Ajamme eteenpäin tietä, jolla kaksi kaistaa vierekkäin vie samaan suuntaan. Ajan vasenta kaistaa kääntyäkseni pian vasemmalle. Edessäni ajaa molemmilla kaistoilla autojen perät tasoissa toisiinsa nähden autot. Takanani on tyhjää noin 500 metriä eli siellä ei ole ainuttakaan autoa.
Oikeaa kaistaa saapuu huomattavaa ylinopeutta kiiltävä musta 500-sarjan BMV ja yrittää ängetä autonsa vasemmalle kaistalle eteeni edellä ajavan ja minun autoni väliin, joka on pienempi kuin tarvittava turvallisuusväli. Estän yrityksen ajamalla lähes kyljen kiinni Bemariin.
Sanokaa nyt minulle mistä on kysymys? Sanokaa se! Kertokaa! Minä en ymmärrä. Selittäkää se minulle.
Miksi se tulee siihen minun eteeni pieneen rakoon kun minun takanani on tyhjää puoli kilometriä ja kun edessä molemmilla kaistoilla ajaa autot perät samassa tasossa. Lisäksi molemmat kaistat ovat täynnä autoja edessä päin.
Miksi se ei jää sinne taakseni. Miksi se tulee siihen minun eteeni. Kertokaa se nyt hevletissä minulle. Tai sinä, joka teet näin näin, niin miksi ihmessä sinä teet näin. Kerro se. Selitä. Minä en ymmärrä.
Kysymys psykiatrille
19
158
Vastaukset
- Redneck Baboons
"Estän yrityksen ajamalla lähes kyljen kiinni Bemariin.
Sanokaa nyt minulle mistä on kysymys? Sanokaa se! Kertokaa! Minä en ymmärrä. Selittäkää se minulle."
Selitä sä mulle, miksi lähdit provosoituneena blokkaamaan bemari-idiootin temppua? Olit siis ainakin hetken aivan samalla tasolla sen tollon kanssa.
On totta, ettei siihen väliin ollut mitään asiaa takaapäin tunkea. Mutta tuo ilmiö onkin juuri se sama kuin hanurissa roikkuminen. Suomalainen luulee, että tavallinen liikenne on kuin jotain ratakisan ajoa, jossa edellä ajavaa täytyy hiillostaa virheeseen, koska ohitusta ei muuten pääse suorittamaan. Oman "kiireen" pitäminen on ylemmällä tasolla. Risteysajoissa takaapäin tapahtuvat yllättävät ryntäilyt ovat siksi myös aivan tätä päivää. Kyseessä on siis todella erikoinen asenneympäristö.
Ymmärrän ettet ymmärrä, koska en ymmärrä itsekään tuollaista. Voi olla, että olisin provosoitunut aivan kuten itsekin teit.Tuo pakun kuljettaja pitäisi kyllä viedä psykiatrin hoitoon jos voi enään auttaa
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201409070095831_v0.shtml
Vika lienee siinä, että roikut edellämenijän hanurissa. Ystävällinen bemarikuski yritti parantaa liikenneturvallisuutta siirtymällä eteesi ja pistämällä eteenpäin kaksinkertaisen turvavälin. Estit tempun vetäisemällä autosi poikittain tielle (=kylki kiinni toiseen autoon estää kaistanvaihdon).
- romut pois heti!
Osta parempi auto, niin ei ajeta yli. Romut romuttamoon kiitos moi.
- Mitäs ihmettelet?
Sen takia se siihen tietenkin tunki, että sillä on kiire, joko todellinen tai kuviteltu.
Ja noin tekemällä sen todennäköisyys että se voi pian jatkaa sitä ylinopeus-ajoaan paranee, oletuksena on että se edellä oleva auto antaa tilaa siirtyen oikeanpuoleiselle kaistalle, joko sen vierellä ajavan auton eteen tai taakse. - hohohohohoho
Joo no mulla oli sellanen tapaus, että alko sellanen hiivasieni yli 50v muija, miksei vanhempikin ängetä ihan suotta pikku väliin mun taakse. Mulla oli vilkku päällä, kun käännyn oikealle ja heti kun joudun vähä jarruttelemaan näin peilistä miten sen eukon naama väänty kurttuun ja alkoi kiroamaan. Aika hazardeja eukkoja liikenteessä, kun ei osata ajaa järkevästi. Sekin kuski oli puikkelehtinut siihen väliin aivan suotta.
Peilistä tosiaan näkee, jos takana ajava alkaa sadattelemaan omaa tyhmyyttään. Tuo oli huippusaldo, kun samalla reissulla takana meuhkas kaks vanhaa akkaa, jotka olis halunnu ajaa 50km/h alueella 65km/h, mutta eivät osanneet ohittaa vaikka menosuuntaan oli kaksi kaistaa käytössä. Onko ne hormonikorvaushoidot pistäny pään ihan pyörälle vai oisko se lääkitys muutenki ihan pielessä?
Samalla reissulla kaks hupsua eukkoa. Alkaakohan miehillä yhtä helposti kiehumaan ja ihan suotta.
Tämä nyt löyhästi liittyi aiheeseen, että jonkilaista liikenneraivoa oli ilmassa.- mymmelikin
Löyhästi ovat muumit laaksossasi olleet. Olisiko aika hakea muumit takaisin?
- veio
Yleensä oikeaa vastausta ei haluta tietää. Jos kuitenkin haluat niin katso :
liikenne
by
veijo
the
veio.
blogspot.fi
Ihmiset pelkäävät oikeita vastauksia. Ne pitää selittää pois, koska muuten joutuisi näkemään itsensä peilistä. Siksi liikenteen sählärit ei kestä oikeaa palautetta ajotyylistään. - Outoa porukkaa
Näitä on näitä BMW-kuskeja, joita ei voi älyllä selittää. Mitenkä selität sellaisenkin, että Kehä III:lla Tampereelle kääntyvä kaista on kaksi kilometriä pitkä ja tyhjä, mutta BMW-kuskin pitää ajaa repiä laitimmaista vasenta kaistaa (kolme - viisi kaistaa samaan suuntaan) aivan tappiin ja työntyä sitten pieneen väliin parikymmentä metriä ennen Tampereelle kääntymistä ja edelleen Tampereelle menevälle kaistalle toisen eteen.
Se on täysin käsittämätöntä. Miksi se ei ajanut sitä tyhjää Tampereelle kääntyvää kaistaa aivan sellaista nopeutta kuin halusi ja kääntynyt Tampereelle häiritsemättä muita. Halusiko hän tällä tavalla äitinsä tissiä hamutessaan huomiota. Ketään ei kuitenkaan kuitenkaan kiinnosta hän, eikä hänen autonsa.- Redneck Baboons
Se on se ihmeellinen "vauhdin hurma" joka tekee yhtäaikaa sokeaksi ja tyhmäksi. Ihminen ei oikeasti pysty kuin yhteen asiaan kerrallaan. Tuossa esimerkissäsi paljastuu juuri se karu totuus, että joko ajat vauhdilla tai sitten navigoit järjellä. Kumpikin samassa paketissa ei ole monellekaan mahdollinen. EI ainakaan tavallisessa siviililiikenteessä. Ja sitähän nämä hemulit eivät juuri käsitäkkään. Ja heitä riittää ja riittää automerkkiin katsomatta.
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201409100093038_v0.shtml
- seniori1
Tämä on tuttua nykypäivänä. Hyvin usein tämä mainittu automerkki on mukana tämän laatuisessa toiminnassa. Aina kun näen munuaiset taustapeilissä, niin vaistomaisesti pidän sitä silmällä tällaisten temppujen varalta. Voisi yksinkertaisesti sanoa, että jos tätä puheena olevaa merkkiä ei olisi lainkaan Suomessa myynnissä, eikä koko maassa olemassa, niin mitään ongelmia sen puuttuminen ei aiheuttaisi. Kaikki tarvittavat ajot koko maassa voitaisiin tehdä "rauhallisimmilla merkeillä" ilman tällaista jatkuvaa kohellusta. Tätä automerkkiä ostavat vain tietyntyyppiset ihmiset. Huono käytös liikenteessä on sama, kuin huono käytös muutenkin. Siihen liittyy kehittymättömyyttä ja keskenkasvuisuutta. Mikään asia ei tässä maassa mene huonommin, jos sääntöjä ja ohjeita noudatetaan. Taannoin tällä palstalla arvosteltiin Toyota-kuskeja hidastelusta liikenteessä. Niin tai näin, mutta arvostan heitä kuitenkin sen johdosta, että he tajuavat liikenteen olevan vain ihmisten liikkumista paikasta toiseen, eikä mitään muuta.
- Redneck Baboons
"Huono käytös liikenteessä on sama, kuin huono käytös muutenkin. Siihen liittyy kehittymättömyyttä ja keskenkasvuisuutta."
Näin se asia juuri on, mutta en usko että yhden merkin poistaminenkaan auttaisi mitään juuri tuosta samasta syystä. Aina löytyy sellainen auto jonka kanssa voi luulla itsestänsä liikoja. - Jartsef
Tuohon väliintunkemiseen liittyy joillakin ylimielisillä ja omahyväisillä narsisteilla usko, että he voivat työntää koko ajan vasemmalla kaistalla ajavia pois edestään, vaikka molemmat samaan suuntaan kulkevat kaistat ovat aivan täynnä autoja.
Näitä ihmisiä on aika paljon liikenteessä. Tuollainen usko vasemman kastan tyhjentämisestä työntämällä, vaikka liikenne etenee nopeusrajoitusta nopeammin, osoittaa todella röyhkeää ja itsekästä, jopa mieleltään sairasta ihmistä.
Miksiköhän niitä on eniten länsiväylällä ja matkalla Espooseen? - Järkiautoilija
Miksi se tulee Bemarillaan vasenta kaistaa 160 km:n tuntivauhtia 80 km:n rajoitusalueella ja tunkee minun eteeni neljän metrin väliin eikä jää taakseni puolen kilometrin rakoon ja ajaa sitten siinä edessäni 10 kilometrin vauhtia alle nopeusrajoituksen. Minä nyt jään odottamaan sinulta itseltäsi vastausta. Vai pelkäätkö sinä sen vastauksen todellisuutta. Ihmiset kuulemma pelkäävät oikeita vastauksia. Siksi minä pyrin antamaan niitä koko ajan niille.
Sinä et kiinnosta minua pätkääkään eikä sinun autosi, joka on rahoitysyhtiön omistuksessa.- Jjjjjkkaa
Ensinnäkin se ei ole sinun tehtävä kytätä ylinopeuksia vaan poliisin ! Ja jos bemi kuski olisi ollut fiksu niin hän olisi jäänyt sinun taakse mutta jos asiat tapahtuisinun kertomalla tavalla niin syyllisyit estämisee ja kiusantekoon
Että 80 km/h alueella 4 metrin turvaväli? Mikäköhän oli arvon kuskien nopeus tuolla alueella? Arvatenkin aika lähellä 80 km/h lukemaa, jos pystyit arvioimaan bimmerin ajavan tuplanopeudella siihen nähden.
Seuraavaksi varmaan se yksi tapaus tulee selittämään, että 4 metriä on ihan hyvä turvaväli ja puoli sekuntia - saati sitten sekunti - olisi järjettömän pitkä... :)- TheSquirrel
TheRat kirjoitti:
Että 80 km/h alueella 4 metrin turvaväli? Mikäköhän oli arvon kuskien nopeus tuolla alueella? Arvatenkin aika lähellä 80 km/h lukemaa, jos pystyit arvioimaan bimmerin ajavan tuplanopeudella siihen nähden.
Seuraavaksi varmaan se yksi tapaus tulee selittämään, että 4 metriä on ihan hyvä turvaväli ja puoli sekuntia - saati sitten sekunti - olisi järjettömän pitkä... :)Rotalla pitkästyttävä sunnuntai-aamupäivä. Eikä edes juttukaveria saa.
- KunKysytään
No, vastaa!
- rallikuski
olipahan juttua liikenteestä,Ei ole ihme,että kolareita sattuu.Kannattaisi jos itse maksaa auton remontit ja polttoaineet muuttaa ajo tapoja rauhallisimmiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474564Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1163638Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391855- 1061793
Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.131737Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1301581HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki81394- 811286
- 1091146
- 521071