Hurtat menestyivät pesäpallossa

Kamuttaja-setä

Heti siinä sotien jälkeen ja vielä 1950-luvulla Hurtat oli yksi Suomen parhaita pesäpallossa. Sitten taso taantui kun nuoret muuttivat Helsinkiin. Kuka muistaa vielä maan huipun lukkarina, Simo Horttanaisen? Sellainen pitkän huiskea kaveri, yi 190 senttiä.

20

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha lieksalainen

1950- ja 60-lukujen jääkiekko-ottelut tulevat Hurtista mieleeni pelaajineen.
      Myös Pankakosken Tehtaan Urheilijat pelasi pesäpalloa historian kirjojen mukaan jo 1930-luvulta alkaen. Seura PTU pelasi sotien jälkeen lähes vuosittain Suomensarjassa, josta putosi vuonna 1957. Kerrotaan, että Pankakosken tehtaalle pääsi töihin, jos oli hyvä pallonlyöjä.Tuon ajan pallonlyöjiä on vielä eläkeläisinä Pankakoskella. Nimi Laatikainen tulee ensimmäisenä mieleeni, mutta on heitä muitakin.

• olet reppana

Mitä feikille kuuluu. Miksi otit tuon nikin kun et ole oikea. Yritätkö saada katu uskottavuutta muka kamuttajana. Kaikki tietää että alkuperäinen on nykyään kamuttaja.

• häh mitä täh ?

Häh mitä täh, mistä sen voisi tietää ? En ole ennen kuullutkaan minä ainakaan. Vaan jospa kamuttaja on feikki kun se aito ja oikea oli kamttaja-setä. En usko muuttaneen nikkiään. Miks olis ?

• nimimerkistä en

tiedä, mutta pesäpallo on nopeiden ja älykkäiden miesten peli ja näin ollen se ei tule menestymään Lieksassa.

• tynkä ykä

Ei menestynyt jalkapallikaan kun eivät oppineet muistamaan ettei pallia saa siirrellä käsin pelinaikana.

• ei enää ikinä

Pesäpallon loistokausi loppui siihen kun siitä tuli sopupeli ja lopuksi rosispeli kun tuloksia puitiin raastuvassa. Silloin loppui minun mielenkiintoni moiseen luikuripeliin.

• kerro, kerro kuva-

uistin yks urheilumuoto missä ei oo vilppiä ?

• Eiköhän se lie ollu Lieksan Urheilijoitten porukka sillon pesäpallossa, Hurtat on myöhempää perua. Eino H. Anttila toi jääkiekon Lieksaan, oliko se 1948 tai niillä main.

• vanha lieksalainen

Se oli juuri vuosi 1948 ja muistelen ensimmäisen jääkiekkokentän olleen Lieksan yhteislyseon pihassa. Silloin oli olemassa vain se vanha puinen rakennus, jota nyt korjtattiin. 1950-luvulla kyseisellä kentällä pidettiin rusettiluisteluja musiikin säestyksellä. Muutama valaisin roikkui vaijerissa kentän yläpuolella.

• ent.lieksalainen

Minä pelasin 1953 Lieksan Into oli seura. Pokaali on vieläkin hyllyssä,pokaalissa lukee piirin parhaalle sisäpeli. Sen jälkeen jatkoin LU;ssa. Eikä minun aikanani
        ollut yhtään epäselvää tilannetta että olis pitänyt käydä raastuvassa..

• oli eri kivaa oli

Ei ennen kenttiä tarvittu, luisteltiin missä tahansa vaan jäätä näkyi vaikka puroja pitkin ja kivaa oli.
        Olis ihan oikein kun pennut tekisivtä omat jääratansa vieläkin eikä kaikkea valmiina veronmaksajien rahoilla.

• Jotakin tietävä

En vastaa vaikka tiedän paljon Lieksan Hurttien historiasta,elä ratsasta toisen entisellä nimi merkillä.Avaa keskustelu rehellisesti omalla nimimerkillä voin ehken vastata.

• oos hiljoo

Elä sinä vekuta, ihan sama vastaatko kun kukaan ei ole sinulta mitään kysynyt.

• Hä Häää

Ei lieksalaiset pesäpallossa ole kuitenkaan yltäneet sille tasolle, jolle Nurmeksen Sepot ylsi.

• ent; lieksalatnen

Sepot ja LU pelasivat Suomi sarjassa kumpikin. Tosin LU pysyi sarjassa vain 2 kautta .Sepot hjukan kauemmin Joten pelaajat olivat parenpia kuin Lu;n pelaajat

• Näin on näreet

Politiikka pilasi Pankakosken pesäpalloilun, jos "PEETEEUU" ja "VALPAS" olisivat yhdistyneet yhdeksi joukkueeksi silloin 50/ luvulla, todennäköisesti Pankakoski olisi ollut Suomen paras pesäpalloilussa. Näin on närreet!

• Käry kävi

Kyllä Nurmeksen Sepot kävi kauden mestaruussarjassakin.

• Yrität uskotella olevasi alkuperänen Kamuttaja-Setä, muuta et ole.
      Minä rekisteröin tämän kamuttajan kun alko kyllästyttää se sinun sotkemisesi.

No ei se mittää jos kirjotat historiaa.
      Mietihän kuitenkin ennenkun kirjotat mitä hyvään historiaa Lieksasta, niin et heti paljastu noin selekeesti väärillä tiedoilla.

Tahvonen jo oikasi sinua, joten ei minun tarvii.

• paluu vanhaan

kyllä minulle ainakin kamuttaj-setä on se aito ja alkuperäinen. Pelkkä kamuttaja on mikä lie. Miski et rekannut koko nimeäsi, pelkkä kamuttaja vain?

• komuutaja-täti
        paluu vanhaan kirjoitti:

kyllä minulle ainakin kamuttaj-setä on se aito ja alkuperäinen. Pelkkä kamuttaja on mikä lie. Miski et rekannut koko nimeäsi, pelkkä kamuttaja vain?

Pöljyys ei kasva puussa - miksi ei - siksi kun se viihtyy sinun päässäsi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3055
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2123
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1709
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1587
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1317
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1226
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1180
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1021
    Aihe