Olen nainen.
Ajan autoa.
Siinä ne tärkeimmät tiedot sitten olivatkin.
Tänään kävi tällainen tilanne. Käännyin kadulta täysin tyhjälle parkkialueelle.
Olin rullaamassa autoa (rullaamassa = ajamassa hitaasti) ruutuun, kun auton nokan edestä meni toinen auto! Ja tosiaan tuo parkkiruutu loppui viheralueeseen, eli ei ollut kahta vastakkaista ruutua.
MITEN IDIOOTTEJA AUTOILIJOITA VOI OLLA?
Kumpi olisi ollut syyllinen?
Selventävä kuva: http://sketchtoy.com/62764933
Nainen (minä) punaisella, toinen auto sininen.
Enkä oikeasti edes ymmärrä sitä, että pitää oikaista parkkiruutujen poikki. Ja vannon ja vakuutan, että olin kääntämässä siis ruutuun ja sininen auto tuli täysin kuolleesta kulmasta, eipä käynyt mielessäkään, että joku sieltä oikealta oli tulossa.
Oli joku juuri kortin saanu junnu.
Perkele.
Onneksi ei tullut kolaria.
Parkkipaikkakäyttäytymistä (kolari)
15
380
Vastaukset
- Surkia homma
Nää on niitä sankareita jotka ovat jo mopolla ajaessaan oppineet siihen että tuosta vaan. Ja sehän on taas tullut kotioloista. Surullista sinänsä että autokouluun työnnetyt rahat ovat menneet täysin hukkaan.
Maksajasta ei liene epäselvyyttä jos olisi kopsahtanut.- sana sanaa vastaan
Se on sana sanaa vastaan jos oikeuteen menisi tuollainen. Jos molemmissa autoissa yksi ihminen ja kolarin tapahtuma kulkua ei pystytä osoittamaan tapahtuma paikalla, niin yleensä molemmat maksaa omansa.
Tulipa tästä mieleeni kun työkaverin vaimo kolaroi parkkipaikalla. Syyllinen oli paikanpäällä toinen autoilija joka myönsi asian. Siinä oli vaihdettu puhelinnummerot ja sovittu että palataan asiaan iltasella. No illalla vastapuoli kielsi olleensa syyllinen. Kun poliisia ei kutsuttu paikalle ja siinä oli juuri sana sanaa vastaan tilanne, niin homma päätyi siihen että molemmat maksoi omansa. - Itse samaten
sana sanaa vastaan kirjoitti:
Se on sana sanaa vastaan jos oikeuteen menisi tuollainen. Jos molemmissa autoissa yksi ihminen ja kolarin tapahtuma kulkua ei pystytä osoittamaan tapahtuma paikalla, niin yleensä molemmat maksaa omansa.
Tulipa tästä mieleeni kun työkaverin vaimo kolaroi parkkipaikalla. Syyllinen oli paikanpäällä toinen autoilija joka myönsi asian. Siinä oli vaihdettu puhelinnummerot ja sovittu että palataan asiaan iltasella. No illalla vastapuoli kielsi olleensa syyllinen. Kun poliisia ei kutsuttu paikalle ja siinä oli juuri sana sanaa vastaan tilanne, niin homma päätyi siihen että molemmat maksoi omansa.Aijaa, että vakuutus ei korvannut mitään, ei liikenne, eikä kasko xD
- Nerokasta, todella nerok
Itse samaten kirjoitti:
Aijaa, että vakuutus ei korvannut mitään, ei liikenne, eikä kasko xD
Ai hitto että oli nerokas heitto!
Sanonta 'kumpikin maksaa omansa' tarkoittaa että kumpikin nuolee omat haavansa, on vastuussa omista vaurioista. Se ei ota kantaa vakuutusturvaan. Jos jommallakummalla tai molemmilla on ostettuna vakuutusturva joka kattaa vahingon, on silloin haavannuolijan asia miettiä käytetäänkö vakuutusturvaa vai ei. - hohohohohoho
Nerokasta, todella nerok kirjoitti:
Ai hitto että oli nerokas heitto!
Sanonta 'kumpikin maksaa omansa' tarkoittaa että kumpikin nuolee omat haavansa, on vastuussa omista vaurioista. Se ei ota kantaa vakuutusturvaan. Jos jommallakummalla tai molemmilla on ostettuna vakuutusturva joka kattaa vahingon, on silloin haavannuolijan asia miettiä käytetäänkö vakuutusturvaa vai ei.Jos syyllinen ei ilmoita vakuutusyhtiöönsä vahingosta, niin sen voi poikkeuksellisesti tehdä myös se syytön osapuoli. Ja vakuutusyhtiö tekee päätöksensä sen mukaisesti.
- Keskiraskas Vitt
hohohohohoho kirjoitti:
Jos syyllinen ei ilmoita vakuutusyhtiöönsä vahingosta, niin sen voi poikkeuksellisesti tehdä myös se syytön osapuoli. Ja vakuutusyhtiö tekee päätöksensä sen mukaisesti.
Totta, itsekin vähän kolhasin toista autoa 2013 kesällä, asia sovittiin paikan päällä.
Syytön rupesi soittelemaan pari kk sen jälkeen miksi en ole tehnyt ilmoitusta... No kerroin että lain mukaan sen tekoon on aikaa 3 vuotta, ja jos alkaa liikaa hoppuilemaan, voi alkaa mun muisti pätkimään... Ja kerroin että palataan asiaan sitten 2016 alkuvuonna... Nyt mennyt yli vuosi tapahtuneesta
- sama on
Olet perottanut jo puoliksi ruudusta pois. Aina joku suhahtaa vielä takaa ohi!
- jokumeistä
Olen ajamassa nokka edellä suoraan ruutuun, joka päättyy nurmikaistaleeseen. Nokkani edestä ja nurmikaistaleen välistä suhahtaa auto.
- Peruuttaen
Siinäpä yksi syy siihen, että kannattaa mieluummin peruuttaa ruutuun. Pääsee lähtemään etuperin pois!
- Pölhöjä riittää aina
No tuohan on päivänselvä juttu. P-alueella ei ejeta ruutujen päällä, vaan niitä ajokaistoja. Se joka oikaisee ruutujen päältä on syyllinen, vaikka kuinka tulisi oikealta.
- 324324
Just näin. Lisäksi on yksi mielenkiintoinen fakta. Ylemmät oikeusasteet on päättäneet että parkkipaikoilla kaikki väylät on saman arvoisia. Eli oikealta tulevaa pitää väistää vaikka itse ajaisi ns. pääväylää.
- se on lottoa
324324 kirjoitti:
Just näin. Lisäksi on yksi mielenkiintoinen fakta. Ylemmät oikeusasteet on päättäneet että parkkipaikoilla kaikki väylät on saman arvoisia. Eli oikealta tulevaa pitää väistää vaikka itse ajaisi ns. pääväylää.
Älä jauha pa5kaa. Tampereella on tapahtunut kaksi, olosuhteiltaan identtistä parkkipaikkakolaria, toisessa tapauksessa syylliseksi katsottiin oikealta tullut, joka tuli parkkiruuturivien välistä P-merkin takaa. Toisessa, aivan samanlaisessa tapauksessa syyllinen oli se, joka ei väistänyt oikealta, parkkiruuturivien ja P-merkin takaa tulevaa.
Mutta jos tuo toinen ajoikin sitä kuuluisaa tilannenopeutta, niin kaikki on sallittua.
Eli minä-, minätyyppi menee ensin. No tosin noita ei ole kovin montaa, rotan lisäksi.- tähtikuski
Varmaan kundi näki että joku ämmä ratissa joka soutaa ja huopaa eikä tiedä minne on keula menossa ja kytkin luistaa ja koneessa 4000 kierrosta minuutissa, vitttuako sitä oottelemaan?
- jokumeistä
Hehhehhehh.
Mulla on automaatti.
Manuaalivaihteet on sou lääst siison.
No nyt voitte sitten päätellä, etten ole mikään tyhjätasku.
Meniks tää nyt väärille urille...koko keskustelu.hih.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803