Pastorit ebolaa levittämässä

Ebola-virus on jo kansainvälinen uhka ja leviää jo useassa Afrikan maassa.

Monet helluntailaiset "ihmeparantajat" väittävät osaavansa parantaa taudista ja viranomaiset joutuvat varoittelemaan heitä, koska he oikeasti vaan levittävät tautia.

http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2014/07/31/nigerian-official-warns-pastors-and-healers-to-stop-making-false-ebola-cure-claims/

Sierra Leoneen ebola levisikin juuri erään ihmeparantajan tarjotessa apuaan ja hän itsekin sitten sai tartunnan parannettaviltaan ja kuoli.
http://www.ibtimes.co.uk/ebola-outbreak-womans-healing-powers-claim-caused-deadly-virus-spread-guinea-1461906

Olisi kyllä viisasta helluntailaisten jättää ebolan parantaminen lääketieteen asiantuntijoille, eikä auttaa sitä leviämään.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014082018587240_ul.shtml

7

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taudin pesä

      länsi-afrikasta on kaikki paha alkanut . on aids hiv ebola ja helluntailaisuus, ja muut väärät uskomukset

    • nbvnbkl

      Tuossa aloittajan toisessa linkissä mainittu "parantaja"-nainen, oli yrteillä parantaja ja siellä liikkuu myös muita yrteillä ja homeopatialla "parantavia" new age -tyyppejä, joilla ei ole mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa. Ihan vain selvennykseksi tämä.


    • Helluntaiherätyksestä on tullut varsinainen riesa ebolan torjujille.

      Kansainvälinen helluntailaisten AGWM kannustaa väkeään ihmeparantamaan ebolaan sairastuneet.

      Nyt AGWM ilmoittaa kuitenkin kuolleiden joukossa olevan 4 helluntailaispastoria (ilmeisesti olivat epäuskoisia kun kuolivat), mutta kuolleet pastorit ei hillitse yhtään helluntailaisjärjestöä.
      http://worldmissions.ag.org/details1.cfm

      Toisaalta AGWM ilmoittaa herättäneensä kuolleista helluntaipastorin Tanzaniassa.
      http://worldmissions.ag.org/regions/africa/1.cfm?targetBay=d34c15a3-1bc9-4c1d-b3b6-c60c770430e5&ModID=2&Process=DisplayArticle&RSS_RSSContentID=22738&RSS_OriginatingChannelID=1164&RSS_OriginatingRSSFeedID=3678&RSS_Source=

      Herättäisivät nyt saman tien ne Liberian kuolleet pastoritkin.

    • ebolamotorola

      Jos varjeltuvat ,niin ebolauskonto toimii!

      • ebolainen

        Näyttää toimivan, vaikka ei varjeltuisikaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe