Valamon luostari on jo pitkään harjoittanut matkailupisnestä ja valmistanut viiniäkin myyntiin.
Nyt Valamon luostari alkaa valmistamaan viskiä, eikä mitään pieniä määriä.
Kapasiteetti on noin 300 000 litraa vuodessa ja vähintään kolmen vuoden kypsytys tarkoittaa sitä että tätä "Pullon Hengeksi" ilmoitettua ainetta alkanee tulla alkon hyllyille 2018.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/valamon-luostariviskista-jo-kymmenia-varauksia/1886217
Sopisiko vastaava alkoholijuomien teollinen tuotanto helluntailaisille yhteisöille, esim. seurakunnille tai helluntaikirkolle.
Itse en ole kuullut helluntailaisilla uskonyhteisöillä olevan juurikaan yritystoimintaa, jossa on laaja markkina-alue?
En tiedä millä perusteilla ortodoksinen kirkko saa harjoittaa laajaa yritystoimintaa, kun suuri osa työntekijöistä tekee käytännössä ilmaista talkootyötä.
"Jumalan juomaa" ortodoksikirkolta
6
171
Vastaukset 6
Vallan kummallisesti yhdistävät hengellisen ja maallisen toiminnan. Myydään viskiä jotta saadaan rahaa, näinhän sen täytyy olla.
Alkuperäisessä Valamossa Laatokalla ei myydä mitään väkijuomia, se on kielletty valtion taholta.
Alkoholin tuotanto ei sovi ollenkaan hellunt.oppiin, siellä juovuttaan aivan muusta hengestä kuin pullon hengestä."....siellä juovuttaan aivan muusta hengestä kuin pullon hengestä. "
Ihan sama Henki se on.
Viskissä oleva alkoholi vaan kohottaa Henken korkeimmalle tasolle jopa toiseen potenssiin.Pe.ku kirjoitti:
"....siellä juovuttaan aivan muusta hengestä kuin pullon hengestä. "
Ihan sama Henki se on.
Viskissä oleva alkoholi vaan kohottaa Henken korkeimmalle tasolle jopa toiseen potenssiin."Viskissä oleva alkoholi vaan kohottaa...
Juu niin toisiaan, jos sattuu ottamaan pullon henkeä ja sitten sitä toista Henkeä.
Valamossahan saatetaan kehittää viskiä, jossa on vain 5%:n henki.
Eikös Valamon viinissä ole vain 1,5% henkeä ja luterilaisessa on 0% henkeä ja hellunt. ehtoo-veressä myös 0% henkeä.
"...ja hellunt. ehtoo-veressä myös 0% henkeä. "
Käyttävätkö helluntailaiset ehtoollisella mehua?
Jos alkoholia on 0%, niin silloin ei ole kyseessä viini, vaan pelkkä mehu."Käyttävätkö helluntailaiset ehtoollisella mehua?"
Mielestäni käyttävät koska helluntailaiset eivät tarvitse kahta henkeä. Ainakin käyttivät mehua kun perustivat yhteisöjään 1900-luvun alku vuosikymmenillä.
Helluntailaiset katsovat että on suuri synti juoda prosentteja.- Hup, että näin meni
pakis__ kirjoitti:
"Käyttävätkö helluntailaiset ehtoollisella mehua?"
Mielestäni käyttävät koska helluntailaiset eivät tarvitse kahta henkeä. Ainakin käyttivät mehua kun perustivat yhteisöjään 1900-luvun alku vuosikymmenillä.
Helluntailaiset katsovat että on suuri synti juoda prosentteja.Jeesus ei viimeisellä illallisella tarjonnut opetuslapsilleen mehua vaan viiniä. Sitä en tiedä onko isiltä opitut perimmäissäännöt helluntailaisten keskuudessa kieltäneet viinin käytön. Tietysti se voi olla ymmärrettävää tässä maassa, jossa on paljon alkoholin suurkuluttajia, mutta Jeesus joi opetuslastensa kanssa viisi kertaa viiniä illallisen aikana ja siinä oli alkoholia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361810- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532