Tarttuvat meemit

iksu_tep

65

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muItinikki

      Ateismilla ei ole mitään yhteyttä todellisuuteen.

      Ateismi on harhauskonto.

      • Vois olla kiinnostavaa, jos perustelisit väitteesi.


      • 1. Perustelu
        iksu_tep kirjoitti:

        Vois olla kiinnostavaa, jos perustelisit väitteesi.

        Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.
        1. Korinttolaisille 10:31


      • 1. Perustelu kirjoitti:

        Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.
        1. Korinttolaisille 10:31

        Eiks tää ole nyt hyvä esimerkki siitä, että se perustuu johonkin kirjoitukseen, ei todellisuudesta tehtyyn havaintoon. Sellaiseen jonka todenperäisyys heti kyseenalaistetaan?


      • 2. Perustelu
        iksu_tep kirjoitti:

        Eiks tää ole nyt hyvä esimerkki siitä, että se perustuu johonkin kirjoitukseen, ei todellisuudesta tehtyyn havaintoon. Sellaiseen jonka todenperäisyys heti kyseenalaistetaan?

        # ei todellisuudesta tehtyyn havaintoon. Sellaiseen jonka todenperäisyys heti kyseenalaistetaan? #

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
        7. Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
        16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        20. Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
        21. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        22. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
        23. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
        24. Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25. Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.
        1. Moos. 1 luku

        Jos vielä kiertelet totuutta, OLET SOKEA JA KUURO


      • O'ou
        2. Perustelu kirjoitti:

        # ei todellisuudesta tehtyyn havaintoon. Sellaiseen jonka todenperäisyys heti kyseenalaistetaan? #

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
        7. Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
        16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        20. Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
        21. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        22. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
        23. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
        24. Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25. Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.
        1. Moos. 1 luku

        Jos vielä kiertelet totuutta, OLET SOKEA JA KUURO

        Jumpe, mikä aivastus:D


      • 2. Perustelu kirjoitti:

        # ei todellisuudesta tehtyyn havaintoon. Sellaiseen jonka todenperäisyys heti kyseenalaistetaan? #

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
        7. Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
        16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        20. Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
        21. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        22. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
        23. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
        24. Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25. Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.
        1. Moos. 1 luku

        Jos vielä kiertelet totuutta, OLET SOKEA JA KUURO

        Jos tämä on aitoa tietoa, se pitää voida kyseenalaistaa. Muussa tapauksessa se on uskomus. Fiktio, ei fakta.


      • 3. Perustelu
        iksu_tep kirjoitti:

        Jos tämä on aitoa tietoa, se pitää voida kyseenalaistaa. Muussa tapauksessa se on uskomus. Fiktio, ei fakta.

        Evoluutio fiktiota, Raamatun sana on faktaa.

        Sen todistaa monet Raamatun kohdat, joita täällä on käsitelty aikaisemmin perusteellisesti.
        Näethän mitä Luojamme on luonnut, eikö se ole mahtava yksi mahtava todiste Luojamme Suuruudesta.


      • 23erfgv
        2. Perustelu kirjoitti:

        # ei todellisuudesta tehtyyn havaintoon. Sellaiseen jonka todenperäisyys heti kyseenalaistetaan? #

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
        7. Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
        16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        20. Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
        21. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        22. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
        23. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
        24. Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25. Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.
        1. Moos. 1 luku

        Jos vielä kiertelet totuutta, OLET SOKEA JA KUURO

        "Jos vielä kiertelet totuutta, OLET SOKEA JA KUURO"

        Totuusko ei ole tarkoitettu sokeille ja kuuroille? Vitttumainen jumala.


      • 2. Perustelu kirjoitti:

        # ei todellisuudesta tehtyyn havaintoon. Sellaiseen jonka todenperäisyys heti kyseenalaistetaan? #

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
        7. Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
        16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        20. Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
        21. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        22. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
        23. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
        24. Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25. Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.
        1. Moos. 1 luku

        Jos vielä kiertelet totuutta, OLET SOKEA JA KUURO

        Tässä tiukkaa perustetta maailman synnystä:

        "Olipa impi, ilman tyttö, kave luonnotar korea.
        Piti viikoista pyhyyttä, iän kaiken impeyttä
        ilman pitkillä pihoilla, tasaisilla tanterilla.

        Ikävystyi aikojansa, ouostui elämätänsä,
        aina yksin ollessansa, impenä eläessänsä
        ilman pitkillä pihoilla, avaroilla autioilla.

        Jop' on astuiksen alemma, laskeusi lainehille,
        meren selvälle selälle, ulapalle aukealle.
        Tuli suuri tuulen puuska, iästä vihainen ilma;
        meren kuohuille kohotti, lainehille laikahutti.

        Tuuli neittä tuuitteli, aalto impeä ajeli
        ympäri selän sinisen, lakkipäien lainehien:
        tuuli tuuli kohtuiseksi, meri paksuksi panevi.

        Kantoi kohtua kovoa, vatsantäyttä vaikeata
        vuotta seitsemän satoa, yheksän yrön ikeä;
        eikä synny syntyminen, luovu luomatoin sikiö.

        Vieri impi veen emona. Uipi iät, uipi lännet,
        uipi luotehet, etelät, uipi kaikki ilman rannat
        tuskissa tulisen synnyn, vatsanvaivoissa kovissa;
        eikä synny syntyminen, luovu luomatoin sikiö.

        Itkeä hyryttelevi; sanan virkkoi, noin nimesi:
        "Voi poloinen, päiviäni, lapsi kurja, kulkuani!
        Jo olen joutunut johonki: iäkseni ilman alle,
        tuulen tuuiteltavaksi, aaltojen ajeltavaksi
        näillä väljillä vesillä, lake'illa lainehilla!

        "Parempi olisi ollut ilman impenä eleä,
        kuin on nyt tätä nykyä vierähellä veen emona:
        vilu tääll' on ollakseni, vaiva värjätelläkseni,
        aalloissa asuakseni, veessä vierielläkseni.

        "Oi Ukko, ylijumala, ilman kaiken kannattaja!
        Tule tänne tarvittaissa, käy tänne kutsuttaessa!
        Päästä piika pintehestä, vaimo vatsanvääntehestä!
        Käy pian, välehen jou'u, välehemmin tarvitahan!"

        Kului aikoa vähäisen, pirahteli pikkaraisen.
        Tuli sotka, suora lintu; lenteä lekuttelevi
        etsien pesän sijoa, asuinmaata arvaellen.

        Lenti iät, lenti lännet, lenti luotehet, etelät.
        Ei löyä tiloa tuota, paikkoa pahintakana,
        kuhun laatisi pesänsä, ottaisi olosijansa.

        Liitelevi, laatelevi; arvelee, ajattelevi:
        "Teenkö tuulehen tupani, aalloillen asuinsijani?
        Tuuli kaatavi tupasen, aalto vie asuinsijani."

        Niin silloin ve'en emonen, veen emonen, ilman impi,
        nosti polvea merestä, lapaluuta lainehesta
        sotkalle pesän sijaksi, asuinmaaksi armahaksi.

        Tuo sotka, sorea lintu, liiteleikse, laateleikse.
        Keksi polven veen emosen sinerväisellä selällä;
        luuli heinämättähäksi, tuoreheksi turpeheksi.

        Lentelevi, liitelevi, päähän polven laskeuvi.
        Siihen laativi pesänsä, muni kultaiset munansa:
        kuusi kultaista munoa, rautamunan seitsemännen.

        Alkoi hautoa munia, päätä polven lämmitellä.
        Hautoi päivän, hautoi toisen, hautoi kohta kolmannenki.

        Jopa tuosta veen emonen, veen emonen, ilman impi,
        tuntevi tulistuvaksi, hipiänsä hiiltyväksi;
        luuli polvensa palavan, kaikki suonensa sulavan.

        Vavahutti polveansa, järkytti jäseniänsä:
        munat vierähti vetehen, meren aaltohon ajaikse;
        karskahti munat muruiksi, katkieli kappaleiksi.

        Ei munat mutahan joua, siepalehet veen sekahan.
        Muuttuivat murut hyviksi, kappalehet kaunoisiksi:
        munasen alainen puoli alaiseksi maaemäksi,
        munasen yläinen puoli yläiseksi taivahaksi;
        yläpuoli ruskeaista päivöseksi paistamahan,
        yläpuoli valkeaista, se kuuksi kumottamahan;
        mi munassa kirjavaista, ne tähiksi taivahalle,
        mi munassa mustukaista, nepä ilman pilvilöiksi."

        Mikä kansa osaa kertoa yhtä kauniisti luomistarunsa. Veikkaan, ettei mikään.
        Faktuaaliselta arvoltaan se on saman arvoinen, kuin mikä tahansa luomistaru, mutta runolliseuudessaan ehdoton ykkönen.


      • 3. Perustelu kirjoitti:

        Evoluutio fiktiota, Raamatun sana on faktaa.

        Sen todistaa monet Raamatun kohdat, joita täällä on käsitelty aikaisemmin perusteellisesti.
        Näethän mitä Luojamme on luonnut, eikö se ole mahtava yksi mahtava todiste Luojamme Suuruudesta.

        Raamattu ei ole luonnontieteen oppikirja.


      • 3. Perustelu kirjoitti:

        Evoluutio fiktiota, Raamatun sana on faktaa.

        Sen todistaa monet Raamatun kohdat, joita täällä on käsitelty aikaisemmin perusteellisesti.
        Näethän mitä Luojamme on luonnut, eikö se ole mahtava yksi mahtava todiste Luojamme Suuruudesta.

        Olisin näkevinäni tässä tällaisen ajatuksen, että koska kaikki on olemassa, sen on joku luonut ihmistä varten. Ja se joku on Jumala, koska Raamatussa niin lukee. Pitääkö paikkansa?


      • siiIio
        agnoskepo kirjoitti:

        Tässä tiukkaa perustetta maailman synnystä:

        "Olipa impi, ilman tyttö, kave luonnotar korea.
        Piti viikoista pyhyyttä, iän kaiken impeyttä
        ilman pitkillä pihoilla, tasaisilla tanterilla.

        Ikävystyi aikojansa, ouostui elämätänsä,
        aina yksin ollessansa, impenä eläessänsä
        ilman pitkillä pihoilla, avaroilla autioilla.

        Jop' on astuiksen alemma, laskeusi lainehille,
        meren selvälle selälle, ulapalle aukealle.
        Tuli suuri tuulen puuska, iästä vihainen ilma;
        meren kuohuille kohotti, lainehille laikahutti.

        Tuuli neittä tuuitteli, aalto impeä ajeli
        ympäri selän sinisen, lakkipäien lainehien:
        tuuli tuuli kohtuiseksi, meri paksuksi panevi.

        Kantoi kohtua kovoa, vatsantäyttä vaikeata
        vuotta seitsemän satoa, yheksän yrön ikeä;
        eikä synny syntyminen, luovu luomatoin sikiö.

        Vieri impi veen emona. Uipi iät, uipi lännet,
        uipi luotehet, etelät, uipi kaikki ilman rannat
        tuskissa tulisen synnyn, vatsanvaivoissa kovissa;
        eikä synny syntyminen, luovu luomatoin sikiö.

        Itkeä hyryttelevi; sanan virkkoi, noin nimesi:
        "Voi poloinen, päiviäni, lapsi kurja, kulkuani!
        Jo olen joutunut johonki: iäkseni ilman alle,
        tuulen tuuiteltavaksi, aaltojen ajeltavaksi
        näillä väljillä vesillä, lake'illa lainehilla!

        "Parempi olisi ollut ilman impenä eleä,
        kuin on nyt tätä nykyä vierähellä veen emona:
        vilu tääll' on ollakseni, vaiva värjätelläkseni,
        aalloissa asuakseni, veessä vierielläkseni.

        "Oi Ukko, ylijumala, ilman kaiken kannattaja!
        Tule tänne tarvittaissa, käy tänne kutsuttaessa!
        Päästä piika pintehestä, vaimo vatsanvääntehestä!
        Käy pian, välehen jou'u, välehemmin tarvitahan!"

        Kului aikoa vähäisen, pirahteli pikkaraisen.
        Tuli sotka, suora lintu; lenteä lekuttelevi
        etsien pesän sijoa, asuinmaata arvaellen.

        Lenti iät, lenti lännet, lenti luotehet, etelät.
        Ei löyä tiloa tuota, paikkoa pahintakana,
        kuhun laatisi pesänsä, ottaisi olosijansa.

        Liitelevi, laatelevi; arvelee, ajattelevi:
        "Teenkö tuulehen tupani, aalloillen asuinsijani?
        Tuuli kaatavi tupasen, aalto vie asuinsijani."

        Niin silloin ve'en emonen, veen emonen, ilman impi,
        nosti polvea merestä, lapaluuta lainehesta
        sotkalle pesän sijaksi, asuinmaaksi armahaksi.

        Tuo sotka, sorea lintu, liiteleikse, laateleikse.
        Keksi polven veen emosen sinerväisellä selällä;
        luuli heinämättähäksi, tuoreheksi turpeheksi.

        Lentelevi, liitelevi, päähän polven laskeuvi.
        Siihen laativi pesänsä, muni kultaiset munansa:
        kuusi kultaista munoa, rautamunan seitsemännen.

        Alkoi hautoa munia, päätä polven lämmitellä.
        Hautoi päivän, hautoi toisen, hautoi kohta kolmannenki.

        Jopa tuosta veen emonen, veen emonen, ilman impi,
        tuntevi tulistuvaksi, hipiänsä hiiltyväksi;
        luuli polvensa palavan, kaikki suonensa sulavan.

        Vavahutti polveansa, järkytti jäseniänsä:
        munat vierähti vetehen, meren aaltohon ajaikse;
        karskahti munat muruiksi, katkieli kappaleiksi.

        Ei munat mutahan joua, siepalehet veen sekahan.
        Muuttuivat murut hyviksi, kappalehet kaunoisiksi:
        munasen alainen puoli alaiseksi maaemäksi,
        munasen yläinen puoli yläiseksi taivahaksi;
        yläpuoli ruskeaista päivöseksi paistamahan,
        yläpuoli valkeaista, se kuuksi kumottamahan;
        mi munassa kirjavaista, ne tähiksi taivahalle,
        mi munassa mustukaista, nepä ilman pilvilöiksi."

        Mikä kansa osaa kertoa yhtä kauniisti luomistarunsa. Veikkaan, ettei mikään.
        Faktuaaliselta arvoltaan se on saman arvoinen, kuin mikä tahansa luomistaru, mutta runolliseuudessaan ehdoton ykkönen.

        Olet yhtä typerä ja naurettava kuin ennenkin.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Tässä tiukkaa perustetta maailman synnystä:

        "Olipa impi, ilman tyttö, kave luonnotar korea.
        Piti viikoista pyhyyttä, iän kaiken impeyttä
        ilman pitkillä pihoilla, tasaisilla tanterilla.

        Ikävystyi aikojansa, ouostui elämätänsä,
        aina yksin ollessansa, impenä eläessänsä
        ilman pitkillä pihoilla, avaroilla autioilla.

        Jop' on astuiksen alemma, laskeusi lainehille,
        meren selvälle selälle, ulapalle aukealle.
        Tuli suuri tuulen puuska, iästä vihainen ilma;
        meren kuohuille kohotti, lainehille laikahutti.

        Tuuli neittä tuuitteli, aalto impeä ajeli
        ympäri selän sinisen, lakkipäien lainehien:
        tuuli tuuli kohtuiseksi, meri paksuksi panevi.

        Kantoi kohtua kovoa, vatsantäyttä vaikeata
        vuotta seitsemän satoa, yheksän yrön ikeä;
        eikä synny syntyminen, luovu luomatoin sikiö.

        Vieri impi veen emona. Uipi iät, uipi lännet,
        uipi luotehet, etelät, uipi kaikki ilman rannat
        tuskissa tulisen synnyn, vatsanvaivoissa kovissa;
        eikä synny syntyminen, luovu luomatoin sikiö.

        Itkeä hyryttelevi; sanan virkkoi, noin nimesi:
        "Voi poloinen, päiviäni, lapsi kurja, kulkuani!
        Jo olen joutunut johonki: iäkseni ilman alle,
        tuulen tuuiteltavaksi, aaltojen ajeltavaksi
        näillä väljillä vesillä, lake'illa lainehilla!

        "Parempi olisi ollut ilman impenä eleä,
        kuin on nyt tätä nykyä vierähellä veen emona:
        vilu tääll' on ollakseni, vaiva värjätelläkseni,
        aalloissa asuakseni, veessä vierielläkseni.

        "Oi Ukko, ylijumala, ilman kaiken kannattaja!
        Tule tänne tarvittaissa, käy tänne kutsuttaessa!
        Päästä piika pintehestä, vaimo vatsanvääntehestä!
        Käy pian, välehen jou'u, välehemmin tarvitahan!"

        Kului aikoa vähäisen, pirahteli pikkaraisen.
        Tuli sotka, suora lintu; lenteä lekuttelevi
        etsien pesän sijoa, asuinmaata arvaellen.

        Lenti iät, lenti lännet, lenti luotehet, etelät.
        Ei löyä tiloa tuota, paikkoa pahintakana,
        kuhun laatisi pesänsä, ottaisi olosijansa.

        Liitelevi, laatelevi; arvelee, ajattelevi:
        "Teenkö tuulehen tupani, aalloillen asuinsijani?
        Tuuli kaatavi tupasen, aalto vie asuinsijani."

        Niin silloin ve'en emonen, veen emonen, ilman impi,
        nosti polvea merestä, lapaluuta lainehesta
        sotkalle pesän sijaksi, asuinmaaksi armahaksi.

        Tuo sotka, sorea lintu, liiteleikse, laateleikse.
        Keksi polven veen emosen sinerväisellä selällä;
        luuli heinämättähäksi, tuoreheksi turpeheksi.

        Lentelevi, liitelevi, päähän polven laskeuvi.
        Siihen laativi pesänsä, muni kultaiset munansa:
        kuusi kultaista munoa, rautamunan seitsemännen.

        Alkoi hautoa munia, päätä polven lämmitellä.
        Hautoi päivän, hautoi toisen, hautoi kohta kolmannenki.

        Jopa tuosta veen emonen, veen emonen, ilman impi,
        tuntevi tulistuvaksi, hipiänsä hiiltyväksi;
        luuli polvensa palavan, kaikki suonensa sulavan.

        Vavahutti polveansa, järkytti jäseniänsä:
        munat vierähti vetehen, meren aaltohon ajaikse;
        karskahti munat muruiksi, katkieli kappaleiksi.

        Ei munat mutahan joua, siepalehet veen sekahan.
        Muuttuivat murut hyviksi, kappalehet kaunoisiksi:
        munasen alainen puoli alaiseksi maaemäksi,
        munasen yläinen puoli yläiseksi taivahaksi;
        yläpuoli ruskeaista päivöseksi paistamahan,
        yläpuoli valkeaista, se kuuksi kumottamahan;
        mi munassa kirjavaista, ne tähiksi taivahalle,
        mi munassa mustukaista, nepä ilman pilvilöiksi."

        Mikä kansa osaa kertoa yhtä kauniisti luomistarunsa. Veikkaan, ettei mikään.
        Faktuaaliselta arvoltaan se on saman arvoinen, kuin mikä tahansa luomistaru, mutta runolliseuudessaan ehdoton ykkönen.

        Pekka Kostiaisen säveltämänä ihan huikee :)


      • siiIio
        agnoskepo kirjoitti:

        Raamattu ei ole luonnontieteen oppikirja.

        Evoluutioteoria ei ole luonnontiedettä vaan Tuhkimo-satua.


      • siiIio kirjoitti:

        Evoluutioteoria ei ole luonnontiedettä vaan Tuhkimo-satua.

        Mihin todellisuuden havaintoon perustat väitteesi?


      • siiIio
        iksu_tep kirjoitti:

        Mihin todellisuuden havaintoon perustat väitteesi?

        Evoluutioteoria ei perustu todellisuuteen vaan Tuhkimo-satuun.


      • Aada agnostikko
        agnoskepo kirjoitti:

        Tässä tiukkaa perustetta maailman synnystä:

        "Olipa impi, ilman tyttö, kave luonnotar korea.
        Piti viikoista pyhyyttä, iän kaiken impeyttä
        ilman pitkillä pihoilla, tasaisilla tanterilla.

        Ikävystyi aikojansa, ouostui elämätänsä,
        aina yksin ollessansa, impenä eläessänsä
        ilman pitkillä pihoilla, avaroilla autioilla.

        Jop' on astuiksen alemma, laskeusi lainehille,
        meren selvälle selälle, ulapalle aukealle.
        Tuli suuri tuulen puuska, iästä vihainen ilma;
        meren kuohuille kohotti, lainehille laikahutti.

        Tuuli neittä tuuitteli, aalto impeä ajeli
        ympäri selän sinisen, lakkipäien lainehien:
        tuuli tuuli kohtuiseksi, meri paksuksi panevi.

        Kantoi kohtua kovoa, vatsantäyttä vaikeata
        vuotta seitsemän satoa, yheksän yrön ikeä;
        eikä synny syntyminen, luovu luomatoin sikiö.

        Vieri impi veen emona. Uipi iät, uipi lännet,
        uipi luotehet, etelät, uipi kaikki ilman rannat
        tuskissa tulisen synnyn, vatsanvaivoissa kovissa;
        eikä synny syntyminen, luovu luomatoin sikiö.

        Itkeä hyryttelevi; sanan virkkoi, noin nimesi:
        "Voi poloinen, päiviäni, lapsi kurja, kulkuani!
        Jo olen joutunut johonki: iäkseni ilman alle,
        tuulen tuuiteltavaksi, aaltojen ajeltavaksi
        näillä väljillä vesillä, lake'illa lainehilla!

        "Parempi olisi ollut ilman impenä eleä,
        kuin on nyt tätä nykyä vierähellä veen emona:
        vilu tääll' on ollakseni, vaiva värjätelläkseni,
        aalloissa asuakseni, veessä vierielläkseni.

        "Oi Ukko, ylijumala, ilman kaiken kannattaja!
        Tule tänne tarvittaissa, käy tänne kutsuttaessa!
        Päästä piika pintehestä, vaimo vatsanvääntehestä!
        Käy pian, välehen jou'u, välehemmin tarvitahan!"

        Kului aikoa vähäisen, pirahteli pikkaraisen.
        Tuli sotka, suora lintu; lenteä lekuttelevi
        etsien pesän sijoa, asuinmaata arvaellen.

        Lenti iät, lenti lännet, lenti luotehet, etelät.
        Ei löyä tiloa tuota, paikkoa pahintakana,
        kuhun laatisi pesänsä, ottaisi olosijansa.

        Liitelevi, laatelevi; arvelee, ajattelevi:
        "Teenkö tuulehen tupani, aalloillen asuinsijani?
        Tuuli kaatavi tupasen, aalto vie asuinsijani."

        Niin silloin ve'en emonen, veen emonen, ilman impi,
        nosti polvea merestä, lapaluuta lainehesta
        sotkalle pesän sijaksi, asuinmaaksi armahaksi.

        Tuo sotka, sorea lintu, liiteleikse, laateleikse.
        Keksi polven veen emosen sinerväisellä selällä;
        luuli heinämättähäksi, tuoreheksi turpeheksi.

        Lentelevi, liitelevi, päähän polven laskeuvi.
        Siihen laativi pesänsä, muni kultaiset munansa:
        kuusi kultaista munoa, rautamunan seitsemännen.

        Alkoi hautoa munia, päätä polven lämmitellä.
        Hautoi päivän, hautoi toisen, hautoi kohta kolmannenki.

        Jopa tuosta veen emonen, veen emonen, ilman impi,
        tuntevi tulistuvaksi, hipiänsä hiiltyväksi;
        luuli polvensa palavan, kaikki suonensa sulavan.

        Vavahutti polveansa, järkytti jäseniänsä:
        munat vierähti vetehen, meren aaltohon ajaikse;
        karskahti munat muruiksi, katkieli kappaleiksi.

        Ei munat mutahan joua, siepalehet veen sekahan.
        Muuttuivat murut hyviksi, kappalehet kaunoisiksi:
        munasen alainen puoli alaiseksi maaemäksi,
        munasen yläinen puoli yläiseksi taivahaksi;
        yläpuoli ruskeaista päivöseksi paistamahan,
        yläpuoli valkeaista, se kuuksi kumottamahan;
        mi munassa kirjavaista, ne tähiksi taivahalle,
        mi munassa mustukaista, nepä ilman pilvilöiksi."

        Mikä kansa osaa kertoa yhtä kauniisti luomistarunsa. Veikkaan, ettei mikään.
        Faktuaaliselta arvoltaan se on saman arvoinen, kuin mikä tahansa luomistaru, mutta runolliseuudessaan ehdoton ykkönen.

        agnoskepo:lle


        Muutama kuukausi sitten lueskelin Kalevalaa.Sehän olisi hyvä Pyhä kirja suomalaisille.Kiinnostavampikin kuin raamattu.Tuon tekstin jaksoi hyvin lukea loppuun toisin kuin .....Hauskaa runollista kerrontaa.


      • 5. perustelu
        iksu_tep kirjoitti:

        Olisin näkevinäni tässä tällaisen ajatuksen, että koska kaikki on olemassa, sen on joku luonut ihmistä varten. Ja se joku on Jumala, koska Raamatussa niin lukee. Pitääkö paikkansa?

        KYLLÄ...............ja uskossa saat sen kokea myös todeksi, teeppäs aloite Jumalan suuntaan, sinun on se tehtävä ensin Jumalan suuntaan, ei koskaan toisinpäin.


      • 7. perustelu
        iksu_tep kirjoitti:

        Mihin todellisuuden havaintoon perustat väitteesi?

        Esimerkiksi:

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.

        Näet sen omin silmin


      • 8. perustelu
        iksu_tep kirjoitti:

        Pekka Kostiaisen säveltämänä ihan huikee :)

        Turhuutta..............huikeeta on Raamatun sana totuus


      • 5. perustelu kirjoitti:

        KYLLÄ...............ja uskossa saat sen kokea myös todeksi, teeppäs aloite Jumalan suuntaan, sinun on se tehtävä ensin Jumalan suuntaan, ei koskaan toisinpäin.

        Onko tämä ajatus nyt sittten mahdollista kyseenalaistaa? Vai onko se sinusta totuuden etsimisen edellytys?


      • 8. perustelu kirjoitti:

        Turhuutta..............huikeeta on Raamatun sana totuus

        Varmaan sulle, täytyykin olla, kun ohitat mieluummin tiedon. Millasta huikeeta?


      • siiIio kirjoitti:

        Olet yhtä typerä ja naurettava kuin ennenkin.

        Tunnen sekä Raamattua, että Kalevalaa huomattavasti keskivertoa paremmin. (Suomalainen keskivertoihminen kun ei tunne kumpaakaan)
        Miten perustelet, että Suomen kansalliseepoksen luomistarun esittäminen Raamatun luomistarun rinnalla on naurettavaa?


      • siiIio kirjoitti:

        Evoluutioteoria ei perustu todellisuuteen vaan Tuhkimo-satuun.

        Että semmosta :)


      • siiIio kirjoitti:

        Evoluutioteoria ei perustu todellisuuteen vaan Tuhkimo-satuun.

        Toisto se on mikä lisää järkeä väitteeseen ;)


      • siiIio
        agnoskepo kirjoitti:

        Tunnen sekä Raamattua, että Kalevalaa huomattavasti keskivertoa paremmin. (Suomalainen keskivertoihminen kun ei tunne kumpaakaan)
        Miten perustelet, että Suomen kansalliseepoksen luomistarun esittäminen Raamatun luomistarun rinnalla on naurettavaa?

        Et sinä Raamattua tunne, sen sinä olet jo todistanut. Kalevala on kansalliseepos.
        Sinä olet Tuhkimo-satuun uskova ääliö, sinä olet pelkkä trolli.


      • 3. Perustelu kirjoitti:

        Evoluutio fiktiota, Raamatun sana on faktaa.

        Sen todistaa monet Raamatun kohdat, joita täällä on käsitelty aikaisemmin perusteellisesti.
        Näethän mitä Luojamme on luonnut, eikö se ole mahtava yksi mahtava todiste Luojamme Suuruudesta.

        Mikä saa sinut valitsemaan Raamatusta käsittämäsi totuuden todellisuudesta tehtyjen havaintojen sijaan?


      • siiIio kirjoitti:

        Et sinä Raamattua tunne, sen sinä olet jo todistanut. Kalevala on kansalliseepos.
        Sinä olet Tuhkimo-satuun uskova ääliö, sinä olet pelkkä trolli.

        Sinä taas olet perustelemattomia mielipiteitä laukova ja muita haukkuva ihminen.


      • Aada agnostikko kirjoitti:

        agnoskepo:lle


        Muutama kuukausi sitten lueskelin Kalevalaa.Sehän olisi hyvä Pyhä kirja suomalaisille.Kiinnostavampikin kuin raamattu.Tuon tekstin jaksoi hyvin lukea loppuun toisin kuin .....Hauskaa runollista kerrontaa.

        Hauskaa runollista kerrontaa ja myös huikean hionoa vanhaa kieltä.
        Muistinvaraisesti pari pätkää Iso tammi runosta. Otan virheet omaan piikkiin.

        "Niin näkevi neljä neittä,
        viisi veen on morsianta.
        Ne on nurmen niitännässä,
        kastekorren katkonnassa,
        nenässä utuisen niemen,
        päässä saaren terhenisen....

        Nousipa merestä Tursaas,
        uros umpilainehista.
        Tunki heinäset tulehen,
        ilmivalkean väkehen,
        kaikki ne poroksi poltti,
        kypeniksi kyyetteli..."

        Sanat melkein maistuvat suussa.


      • siiIio kirjoitti:

        Et sinä Raamattua tunne, sen sinä olet jo todistanut. Kalevala on kansalliseepos.
        Sinä olet Tuhkimo-satuun uskova ääliö, sinä olet pelkkä trolli.

        Pariin kertaan olen lukenut koko Raamatun läpi sukuluetteloineen ohittamatta ainuttakaan sanaa. Osia VT:sta kymmeniä kertoja ja UT:n kokonaan lukemattomia kertoja. En ole lukenut kyseistä kirjaa kai pariinkymmenneen vuoteen ja vieläkin pystyn siteeraamaan sitä ulkoa.

        Kokonaan toinen asia on, että myös ymmärsin, mitä luin. Se avasi silmäni huomaamaan, kuinka epäraamatullista fundamentalistien oppi on; juuri heidän, jotka suurimmalla äänellä julistivat olevansa raamatullisia.


      • uwgugy
        agnoskepo kirjoitti:

        Pariin kertaan olen lukenut koko Raamatun läpi sukuluetteloineen ohittamatta ainuttakaan sanaa. Osia VT:sta kymmeniä kertoja ja UT:n kokonaan lukemattomia kertoja. En ole lukenut kyseistä kirjaa kai pariinkymmenneen vuoteen ja vieläkin pystyn siteeraamaan sitä ulkoa.

        Kokonaan toinen asia on, että myös ymmärsin, mitä luin. Se avasi silmäni huomaamaan, kuinka epäraamatullista fundamentalistien oppi on; juuri heidän, jotka suurimmalla äänellä julistivat olevansa raamatullisia.

        Apina lukemassa Raamattua, sehän paljon ymmärtääkin siitä, vai mitä?


      • iksu_tep kirjoitti:

        Toisto se on mikä lisää järkeä väitteeseen ;)

        Pakkomielle vaatii toistoa.


      • 7. perustelu kirjoitti:

        Esimerkiksi:

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.

        Näet sen omin silmin

        "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" on väite. Sille pitäisi vielä löytää perustelut.


      • uwgugy kirjoitti:

        Apina lukemassa Raamattua, sehän paljon ymmärtääkin siitä, vai mitä?

        Ota nyt nuo omat sanat sydämeesi ja tutkiskele niitä tarkasti.


      • kiin..nostunut
        agnoskepo kirjoitti:

        Pariin kertaan olen lukenut koko Raamatun läpi sukuluetteloineen ohittamatta ainuttakaan sanaa. Osia VT:sta kymmeniä kertoja ja UT:n kokonaan lukemattomia kertoja. En ole lukenut kyseistä kirjaa kai pariinkymmenneen vuoteen ja vieläkin pystyn siteeraamaan sitä ulkoa.

        Kokonaan toinen asia on, että myös ymmärsin, mitä luin. Se avasi silmäni huomaamaan, kuinka epäraamatullista fundamentalistien oppi on; juuri heidän, jotka suurimmalla äänellä julistivat olevansa raamatullisia.

        agnoskepo
        Hämmästyttävän ahkera lukija olet ollut, etkä sitä varmaan olisi ollut, jos et myös olisi pohtinut lukemaasi. Minua kiinnnostaa tietää, missä kohden "funtalistit" ovat mielestäsi harhautuneet Raamatun sanomasta; tarkoitan syvällisemmässä merkityksessä eikä hetken mielijohteesta tehtyjä heittoja. Ketkä ovat tarkemmin Sinun tarkoittamiasi fundamentalisteja ja mitä ovat heidän virheelliset väittämänsä?


      • kiin..nostunut kirjoitti:

        agnoskepo
        Hämmästyttävän ahkera lukija olet ollut, etkä sitä varmaan olisi ollut, jos et myös olisi pohtinut lukemaasi. Minua kiinnnostaa tietää, missä kohden "funtalistit" ovat mielestäsi harhautuneet Raamatun sanomasta; tarkoitan syvällisemmässä merkityksessä eikä hetken mielijohteesta tehtyjä heittoja. Ketkä ovat tarkemmin Sinun tarkoittamiasi fundamentalisteja ja mitä ovat heidän virheelliset väittämänsä?

        Vastaan omasta puolestani, jaan agnoskepon ajatuksen. Ihmisen tehtävä ei ole tuomita, vaan rakastaa lähimmäistä, ei nauttia hyvän ja pahan tiedon puusta eli luulla tietävänsä totuuden, ei ylentää itseään. Mikäli Jeesuksen oppeihin on uskominen. Uskon niihin, sääli, että uskonnoksi tekemällä hyvätkin ajatukset haudataan liturgian sekavaan höpinään johon ei ajatus mahdu.

        Fundamentalistit tekevät tämän kaiken. Luulevat tietävänsä jumalansa tahdon, ylentävät itsensa ainoiksi raamattua oikein tulkitseviksi, tuomitsevat muut kadotukseen ja ylemmyydessään joko neuvovat muita tulemaan itsensä kaltaisiksi tai kieltävät kontaktit "muiden" kanssa., joita pitävät jopa saastaisina saatanan kätyreinä.
        Missä on rakkaus, nöyryys, armeliaisuus ja ymmärtäminen?


      • 3. Perustelu kirjoitti:

        Evoluutio fiktiota, Raamatun sana on faktaa.

        Sen todistaa monet Raamatun kohdat, joita täällä on käsitelty aikaisemmin perusteellisesti.
        Näethän mitä Luojamme on luonnut, eikö se ole mahtava yksi mahtava todiste Luojamme Suuruudesta.

        Huomaatko, miten haet todisteen väitteellesi Raamatusta, et todellisuudesta? Jos näkee kaiken ympärillään, ei siitä voi tehdä mitään johtopäätöksiä maailman synnystä. Johan se olisi merkillisen helppoa tiedon hankinta.


      • Aada agnostikko
        agnoskepo kirjoitti:

        Hauskaa runollista kerrontaa ja myös huikean hionoa vanhaa kieltä.
        Muistinvaraisesti pari pätkää Iso tammi runosta. Otan virheet omaan piikkiin.

        "Niin näkevi neljä neittä,
        viisi veen on morsianta.
        Ne on nurmen niitännässä,
        kastekorren katkonnassa,
        nenässä utuisen niemen,
        päässä saaren terhenisen....

        Nousipa merestä Tursaas,
        uros umpilainehista.
        Tunki heinäset tulehen,
        ilmivalkean väkehen,
        kaikki ne poroksi poltti,
        kypeniksi kyyetteli..."

        Sanat melkein maistuvat suussa.

        agnoskepo


        Joskus on Kalevalaa opetettu kouluissa ilmeisesti enemmänkin.Iäkäs, 90 sukulaiseni osasi ulkoa Kalevalaa pitkälle edenneestä muistisairaudesta huolimatta.
        Kalevalan aion lukea kokonaan, on suomalaisten kansalliseepos.
        Onhan se raamatunkin tunteminen ihan ok asia.Osaan kyllä ulkoa sieltä vaikka kuinka paljon.Valikoiden sitä raamattua kaikissa uskontokunnissa luetaan ja tulkitaan kuka mitenkin.
        Huvittaa, kun keskustelin yhden papin kanssa uskonnon ja uskon ongelmallisuudesta ja kaikesta mitä tällä palstalla olen kirjoittanut, niin hän kehotti lukemaan raamattua.No en alkanut lukemaan, mitä se auttaa?Nakke Nakuttajasta on enemmän hyötyä.
        Mutta tämä palsta on siitä kiva että täältä saa kyllä uutta ajateltavaa.


      • emme parempia
        iksu_tep kirjoitti:

        Vastaan omasta puolestani, jaan agnoskepon ajatuksen. Ihmisen tehtävä ei ole tuomita, vaan rakastaa lähimmäistä, ei nauttia hyvän ja pahan tiedon puusta eli luulla tietävänsä totuuden, ei ylentää itseään. Mikäli Jeesuksen oppeihin on uskominen. Uskon niihin, sääli, että uskonnoksi tekemällä hyvätkin ajatukset haudataan liturgian sekavaan höpinään johon ei ajatus mahdu.

        Fundamentalistit tekevät tämän kaiken. Luulevat tietävänsä jumalansa tahdon, ylentävät itsensa ainoiksi raamattua oikein tulkitseviksi, tuomitsevat muut kadotukseen ja ylemmyydessään joko neuvovat muita tulemaan itsensä kaltaisiksi tai kieltävät kontaktit "muiden" kanssa., joita pitävät jopa saastaisina saatanan kätyreinä.
        Missä on rakkaus, nöyryys, armeliaisuus ja ymmärtäminen?

        Hyvä iksu tep
        Se, että uskoo Jumalan todellisuuteen ja Raamattuun enemmän kuin "kirjana" (Jumalan ilmoituksena), luo Raamattuun ulottuvuuuksia, jotka ovat paljon enemmän kuin kauniit elämänohjeet (niitä vähättelemättä). Rakkaus, nöyryys, armeliaisuus, ymmärtäminen olivat osa Jeesuksen ominaisuuksista, joiden tulisi näkyä uskovissa, joissa Jeesuksen ominnaisuudet pitäisi Pyhän Hengen vaikutuksestakin heijastua uskovista. Kysymyksesi on aiheellinen, jos näin ei tapahdu. Emme saisi olla tuomareita ja ylentää itseämme, kuvitella olevamme muita parempia ihmisiä. Ilman turvautumista Jeesuksen sovintovereen olemme kaikki "saastaisia", syntisiä ja syyllisiä Jumalan edessä. Juuri heidän takiaan Jeesus Kristus tuli ihmisen muotoon etsimään näitä itsensä syyllisiksi tuntevia. Valitettavasti ihminen, joka kokee itsensä jo muutenkin tarpeeksi hyväksi, ei Jeesusta tarvitse. Se on surun, ei tuomitsemisen aihe meille (jotka kaikki olemme syntiä tehneet). Näistä kerromme liian usein kylmästi ja taitamattomasti.


      • emme parempia kirjoitti:

        Hyvä iksu tep
        Se, että uskoo Jumalan todellisuuteen ja Raamattuun enemmän kuin "kirjana" (Jumalan ilmoituksena), luo Raamattuun ulottuvuuuksia, jotka ovat paljon enemmän kuin kauniit elämänohjeet (niitä vähättelemättä). Rakkaus, nöyryys, armeliaisuus, ymmärtäminen olivat osa Jeesuksen ominaisuuksista, joiden tulisi näkyä uskovissa, joissa Jeesuksen ominnaisuudet pitäisi Pyhän Hengen vaikutuksestakin heijastua uskovista. Kysymyksesi on aiheellinen, jos näin ei tapahdu. Emme saisi olla tuomareita ja ylentää itseämme, kuvitella olevamme muita parempia ihmisiä. Ilman turvautumista Jeesuksen sovintovereen olemme kaikki "saastaisia", syntisiä ja syyllisiä Jumalan edessä. Juuri heidän takiaan Jeesus Kristus tuli ihmisen muotoon etsimään näitä itsensä syyllisiksi tuntevia. Valitettavasti ihminen, joka kokee itsensä jo muutenkin tarpeeksi hyväksi, ei Jeesusta tarvitse. Se on surun, ei tuomitsemisen aihe meille (jotka kaikki olemme syntiä tehneet). Näistä kerromme liian usein kylmästi ja taitamattomasti.

        Ystävä hyvä. Myös Carlos Castanedan kirjat todeksi uskomalla saa erityistä sisältöä elämäänsä. Se voi jopa määrätä sen, mihin arjessasi kiinnität huomiosi. Saman tekee mikä tahansa kuvitteellinen todellisuus, johon eläytyy.

        Minä luen raamattuni niin, että kaikki sovityöt jumalanpoikana olemiset, neitseestä syntymiset, kuolleesta ylösnousemiset, eli toisin sanoen uskontunnustus on aivan soopaa, jolla ei ole mitään tekemistä sen varsinaisen sanoman kanssa. Kyllä harmittaisi aivan sairaasti jos olisin Jeesus ja vielä tietäisin, miten sanomaani on kohdeltu. Se on kääritty fariseuksien kaapuun, ihmiset hokevat mekityksetöntä uskomista ja kuvittelevat jotain merkillistä kuoleman jälkeistä elämää eivätkä tyydy vain opettelemaan rakastamista. No, onneks en ole Jeesus ja tiedä vaikkahän mikään yksi ihminen olisi ollutkaan, tarinat saavat alkunsa samoin kuin juorut.


    • multinikki (se aito)

      ''Aivastuksen suojaamisesta on tullut käytösnormi, jonka rikkominen tuomitaan tyhmyydeksi tai piittaamattomuudeksi. Olisiko aika ottaa sama linja myös vaarallisten meemien pärskimiseen?''

      Tuota lauseparia lukiessani mietin vain, olisiko se sittenkin ollut syytä sensuroida.

      • multinikki (varas)

        En näe siinä ristiriitaa.


    • O'ou

      "Vaarallisimmillaan meemitartunta muuttaa uhrinsa memoidiksi, jonka ainoa elämäntehtävä on loismeemin levittäminen uhreista ja kärsimyksestä välittämättä."

      Heh, taitaa niitä memoideja esiintyä pari näilläkin palstoilla:-)
      Pitäisiköhän laittaa termi mieleen vastaisen varalle...

      • 3. perustelu

        Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        Matteus 15:11


      • 3. perustelu kirjoitti:

        Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        Matteus 15:11

        Mitä tuo "saastuminen" tarkoittaa?


      • Aada agnostikko
        iksu_tep kirjoitti:

        Mitä tuo "saastuminen" tarkoittaa?

        Iksu_tep


        meemitartuntaa.


      • 6. perustelu
        iksu_tep kirjoitti:

        Mitä tuo "saastuminen" tarkoittaa?

        Tarkoittaa esim. sitä jos kiroilet puheesi aikana


      • joo-0
        3. perustelu kirjoitti:

        Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        Matteus 15:11

        Jessen aikana ei tiedetty bakteerien olemassaolosta, joten tuo möläytyksen voi antaa anteeksi.


      • 9. perustelu
        joo-0 kirjoitti:

        Jessen aikana ei tiedetty bakteerien olemassaolosta, joten tuo möläytyksen voi antaa anteeksi.

        Bakteereista ymmärrettiin jo Mooseksen aikoihin, vaikka bakteeri nimitystä ei käytettykään, niin kuin nykyisin.


      • joo-0
        9. perustelu kirjoitti:

        Bakteereista ymmärrettiin jo Mooseksen aikoihin, vaikka bakteeri nimitystä ei käytettykään, niin kuin nykyisin.

        Ei, sekoitat sen rituaaliseen puhdistukseen.


      • 6. perustelu kirjoitti:

        Tarkoittaa esim. sitä jos kiroilet puheesi aikana

        Kiroiluhan on vaan yhteisön sopimia kiellettyjä sanoja. Typerää jatkuvasti kuultuna, mutta mitä saastumista se on?


      • 9. perustelu kirjoitti:

        Bakteereista ymmärrettiin jo Mooseksen aikoihin, vaikka bakteeri nimitystä ei käytettykään, niin kuin nykyisin.

        Ehkäpä ymmärrettin likaisuuden sa sairastumisen yhteys. Mutta kun ei tiedetty mitään ja kuviteltiin sairaudet jumalten langettamiksi rangaistuksiksi, ajateltiin jotakin saastumista tapahtuvan. Seksiparkakin joutui tulilinjalle, varmaan kupan takia.


    • joo-0

      "Ehkäpä ymmärrettin likaisuuden sa sairastumisen yhteys"

      Jeesus ei selvästi ymmärtänyt, muuten hän ei olisi sanonut mitään noin typerää vastaukseksi fariseusten kysymykseen.

    • ryhmähali

      Kylläpä ateistit taas loistaa tyhmyydellään.

      • Tarkenna, mihin viittaat?


      • ryhmähali
        iksu_tep kirjoitti:

        Tarkenna, mihin viittaat?

        Ateistien tyhmyyteen.


      • ryhmähali kirjoitti:

        Ateistien tyhmyyteen.

        Tässä on nyt vähän epävarmaa, että onko se sitä ateistien tyhmyyttä joka on stereotyyppinä sinun päässäsi, vai viittaatko johonkin tässä keskustelussa näkemääsi.


    • ei turhaa jaaritusta

      Kun ihminen elää pimeydessä, ei ole syntynyt ylhäältä, niin hän on sokea. Ei millään väittelemällä tie Jumalan yhteyteen aukene. Vain Jumalalle avoin sydän ja Pyhä Henki voit avata uskon ja antaa ymmärryksen Kirjoituksiin.

      • Elän ilossa ja valossa. Ymmärrän, että ajatus omasta erinomaisen valon tunteesta on mieltä ylentävää. Jos valossa eläminen tarkoittaa kanssasi riittävän samalla tavalla ajattelemista, eikös se ole ihmisten jakamista meihin ja muihin...Kaikkien sotien ydinviiva on vedetty.


      • Luitko muuten ton linkin? Eiks tää sun lauseesi ole ilman muuta tämmönen meemi?
        Lause, jonka olet kuullut joltakin saarnaajalta ja jonka nyt tässä toistat.


      • 10. perustelu
        iksu_tep kirjoitti:

        Luitko muuten ton linkin? Eiks tää sun lauseesi ole ilman muuta tämmönen meemi?
        Lause, jonka olet kuullut joltakin saarnaajalta ja jonka nyt tässä toistat.

        Hyvää huomenta, sinäkin olet näköjään kuullut kukon laulun kun olet näin aikaisin hereillä.
        Mikset ota yhteyttä Jumalaan omin sanoin, ala seurustelemaan hänen kanssaan, niin pääset kaikista epäilystä eroon....Jumala ottaa sinuun yhteyden, jos etsit häntä tosissaan.


      • 10. perustelu kirjoitti:

        Hyvää huomenta, sinäkin olet näköjään kuullut kukon laulun kun olet näin aikaisin hereillä.
        Mikset ota yhteyttä Jumalaan omin sanoin, ala seurustelemaan hänen kanssaan, niin pääset kaikista epäilystä eroon....Jumala ottaa sinuun yhteyden, jos etsit häntä tosissaan.

        Mikä saa sinut uskomaan, että seurustelet jumalan, etkä omien ajatustesi ja tunteittesi kanssa?


      • 10. perustelu kirjoitti:

        Hyvää huomenta, sinäkin olet näköjään kuullut kukon laulun kun olet näin aikaisin hereillä.
        Mikset ota yhteyttä Jumalaan omin sanoin, ala seurustelemaan hänen kanssaan, niin pääset kaikista epäilystä eroon....Jumala ottaa sinuun yhteyden, jos etsit häntä tosissaan.

        Ja huomenta :) Oletko muuten koskaan ihmetellyt, miksi se uskominen on niin tärkeetä? Siis ei tekeminen tai ajatustensa tutkiminen, vaan ajatuksellinen uskominen.


    • Uskonnollisia meemejä on pärskitty koko planeetta täyteen ja erillaisia jumal-viruksia on miljardeissa päänupeissa. Ja sen kyllä huomaa.

      Koska tunteella omaksuttuun epärationaaliseen väitteeseen ei järkiperusteet juurikaan pure, niin toivo pitää asettaa seuraavaan sukupolveen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3105
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2492
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2306
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe