Simsalabim! Nainen löytyy ja kaikki muuttuu paremmaksi.. tyylitaju paranee, masennus katoaa, työpaikka löytyy, päihteet jäävät, liikkuminen, ruuanlaitto, oman elämän hallinta ja sosiaalisten suhteiden ylläpito alkaa kiinnostaa. Meneekö se näin? Löytyykö elämälle merkitys kun on joku josta "huolehtia", ja joka vastavuoroisesti tukee ja on rinnalla? Saako noiden asioiden hoitamiseen enemmän potkua?
Uskon, että oikeanlainen kumppani tuo jokaisesta esiin ne parhaat puolet ja kyllä elämäkin siinä samalla muuttuu, nimenomaan sinne parempaan suuntaan. Monelle yhdessä eläminen ja toisen huomioon ottaminen voi olla haastavaa jos on elänyt pitkään sinkkuna, ainoana lapsena..tms eikä ole muutenkaan tottunut huolehtimaan muista vaan on voinut aika pitkälti elää vain itselleen. Elämä kuitenkin tuntuu merkityksellisemmältä kun huomaa olevansa tärkeä muillekin kuin itselleen.
Elämä muuttuu naisen myötä
18
199
Vastaukset
- kiltti mies
Jos saa pil.lua niin kaikki on hyvin. Muutenhan ei edes työ kiinnosta.
- ................
jollekin vässykkämiehelle tai äidin tytöille, jotka ei pärjää edes Siwan kassalla puhumattakaan jostain erämaista.
- ...............
..siis äidin pojille.
En minä mielestäni sinkkunanakaan mitenkään hunningolla ollut. Silti yhteiselo naisen kanssa saman katon alla pistää vähän skarppaamaan.
- tsadappp
Pitäisi silti osata hallita sitä omaa elämääsnä ilman suhdettakin, jos ajattelee että sitten koko elämä mullistuu kun partneri löytyy, niin ajaa ihmisne vain läheisriippuvaiseksi "loiseksi".
Se on totta, että kun kantaa vastuuta toisesta ja saa rakastaa ja ottaa vastaan rakkautta, tottakai elämästä tulee merkityksellisempää ja mielekkäämpää; rakennetaankin yhteistä elämää ja tulevaisuutta, ei vain sitä omaa. Mutta ihmisten pitäisi kysyä itseltään, haluaisivatko itse seurustella sellaisen kumppanin kanssa kuin itse ovat.
Jos ihmisellä ei ole motivaatiota huolehtia yhtään itsestään ja elämästään, niin hyvin vähän sellaisella on motivaatiota huolehtia yhteisestä elämästä ja toisestakaan ihmisestä.
Se on vain helppo tekosyy olla tekemättä mitään kun "kukaan ei huoli eikä rakasta"... Usein se rakkauskin tulee sitten, kun itse yrittää järjestää elämänsä niin, että voi hyvin, ja että siten on jotain annettavaa parisuhteessakin.
Ei ole olemassa ihmisiä jotka astuu elämääsi ja pelastaa ja järjestää ihan kaikki osa-alueet kuntoon. Oikeanlaisesta ihmisestä epäilemättä saa virtaa ja merkityksellisyyden kokemusta, mutta jos ei osaa yhtään huolehtia omasta hyvinvoinnistaan, mahdollisuus toisen hyvinvoinista huolehtimisiin on pyöreä nolla.- neiti ruiskukka
Jep, todella pitää osata hallita elämäänsä ilman suhdettakin. Monella kun tuo jo tuntuu olevan niin hukassa ja sitten etsitään kumppania joka pelastaa ja taikaiskusta muuttaa tilanteesta. Niin ei hyvä. Sen ymmärrän ja hyväksyn ettei kaikki oo välttämättä aivan tiptop täydellisesti joka elämän osa-alueella. Kunhan on halu muuttaa asioita ja kumppani voi ihan oikeasti saada annettua asialle sen viimeisen sysäyksen, jonka on tarvinnut.
Tuo on hyvä kysymys pohtia. Monet ovat sokeita omille huonoille puolilleen ja olisikin hyvä välillä miettiä omia kehittämisalueitaan ja omaa osuuttaan eri asioihin. Ihmiset näkevät myös usein toisissa ihmisissä ärsyttäviä piirteitä tai toimintaa, joita voi olla itselläkin (mutta niitä ei haluta nähdä) ja joita ei voi itsellään sietää tai ei ole sinut niiden kanssa. Tai ei huomaa sitä, että oma käytös aiheuttaa tietynlaista käytöstä/toimintaa muissa ihmisissä.
Joka tapauksessa olisi se elämä jo ennen suhdetta hyvä olla kutakuinkin kunnossa, en minä kuitenkaan täydellisyyttä vaadi, koska en ole sitä itsekään... "Jos ihmisellä ei ole motivaatiota huolehtia yhtään itsestään ja elämästään, niin hyvin vähän sellaisella on motivaatiota huolehtia yhteisestä elämästä ja toisestakaan ihmisestä."
Ei välttämättä näin. Voisin kuvitella, että jonkun muun eteen voisin ahkeroida vähän enemmän, mutta itselle riittää minimalistinen elämäntyyli. Vaikea motivoida itseään vaikkapa johonkin ulkonäöstä huolehtimiseen, koska enhän minä itseäni katsele, tai rahan tienaamiseen, koska en itse tarvitse rahaa juuri mihinkään.- neiti ruiskukka
outsider1 kirjoitti:
"Jos ihmisellä ei ole motivaatiota huolehtia yhtään itsestään ja elämästään, niin hyvin vähän sellaisella on motivaatiota huolehtia yhteisestä elämästä ja toisestakaan ihmisestä."
Ei välttämättä näin. Voisin kuvitella, että jonkun muun eteen voisin ahkeroida vähän enemmän, mutta itselle riittää minimalistinen elämäntyyli. Vaikea motivoida itseään vaikkapa johonkin ulkonäöstä huolehtimiseen, koska enhän minä itseäni katsele, tai rahan tienaamiseen, koska en itse tarvitse rahaa juuri mihinkään.Ihan hyvä pointti, mutta mielestäni tässä ei puhuta aivan samasta asiasta.. Kyllähän tuo tietty vaikuttaa jos toinen on tottunut kylmään lenkkimakkaraan jääkaapin oven raossa syötynä ja toinen hienoihin ravintoloihin. Jos hienoihin ravintoloihin tottunut saa sitä kylmää makkaraa jääkaapin valon hohteessa tarjottuna niin voihan siinä tulla tunne ettei toista kiinnosta pätkän vertaa panostaa. Kuitenkin minimalistinakin voi huomioida toisen.. Sen makkarankin voi lämmittää, kattaa pöydän kivan näköiseksi, siivota ja pukeutua itsekin edustavammin.
Tiedän minimalisteja, jotka elävät melko vaatimattomasti, mutta käyttävät rahaa muihin ihmisiin. Esim. lapsettomat pariskunnat muistavat sukulaislapsia merkkipäivinä, mummot kutovat villasukkia/mattoja koko suvulle, naapurin vanha mies poimii marjoja ja myy niitä todella edullisesti haluaville..
Minimalistisuus itsessään ei ole mikään huono piirre, mutta jos se yhdistyy itsekkyyteen ja pihiyteen niin..ei hyvä. Ei olla valmiita ilahduttamaan muita edes omalla minimalistisella tyylillä, joka penni lasketaan millin tarkkaan vaikka todellisuudessa tiedetään että tähän asiaan olisi nyt hyvä panostaa rahallisesti tai toiselle siihen asiaan rahallisesti panostaminen ois todella tärkeää..
Minusta itsestään huolehtiminen korreloi kyllä siihen toisista huolehtimiseenkin.. Ja sitä voi tehdä minimalistinakin.
- ...
Elämä muuttuu kyllä, mutta mihin suuntaan? Kumppani peilaa omat huonot puolet esiin mistä ei muuten tietäisi mitään.
- ölkjjhbgf
Suhtees saa kokoaika pelätä et millo se nainen pettää.
- onko se kaiken arvoi
muuttuuhan se mutta huonompaan suuntaan miehelle tulee vain ongelmia mieliharmia ja rahat menee ja vapaus eli on sama kuin pistetään pallojalkaan on kaljehdittu ja joutuu vielä kotona pakkotöihin kyllä elämä muuttuu
- atm 33.
Olen tehnyt elämässä kaikkea muuta paitsi harrastanut seksiä. Töitä olen tehnyt, urheillut ja kaikkea. pil.lua en ole edes nähnyt livenä.
- Laulun sanoin
- Yks sinkkumies
Tää aloitus tais olla provo? :D
- Hmmm...
Kokematon mies luulee naivisti, että kaikki on paremmin, kun nainen löytyy.
- komea atm
Onpa mukava lukea, että nainenkin voi ajatella parisuhteen parantavan elämää. Ensimmäinen kerta ikinä tällä palstalla? Se vaikuttaa lähestymisintooni nimittäin aika merkittävästi, jos ajattelen jo etukäteen tekeväni jonkun elämästä huonompaa parisuhteessa.
- neiti ruiskukka
Eiköhän aika monikin ajattele noin, mutta tietysti se vaatii sen oikean kumppanin.
- mulberry4
No eiköhän se ole sinusta kiinni, teetkö sne toisen elämästä huonompaa vai parempaa. Kukaan ei halua suhdetta jos se tekee elämästä huonompaa.
Jos annat jotain erityistä; rakkautta, huolenpitoa, hyvää seksiä, kuuntelemista, auttamista, ystävyyttä jne toiselle niin tottakai hänen elämästään tulee parempaa, ja hän haluaa pitää sinut elämässään.
Jotkut torvet jumittavat vain kiinni niissä statusasioissa, urassa, ja ulkonäössä, mutta ei kukaan pidä mitään adonista elämässään, jos ei sillä miehenä tee mitään eikä se tuo mitään hyvää elämään. Joku mies saattaakin kyllä pitää barbie-naista elämässän, vaikka saakin pelkää seksiä, ksoka monet miehet pitävät seksiä ykkössijalla tärkeysasteikossa, tärkeämpänä kuin vaikkapa ystävyyttä tms...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091639
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161302- 61960
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329822- 64798
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75778- 1760
- 45710
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9661Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta58637