Kuinka on?

Kysymys

Muuttuuko ihminen?
Voiko ihminen muuttua huonosta parempaan?

7

1098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älijäke

Voi ihiminen muuttua, mutta ketään toista ei voi muuttaa. Ihminen muuttuu vain omasta tahdostaan. Sitä paitti se vaatii älyttömästi duunia. Ei kannata jäädä odottamaan jos toisen pitäisi sinun mielestäsi muuttua johonkin suuntaa, sitä ei tule tapahtumaan.

• ...

Ihminen muuttuu aina, kokoajan. Voi muuttua paremmasta hunommaks tai toisinpäin.

• Rocco the Blue

Kyllä ihminen voi muuttua jos todella sitä haluaa. Virheet opettaa. Nöyränä myöntää itselleen ja toiselle että ei ole täydellinen. Paljon se vaatii mutta kaikki on mahdollista.

• Mitä tarkoitat huonosta paremmaksi?Taloudellista, emotionaalista, elämän asennetta jne näin esimerkiksi..Kyllä kaiketi voi muuttua riippuen tietysti mistä lähtötilanteesta ja asiasta kyse, mutta varsin usein yksin se ei onnistu, oli aihe mikä hyvänsä.Joissakin heikommin ja joissakin paremmin.Esimerkiksi väkivallan suhteen voi olla varsin kriittinen, mutta taloudessa se on jo vähän niin ja näin.

• Sara

Eli kyllä voi!

• nykyhetki

Kyllä voi ehdottomasti.
      Se vaatii nöyryyttä. Halua kohdata itsensä. Kun katsoo itseään rehellisesti peiliin ja kohtaa sen mitä sieltä näkee. Haluaa muuttua, mutta yksin siihen ei aina pysty. Silloin huomaa oman voimattomuutensa ja silloin on vasta valmis pyytämään apua. Auta minua, muuta minut. Monesti se onkin huuto jonkin korkeamman voiman puoleen. Minulla se on Jeesus. On myös uskottava anteeksi antoon, jotta pystyy menemään eteenpäin, vaikka vanhoja asioita ja houkutuksia tulisi eteen.

Menneisyys on menneisyyttä, ja nykyisyys on nykyisyyttä ja tulevaisuus tulevaisuutta.

Siihen tarvitaan armoa ja uskoa siihen, että olemme jo saaneet kaikki anteeksi. Siitä alkaa muuttuminen. Välillä voimme mennä takaisin vanhaan, mutta nousemme taas ylös ja jatkamme matkaa eteenpäin.

Menneisyyteen ei pidä jäädä kiinni. On annettava itselleen anteeksi ja toisille myös. On elänyt niillä resurssella ja ymmärryksellä, mitä silloin menneisyydessä oli. NYT jos ajatukset ovat muuttuneet, valintoja voi tehdä tämän hetken mukaan. On otettava vastuu omasta elämästään tekemällä tietoisia valintoja. Keskusteltava ehkä toisten valinnoista ja ratkaistava sitten miten edetä. Ja sitten jatkettava matkaa eteenpäin rohkeasti.

Älä missään tapauksessa jää menneeseen kiinni.
      "älkää enää menneitä muistelko,älkää muinaisia miettikö".

• viola

Olen itse "muuttunut" ihmisenä kovin paljon kuluneen kesän ja syksyn aikana.
      Seurustelusuhteeni oli menossa loppua kohti, johtuen omasta huonosta käytöksestäni. Olin mustasukkainen, ilkeä, pidin miestä itsestäänselvyytenä en antanut tilaa hengittää.

Poikaystäväni sanoi, että ei jaksa enää jatkaa kanssani. Että suhteemme ei ole sellainen, missä hänellä on hyvä olla. Eli hän oli jättämässä minua.

Olen aina naureskellut ihmisille, jotka pyytävät uutta mahdollisuutta ja sanovat muuttuvansa. Mutta minä pyysin uutta mahdollisuutta, ja muutuin!

Luonnetta ei voi muuttaa, mutta jokainen voi muuttaa käyttäytymistään ja ajattelumaailmaansa.

Tänään meillä menee paremmin kuin koskaan. Olen onnellinen ja sinut itseni kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19667
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      76
      6670
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6316
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      99
      6095
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5949
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      101
      5831
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5255
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      45
      4970
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4300
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      3920
    Aihe