Muuttuuko ihminen?
Voiko ihminen muuttua huonosta parempaan?
Kuinka on?
7
1072
Vastaukset
- älijäke
Voi ihiminen muuttua, mutta ketään toista ei voi muuttaa. Ihminen muuttuu vain omasta tahdostaan. Sitä paitti se vaatii älyttömästi duunia. Ei kannata jäädä odottamaan jos toisen pitäisi sinun mielestäsi muuttua johonkin suuntaa, sitä ei tule tapahtumaan.
- ...
Ihminen muuttuu aina, kokoajan. Voi muuttua paremmasta hunommaks tai toisinpäin.
- Rocco the Blue
Kyllä ihminen voi muuttua jos todella sitä haluaa. Virheet opettaa. Nöyränä myöntää itselleen ja toiselle että ei ole täydellinen. Paljon se vaatii mutta kaikki on mahdollista.
Mitä tarkoitat huonosta paremmaksi?Taloudellista, emotionaalista, elämän asennetta jne näin esimerkiksi..Kyllä kaiketi voi muuttua riippuen tietysti mistä lähtötilanteesta ja asiasta kyse, mutta varsin usein yksin se ei onnistu, oli aihe mikä hyvänsä.Joissakin heikommin ja joissakin paremmin.Esimerkiksi väkivallan suhteen voi olla varsin kriittinen, mutta taloudessa se on jo vähän niin ja näin.
- Sara
Eli kyllä voi!
- nykyhetki
Kyllä voi ehdottomasti.
Se vaatii nöyryyttä. Halua kohdata itsensä. Kun katsoo itseään rehellisesti peiliin ja kohtaa sen mitä sieltä näkee. Haluaa muuttua, mutta yksin siihen ei aina pysty. Silloin huomaa oman voimattomuutensa ja silloin on vasta valmis pyytämään apua. Auta minua, muuta minut. Monesti se onkin huuto jonkin korkeamman voiman puoleen. Minulla se on Jeesus. On myös uskottava anteeksi antoon, jotta pystyy menemään eteenpäin, vaikka vanhoja asioita ja houkutuksia tulisi eteen.
Menneisyys on menneisyyttä, ja nykyisyys on nykyisyyttä ja tulevaisuus tulevaisuutta.
Siihen tarvitaan armoa ja uskoa siihen, että olemme jo saaneet kaikki anteeksi. Siitä alkaa muuttuminen. Välillä voimme mennä takaisin vanhaan, mutta nousemme taas ylös ja jatkamme matkaa eteenpäin.
Menneisyyteen ei pidä jäädä kiinni. On annettava itselleen anteeksi ja toisille myös. On elänyt niillä resurssella ja ymmärryksellä, mitä silloin menneisyydessä oli. NYT jos ajatukset ovat muuttuneet, valintoja voi tehdä tämän hetken mukaan. On otettava vastuu omasta elämästään tekemällä tietoisia valintoja. Keskusteltava ehkä toisten valinnoista ja ratkaistava sitten miten edetä. Ja sitten jatkettava matkaa eteenpäin rohkeasti.
Älä missään tapauksessa jää menneeseen kiinni.
"älkää enää menneitä muistelko,älkää muinaisia miettikö". - viola
Olen itse "muuttunut" ihmisenä kovin paljon kuluneen kesän ja syksyn aikana.
Seurustelusuhteeni oli menossa loppua kohti, johtuen omasta huonosta käytöksestäni. Olin mustasukkainen, ilkeä, pidin miestä itsestäänselvyytenä en antanut tilaa hengittää.
Poikaystäväni sanoi, että ei jaksa enää jatkaa kanssani. Että suhteemme ei ole sellainen, missä hänellä on hyvä olla. Eli hän oli jättämässä minua.
Olen aina naureskellut ihmisille, jotka pyytävät uutta mahdollisuutta ja sanovat muuttuvansa. Mutta minä pyysin uutta mahdollisuutta, ja muutuin!
Luonnetta ei voi muuttaa, mutta jokainen voi muuttaa käyttäytymistään ja ajattelumaailmaansa.
Tänään meillä menee paremmin kuin koskaan. Olen onnellinen ja sinut itseni kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822