Huomaavaisuutta koiranomistajat

koiratkiinniplz

Olkaa ystävällisiä ja pitäkää koiranne kytkettyinä! Palasin äsken kauppareissulta ja eräällä pariskunnalla oli irti kolme koiraa, jotka kävivät "tsekkaamassa" jokaisen ohikulkijan. Jouduin itse tekemään painavien ostoksieni kanssan pitkän ylimääräisen lenkin, sillä koirapelkoisena pystyn kohtaamaan juuri ja juuri yhden "kiltin" kiinni olevan koiran. Kaikki kolme koiraa olisivat olleet taatusti kimpussani haistaessaan pelkoni lisäksi vielä "naistenpäivät".

Täälläpäin (Käpylässä) tuntuu olevan ihan tavallista pitää koirat vapaina niinkin että omistaja on pitkän matkan päässä, jolloin koiria pelkäävä ihminen on todella ahtaalla. Pyydän siis huomaavaisuutta sen verran, että pitäisitte koiranne kiinni, vaikka Hän teistä olisikin "niin kiltti ettei se mitää tee". Tuollainen lause ei muuten helpota koirapelkoista sitten yhtään.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --oo99

      Kysymys ei edes ole huomaavaisuudesta, vaan lain noudattamisesta.

    • eikö voi hoitaa?

      Tämä ei oikeastaan asiaan liity, mutta miksi koirapelkoinen ei hoidata sitä pelkoaan ?
      Pelkohan on jonkinasteinen sairaus mielessä, kyllä siihen varmaan terapiaa saa. Olisi helpompi elää pelkoisenkin, kun turha pelko olisi poissa.

      • Koirapelkoisen ei tarvitse hoitaa pelkoaan pois. Sen sijaan koiranomistajan on noudatettava lakia, joka velvoittaa pitämään koira kytkettynä. Siihen lakiin ei ole lievennyksiä ja se on ensisijainen "hoidettava" asia.

        Itse pelosta löysin parikin pelon suhteen ymmärrystä lisäävää tekstiä, josta tuossa ensimmäisessä linkissä on osasyy rasismillekin (kunhan malttaa lukea - ajatuksella).

        Vaikka aloittajan viesti on asiallinen ja hän pyytää vain noudattamaan lakia, niin hänkin voisi tutustua noihin linkkeihin. Ehkä sieltä löytyisi jotain apua ajattelemattomien koiranomistajien lemmikkien kohtaamiseen :)

        http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/loyda_tunne/pelko

        http://elaparemmin.fi/blogi/mista-pelko-johtuu-ja-miten-siita-paasee-eroon/


    • turhaa pelkoa ?

      Koiranomistajien lain noudattaminen on yksi asia, mutta koirapelkoisen oman hyvinvoinnin kannalta olisi paras, kun pelkoa ei olisi, eikö vain. Voisin kuvitella pelon perustuvan traumaattiseen kokemukseen, tai sitten lapsuuden kodista opittuun suhtautumiseen.
      Erilaisia pelkotiloja hoidetaan nykyisin, niin luulisi koirapelkoon saatavan myös hoitoa.
      Koiria on Helsingissä niin runsaasti, että minä ainakin hakisin hoitoa, mikäli pelkäisin koiria noin yleensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe