Mistä nainen oli kotoisin?
Mark. 7:26: "Hän ei ollut juutalainen, vaan Syyrian foinikialaisia. Hän pyysi Jeesusta ajamaan pahan hengen hänen tyttärestään..."
Matt. 15:22: "Siellä muuan kanaanilainen nainen, sen seudun asukas, tuli ja huusi..."
Oliko nainen kanaanilainen vai foinikialainen?
Raamattuhönppää, osa 3
18
599
Vastaukset
- serena
Raamattu on ihmisten kirjoittama. Ei siis minkään jumalan. Ihmiset muistavat väärin, tai tahallaan ovat kirjoittaneet väärin.
Myöskin Raamatussa on väärennettyjä kohtia, ei siis niitten kirjoittamia mitä siellä sanotaan.
Näin on asiat. Vaikkakaan kristityt ei halua tätä myöntää.
Koraanin kanssa on sama asia. Ihmiset sen kirjoitti.
/serena- taha.islam
>Koraanin kanssa on sama asia.
Mikä kohta Koraanissa on väärin? - taustailija
taha.islam kirjoitti:
>Koraanin kanssa on sama asia.
Mikä kohta Koraanissa on väärin?eli Jeesuksen syntymä on aivan väärin ja kenetköhän se Aabraham meinasi pojistaan uhrata Jumalalle( raamatun mukaan ainakin Iisakin..)siinä nyt pari jotka on Muhammed muistanut väärin ( kuuli nuo perimätiedot kristityiltä ja juutalaisilta)
- taha.islam
taustailija kirjoitti:
eli Jeesuksen syntymä on aivan väärin ja kenetköhän se Aabraham meinasi pojistaan uhrata Jumalalle( raamatun mukaan ainakin Iisakin..)siinä nyt pari jotka on Muhammed muistanut väärin ( kuuli nuo perimätiedot kristityiltä ja juutalaisilta)
No olipas siinä virhettä kerrakseen!
Mitäs, jos vain taustailisit? - taustalla edelleen...
taha.islam kirjoitti:
No olipas siinä virhettä kerrakseen!
Mitäs, jos vain taustailisit?niin jos vaikka kertoisit ....kun mielestäsi koraani on tosi ja raamattu valetta...
- taha.islam
taustalla edelleen... kirjoitti:
niin jos vaikka kertoisit ....kun mielestäsi koraani on tosi ja raamattu valetta...
Koraanin ja Raamatun ristiriita todistaa, että Raamattu on hömppää.
- minerva
taha.islam kirjoitti:
Koraanin ja Raamatun hömelöt jorinat todistavat, että molemmat ovat hömppää.
- edelleen täällä..
taha.islam kirjoitti:
niin se on ,että raamattu on kuitenkin kirjoitettu paljon ennen koraania...
- taha.islam
edelleen täällä.. kirjoitti:
niin se on ,että raamattu on kuitenkin kirjoitettu paljon ennen koraania...
Minun Raamattuni on kirjoitettu 1992.
- Hertha
taha.islam kirjoitti:
Käännetty -92, kaiketikin.
- edelleen ...
taha.islam kirjoitti:
no sun raamattus voi olla kirjoitettu 1992 ja hienoa et omistat sellaisen.....harmi ,että mulla ei ooo koraania että näkisin KOSKA se on kirjoitettu.....:)
- edelleen
edelleen ... kirjoitti:
no sun raamattus voi olla kirjoitettu 1992 ja hienoa et omistat sellaisen.....harmi ,että mulla ei ooo koraania että näkisin KOSKA se on kirjoitettu.....:)
:):) :)
- Hertha
taha.islam kirjoitti:
Tuskin vakavasti otettavat muslimioppineet sanovat, että "Raamattu on hömppää".
- taha.islam
Hertha kirjoitti:
Tuskin vakavasti otettavat muslimioppineet sanovat, että "Raamattu on hömppää".
No tuskin.
Raamatun osien nimittäminen hömpäksi, olkikirjeiksi, on kirkon papiston etuoikeus. - Hertha
taha.islam kirjoitti:
No tuskin.
Raamatun osien nimittäminen hömpäksi, olkikirjeiksi, on kirkon papiston etuoikeus.Olisko leväyttää edustava esimerkki ilmiöstä?
- taha.islam
Hertha kirjoitti:
Olisko leväyttää edustava esimerkki ilmiöstä?
Lutherin mielestä Jaakobin kirje oli olkikirje, p****a.
- Hertha
taha.islam kirjoitti:
Lutherin mielestä Jaakobin kirje oli olkikirje, p****a.
On totta, että mainittu Jaakobin kirje ja ainakin 2. Pietarin kirje, mutta myös Hebrealaiskirje ja Ilmestyskirja olivat reformaattoreiden mielestä vähemmän arvokkaita.
Nykyään asiasta ei näytä juurikaan olevan keskustelua. Pidetäänkö seikkaa itsestäänselvyytenä, vai eikö se kiinnosta, en tiedä.
---
On huomioitava, että vaikka Raamattu kokonaisuudessaan on kristittyjen ohjeellinen pyhä kirja, julkaistaan erillisiä Uuden testamentin niteitä. Tämä ihmetyttää minua enemmän kuin edellinen reformaation "arvokeskustelu", joka ei kuitenkaan johtanut arvosteltujen tekstien poistamiseen.
.
Siis Raamattu tässäkin kohdassa oikein, mutta johtopäätöksesi virheelliset.
Jo tuohon aikaan ihmiset siirtyivät kansasta toiseen monenlaisista syistä johtuen. Opetuslapset kirjasivat muistiinsa vain sen mitä kuulivat ja näkivät. On täysin mahdollista, että kyseinen nainen oli syntyjään kreikatar, syntyjään syyrofoinikialainen, joka oli pukeutunut kanaanilaisen vaimon tavoin ja joka hyvinkin saattoi olla kanaanilaisen miehen vaimo. Siksi Matteus kirjoittaa hänen olleen kanaanilainen vaimo. Tässä ei ole mitään ristiriitaa.
Sitäpaitsi oleellista asiassa oli vain se, että ei-Israeliin kuuluva eli pakanasyntyinen nainen sai avun, koska oli peräänantamaton ja nöyrä, vaikkei tuolloin ollut vielä Korkeimman aikataulussa pakananin evankelioimisen aikakausi edes alkanut !
Polvistu sinäkin palvomaan Yeshuaa, niin saat armon. Raamatun näennäisten ristiriitaisuuksien setvimisestä ei Korkein sinulle mitalia anna, vaan ihan jotain muuta, ellet paranna tapojasi ;-)
Siunausta Yeshuassa !
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194853Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5262537Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1452102Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.182039- 191675
- 821624
- 1461515
- 1121113
- 127894
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40859