Haluan viettää aikaani Pyhän Hengn tai Jeesuksen seurassa.
Koen, että olen menettänyt läheisyyttä Pyhään henkeen ja uskon tietäväni syynkin: liiallinen alkoholin käyttö.
Paavo Järvinen puhui tiukkaan sävyyn alkoholin juionnista ja luotan hänen yskon järkeensä. Lopetin tupakoinnin raskausaika sitten. Vielä 3 kk niin tulee vuosipäivä vastan tupakatta, kiitos Paavo, kiitos Jeesus.
Minulla ei ole muuta yhteyttä kuin nettikirjoittelu ja rukous Jeesukselle, joskus juttelen Pyhälle Hengellekin, ruokarukoukset Isälle. Välillä tekisi mieli jutella suoraan Isällekin. Olen hengellisesti yksinäinen. Tunnen, ettei Jeesus ole jättänyt mutta onkohan murheissaan takiani. Rukoilkaa minulle voimaa päästä alkoholista. Juon maallisen seuran puutteen takia, minulla ei ole mielevää uskovaa ystävää. Kaikilla tuntuu olevn jo ystävänsä.
Aina jään ystävättä kun olen syrjäänhakeutuva. Entinen sellainenkin. Niin koukukiusattu. Entinen tupakoitsija, entinen koulukiusattu, entinen ilkeilyn kohde. Siksipä ei hymyilevä naamasi tee minuun aitoa vaikutust, osaan minäkin irvistää naamallani. Parannannusta koitan tehdä mutta klunk klunk klunk vaan jatkuu, rukoile multa viinanjuonti pois, yksinäisyys ja heikko itsetunto pois kanssa.
Rukoile puolestani
4
87
Vastaukset
Muistan rukouksin! Oletko miettinyt seurakuntaan mukaan menemistä? Se voisi auttaa asiaa. Tulisi uutta ajateltavaa elämään ja ehkäpä löytyisi ystäviäkin. Seurakunnassa saa kasvaa ja vahvistua uskossa ja kokea sisar-, veliyhteyttä.
Siunausta ja voimia sinulle!- Ei välttämättä... !
Ei välttämättä tuo seurakunta auta tai helpota tai sitä on nykyään vaikeaa löytää edes, siis en ole aloittaja, vaan jo pitkään yksin ollut ja siten kiinnittynyt yhä kiinteämmin Herraan Jeesukseen !
Rukoilla kyllä voin minkäkin, mutta tärkeämpää on sinun itse pyrkiä lähestymään Herraa !
Siis olet langennut ja ilmeisimmin lankeatkin vielä, mutta älä anna sen lainnistaa, vaan luota Herraan ja Hänen työhönsä sinussa, siis HÄNEN TYÖHÖNSÄ sinussa, sillä itse et itseäsi pysty parantamaan tai eheyttämään tai pyhittämään !
Myönnä vain oma heikkoutesi täysin rehellisesti Herralle kahden kesken, ja pyydä apua kaikkeen mihin tarvitset, myönnä sekin että sinulla ei ole voimia tai mitään, vaan kaikessa tarvitset todella Herran apua yksin !
Keskity sitten Hengellisiin asioihin, eli Raamatun lukemiseen ja tutkisteluun ja sen opetuksien mietiskelyyn eli "märehtimiseen", rukoile ja kiitä siitä, mitä sinulla JO on, sillä kaikki se on JO lahjaa Herralta !
Raamattu sanoo seuraavaa:
Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
Tuo on LUPAUS !
Siis tunnustamalla rehidisti kaikki Herralle ja lähestymällä Häntä eli viettämällä aikaa Hengellisissä saat sen aikaan, että Hän lähestyy sinua, eli ihan kuten ihmisten välisessä parisuhteessa sitä tulee HOITAA !
Jos sinulta puuttuu halua ja intoa tai aikaa Hengellisiin, niin myönnnä sekin, ja ano apua näihinkin asioihin, Herra haluaa että KAIKESSA turvaat yksin Häneen, etkä omiin voimiisi tai yrittelyihisi !
Siis nyt en usko sinun tarvitsevan niinkään rukous apua tai seurakunnan apua, vaan on kai aika siihen henkilökohtaiseen vuorovaikutukseen Herran kanssa, ja siihen suhteeseen opetteluun, siis Herra haluaa kiinnittää omansa ITSEENSÄ, eikä toisen oksan(uskovan) kautta, sillä vain se viinipuun oksa, joka on kiinni itse rungossa, tuottaa hedelmää, ja siksi se omakohtainen suhde ja opetuksen ja kaikkinaisen avun saaminen VAIN Herralta, on uskovalle erittäin tärkeää, muuten emme kanna hedelmää, kuten ei se viinipuun oksakaan, joka on toisessa oksassa kiinni !
- Tuosta lankeamisesta
Tuosta lankeamisesta vielä sen verran, että !
Mummini joka oli uskovainen sanoi minulle, että jos ja kun uskovainen lankeaa johonkin syntii, kaatuu vaikkapa kuvainnolisesti rapakkoon, tämän uskovan on noustava heti ylös ja puhdistettava rapa pois, jotta ei likaannu yhä lisää !
Siis jos lankeaa, niin se on heti hyvä myöntää ja tunnustaa Herralle ja pyydettävä apua vapautua siitä, eikä jäädä rypemään itsesääliin ja siihen samaan rapakkoon(vaikkapa alkoholin liika käyttö) siis pyörimään !
Ja mummini sanoi, että aina kun uskova kaatuu, eli lankeaa, hän kaatuu eteenpäin !
Tuo taas tarkoittaa sitä, että kun lankeaa, niin siitä lankeamisesta voi AINA oppia, jos on halua, eli on hyvä tutkia sitä sitten jälkikäteen, että miksi noin kävi, ja millä keinoilla se voidaan välttää, ja mysö tulee kysyä sitä Herralta, että mikä sen lankeamisen aiheutti ja anoa vapautusta siitä asiasta joka sen aiheuttaa !
Siis jos on halua kasvaa ja oppia ja pyrkiä välttämään saman kaltainen lankeaminen, niin kaikesta elämässämme vastaan tulevasta voimme ja tuleekin oppia, eli olemme vain pieniä Jumalan lapsia, joiden tulee kasvaa ka kypsyä ajan kanssa, kukaan ei ole valmis eikä valmiiksi tule, mutta halu tulee olla oppia ja vapautua ja siksi se asioiden kunnollinen tutkiminen Herran kanssa ja avulla on tärkeää, jotta sen kautta kasvaisimme ja pyhittyisimme !
Eli lankeamiset ovat oppimista varten, ja niistä voi Herran kanssa oppia ja siten lopulta vapautua lankeemasta enää, mutta huomaa se on OPPIMIS PROSESSI, joka voi kestää, sillä Herralla voi olla paljon työtä, ennen kuin kaikki tarpeellinen on läpi käyty, ja sen aika siis jos ja kun lankeat, niin muista, heti avoin myöntäminen ja parannuksen teko, ja avun anominen ja asioiden uudelleen käsittely, kunnes Herra saa kaiken valmiiksi ja lopulta vapaudut !
Herra on luvannut sen tehdä, mutta sinulta vaaditaan ehdoton rehellisyys Herraa kohtaan ja halu oppia ja kasvaa ja pyhittyä ja vapautua, eli halu elää Herran tahdossa lopulta, mutta itseäsi siis et voi vapauttaa etkä mitään, vaan se tulee olemaan YKSIN Herran työtä sinussa, eli tukeudu IHAN KAIKESSA Herraan yksin, älä luota itseesi tai ihmisiin, vain Herra voi vapauttaa !
Huomaa se, että Herra haluaa PALJON enemmän vapauttaa sinut, kuin sinä itse haluat vapautua, eli vapautumisesi ei ole Hänen halustaan kiinni, vaan sinun, ja vaikka sinulla puuttuisi haluakin, niin ano sitä haluakin Häneltä !
Siis olen ITSE oppinut JO sen, että monesti uskovakin, itse jossain sisimmässään yhä on mieltynyt vaikkapa siihen liialliseen alkoholin käyttöön, ja vasta kun Herra paljastaa syvemmin sen haitat, syntyy lopulta halu siitä luopua, mutta tuon riippuvaisuuden pohjana on usein rikkinäisyys ihmisen sisällä, joka siis ensin pitää korjata !
Siis alkoholismi on vain OIRE, eli sen alkoholin käytön todelliset JUURET ovat syvemmällä, eli samoin kuin liika syöminenkin, ihminen täyttää jotain tyhjyyttä ja rakkauden kaipuutaan syömällä tai juomalla, eli se on tavallaan itsensä hellimistä ja tyynnyttelyä kun kokee rakkaudettomuutta, ja se on opittu tapa, eli keino tyynnytellä itseään kun ahdistaa, mutta siitä tavasta siis tulee oppia pois, mutta ensin se tyhjyys tulee täyttää ja se syvempi asia käsitellä, eli se, että miksi Jeppe juo, eli mihin ja miksi hän tarvitsee sen hetken helpotuksen ja alkoholin aiheuttaman unohduksen ?
Nämä JUURET, eli syvemmät syyt ja asiat eivät yleensä hetkessä selviä, sillä Jumala ei aiheuta lisää vahinkoa lapselleen, vaan varovasti käsittelee siintä sielun haavoja sun muuta, sen sijaan ihmiset usein rikkovat vain hätäisyydessään yhä lisää jo rikkinäistä !
No, nyt meni syvälliseksi, mutta halusin raottaa näitä pohjimmaisiakin syitä, jotta ehkä voisit niiden kautta saada avun ja ymmärtäisit itseäsi ja syitä lankeemisiisi ehkä ???
Mutta sinä ole turvallisissa käsissä siis, ja sinun tulee siis vain antautua niihin käsiin hoidettavaksi ja apua saamaan siinä luottamuksessa, että Herra haluaa paljon enemmän sinua auttaa, kuin itse kykenet ikinä apua haluamaan !
Toivon sinun aina muistavan tuon viimeisen, Herra sinua siunatkoon ja auttakoon ! - Syvä huokaus
Voi näitä kirjoituksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest625940Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul1135266Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden3714082Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1433304Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma522791- 262143
Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1272131Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"
"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri121940Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell851939- 2491906