Tämä paistaa täällä kilometrien päähän. Varsinkin herra Flinkin kohtelu on pöyristyttävää. En usko, että hänen arvostelijoillaan on juurikaan koulutusta tai älynlahjoja. Kuinkakohan moni teistä on arvostetun lehden päätoimittaja tai teologian tohtori, joka on suuresti arvostettu ympäri maailmaa? Lopullisesti näytätte menneen sekaisin, kun hän tuotti suurta suosiota niittäneen Ilmestyskirjaseminaarin, jossa paistaa oppineisuus ja järkiargumentit, joita ette pysty kumoamaan.
Katkeruus ja kateus Adventtikirkon menestyneitä kohtaan
19
100
Vastaukset
- Totuus kestää
Adventtikirkon opetus näyttää vetoavan erityisesti älymystöön. Terveellä järjellä ajatteleva ihminen adventtisanomaa tutkiessaan ei voi tulla muuhun johtopäätökseen, kuin että "näin sanoo Raamattu." On hyvä levätä lujalla Raamatun kalliopohjalla ja omistaa Kristuksen oppi sellaisena, kuin hän sen meille antoi. Totuus ei pala tulessakaan.
- Puppua kirjoitat
Nykyaika arvostettu lehti??? Eihän se ole edes tunnettu kuin adventistien pienessä sisäänlämpiävässä yhteisössä Suomessa! Flink suuresti arvostettu ympäri maailmaa??? Eivätpä taida maailmalla hänen nimeään edes tunnistaa saatikka sitten jotenkin arvostaa miestä. Kommenttisi ovat mielikuvituksesi ja kenties toiveajattelusi tuotetta.
Hänen tuottamansa Ilmestyskirjaseminaari on ainoastaan adventismipropagandaa eli kieroutunut, Ellen G Whiten näkyihin tukeutuvat sapatti-sunnuntai-vouhotus. Vailla minkäänlaista raamatullista pohjaa. Ja se ns. suuri suosio??? Viittaan adventistien pikkuruiseen piiriin!- pyh!
Ja sinä kirjoitat vihapropagandaasi isäsi perkeleen hengen vallassa.
- Akateeminen olen
Olen akateemisesti koulutettu ihminen ja juuri siksi, nimenomaan juuri siksi näen, että ko. seminaari on täyttä huuhaata ja pelkää adventismitulkinnan tulosta. Siis epäraamatullinen. Kuten adventismin erityisopit muutoinkin.
- pyh!
Olet siis saatanan opettama. Niinpä niin. Et ole koko sarjaa nähnyt etkä tiedä siitä mitään, mutta silti herjaat. Juuri kuten oppi-isäsi perkelekin.
- Akateeminen olen
pyh! kirjoitti:
Olet siis saatanan opettama. Niinpä niin. Et ole koko sarjaa nähnyt etkä tiedä siitä mitään, mutta silti herjaat. Juuri kuten oppi-isäsi perkelekin.
Ei meillä yliopistolla kielten laitoksella saatana ollut opettamassa!
Akateeminen olen kirjoitti:
Akateeminen olen kirjoitti: «Ei meillä yliopistolla kielten laitoksella saatana ollut opettamassa!»
Tästä tuli mieleen sellainen keskiaikainen uskomus, että jos joku on oppinut jonkin vaativan taidon, kuten vaikkapa vieraan kielen tai jonkin instrumentin soittotaidon ilman opettajaa, hänen on tulkittu myyneen sielunsa paholaiselle, joka sitten on toiminut opettajana.
Aika hurjaa, kun tietää, miten tavallista itseoppineisuus kuitenkin on. Ja nykyään se on vielä tavallisempaa, kun Internetistä löytyy tietoa niin helposti. Ehkä joku vieläkin pitää näitä henkilöitä saatanan opettamina. Se on luultavaa senkin valossa, että joku täällä väittää sinun olevan saatanan opettama.
Tämä oli kieltämättä hiukan aiheesta sivuun. Toivottavasti se sallitaan.- pyh!
Kyllä opetti, koska olet hylännyt totuuden.
- akateeminen2
"En usko, että hänen arvostelijoillaan on juurikaan koulutusta tai älynlahjoja."
Tämä puheenvuoro on lähinnä koominen. Hyvin pieni osa akateemisen koulutuksen saaneista ihmisistä yhtyy hänen tulkintoihinsa.- Akateeminen olen
Sinulle "akateeminen2": Tuli tässä mieleen, että minkähän alan "akateemikkoja" mahtavat olla "pyh!" ja "levollinen_mieli", kun tuo kommenttien taso, no joo...
Miksi ette ole levollisella mielellä?
- Akateeminen olen
Ollaan toki, sinähän ja persoona "pyh!" riehutte ja parjatte muita kirjoittajia perkeleen lapsiksi ja saatanan omiksi jne. Onko se levollista? Ehkäpä ennemminkin riivattua - kielenkäyttö ainakin on sen mukaista. Sivistys? Koulutus? Käytöstavat?
Ollaan toki, sinähän ja persoona "pyh!" riehutte ja parjatte muita kirjoittajia perkeleen lapsiksi ja saatanan omiksi jne. Onko se levollista? Ehkäpä ennemminkin riivattua - kielenkäyttö ainakin on sen mukaista. Sivistys? Koulutus? Käytöstavat?
En ole käyttäytynyt noin. En vastaa siitä, mitä herra pyh! tekee.
- näin näen !
Akateeminen olen.
pyh! sanoo suoraan lyhyesti ja ytimekkäästi monesti ! levollinen_mieli kirjoitti: «Miksi ette ole levollisella mielellä?»
Mikä on se paranormaali tiedon hankkimisen tapa, jolla selvität muiden kirjoittajien mielentilat?
Meille tavallisille ihmisille, joilla ei ole mitään selvänäköä tai vastaavaa, nämä keskustelut ovat vain tekstin palasia, joiden kirjoittajan mielentila voi olla ihan mikä tahansa.
Suoraan sanoen, tekisi mieli ihan lystikseni nakata takaisin nippu aivan yhtä perusteltuja ja fiksuja kysymyksiä:
– Miksi olet kiukkuinen?
– Miksi naamasi on punainen?
– Miksi hakkaat vaimoasi?
Huomaatko, miten noihin jokaiseen kysymykseen sisältyy väite? Ja se väite voi olla virheellinen, jolloin kysymykseen vastaaminen on kovin vaikeaa, koska mikä tahansa vastaus ikään kuin myöntäisi väitteen todeksi.
Mutta jos ihan oikeasti osaat aistia muiden kirjoittajien mielentilat, olen suuresti otettu ja kunnioituksesta mykkänä. Se on hyvin harvinainen ja arvostettava taito.
Siinä olen kyllä ihan samaa mieltä että Timo Flinkin kohtelu palstalle on selvää potaskan jauhamista ja hölyn pölyä .. Ihan naurettavaa kun puskajussit selittävät omiaan tekaistulla nimimerkillä (jota sitten vielä vaihdellaan kaiken aikaa) ja jakelevat plussaa toislleen ja itselleen ..
Tietenkin olis mukavampaa jos aikuiset käyttäytyisivät niinkuin aikuisten sopii - mutta valitettavasti se tuntuu olevan turha toivo ..
Antti sanoi, että hän vastailee vain rekisteröityjen nimimerkkien kirjoituksiin .. niin ei ainakaan tarvitse lukea puskista mollaamisia ..
alex- Don't understand
Alex: mitä tarkoitat käsitteellä "tekaistu nimimerkki"? Millainen on mielestäsi "ei-tekaistu nimimerkki"? Kielellisesti ilmaisusi on suunnilleen samaa kuin "väärä virhe".
- Isak Xela
Timo Flinkin kirjoitukset eivät ole evankeliumia.
Useinmiten hölynpölyä.- pyh!
Tuollaiset höpöhöpöväitteesi ovat tasan nollanarvoisia aivopieruja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2427473IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2354430- 1711795
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)731664- 701164
- 1341142
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61067Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte128966Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy207941- 103904