Tykkään vanhoista ja joistakin uusistakin jenkkiautoista... Minua on pitkään ihmetyttänyt että miksi niissä on niin pitkä keula. Eli moottorina vaikak v8 joka ei apulaitteineen vie juurikaan pituudessa tilaa kuin rivi4 sitten on tyhjää väliä 50cm, syyläri ja taas on keulapalaa jossa tyhjää tilaaa. Eikö noissa toimi jäähdytys mitenkään vai mikä on homman nimi.
Tuolla typerällä keulan pituudella on pialttu monta muutoin hyvännäköistä korimalllia.
vanhojen jenkkien keulojen pituus
18
338
Vastaukset
- polvet suussa
Vanhoissa jenkeissä on siksi niin pitkä keula, että voidaan isot ulkomitat huomioon ottaen saada aikaan naurettavan pienet takapenkin jalkatilat.
- fullsaiz
Miksi säästellä jos bensa on halpaa? Iso koko lisäksi rauhoittaa ajokäytöstä ääritilanteissa ja pehmentää törmäyksiä. Nykyään siihen tarkoitukseen on ESP:t ja turvatyynyt, ennen ei ollut.
- siksi jenkki on jenk
Eikö se riitä, että eurooppalaiset ja japsit ovat aina tehneet lyhytkeulaisia autoja.
Jenkit ovat aina ymmärtäneet visuaalisuuden ja myös äänimaailman päälle, pitää olla näyttävää ja mahtavaa, eivät ole lähteneet tekemään mitään euro V8, joka käy kuin kaksi rivimoottoria ja töpönokkaisia autoja.- jenkit on surkeita
Visuaalisuuden päälle, anna mun nauraa! Ei suuri ole näyttävää jos auto on muuten ruma, kuten suurin osa jenkeistä. Miksi pitää auton mittaa kasvattaa sellaisen kohtaan jossa siitä on pelkkää haittaa käyttäjälle?
- ghfghgfhhgfh
Jenkeillä on kyllä hienoa muotoilua, varsinkin 40-50-60 -luvuilla ja jossakin 70-lukulaisissakin mutta kyllähän se pääasiassa 70-80-luvulla on muotoillut tehty pääasiassa heroiinipäissään. Eihän rumemmpia ja typerämmän näköisiä autoja ikinä ole tehtykään. Oikeastt aika monessa se keulan pituus saa koko muotoilun kuyseman. Sopusuhtaisia on mm. vuosilta 63-70 mainitakseni Impalat, Belairit, Capricet, Chevellet, Camarot (ja muiden merkkien vastaavat), mutta heti kun mennään vaikkapa 70-luvulle niin katsopa vaikka Camaron. Sen mittasuhteethan on ihan vituillaan, voiko yököttövmäpää keulamuotoilua enää olla? Puhumattkaan sitten ihan täysin reisille menneistä. 80-luvune vehkeistä ei enää pidä puhua mitään. Pitää olla jo tyhmä jos sellaisilla ilkeää ajaa..moottori yli 5l ja voimaa...no sitä ei ole, sisusta kuin jossain nissan cherryssä. Vasta 90-luvulla alkoi edes jonkilaista valonpilahdusta.
- dollarihymy 1956
Olet väärässä. Jos esim. Camaron keula olisi lyhempi, se olisi tökerön näköinen, eikä ollenkaan sopusuhtainen.
En lyhentäisi tuon keulan mittaa yhtään tuumaa.
http://paintref.com/graphics/sample/camaro1985WA8537.jpg
Jenkeissä muotoilun piti olla rouhevaa ja näin on aina ollut, siksi niistä on tullut klassikoita, vastaavaa ei ole japanilaisten ja eurooppalaisten autojen kohdalla tapahtunut, joitakin yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta.
1980 luku oli autohistorian huonoin kaikkien merkkien osalta, kulmikkaat muodot eivät ole kauniita katsella autossa. - jenkit on pimeitä
dollarihymy 1956 kirjoitti:
Olet väärässä. Jos esim. Camaron keula olisi lyhempi, se olisi tökerön näköinen, eikä ollenkaan sopusuhtainen.
En lyhentäisi tuon keulan mittaa yhtään tuumaa.
http://paintref.com/graphics/sample/camaro1985WA8537.jpg
Jenkeissä muotoilun piti olla rouhevaa ja näin on aina ollut, siksi niistä on tullut klassikoita, vastaavaa ei ole japanilaisten ja eurooppalaisten autojen kohdalla tapahtunut, joitakin yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta.
1980 luku oli autohistorian huonoin kaikkien merkkien osalta, kulmikkaat muodot eivät ole kauniita katsella autossa.hirveät keula ja perä ylitykset, rumaa. Tuokin kosla on järjettömän kokoinen ja kuitenkin sisätilat onnettomat. Vertaa eurosportteihin, niin niissä on sentään jotain järkeä. Mitä sitä pilaamaan ajo-ominaisuudet ja ketteryys kiloilla ja mitoilla?
- Vitunutpot
jenkit on pimeitä kirjoitti:
hirveät keula ja perä ylitykset, rumaa. Tuokin kosla on järjettömän kokoinen ja kuitenkin sisätilat onnettomat. Vertaa eurosportteihin, niin niissä on sentään jotain järkeä. Mitä sitä pilaamaan ajo-ominaisuudet ja ketteryys kiloilla ja mitoilla?
Ainakin olet kiinnostunut kun tätä palstaa luet. Ei tänne vahingossa eksytä.
- pieni on aina pientä
jenkit on pimeitä kirjoitti:
hirveät keula ja perä ylitykset, rumaa. Tuokin kosla on järjettömän kokoinen ja kuitenkin sisätilat onnettomat. Vertaa eurosportteihin, niin niissä on sentään jotain järkeä. Mitä sitä pilaamaan ajo-ominaisuudet ja ketteryys kiloilla ja mitoilla?
Jos eurokinnerit on niin hyviä, miksi olet jatkuvasti jenkkiauto palstalla, taitaa olla itsetunto ongelmia naurettavan kopperosi takia.
- werasd
Pienemmänkin syyn tähden näitä on kustomoitu .
- HA HAA
Kyllä se on vaan niin että kun laittaa Jenkin ja Euro kinnerin vierekkäin, niin pikku Euro kilkatin on tosi hölmön näköinen ison Jenkin rinnalla.
- pelti on halpaa
ja tuosta asiasta voi olla tasan kahta erimieltä.
Kyllä jenkeissäkin löytyy nättejä autoja, mutta kun ne on niin surkeita ja huonosti tehtyjä. - Just joo
pelti on halpaa kirjoitti:
ja tuosta asiasta voi olla tasan kahta erimieltä.
Kyllä jenkeissäkin löytyy nättejä autoja, mutta kun ne on niin surkeita ja huonosti tehtyjä.... mutta kun ne on niin surkeita ja huonosti tehtyjä...
Kerrohan esimerkkejä. Tällä hetkellä itse ajelen made in USA autolla ja voin kokemuksesta sanoa, että eipä ole surkea, eikä huonosti tehty ;-)) - kaikkihan tietää jo
Just joo kirjoitti:
... mutta kun ne on niin surkeita ja huonosti tehtyjä...
Kerrohan esimerkkejä. Tällä hetkellä itse ajelen made in USA autolla ja voin kokemuksesta sanoa, että eipä ole surkea, eikä huonosti tehty ;-))Lue vaikka autolehtiä ja luotettavuustilastoja jos et muuten autoista mitään tiedä.
Ihanko on "aito letukka"? - Vitunurpot
kaikkihan tietää jo kirjoitti:
Lue vaikka autolehtiä ja luotettavuustilastoja jos et muuten autoista mitään tiedä.
Ihanko on "aito letukka"?Mitäs jos vaikka sitten pysyttelisit niiden lehtien ja tilastojen parissa.
- keskity ja lue
Vitunurpot kirjoitti:
Mitäs jos vaikka sitten pysyttelisit niiden lehtien ja tilastojen parissa.
Sullehan tuo vinkki annettiin kun et näytä autoista muuten tietävän mitään.
Et siis ymmärtänyt edes kirjoitettua viestiä oikein, huono juttu tulevaisuudessa. - ^^^^^^^^^^
kaikkihan tietää jo kirjoitti:
Lue vaikka autolehtiä ja luotettavuustilastoja jos et muuten autoista mitään tiedä.
Ihanko on "aito letukka"?Silloin kun tuulilasi vielä piti tilastoa autojen käyttöiästä, niin Chevrolet oli tilaston mukaan Suomen pitkäikäisin auto. Ja ne autot oli aitoja "letukoita".
- Lepra
Camaro toimii, myös arkiajassa. Tosin 95- vm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798