Laakkosen autoketju aloiti tänään yt-neuvottelut, irtisanottavia noin 90 hlöä. Firmalla työntekijöitä nyt n. 1500. Kuulemma kiinteistötilaakin on liikaa ja sitä karsitaan. Lasipalatseja alkaa siis sulkeutumaan...
Laakkonen aloitti yt:t
54
1265
Vastaukset
- Sivustaseu-raa-ja
Laakkosen pojat kertoi viime lamassa, ettei Yrjö pistänyt ketään pakkolomalle vaikka siellä pelattiin korttia takahuoneessa, kun ei ollut muuta tekemistä. Se on sen verran reilu isäntä, että pieni notkahdus ei vaikuta mihinkään.
Siellä on nyt tosi kyseessä autoalalla, jos Laakkonen pistää väkeä pihalle. Siis oikeasti taloudellisesti vaikea tilanne.
Muut on vähän ennakoineet, Laakkonen tulee perässä. Mutta tämä tarkoittaa, että nousua ei ole heti näkyvissä ja nyt alkaa taloja kaatumaan. Siis suomeksi - konkursseja tulee isoissakin palatseissa.- chgfcj
outoa, luulin että menee hyvin kun ei uutta suberbia viitsitty myydä.
- Myy kalsarit
Lasipalatsit kun tyhjenee, niin saadaan edustavia ja edullisia uusia kirpparipaikkoja!
- Autokauppias.
chgfcj kirjoitti:
outoa, luulin että menee hyvin kun ei uutta suberbia viitsitty myydä.
Autokauppias päättää kenelle myy.
- pakkohuutokauppa
Autokauppias. kirjoitti:
Autokauppias päättää kenelle myy.
Niin kauan kun liike suljetaan.
- Jobbaritku
Autokauppias. kirjoitti:
Autokauppias päättää kenelle myy.
Kohta kannattaisi tehdä päätös myydä edes jollekin ettei mee fiirmat nurin. Itse myyn ensimmäiselle joka lyö rahaa pöytään.
- Kauppias nr-1
chgfcj kirjoitti:
outoa, luulin että menee hyvin kun ei uutta suberbia viitsitty myydä.
Mistä päätellen ei sulle myyty autoa...
Vai tarkoitatko ettet saannut sitä haluamaasi hintaan ?
- siinäpä vasta kysymy
Pitäisiköhän aloittaa kotonakin yt:t ja pistää eukko pihalle. On se vaan niin kallista tuo vanhan eukon pito.
- ikävävolsu
Volsun pitää terästäytyä muotoilussa, autot eivät jäisi käsiin, eikä kävisi näin ikävästi .
- sitä se on
Beltilehmä bilttuussa on nyt tungosta joten "cowboy" saa siis poistua.
Se on sitä "työvoimapulaa", tai ainakin siihen varautumista....
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=806832
Työ- ja elinkeinoministeriö : Tutkimus: Työvoimapula uhkaa koko Suomea - Sorron ääni
Hyvä vaan että lasipalatsin ylpeät takatukkapukupellet häipyvät, kengän kuvio takalistossaan. Noita onkin katsottu maassamme todella kauan ja olen ihmetellyt kuka ihme noihin palatseihin haluaa rahansa kantaa, takatukkien ku-settamana. Nyt alkaa tarjouksia sadella ja nollakorkoa tarjotaan, mutta eipä tarvitse luulla että täkyyn tarttuisin. Kunhan autovero poistuu vuonna 2016, tuon Saksasta hienon 2000-luvun premiumin. Noista maamme lasipalatseista saa hyviä asuntoja remppaamalla tai kirpputoreja.
- Laakkoslisä
Laakkosella on aina laakkoslisä eli hyvityshinta surkea, onhan veljekset alkujaan saaneet Jojensuussa lisänimen rosvo-Laakkonen. Ostivat isänsä kanssa huijaamalla mm. pelivelkaisilta isänniltä isot metsäalueet ja nyt metsääkin kymmeniä tuhansia hehtaareja. Pilkkahinnalla saivat, ja antoivat maksuna uuden pikkudatsunin tai mazdan. Suuruudenhulluja mahtipontisia, ja nyt sitten alkaa karman laki kostautumaan. Hyvä homma vaan että lasipalatsit romahtaa ja myyjänplantut alkavat etsiä uutta duunia vaikkapa puhelinmyyyjänä tai kiertävänä pölynimurikauppiaana. :)
- Zorron huuto
Mistäs "sorron ääni" tiedät että tuo irtisanominen koskee ainuttakaan takatukkaa? Nehän voi olla kaikki vaikka mekaanikkoja ja konttorirottia.
- Soppatykit
Humaaneja ovat Laakkosen ihmissyöjä-veljekset.
Ylimääräisiä takatukkia ei nytkään lomauteta, vaan Laakkosilla viskataan ne pataan ja keitetään soppaa työttömille.- Kappalainen
Vähennetään sitä muiltakin aloilta työntekijöitä,niin miksi ei autokauppiaitakin kun kauppa ei käy?Tokihan autoja ostetteisiin ja muutakin käyttötavaraa mutta kun palkat polkee vuosia paikallaan niin näin tämä kulutus alkaa laskemaan.
- ei kade
Tyhmää on porukka tällä palstalla jos autoalalla YT-neuvottelut jotenkin yllättävät. Ja kateellisia jos pitää jotenkin yrittää mustata Yrjö Laakkosta.
- Ei ihan puhdas
Yrjö Laakkonen sai 1980-luvulla ehdottoman 9 kk vankeustuomion korkotulojen pimittämisestä.
Tästä hän istui puolet. - Komiat pärjää
Ainahan menestyjiä kadehditaan.
- kadeyt
Komiat pärjää kirjoitti:
Ainahan menestyjiä kadehditaan.
En näe yt:ssä mitään kadehtimista.
- autotalodacia
Autotalo Laaksonen voisi ottaa valikoimaansa Dacian. Ko.merkillä kauppa käy.
- Daiju
Veljekset Laakkosella on pääkaupunkiseudulla Dacia valokoimissaan. Autotalolla ja Veljeksillä eri merkkiedustukset, tämä Veljesten.
- Vanha auto=ekoteko
Hyvä suunta tämä, että autokauppoja alkaa kaatua. Niitä on yli puolet liikaa. Myös autotehtaita vaivaa pönötystauti eli luodaan koko ajan uusia malleja, pahimpina joku Mersu ja Bemari. Uudet autot kuluttavat hirveästi luonnonvaroja ja energiaa valmistuksen aikana, ja hybridi-ja sähköautot ne vasta syövätkin harvinaisia maametalleja!
On järkevää ja ekologista ajaa vanhalla kaarallaan, korjauttaa sitä jos tarvis; ne saa yleensä kulkemaan 50-60 vuottakin remppaamalla. Katsokaas Afrikan tai arabien maita; siellä vedellään ikivanhoilla Nisukoilla ja Tojoilla ja hymy naamalla.
Meille auto on ollut sairas pyhä peltilehmä jonka vuoksi moni on jättänyt muun elämän nautinnon väliin. Antaa auton olla pelkkä kulkuneuvo asiointiin kuten vanha hyväkuntoinen fillarikin! Kunhan se pelaa niin ok, viis vuosimallista ja varustetasosta.
Fakta on myös se, että Suomen talous ei ole vielä syvää kuilua nähnytkään, sen aika on vasta muutaman vuoden päästä. On siis tavattoman järkevää lyödä autonvaihtoajatukset totaalisen jäihin ja kunnostaa ja puunata se vanha nykyinen.- alas autokauppa
Vanhojen autojen kunnossapito ja korjaaminen työllistää suomalaisia. Uusi auto saksalaisia ja japanilaisia.
Nykytilanteessa jokainen ostamatta jäänyt uusi auto on sijoitus Suomeen. Käyttäkää ne rahat mieluummin suomalaiseen työhön ja palveluihin! - 4+17
alas autokauppa kirjoitti:
Vanhojen autojen kunnossapito ja korjaaminen työllistää suomalaisia. Uusi auto saksalaisia ja japanilaisia.
Nykytilanteessa jokainen ostamatta jäänyt uusi auto on sijoitus Suomeen. Käyttäkää ne rahat mieluummin suomalaiseen työhön ja palveluihin!Suomessa kateus jyllää! Kyllä Laakkoset on tuonut paljon työtä suomenmaahan.. Täällä ei saa menestyä, heti lyödään jos menee vähänkin paremmin. Etenkin iloitaan alamäestä. Hävetkää Suomalaiset ja menkää itseenne!!
- Tosi on
4+17 kirjoitti:
Suomessa kateus jyllää! Kyllä Laakkoset on tuonut paljon työtä suomenmaahan.. Täällä ei saa menestyä, heti lyödään jos menee vähänkin paremmin. Etenkin iloitaan alamäestä. Hävetkää Suomalaiset ja menkää itseenne!!
Kateushan kyllä suomessa jyllää 4 17. Laakkosella asioineena voin sanoa, että asiakkaalta rahat pois systeemi on vahvasti edustettuna kyseisessä yrityksessä, ainakin Kouvolan toimipisteessä. Ainakin yksi asiakas vähemmän!
- häkätsäkä
Daciaa siellä myydään jo...
Eiköhän yt-leka lyö enemmän sinne huoltohallien puolelle, siellä väkeä on lopulta merkkiliikkeissä suhteessa eniten, kuitenkin...
Taitaa ko perheen firmat työllistää eri aloilla (lehdet, painotalot jne.) suoraan ja välillisesti melkoisesti, autopuolella esim. välillisesti fiksareita, vuokraamotyöntekijöitä, joten voi olla oikea työllistysluku todella iso ? - yritysveropoikotti
on se yks hevon v..tu kun aina maksetaan murisematta verot ,kuitenkin kun on urpilaisen kaltaisia urpoja ministeinä ja nytkin hurraa huudetaan kun lisää autoveroa lykäyään? se vaan on niin että punalippunuoriso ei edes tajua mitä on pisnes vaan ovat porskuttaneet verotuloilla ilman miettimistä mistä ne koostuva, niin paljon että, kun autoveron tuotto laskee niin laitetaan lisää?
vain laskentataidottomat punikit tekee niin koska oma palkka on kiinni veroista mutta ei osata ajatella jos veroa laskisi niin tuotto kasvaisi,siihen hätään vihreät rosvot huutaa että liikenne lisääntyy ja liito-oravien lentoradat kärsii? todellisuudessa liikennekeskukset ympäri suomea saavat lisää asiakkaita valtio lisää veroja? samalla työllisyys lisäänty eikä niinkuin nyt se joka verokorotuksilla vähenee!
meillä on punalippuyhteisö joka ei ole koskaan tehnyt eläissään voittoa ja ei tiedä kuinka sitä tehdään! kaikki raha tulee valtiolta,mutta nyt on aika kun se loppuu? me veronmaksajat emme enää suostu tähän soppaan, on muututtava oikeasti kapitalistiksi! punalippu paskasakki on jo verottanut yrittäjät henkihieveriin eikä virkamiehissä ole sympatiaa tippunut?
onko alettava kansalais harventaminen?
mitä halvattua me tollasella punalippuvirkamiesarmeijalla teemme? näillä urpoilla on liian suuri palkka, jonka me maksamme? ja niitä on liikaa?oikeasti tuottava työ puuttuu?
kun ajatellaan että meillä on lukemattomia kansalaisteattereita joissa punalippuyhteisö repii meidän veroeuroja kuten tahtovat ja esittävät itselleen mieleistä ohjelmaa? niitä on aivan liikaa ja ne maksavat liikaa! siis karsitaan, säästyy miljardi tai kaksi nopeasti, kuitenkin ne esittävät näitä roska ohjelmia ilmaseksikin jos joku niille tilat ojentaa ilmaseksi!
samoin miljardit säästyisivät kun näinäaikoina miettii mitä me veronmaksajat hyödymme ALEKSANTERIINSTITUUTISTA? näitä omanyhteiskuntamme vastaisia "PUNIIKKI-INSTITUUTTEJA" on tässä maassa pilvinpimein ja imevät veromarkkojamme! oletteko ajatelleet kuinka kallista tämä punalippuyhteisö on yrittäjillemme, taviksille?nämä punalippuyhteisön instituutiot kun lopetamme ei tarvitsisi enää tinkä mistään! kyllä veroeurot riittää kunhan vain hylkäämme yhteisömme sisällä omillaveroeuroillamme rahoitetut roskajoukot!
lopputili on tietenkin heille shokki mutta olkoon, eivät osaa ajatella työmiehen aivoilla vaan ovat kiinteenä yhteisönä eläneet kuin koirat pellossa, ja kun ajatellaan samoin niin ei heillä ole ongelmaa!
ongelma on yrittäjä joka ajattelee, mutta sekin tie alkaa olla jo käytetty, tähän maahan on uponnut emävalheet vain punlippu urpojen viekkaudella, ja ovat tähän asti eläneet hyvin! kehoitan miettimään miten nämä veron korotukset palvelevat meitä? me olemme liian hyväuskoisia vaikka näemme että ei tule mitään? kuinka kauan me jaksamme puolustella näitä veroja, kun sitä rahaa on mutta llisää otetaan aina sieltä mistä oletetaan että ei tule äänten menetyksiä?
kun nämä instituutio ovat vahvoilla suuren punalippuyhteisön vaikuttajina! siten suuri äänijoukkoryhmä? joka on nyt jo tiensäpäässä, tämäjoukko on jo saanut suomen taluoden konkurssinpartaalle!
siis lomautetaan tämä joukko ja huomaamme että rahamme riittävät!
ei meillä ole velvollisuutta elättää satojatuhansia vain kuluttavia ja yhteisömme mielialan rikkojia? tämä itsestäänselvyys on rikottava olkoot sitten työttöminä!
olemme hulluja jos tämä meno jatkuu, kreikka kutsuu! - TulevaExAutomyyjä
Tämä on alkusoittoa autokaupan murrokselle. Auto ostetaan tulevaisuudessa netissä. Klikataan sopivat varusteet , ajetaan virtuaalikoeajo ja kuljetusfirma kuskaa auton suoraan tehtaalta kotipihaan. Autot eivät toki halpene, vaikka väliporras kevenee, siitä pitää verottaja kyllä huolen.
Käytettyjen kauppakaan ei lasipalatseja kaipaa.- Mihin vanha?
Jos ostat auton netistä, niin mitäs aiot vanhalle kulkupelille tehdä?
Pian olisi tuossa visiossa miljoona autoa yksityisillä Nettiautossa myytävänä ja hintataso romahtaisi. Nykysysteemissä vaihtoauton antamalla itseasiassa ostamme vanhan automme myyntityön autoliikkeeltä.
Mutta ei mulla mitään tuota nettiajan kauppatapaa vastaan ole, jos siihen mennään. - ............
Mihin vanha? kirjoitti:
Jos ostat auton netistä, niin mitäs aiot vanhalle kulkupelille tehdä?
Pian olisi tuossa visiossa miljoona autoa yksityisillä Nettiautossa myytävänä ja hintataso romahtaisi. Nykysysteemissä vaihtoauton antamalla itseasiassa ostamme vanhan automme myyntityön autoliikkeeltä.
Mutta ei mulla mitään tuota nettiajan kauppatapaa vastaan ole, jos siihen mennään.Kuka enää ostaa vanhaa nykytekniikalla olevaa autoa, tai ylipäänsä käytettyäkään? Ne ovat täynnä elektroniikkaa ja uusia komponentteja ja vian etsiminen on työlästä ja osat kalliita. Tee itse-systeemillä ei paljoa voi tehdä.
Koko yksityisautoilun loru on aika lopussa länsimaissa. Kiina, Venäjä, Intia, ja osa muista kehittyvistä maista tulee auton ilon vielä kokemaan, mutta esim. Eurooppa taantuu taloudellisesti ja kohta ajamme hevosvankkureilla. Jos Putin vielä saa sodan aikaan, ei paljoa tartte lasipalatsien ovia availla...
- tulevaisuus__ds
Kovasti pelkäsit tuota nettiaikaa ja kyselit mitä vanhoille tapahtuu. No minäpä kerron:
1. Osa myydään suoraan yksityisten välillä
2. Osa ostetaan siihen erikoistuneisiin liikkeisiin
3. Osa myydään huutokaupalla
4. Osa myydään osina
5. Osa viedään maasta
Eli tilanne ei suuresti muutu, ainoastaan hintataso stabiloituu tasolle jolla kauppaa tehdään. Ainoastaan se jää nähtäväksi onko kannattavaa pitää isoja liiketiloja uusille autoille vai viedäänkö koeajoautot lidlin pihaan rekalla.- Käy se noinkin
En mä sitä nettiaikaa pelkää.
En juuri autoja ostele, mutta moottoripyörää vaihdan kerran vuodessa. 2/3 kaupoista olen tehnyt yksityisten välillä. Osto yleensä sujuu helposti, mutta vanhaa myydessä saa varautua "kaikkeen". Uuden ostan vasta kun vanha on myyty.
Kakkosvaihtoehtosi toimii kai autoilla nykyisinkin. Käytettyjen autojen kauppias kyllä ostaa kulkupelisi, mutta maksaa siitä lähinnä surkeasti.
Moottoripyöräpuolella yksityisten pyyntihinnat ovat näin syksyllä matalia. Ainakin niillä, jotka aikovat prätkänsä myydä. Sitten on tietysti niitä ihmeen odottajia, jotka pitävät samaa korkeaa hintaa kuukaudesta toiseen.
Ne edullisella hinnalla myytävät menevät kaupaksi ihan kohtuullisesti. Muut eivät.
Hyvityshintataso on mp-liikkeissä muotoutunut tietysti Nettimoton halvimpien miinus jotain tasolle. Sen seurauksena välirahavaatimukset uuteen vaihdettaessa ovat revenneet niin suuriksi, että mp- kauppa on lähes kuoleman partaalla.
Mutta näinkin voi elää. Uudenkin pystyy ostamaan suorakaupalla ylivuotisena kohtuulliseen hintaan. Uutuusmalleihin ei oikeastaan ole mahdollisuutta.
- harmitustyöntek.
Minua harmittaa työntekijöiden puolesta autotalo Laaksosen toiminta.
- jaa miksi?
Miksi harmittelet? Suurin osa myyjistä ylimielisiä _mulkkuja, jotka eivät tavallisesti pukeutunutta ostajaa edes noteeraa, välirahaneuvotteluissa ei jousteta ja entinen pitäisi antaa puoli-ilman. _mulkvisteimmat ovat myyntipäälliköt, etenkin vaihtoautopäälliköt, jotka ovat jumalasta seuraavia määrittäessään hyvityshinnan ja piste. Ei muuta kuin tuo koijarisakki vaan kilometritehtaalle etsimään nöyrästi uutta työtä. Samoin huoltopäälliköissä on jannuja jotka koettavat cusettaa ja kiistää selkeät takuuviat asiakkaan maksettavaksi; ei muuta kuin kengänkuva takalistoon.
- exkoijari
"Miksi harmittelet? Suurin osa myyjistä ylimielisiä _mulkkuja, jotka eivät tavallisesti pukeutunutta ostajaa edes noteeraa, välirahaneuvotteluissa ei jousteta ja entinen pitäisi antaa puoli-ilman. _mulkvisteimmat ovat myyntipäälliköt, etenkin vaihtoautopäälliköt, jotka ovat jumalasta seuraavia määrittäessään hyvityshinnan ja pi
ste. Ei muuta kuin tuo koijarisakki vaan kilometritehtaalle etsimään nöyrästi uutta työtä. Samoin huoltopäälliköissä on jannuja jotka koettavat cusettaa ja kiistää selkeät takuuviat asiakkaan maksettavaksi; ei muuta kuin kengänkuva takalistoon
Olisi tainnut YT-neuvottelut alkaa paljon aikaisemmein, ellei autokauppa pitäisi katteistaan huolta. Kovin kauaa ei autoista ylihintoja voi hyvittää, jäävät muutenkin jo käsiin. Tuttuni on autokauppias, hä kertoi että 5000-15000 auto menevät vielä kaupaksi, mutta yli 20the autoa on jo vaikeampi myydä, puhumattakaan uusista.
- Vastuullinen työ
Mukavan vaihtoautopäällikön kuva on se jossa mies seisoo ryysyissä taskut ulkona ja alla lukee "minä maksoin vaihtoautoista eniten".
- jageee
Hyvää palvelua saanut täällä aina : )
- 40 vuotta.
Aivan Olen 40 vuotta ajellut Laakkosen myymillä tuotteilla.Asiahan on niin,että vaimosta,että autosta on pidettävä hyvää huolta,nimittäin,jos autokauppa asiat tökkii silloin heijastus vaikutukset säteilee myös perhe elämään.Neuvottelu taito ratkaisee autokaupoissa.Olimiten oli.
- Bastrado
Niinn muuten aloittaa YT:t moni muukin kuin Laakkonen.
- Kiitos_Stubb
Veho aloitti YT:t.
- scc hml
Sunny car center Hämeenlinnassa tulee pelastamaan autoalan ahdingon.
- Aikataulussa on
scc hml kirjoitti:
Sunny car center Hämeenlinnassa tulee pelastamaan autoalan ahdingon.
Kuulin Hämeenlinnan suunnalta, että rahat 40 milj. Euroa olisivat jo tulleet perille Suomeen.
- Datsunsunnycarcenter
Aikataulussa on kirjoitti:
Kuulin Hämeenlinnan suunnalta, että rahat 40 milj. Euroa olisivat jo tulleet perille Suomeen.
Hämeenlinnaan alko just tänään rakennushommelit, elli se sunny car sentter nousee ja siitä tuleekin 14 kerroksinen ja alakertaan 2500 paikkainen hienosto-gourmet-ravintola, koska uumoillaan että auton ostajia tulee sinne ihan Italiaa ja Espanjaa myöden.
- vgyihg
Datsunsunnycarcenter kirjoitti:
Hämeenlinnaan alko just tänään rakennushommelit, elli se sunny car sentter nousee ja siitä tuleekin 14 kerroksinen ja alakertaan 2500 paikkainen hienosto-gourmet-ravintola, koska uumoillaan että auton ostajia tulee sinne ihan Italiaa ja Espanjaa myöden.
Meneekö autotalo Laaksonen sentteriin?
- uusin tieto!
vgyihg kirjoitti:
Meneekö autotalo Laaksonen sentteriin?
Menee, samaten Veho, Pörhö-Kustaa ja Rinta-Juoppo.
Kuulemma taas muuttu datsun sunny car sentterin suunnitelmat: talosta tulee 18 kerroksinen koska sinne tuppautuu myös Cadillacin, Rolls Roycen, Teslan, Porschen, Lamborghinin ja Ferrarin edustukset. Kuulemma niin kovaa on nyt kysyntä maassamme superautoista kun kansalaisten ostovoima on rajusti noussut ja maatamme uhkaa valtaisa työvoimapula!
- Ei ole lama
Vai käy autokauppa huonosti?? ei tunnu siltä kun katsoo länsiväylää ja etelä-espoota tai kauniaisen talojen pihoja uudet autot on koko perheellä ja vaihdot tehdään parin vuoden välein että ei vanhoilla ajalla, sama on pohjanmaalla jossa keputkiaset pitää huolen että autot vaihtuu parin vuoden välein ja majori tai Ferguson samoin...
Joten sontaa täällä jauhetaan...muuten eilen oli kotkan gigantissa eräskin vanha patu joka osti käteisellä elektroniikkaa yli 5000€ arvosta..eikös tuosta voisi tehdä jo rahanpesututkinnan kun pankkiin itse vein 100€ käteistä oli kysely melkoinen mistä tuon rahaa ja miksi!!! Rahaa tuntuu olevan ihmisillä ihan riittävästi edelleen eli lamasta puhuminen on höpönlöpön juttua- lama ei kaikilla....
Samaa ihmettelen! Espoossa ja Kauniaisessa jo 10-vuotiaan auton näkeminen on ihme. Talotkin ovat semmoisia ylisuuria, valtavalla lasipinta-alalla olevia kylmän näköisiä (siis ulkonäkö sellainen luotaantyöntävän öky) ja pihassa Porsche Cayennea, X5:sta, A7:aa pääautona, kakkosautona eukoillaan A3:sta, BMW1:stä tai V40:stä ja lapsilla tietysti sitten coupe-Bemaria ja -Audia, ja alaikäisillä supervarustellut mopoautot...
- Harhaa pojat harhaa
lama ei kaikilla.... kirjoitti:
Samaa ihmettelen! Espoossa ja Kauniaisessa jo 10-vuotiaan auton näkeminen on ihme. Talotkin ovat semmoisia ylisuuria, valtavalla lasipinta-alalla olevia kylmän näköisiä (siis ulkonäkö sellainen luotaantyöntävän öky) ja pihassa Porsche Cayennea, X5:sta, A7:aa pääautona, kakkosautona eukoillaan A3:sta, BMW1:stä tai V40:stä ja lapsilla tietysti sitten coupe-Bemaria ja -Audia, ja alaikäisillä supervarustellut mopoautot...
Serkkuni jakaa postia noilla suunnilla ja on kertonut päivittäisistä perintäkirjeiden jakeluista myös niihin ulkoisesti näyttäviin rakennuksiin.
- kaksiss
lama ei kaikilla.... kirjoitti:
Samaa ihmettelen! Espoossa ja Kauniaisessa jo 10-vuotiaan auton näkeminen on ihme. Talotkin ovat semmoisia ylisuuria, valtavalla lasipinta-alalla olevia kylmän näköisiä (siis ulkonäkö sellainen luotaantyöntävän öky) ja pihassa Porsche Cayennea, X5:sta, A7:aa pääautona, kakkosautona eukoillaan A3:sta, BMW1:stä tai V40:stä ja lapsilla tietysti sitten coupe-Bemaria ja -Audia, ja alaikäisillä supervarustellut mopoautot...
Eikös kaikki V40:t ole jo kymmenen vuotiaita, siis niitä tonnin romuja?
- adsfasdf
"Veho aloittaa yt-neuvottelut: yli sata voi joutua lähtemään"
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/09/02/veho-aloittaa-yt-neuvottelut-yli-sata-voi-joutua-lahtemaan/201412199/304- Antakaa määkin huura
En nyt puutu noihin irtisanomisiin tai lomautuksiin, enkä kenenkään muun tekemisiin, mutta kyllä sen autokaupan voi tehdä netissä.
Aivan hyvin.
Ei siihen tarvita lasipalatseja, eikä myyjää tarvitse tavata henkilökohtaisesti.
Olen ostanut kaksi viimeistä autoani ihan puhelimen ja s-postin kautta.
Auto tuotiin pihaan ja vanha vietiin pois. Minä maksoin sovitun kauppahinnan myyjäliikkeen tilille ja paperit tuli muutaman päivän kuluttua postissa.
Kauppa oli sillä selvä.
Kauppaan liittyvistä asioista kannattaa keskustella s-postitse, ihan vaan varmuuden vuoksi ja ne viestit on syytä säilyttää vähintään sen 6 kk., jonka aikana kuluttajansuojalain mukainen myyjän vastuu on voimassa. Jos autolle on myönnetty pidempi takuu niin sitten säilytetään sen takuuajan verran.
Jos autossa ilmenee jotain ongelmaa 6 kk:n sisällä kaupanteosta niin myyjä vastaa kuluttajansuojalain puitteissa tai sen takuun puitteissa.
Myyjäliike ei voi lyhentää lain antamaa suoja-aikaa.
Jos liike ei suostu vastaamaan lain puitteissa niin se lähtee käräjille. Harvempi autoliike haluaa nykytilanteessa sitä kokeilla. Jos syntyy erimielisyyttä niin ostajan kannattaa AINA ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan.
Yleensä myyjä muuttaa kantaansa kun kuluttajaneuvoja ottaa yhteyttä.
On näet niin, että kuluttajaviranomaisen kanssa ei kannata riidellä. Siinä jää toiseksi ihan varmasti.
- mekaanikon ex-puolis
Miksi niin moni luulee, että tämä koskisi vain myyjiä... Laakkosella on pienituloisia mekaanikkojakin, joilla uhkaa mennä tulot. Mikä ihme siinä on, että kun jossain alkaa yt-neuvottelut, on loan heittäjiä enemmän, kuin niitä, jotka ajattelevat työntekijöitä ja heidän perheitään, joilta saattaa neuvotelujen myötä lähteä koti alta!!! Pikkusen myötätuntoa uhan alla oleville!!!
- automyyjä2005->
Mekaanikon ex-puolis kirjoittaa asiaa. Näissä nettikirjoituksissa toivotaan yleisesti potkuja, ahdinkoa ja "omaa lääkettä" meille takatukkaliimaleteille. Tosiasiassa autoliikkeiden yt:t koskettavat enemmän muuta henkilöstöä kuin myyjiä, koska automyyjän pohjapalkka on niin pieni, ettei sillä tule kukaan toimeen. Toisin sanoen automyyjä osaa itse ottaa lopputilin jos myynti ei kulje. Sen takia vaihtuvuus alalla onkin melko suurta ja mitään suojatyöpaikkoja ei ole. Käytännössä automyyjä on yrittäjä yrityksen sisällä ja palkka perustuu myynnistä saatuun voittoon, josta tietty prosentti maksetaan palkkana. Näin ollen tuottamatonta myyjää ei olekaan, ainakaan koeaikaa pidempään. Joissain liikkeissä voi olla myös kk-palkkaisia myyjiä ja siellä tietenkin asia on toisin.
- jsutiinsakuu
Ei sullakaan juuri myötätuntoa ollut kun jätit sen mekaanikon - oliko heti sen jälkeen kun työpaikka meni?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834