Pystyttekö takaamaan, että minä laihtuisin työttömänä ollessani? En näe oikeen mitään muutakaan vaihtoehtoa saada painoani laskemaan, kun jättäytyä työttömäksi. Tämä ei ole trolli. Jos olisin esim vaikka vain vuoden työttömänä, että laihtuisin.
Olen lihava
2
422
Vastaukset
- -8 kg
Miksi et voi ajatella asiaa sinun itsesi ja terveellisen elämäntavan kautta? Minäkin olen työttömyysuhan alla ja olen alkanut laihduttaa. Työttömyysuhka osui samaan aikaan kuin diabetesriskin kasvaminen. Vasta tuo uhka diabeteksestä sai minuun vauhtia.
Ota tavoitteeksesi pyrkiä terveellisempään elämäntapaan. Paino putoaa, jos se on pudotakseen. Nuku tarpeeksi, pidä ruoka-ajoista kiinni (3 h välein ruokailu), pyri siihen, että lautasella puolet on kasviksia, välttele sokerisia ja rasvaisia herkkuja, vältä kaloreiden nauttimista juomalla, harrasta jotakin liikuntaa joka toinen päivä, juo vettä 1-2 litraa päivässä. Näillä keinoilla luot perustan terveellisemmälle elämälle.
Jos mielesi tekee esim. pitsaa, laita lautasellesi puolet normaalisti syömästäsi pitsamäärästä ja korvaa toinen puolisko salaatilla, raasteella tai pakastekasviksilla, jotka huuhdot alas isolla lasillisella vettä. Liikunnaksi käy ihan tavallinen kävely esim. alussa vaikka puoli tuntia.
Näin kun elät pari viikkoakin, niin luulenpa, että alat laihtua. Se ehkä kannustaa sinua vaihtamaan lihottavampia ruokia (esim. pitsa) vähäkalorisempiin ruokiin esim. tavalliseen kotiruokaan (makaronilaatikko, kinkkukiusaus, jauhelihakeitto jne).
Mikään laihtuminen ei takaa, että se on helppoa, koska joudut pois omalta mukavuusalueeltasi. Kuitenkin fakta on se, että vain sinä itse voit tehdä muutoksen elämääsi. Ehkä sinulla olisi joku kaveri, joka aloittaisi elämäntapamuutoksen yhdessä kanssasi? Voit pitää blogia tai hakea tukea netistä. Tee muutoksia elämässäsi vaikka yksi kerrallaan per viikko, jotta sinulla on aikaa sopeutua asiaan. Minusta tärkeintä on riittävät yöunet, sillä väsymys aiheuttaa helpommin repsahtamista eikä jaksa liikkua.
Ei kannata luottaa köyhyyden laihduttavuuteen, koska on myös mahdollista, että työttömäksi jääminen aiheuttaisi sen, että turvautuisit pikavippeihin, velkaantuisit ja ajautuisit luottohäiriöihin. - työtön hullu
Laihtuminen ei aiheudu työttöyydestä tai työskentelystä. No kai sillai että työttömänä ei ole rahaa ostaa ruokaa.. mutta saat TT tukea jos on pienet tulot.
Itse syön makaroonia ja joskus siankylkee sitä läskiä muuhun ei oo varaa. Painan 40 kg ja olen 190 cn pitkä. Hampaat on mennett ja tukka poissa. Kyllä ruoka vaikuttaa ennemmin hyvinvointiin kuin lihavuuteen.
Vaihda ruokailutottumuksia, esim jätät vihannekset, heelmät ja lihan pois, ja syöt karjupuurpp ja makaroonia.. joskus riisiä kerran vuodessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1373832Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä682711Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla492699Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi852483Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "332350Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1051468SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past821342Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm6381309Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1631163Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611066