamallista elävä esimerkki.

        Petri siis ei ole suostunut tutkimaan oikeasti itseään ja niitä jotka ovat häntä kehoittaneet toimiaan tutkimaan hän on juurikin väittänyt "riitelijöiksi" ja "katkeriksi ja siksi riitaisiksi" ym. ym. ...

        Eli "opettajan" jäljissä hänen esimerkkiään matkien kopioiden, kulkevat myös nuo hänen seuraajansa samaa väärää tietä paisuneisuudessaan ja yleydessään ja syvässä paatumuksessaan.

        1. Piet. 5:3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,


        Eli kun esikuva on väärä ja esikuvan toiminta on väärää, eli herroina hallitaan ja kehoituksia ei itse oteta vastaan, vaikka niitä muillle annetaan ja heiltä parannusta vaaditaan välittömästi, niin seuraajat seuraavat sitä esimerkkiä myös.

        1. Kor. 5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

        Näin siis "opettajan" hapatus hapattaa nopeasti koko taikinan.

        Niin, aivan yleisellä tasolla ajatellen. Joskus tulee väkisinkinn mieleen miten helisemässä olisivatkaan ihmiset, jos uskovaksi itseän tituleeraava ihminen olisi esimestehtävissä työelämässä ?
        Vai kuvitteleeko ihminen, miten seurakunta / uskossa oleva elämä on eri kuin mitä ihminen elää ja vaikuttaa kaikkialla.

        Just, nämä pienet foorumit / yksityiset ovat todisteena minkalaine käyttäytyminen kullakin ihmisellä on. Sen ymmärrän erittäin helposti, jos ylläpito / valvoja reagoi voimakkaasti toimintaan, jossa herjaa / mustamaalaa sivullisia tai käyttää sivullisia kohtaan halveksivaa kielenkäyttöä tms. Sitä on erottäin vaikea ymmärtää, jos uskova ihminen "lukkiintuu" jos häntä arvoistellaan.

        Niin, uskokaa tai älkää. Koko maamme työelämä olisi toisella tasolla - stressitaso - mitä enemmän JUMALAN tahdon mukainen käyttäytyminen saa sijaa erikoisesti esimiestehtävissä olevissa henkilöissä. Kestää kritiikkiä / arvostelua,- mutta ei salli kenenkään työyhteisössä väärin käyttäytymistä toisiaan kohtaan. Vaalii avoimuutta ja keskustelevaa ilmapiiriä . Hoitaa sivussa "valvojan" tehtävää.
        Todellisuudessa juuri tuossa kuvaamassani ilmapiirissä ihmisten ymmärrys laajentuu parhaiten. Pätee myös perhe - elämään.

        Mutta, kuten tiedämme yksityisfoorumiestakin kuin myös työelämästä, niin määrätynlainen persooallisuus / lihallisuus ihmisessä hakeutuu juuri asemaan, jossa mahdolistuu toteuttamaan alitajuisia tekijöitään. Alistamisen tarpeesta on kysymys.

        Kuten aina olen kehoittanut. Ihmisen kannattaa todella valita seuransa missä aikaansa viettäää - jos mahdolista ollen osallisena vapaudesta. Moni ihminen eiedes tiedosta - puhumattakaan ymmärrä, miten sisäisen vapauden esteenä monasti on väärä seura. Uskonnollinen puolue tai foorumit. Monasti ihminen koittaa sisäistä turvattomuuttaan / tyhjää oloaan paikata juuri näillä väärällä seuralla.
        Saman suuntaista käyttäytyistä kuin alkoholisteilla. Heidänkin kaveripiirinsä luo turvallisuutta - yhteen kuulmisen tunnetta.

        Niin, lie ihmisellä pitkä taival kuljettavanaan ennekuin pääsee terveeseen vapauteen, josta Jeesus opetti. "Vapauteen Kristus vapautti teidät".

        m.l


      • Anonyymi

        Jos joku uskova ihminen pohtii miten hän voisi olla valona ja suolana jumalattomille ihmisille JUMALAN tahdosta, niin erittäin voimakkaasti uskova ihminen voi vaikuttaa / muuttaa työelämässä yhteissössä olevien ihmisten käyttäytymistä ja asioiden ymmärtämistä oman käyttäyytmisensä kautta.

        Mitä tärkeimmistä ja merkittävimmistä asioista on kulloinkin kysymys, niin sitä voimakkaammin onn vaikutus. Jokainen ihminen - jumalatonkin - tahtoo omavan mahdollisemman pienen stressitason ja toisaalta myös hyvän mielen ja viihtyvöisyyyden. Jumalattomalta ihmiseltä vain puuttuu ymmärrys asian saavuttamiseen.
        Tämä ymmrrys - mielikuva asiasta piirtyy juuri Kristuksenn mielestä,- jota jumalattomalla ihmisellä ei tietenkään ole. Sikäli hauska tilanne, miten korkeammalla tasolla oleva esimieskoulutus pyrkii opettamalla opettamaan tätä käyttäyytmistä. "Ei herroina halliten, vaan esikuvana............"

        Niin eikö uskovile ihmisille tulisi olla täysin selviö tämä alue? Kuten Jeesus opetti, niin käyttäytymisestä / hedelmitä puu tunnetaan. Ihminen mahdolistuu valehtelemaan itselleen kuin myös muille ihmisille itsestään, mutta hedelmätesti on niin luotettava, ettei siinä voi valehdella.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku uskova ihminen pohtii miten hän voisi olla valona ja suolana jumalattomille ihmisille JUMALAN tahdosta, niin erittäin voimakkaasti uskova ihminen voi vaikuttaa / muuttaa työelämässä yhteissössä olevien ihmisten käyttäytymistä ja asioiden ymmärtämistä oman käyttäyytmisensä kautta.

        Mitä tärkeimmistä ja merkittävimmistä asioista on kulloinkin kysymys, niin sitä voimakkaammin onn vaikutus. Jokainen ihminen - jumalatonkin - tahtoo omavan mahdollisemman pienen stressitason ja toisaalta myös hyvän mielen ja viihtyvöisyyyden. Jumalattomalta ihmiseltä vain puuttuu ymmärrys asian saavuttamiseen.
        Tämä ymmrrys - mielikuva asiasta piirtyy juuri Kristuksenn mielestä,- jota jumalattomalla ihmisellä ei tietenkään ole. Sikäli hauska tilanne, miten korkeammalla tasolla oleva esimieskoulutus pyrkii opettamalla opettamaan tätä käyttäyytmistä. "Ei herroina halliten, vaan esikuvana............"

        Niin eikö uskovile ihmisille tulisi olla täysin selviö tämä alue? Kuten Jeesus opetti, niin käyttäytymisestä / hedelmitä puu tunnetaan. Ihminen mahdolistuu valehtelemaan itselleen kuin myös muille ihmisille itsestään, mutta hedelmätesti on niin luotettava, ettei siinä voi valehdella.

        m.l

        Uskonaskel on uskomaton. Yliopisto on perkeleen laitos jossa opetetaan outoja oppeja. Lasta saa hakata. Raamattu on kirjaimellisesti otettava. jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonaskel on uskomaton. Yliopisto on perkeleen laitos jossa opetetaan outoja oppeja. Lasta saa hakata. Raamattu on kirjaimellisesti otettava. jne

        Älä anna väärää todistusta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ketjun alussa sydän täynnä riemua oli laittanut linkin Petri Paavolan opetuksen perusasioihin. Teksti runsaine Raamatun kohtineen oli mielestäni tervettä ja vakuuttavaa. Yksi seikka kiinnitti huomioni. Opetustekstissä sanottiin hyvin voimakkaasti asiat; suoraselkäisesti ilman kompromisseja. Samalla kuitenkin oli kiinnitetty huomiota siihen, miten me uskovat olemme heikkoja ja Jumalalla on erilaisia tehtäviä itse kullekin seurakunnan rakentamiseksi ja Evankliumin eteenpäin viemiseksi.

      Kaikki eivät ole evankelistoja, eivät ehkä edes pysty olemaan ja Jumala ei kaikille anna samoja tehtäviä. Jokainen uskova on kuitenkin Jeesuksen Kristuksen todistaja ja tekee sen niillä lahjoilla ja mahdollisuuksilla, joita Jumala itse kullekin antaa. Minusta Petri Paavolan opetus ollen samalla tiukkaa oli myös lämminhenkistä ja armollista. Minä koen hänen ymmärtäneen paljon Jumalan tahdosta ja Raamatusta ollen siten hyvä opettaja; tietenkin yksi monista. Hän kiinnitti myös huomion siihen, että tulisi päästä eroon eri nimisistä seurakunnista ja tilalla olisivat vain kristilliset paikallisseurakunnat. Olen tässä hänen ja lukuisten muiden kanssa samaa mieltä, mutta itselleni ei ainakaan toistaiseksi ole selvinnyt, miten se toteutetaan.

    • Anonyymi

      Nyt jyrähti katolisen kirkon jättieksytys! Varokaa katolisat harhaa! https://www.youtube.com/watch?v=IswgsvQI5w0

    • Anonyymi

      Onko Uskoaskel foorumi, jossa ylläpito sensuroi mielivaltaisesti kommentteja tai käyttäjiä ilman laillista syytä?

      • Anonyymi

        Uskonaskel on foorumi, joka edistää vain paavolalaisia näkemyksi. Foorumi ei käytännössä halua sallia Paavolan mielipiteistä poikkeavaa keskustelua, koska se tulkitsee sen olevan kaunaista tai totuudesta poikkeavaa. Siis sanaa kauna käytetään verukkeena sensuurille.


    • Anonyymi

      Uskonaskeleen tapaisten foorumien tarkoitus on koota Paavolan kannattajat yhteen ja käyttää foorumia Paavolan oppien mainoskanavana. On jokin verran ihmisiä, joilla ei ole parempaa tekemistä, kuin kirjoitella keskustelufoorumeille, joten Uskonaskel on saanut heitäkin jonkin verran verkkoonsa. Foorumissa valvontaan keskustelua tarkasti, jolla kontrolloidaan ihmisten mielipiteiden ilmaisua, kuten tehdään tiukoissa lahkoissa. Uskonaskel on periaatteessa lahko, joka on netissä.

      • Anonyymi

        Mistä löytyy tiukat lahkot ?


    • Anonyymi

      Käykääs katsomassa ihmettä kummaa.

      Dogmatikos on saanut porttikiellon Uskonaskeleeseen. Hän kirjoitti ihan asiallisesti, mutta ei yhtynyt Petri Paavolan mielipiteisiin.

      Ylläpidosta Pekka antoi hänelle puolen vuoden bannin täysin mielivaltaisella perusteella. Keskustelutyyli ei ollut muka parantunut. Ja hahahahah. Kun dogmatikos ei alistunut Paavolan pompoteltavaksi, joten antoivat banniin. Voi tuota Pekka parkaa.

      Uskonaskel on varsin uskomaton foorumi. No ei sinne juuri kukaan ole kirjoitellut muutenkaan. Foorumi on käytännössä kuollut.

      • Anonyymi

        Kaikkihan sen tajusivat, että toraisti kirjoitteli uskonaskeleeseen itse samoja tekstejä nimimerkillä dogmatikos, sekä jakoi niitä samoja kirjoituksiaan myös täällä. Kirjoitukset täsmää molemmissa. Tyypillistä Paavolan haukkumista, tooraoppia sekä uskonveljiänsä-sekä sisariansa väheksymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan sen tajusivat, että toraisti kirjoitteli uskonaskeleeseen itse samoja tekstejä nimimerkillä dogmatikos, sekä jakoi niitä samoja kirjoituksiaan myös täällä. Kirjoitukset täsmää molemmissa. Tyypillistä Paavolan haukkumista, tooraoppia sekä uskonveljiänsä-sekä sisariansa väheksymistä.

        Todella härskiä toraistin turinoita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella härskiä toraistin turinoita...

        Nyt toraisti purkaa täällä vain kiukkuaan ja pahoja tunteitaan valetellen taas lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan sen tajusivat, että toraisti kirjoitteli uskonaskeleeseen itse samoja tekstejä nimimerkillä dogmatikos, sekä jakoi niitä samoja kirjoituksiaan myös täällä. Kirjoitukset täsmää molemmissa. Tyypillistä Paavolan haukkumista, tooraoppia sekä uskonveljiänsä-sekä sisariansa väheksymistä.

        Minun mielestä Dogmatikoksen kommenteissa ei ole mitään vikaa. Ei hän siellä toraismia julistanut.

        Kyse oli pikemminkin siitä, kun Petri Paavola alkoi haukkumaan Houm churchin vetäjän vaimoa naispappeudesta, niin dogmatikos otti esille sen, että Petri Paavolan oma vaimo puhuu seurakunnassa, vaikka se on kielletty.

        Jos vähän tutkisit huolellisemmin tuota tapausta, niin huomait, että kaikki julikisesti annetut varoitukset liittyivät tavalla tai toisella naispappeuskysymykseen, mutta Petri Paavolan oman vaimon esille ottaminen oli heille liikaa, vaikka Paavolan vaimo teki yhtä väärin kuin ne muut naiset, joita Paavola haukkui naispappeudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä Dogmatikoksen kommenteissa ei ole mitään vikaa. Ei hän siellä toraismia julistanut.

        Kyse oli pikemminkin siitä, kun Petri Paavola alkoi haukkumaan Houm churchin vetäjän vaimoa naispappeudesta, niin dogmatikos otti esille sen, että Petri Paavolan oma vaimo puhuu seurakunnassa, vaikka se on kielletty.

        Jos vähän tutkisit huolellisemmin tuota tapausta, niin huomait, että kaikki julikisesti annetut varoitukset liittyivät tavalla tai toisella naispappeuskysymykseen, mutta Petri Paavolan oman vaimon esille ottaminen oli heille liikaa, vaikka Paavolan vaimo teki yhtä väärin kuin ne muut naiset, joita Paavola haukkui naispappeudesta.

        Itsekkin tiedän, miten on sisaria ja veljiä, joilla on ymmärrys ja vilpitön usko, ettei nainen saa puhua seurakunnan kokouksissa. No, eikö ole viisautta antaa pitää se usko heillä kuin alkaa riitelemään aiheesta. Eihän heidän usko muuta todellisuutta.
        Tai päin vastoin on sisaria ja veljiä, jotka eivät omaa uskoa ja ymmärrystä, kiellosta naisen seurakunnan kokouksissa puhumisesta. Hekin voivat toimia ja sallia erilaisen näkemyksen. Siis elää itse uskonsa mukaan, ja erikoisesti siten rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

        Kysehän on ihmisen lihalisuudesta - alistamisesta toinen ihminen siihen miten itse uskoo. Lihallisuuden on erittäin vaikea antaa asia Herran huomaan ja mennä eteen päin. Kuten Raamattu opettaa, niin uskova ihminen voi itse valita seuransa ja erotautua seurasta, jonka kokee vääräksi. Ihmisten ja elinympäristön muuttaminen on sula mahdottomuus, mutta se on mahdolista että valitsee jaloillaan seuran. Lihalisuus on vain esteenä.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekkin tiedän, miten on sisaria ja veljiä, joilla on ymmärrys ja vilpitön usko, ettei nainen saa puhua seurakunnan kokouksissa. No, eikö ole viisautta antaa pitää se usko heillä kuin alkaa riitelemään aiheesta. Eihän heidän usko muuta todellisuutta.
        Tai päin vastoin on sisaria ja veljiä, jotka eivät omaa uskoa ja ymmärrystä, kiellosta naisen seurakunnan kokouksissa puhumisesta. Hekin voivat toimia ja sallia erilaisen näkemyksen. Siis elää itse uskonsa mukaan, ja erikoisesti siten rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

        Kysehän on ihmisen lihalisuudesta - alistamisesta toinen ihminen siihen miten itse uskoo. Lihallisuuden on erittäin vaikea antaa asia Herran huomaan ja mennä eteen päin. Kuten Raamattu opettaa, niin uskova ihminen voi itse valita seuransa ja erotautua seurasta, jonka kokee vääräksi. Ihmisten ja elinympäristön muuttaminen on sula mahdottomuus, mutta se on mahdolista että valitsee jaloillaan seuran. Lihalisuus on vain esteenä.

        m.l

        Mitä tulee naisten oikeuteen puhua seurakunnassa, niin Raamatussa on siihen asiaan vain yksi oppi:

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        Ei tässä sanota, että nainen voi niin halutessaan puhua tai jos kokee olevansa kutsuttu, niin voi opettaa, ei todellakaan sanota. Siinä käsketään naiset olemaan vaiti seurakunnan kokouksessa.

        1 Kor 14:37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tulee naisten oikeuteen puhua seurakunnassa, niin Raamatussa on siihen asiaan vain yksi oppi:

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        Ei tässä sanota, että nainen voi niin halutessaan puhua tai jos kokee olevansa kutsuttu, niin voi opettaa, ei todellakaan sanota. Siinä käsketään naiset olemaan vaiti seurakunnan kokouksessa.

        1 Kor 14:37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Todettakoon näin aluksi, miten annan kaikille ihmisille täyden vapauden ymmärtää ja uskoa miten kokee.
        Todelllisuus vain on, jonka voin todistaa ihmisen reagoimisen ja sanattoman viestinnän kautta, niin koko asia kulminoituu valtaan. On taistelu vallasta kuka saa puhua. Olla äänessä ja esillä. Käyttäytyminen, joka on turmetuneen ihmisen takaraivossa - ja syvällä.

        En ole vielä nähnyt opetusta alueesta, miten miehen ja naisen erilaisuus vaikuttaa juuri tällekkin alueelle. Siis Raamatun opetuksien painotuksiin. Ymmärrän, miten Raamatussa ilmoitusten tarkoitus on huomioida tämä sukupuolisuuden kautta tuleva eroavaisuus.

        Toiseksi, mikä ihmeen hinku on ihmisillä päästä opettamaan. Eikö kuuntelemisen osa ole arvokasta. Todettakoon, miten itse haluaisin kuunnella syvällistä - erittäin JUMALAN viisautta täynnä olevaa opetusta vaikka päivän - ilman taukoja. Taas helppoheikkimäisyyttä opetuksena ei kiinosta.

        Niin, kyseessä onkin epäusko,- ettei voitelu opeta ihmistä.Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

        27Mutta te — teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä

        Ajatellen turmeltuneen ihmisen olemusta - lihallisuuttamme, niin juuri lihallisuus reagoittaa voimakkaasti kuka saa opettaa ja kuka ei. Siis ylikorostaa koko opetuksen. Mitä tiedän ja havainnoin, niin todellisuus on todisteena, jos ihminen on mennyt väärälle alueelle. Olipa kyseessä sisar tai veli. Maksaa siitä hinnan eli mitä on kylvänyt, niin sitä arjessaan - mielentasapainossaan niittää.
        Seuratkaapa aluetta miten ihmisillä on korkea stressitaso. Vaikka Jeesus lupaisi hänen optuksiinsa uskovalle rauhan ja levon - iloisen - mielen - laadun.

        4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        8Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;

        Kyse on loppujen lopuksi. Omaako ihminen uskon JUMALAN kaikkkivaltiuudesta. Jos ei, niin ihminen ottaa lihallisuutensa käyttöön "oikean oppinsa" eteen päin vietäväksi ja sen varjelemiseksi.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todettakoon näin aluksi, miten annan kaikille ihmisille täyden vapauden ymmärtää ja uskoa miten kokee.
        Todelllisuus vain on, jonka voin todistaa ihmisen reagoimisen ja sanattoman viestinnän kautta, niin koko asia kulminoituu valtaan. On taistelu vallasta kuka saa puhua. Olla äänessä ja esillä. Käyttäytyminen, joka on turmetuneen ihmisen takaraivossa - ja syvällä.

        En ole vielä nähnyt opetusta alueesta, miten miehen ja naisen erilaisuus vaikuttaa juuri tällekkin alueelle. Siis Raamatun opetuksien painotuksiin. Ymmärrän, miten Raamatussa ilmoitusten tarkoitus on huomioida tämä sukupuolisuuden kautta tuleva eroavaisuus.

        Toiseksi, mikä ihmeen hinku on ihmisillä päästä opettamaan. Eikö kuuntelemisen osa ole arvokasta. Todettakoon, miten itse haluaisin kuunnella syvällistä - erittäin JUMALAN viisautta täynnä olevaa opetusta vaikka päivän - ilman taukoja. Taas helppoheikkimäisyyttä opetuksena ei kiinosta.

        Niin, kyseessä onkin epäusko,- ettei voitelu opeta ihmistä.Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

        27Mutta te — teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä

        Ajatellen turmeltuneen ihmisen olemusta - lihallisuuttamme, niin juuri lihallisuus reagoittaa voimakkaasti kuka saa opettaa ja kuka ei. Siis ylikorostaa koko opetuksen. Mitä tiedän ja havainnoin, niin todellisuus on todisteena, jos ihminen on mennyt väärälle alueelle. Olipa kyseessä sisar tai veli. Maksaa siitä hinnan eli mitä on kylvänyt, niin sitä arjessaan - mielentasapainossaan niittää.
        Seuratkaapa aluetta miten ihmisillä on korkea stressitaso. Vaikka Jeesus lupaisi hänen optuksiinsa uskovalle rauhan ja levon - iloisen - mielen - laadun.

        4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        8Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;

        Kyse on loppujen lopuksi. Omaako ihminen uskon JUMALAN kaikkkivaltiuudesta. Jos ei, niin ihminen ottaa lihallisuutensa käyttöön "oikean oppinsa" eteen päin vietäväksi ja sen varjelemiseksi.

        m.l

        Edelllisessä viestissäni ei liittäminen onnistunut ja siten asiasta saa väärän mielikuvan. Siis Raamatun ilmoitus on näin;

        26Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27Mutta te — teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä Dogmatikoksen kommenteissa ei ole mitään vikaa. Ei hän siellä toraismia julistanut.

        Kyse oli pikemminkin siitä, kun Petri Paavola alkoi haukkumaan Houm churchin vetäjän vaimoa naispappeudesta, niin dogmatikos otti esille sen, että Petri Paavolan oma vaimo puhuu seurakunnassa, vaikka se on kielletty.

        Jos vähän tutkisit huolellisemmin tuota tapausta, niin huomait, että kaikki julikisesti annetut varoitukset liittyivät tavalla tai toisella naispappeuskysymykseen, mutta Petri Paavolan oman vaimon esille ottaminen oli heille liikaa, vaikka Paavolan vaimo teki yhtä väärin kuin ne muut naiset, joita Paavola haukkui naispappeudesta.

        "Minun mielestä Dogmatikoksen kommenteissa ei ole mitään vikaa. Ei hän siellä toraismia julistanut. "

        Ei varmaan ole mielestäsi vikaa kun olet mielipiteistä päätellen sama henkilö.

        PS. Petrin vaimo puhui evankeliumista, tällä ei ole mitään tekemistä opettamisen kanssa. Evankeliumin julistaminen ei kai naisilta ole kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun mielestä Dogmatikoksen kommenteissa ei ole mitään vikaa. Ei hän siellä toraismia julistanut. "

        Ei varmaan ole mielestäsi vikaa kun olet mielipiteistä päätellen sama henkilö.

        PS. Petrin vaimo puhui evankeliumista, tällä ei ole mitään tekemistä opettamisen kanssa. Evankeliumin julistaminen ei kai naisilta ole kielletty.

        Jos joku on toisen kanssa samaa mieltä, niin se ei tarkoita sitä, että on sama henkilö.


    • Anonyymi

      Koko nettisaarnaajien joukko näyttää olevan yhdestä asiata samaa mieltä. NAISET vaiti. Sitten muissa asioissa ollaan hyvin erimieltä vaikka luettekin samaa Raamattua. Nettiprofeettojen joukkoon on tullut miehiä joilla on vaikea tausta ja ongelmia ja suhde naisiin edelleen vaikea.

      • Anonyymi

        Sinun kommenttisi on halpamainen. Ei kyse on henkilöön liittyvistä asioista vaan siitä, että Paavalin mukaan naisten tulee olla seurakunnassa vaiti. Älä ala väittämää, että tämän taustalla olisi Paavalin vaikea tausta ja suhde naisiin. Ei todellakaan ole, vaan kyse on Jumalan käskystä, ettei naisten ole lupa puhua seurakunnassa.

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi on halpamainen. Ei kyse on henkilöön liittyvistä asioista vaan siitä, että Paavalin mukaan naisten tulee olla seurakunnassa vaiti. Älä ala väittämää, että tämän taustalla olisi Paavalin vaikea tausta ja suhde naisiin. Ei todellakaan ole, vaan kyse on Jumalan käskystä, ettei naisten ole lupa puhua seurakunnassa.

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Sanan yleinen periaate on, ettei Jumala katso henkilöön. Mutta sinä, toraisti poljet naiset saastaisten jalkojesi alle. Olet paha ja pahuus asuu sinussa ja sinun tykönäsi.
        "jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanan yleinen periaate on, ettei Jumala katso henkilöön. Mutta sinä, toraisti poljet naiset saastaisten jalkojesi alle. Olet paha ja pahuus asuu sinussa ja sinun tykönäsi.
        "jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia".

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti, koitas jo rauhoittua.

        Huomamme, että sinulla on todella paha olo. Olet turhautunut elämääsi ja purat sitä jatkuvalla pilkkapuheella tällä foorumilla. Sinulla ei näytä olevat omat asiasi kunnossa. Olet elämässäsi epäonnistunut, mutta saat syyttää siitä vain itseäsi.


    • Anonyymi

      Ei kyllä ole helluntailaista nähnytkään...

    • Anonyymi

      Nyt on jostain syystä koko Uskon-askel foorumi kadonnut..=( Tenporaty service unavailaple=(

    • Anonyymi

      Jukka oli siellä arvostettu sovitteleva ja älykäs kristitty joka rohkeasti otti kantaa jos jonkinlaisia kirjoituksia käsitelleen. Palsta on ollut henkitoreissaan pari vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe