Jos ostan tutun tutulta auton espanjassa, mikä mahtaisi olla paras keino saada se suomeen.
Auton rekisteröintihän omiin nimiini ei onnistu ilman NIE:tä(ilmeisesti). Aikaa on kyllä hankkia NIE,mutta mitä maksuja tulee sen jälkeen yms?
Olisiko parempi jättää auto nykyisen omistajan nimiin, ajaa suomeen ja hoitaa rekisteröinti suoraan omiin nimiini suomessa.
Vai saanko jonkinlaiset siirtokilvet traficosta (ilman NIE:tä), joilla voin ajella suomeen ja rekisteröidä siellä?
Auto espanjasta
5
1993
Vastaukset
- pepe
Jos rekisteroit omiin nimiin, joudut maksamaan veron omistajan vaihdoksesta.
Sanot kaverille etta poistaa pelin rekisterista jotta ei tarvitse maksaa veroja autosta.
Teet kauppakirjan ja haet Traficosta siirtokilvet.
Jos rupeat omistajan vaihtoa tekemaan saattaa siina menna papereiden kanssa Traficossa helposti sellaiset pari kuukautta.- Mielestäni olin fiksu
Niin itse lähetin autoni laivalla suomeen,ei ollut ongelmia ja halvempaa kuin ajaminen.
- Ostaja
Kiitoksia vastauksesta, jotain tuon tapaista olin itsekkin ajatellut. Saakohan niillä siirtokilvillä ajella suomeen asti ilman ongelmia? Siis Ranskassa ja Saksassa yms?
Onkohan täällä (espanjassa) olemassa jokin virallinen kauppakirja, niin kuin suomessa. Vai täytyy itse tehdä jokinnäköinen "factura". Ei auton myyjäkään tiedä hommasta juuri mitään ;) - Ostaja
Mielestäni olin fiksu kirjoitti:
Niin itse lähetin autoni laivalla suomeen,ei ollut ongelmia ja halvempaa kuin ajaminen.
Auton mukana olisi tarkoitus siirtää vielä kolme ihmistä ja hankkia rutkasti matkailu kokemuksia...Eli ajetaan vaikka itku tulisi.
- pietro
miten auto saadaan suoraan pois rekisterista espanjassa? Olisiko se tama dokumentti? Solicitud de baja de vehículo joka loytyy sivulta http://www.dgt.es/indices/dgtHtm_Impresos_es.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833