Tää on varmaan aika tyhmä kysymys mutta silti mietityttää mua, että kun noi Ad-Aware, Spybot yms. spywaren ja keyloggereiden ysm. poisto-ohjelmat löytää koneelta niitä, niin onko niillä joku lista ittessään niintä jota se löytää ja ne aina päivitysten yhteydessä kasvaa.
Siis jos mun kaveri koodaa itse jonkun keyloggerin ja survoo sen mun koneelle, niin pitäskö noitten Ad-Awaren ja Spybotin löytää sen kun se on ihan uus tollanen ohjelma?
Sori tää tyhmyyteni.
As-Aware, Spybot yms. toiminta
6
1561
Vastaukset
- Tietoturva
>niin onko niillä joku lista ittessään niintä jota
>se löytää ja ne aina päivitysten yhteydessä kasvaa.
Näin se menee. Keyloggereiden osalta tilanne on se, että tällä hetkellä ohjelmat eivät riittävästi panosta niiden poistamiseen. Ongelma on tuotu esiin ja tilanne todennäköisesti tulee paranemaan.
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=50166
>Ad-Awaren ja Spybotin löytää sen kun se on ihan
>uus tollanen ohjelma?
Vain siinä tapauksessa, että ohjelmassa on tunnistin, joka pystyy havaitsemaan keyloggerin aiheuttamat epäilyttävät tapahtumat. En osaa sanoa kuinka hyviä ja yleisiä tällaiset ovat. - P0P
SEURAAVA TARINA ON TOSI JOKA ON TAPAHTUNUT KAVERILLENI, MUTTA KERRON SEN MINÄ MUODOSSA:
Mun kaveri (megahaxor) on survonut mun koneelle ITSE-TEHDYN keyloggerin, siis sellaisen, että mikään Spyware yms. poisto-ohjelma ei tunnista sitä, niin miten mun on mahdollista saada se pois koneelta?
Kaveri siis kerran lähetti mulle tällasen ohjelman ja avasin sen tyhmyyttäni. Se oli keylogger. Poistin kyseisen ohjelman ja tein järjestelmän palautuksen. Luulin saaneeni keyloggerin pois koneeltani.
Sitten se samainen kaveri kertoi mulle Messengerissä, että sillä on edelleen yhteys mun koneeseen, siis se KEYLOGGER. Se todisti asian mulle kertomalla vähän mitä olin kirjoitellut koneellani.
Kaveri sanoi, että se keylogger tallentuu regeihin (=rekisteriin?) ja ettei sitä saa pois kuin poistamalla sen regeistä (en todellakaan tiedä missä se siellä on!!!) taikka formatoimalla kovalevy.
Kertokaa jos tiiätte, kiitti.- Layla
Rekistereitä pääsee kattelemaan, kun ottaa käynnistä-valikosta "suorita" ja kirjoittaa siihen Regedit.
Pitää tietysti myös tietää mitä olet poistamassa sieltä rekistereistä. Ei tommonen mulkku voi olla kenenkään kaveri joka vakoilee toisia. Ja sit viel kertoo siitä ja vittuilee sillä et laittaa sitä teksitä vaikka mesen kautta.
Tommoset pitäs laittaa linnaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172404Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071812Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021471Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571347Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1851204- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511015Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134830