Moro.
Tietääkö kukaan miten sais ajokortin helposti ja halvalla alle 1000€ ?
Itte oon työtön ja puutarhuri... alallani ajokortti on yleensä ehdoton että saa töitä.
Joten oisko mitään laillista kiertokeinoa tohon helevetin kalliiseen B ajokorttiin.
(virosta hommaaminen on liian hakalaa).
Lainaa en voi ottaa liian kova riski...
Oon kuullu että jossakin ammattikouluissa sais ajokortin ilmaseks.. tietääkö kukaan
sellasta koulua jossa vois vaan käydä ajokortin hommaamassa ja sit lopettais koko koulun ja hakis töitä :D
ps. naurettavaa et eka pitää saada ajokortti et voi hakee töitä ja ajokorttihan on nini saatanan kallis et työtön voi vain unelmoida sellasesta... Huono suoritus valtiolta.
Ajokortti
12
346
Vastaukset
- Opetuslupa
Opetusluvalla saattais nippanappa mennä 1000€ budjettiin. Ammattikouluissa ajetaan yleensä raskaan kalustom kortteja.
Pasi Viheraho suoritti ajokortin linnassa, mut en välttämättä suosittele kiven sisään pyrkimistä kortin takia.
Se on kyllä totta et valtiovalta tekee kaikkensa et ajokortin hankkiminen ja auton omistaminen ja sillä ajaminen olisi mahdollisimman hankalaa ja kallista. Mutta sitten olettaa et kaikilla on auto käytössään. Sellaistakin on et työtön on menettänyt työmarkkinatuen ku töitä on trjottu 150km päästä, mut ku ei oo varaa ostaa autoo, eikä julkiset syrjäkylillä kulje, niin ei ole voinut ottaa työtä vastaan. Samoin jos satut pääsemään johonkin alipalkattuun pätkätyöhön, niin koko tili menee auton käyttökuluihin ja työmatkakustannuksiin.
Minun sukulainen teki opiskelujen ohella siivoustyötä. Aluksi työmatka oli 10km, jonka hän meni polkupyörällä. No sitten työmaa siirtyi naapuri pitäjään 40km päähän. Sinne piti sit autolla mennä. Matkakulu oli noin 15€, siis pelkät polttoainekulut. Keikka oli aina 2h illassa, josta jäi lapaan 16€, eli palkka 1€. Sitten Kela karhusi takas opintotukea, kun oli tienannut niin hyvin. Ei uttanut selitykset et palkka on menny matkakuluihin.- ajokorttia tarvitsev
Huhhuh kylläpäs on nihkeet touhuu.... Sit vielä ihmetellään ku ihmiset on työttömiä. melkeen kaikissa töissä mitä on tarjolla pitäis olla joku ajokortti... huoh
Joo en kyllä kiven sisään mee hakeen korttia :D
Mites toi opetuslupa menee ku kuulin joltaki et pitäis olla joku perheenjäsen tms joka opettais sit? ja maksaako se opetus lupa sit kuinka paljon? eli mikä ois kokonais hinta opetusluvalle oppijalle. munhan se lupa meinaan pitäis kumminki maksaa sille joka alkais mua opettaa... en usko et omasta pussista kukaan haluu mitään lupia itsellensä hankkia että minä saisin ajokortin.
Entä tietääkö kukaan saako työtön tukea ajokortin hommaamiseen ? - Opetuslupa
ajokorttia tarvitsev kirjoitti:
Huhhuh kylläpäs on nihkeet touhuu.... Sit vielä ihmetellään ku ihmiset on työttömiä. melkeen kaikissa töissä mitä on tarjolla pitäis olla joku ajokortti... huoh
Joo en kyllä kiven sisään mee hakeen korttia :D
Mites toi opetuslupa menee ku kuulin joltaki et pitäis olla joku perheenjäsen tms joka opettais sit? ja maksaako se opetus lupa sit kuinka paljon? eli mikä ois kokonais hinta opetusluvalle oppijalle. munhan se lupa meinaan pitäis kumminki maksaa sille joka alkais mua opettaa... en usko et omasta pussista kukaan haluu mitään lupia itsellensä hankkia että minä saisin ajokortin.
Entä tietääkö kukaan saako työtön tukea ajokortin hommaamiseen ?Tarkkaa hintaa on vaikea sanoa. Mut ei ne opetuslupa, kirjalliset, inssi ja itse kortti paljoa maksa. Olisko noin 300€ yhteensä. Ajotunnit maksaa minimissään polttoaineet ja tietenkin pitää opetuspoljin, lisäpeili ym. varusteet hommata. Opettajan pitää ensin käydä kirjalliset ja sit opetuslupa poliisilitokselta. Ne ajokortti jutut on muuttunut hiljattain, kannattaa kysyä esim. Ajovarmasta tämän hetkiset määräykset.
- ajokorttia tarvitsev
kyllä tuokin on niin helevetilistä säätöä ja myöskin kallista että ei taas mitään järkee...
Tajusin tässä myös että ehkä minun ei kannata hommaa ajokorttia tässä yhteiskunnassa joutuisin ehkä vain pahempiin raha ongelmiin sen takia.
Niinkun sanoit:
"Minun sukulainen teki opiskelujen ohella siivoustyötä. Aluksi työmatka oli 10km, jonka hän meni polkupyörällä. No sitten työmaa siirtyi naapuri pitäjään 40km päähän. Sinne piti sit autolla mennä. Matkakulu oli noin 15€, siis pelkät polttoainekulut. Keikka oli aina 2h illassa, josta jäi lapaan 16€, eli palkka 1€. Sitten Kela karhusi takas opintotukea, kun oli tienannut niin hyvin. Ei uttanut selitykset et palkka on menny matkakuluihin."
Olen muutamalta kaverilta kuullut myös erilasia tarinoita tästä kuinka he ovat joutuneet vain ongelmiin ajokortin takia.. Pelkkiin bensoihin menee jo repas tukku rahaa puhumattakaan vakuutuksista ha huolloista.
helpompi/riskittömämpi tapa on vain jäädä kotiin imemään tukia (vaikka sitä en haluaisi). Kumma että valtio on säätänyt nämä asiat näin päin kettua..
Jos ois pokkaa niin pimeenähän näitä duuneja kannattais vaan tehdä... hohhoijjaa - Johan irtoaa!
Osta purkki tai tuubi kenkälankkia ja värjää sillä itsesi. Sitten sossun luukulle hakemaan ajokorttirahaa hoonolla soomen kielellä. Joillakin paikkakunnilla (oliko Pudasjärvi, Taivalkoski vai muu? En nyt viitsi tarkistaa) saat vielä sen autonkin kunnalta.
- Anonyymi
Kyllä ajokortti, auto (uusi tai uudehko), asunto (uusi tai juuri remontoitu) kaikki mahdolliset tuet ja vielä useampi tonni harkinnanvaraista toimeentulotukea irtoaa missäpäin suomea tahansa, kunhan ihonväri ei ole valkoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ajokortti, auto (uusi tai uudehko), asunto (uusi tai juuri remontoitu) kaikki mahdolliset tuet ja vielä useampi tonni harkinnanvaraista toimeentulotukea irtoaa missäpäin suomea tahansa, kunhan ihonväri ei ole valkoinen.
Persu, mene hoitoon.
2014 ketju, et sitten huomannut?
- Anonyymi
Ajavain jos osaat ei paperinpala mitään tee
- Anonyymi
Kun osaat ajaa Ajat vain Ei paperilla ajeta
- Anonyymi
Onko tämä miestänne hyvä neuvo?!
Tuskin, sillä se tunnettu sananlasku että minkä taakseen jättää, niin edestään löytää - pätee tässäkin.
Tulee rangastuksia ja mikäli kortin sitten haluaa ajaa, sen saantia voi viranomainen lykätä useallakin vuodella.
Tosi kannattavaa touhua! - Anonyymi
Apinat, huomenna on taas kaikki hoitajat töissä ja saatte parempaa huolenpitoa.
- Anonyymi
Pyri ajopuolelle varusmieheksi. Täysi ylöspito ja ajokortti kaupan päälle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575519- 934407
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752634Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721151Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3311048- 61863
- 28833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja103805Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52789