Peugeot 206 1.4 hdi?

Jussi

Olisiko 206 1.4 hdi hyvä ostos
tässä luokassa? Vai olisiko joku muu
merkki ehkä luotettavampi?

Olen ajatellut vaihtaa bensakoneisen
autoni uuteen pikkudieseliin.
Olisi kiva saada vinkkejä.
Rahaa en laita enempää kuin max. 20000€.

7

5314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - haaveilija -

Oletko käynyt jo kokeilemassa Hyundain 1,5-litraista Getz CRDi:tä? Olen itse haaveilemassa tuon kokoluokan autosta - keskikaupungilla asuvana ja ajon painottuessa maantieajoon (n. 20 tkm/v) on pikkudiesel kahdelle hengelle se, mitä etsitään.

Poloa kävin kyselemässä, mutta hinta pomppaa reilusti yli 20 k€:n, jos haluaa edes ilmastoinnin ja takaovet. Peugeot on varmaan harkitsemisen arvoinen myös, en ole vielä testannut. Eniten kuitenkin hinta/laatu-ominaisuus-suhteeseen pystynee vastaamaan tuo Getz. Auto on pirun mukava, paitsi kaupunkiajon ne ensimmäiset kilometrit (moottori täryttää) ja hyvin varusteltu.

Takuu on huima ja ei tuosta Getzin laadustakaan ole tullut huonoa palautetta. Yksi takaisinkutsu bensamoottorisilla taisi olla - joku johtosarja vaihdettiin kaikista. Peugeotissa ei arvelutta niinkään kone (ainakin 2.0 HDi on tietääkseni luotettava), mutta muu tekniikka...?

• Jussi

Sanovat, että Getz kuluttaa paljon.
        Pieni kulutus on yksi valintaperuste.
        Muuten varmaan Hyundai on ihan hyvä peli.
        Peugeot taas vie vähän ainetta, mutta laadusta
        en tiedä.

• - haaveilija -
        Jussi kirjoitti:

Sanovat, että Getz kuluttaa paljon.
        Pieni kulutus on yksi valintaperuste.
        Muuten varmaan Hyundai on ihan hyvä peli.
        Peugeot taas vie vähän ainetta, mutta laadusta
        en tiedä.

Niin sanovat, että Getz on syöpöhkö. Itse olen pähkinyt sitä niin päin, että kun omalla rahalla olen ostamassa autoa, niin kokonaiskustannukset ovat yksittäistä kulutuslukemaa tärkeämmät.

Tietenkin, jos kilometrejä kertyy vuodessa ihan tolkuttomasti, alkaa kulutuksellakin olla merkitystä. Mutta jos auto alkaa seistä pajalla (etenkin takuuajan umpeuduttua), ropisevat pienen kulutuksen mukanaan tuomat edut äkkiä kankkulan kaivoon. Periaatteessa olen kyllä itsekin sitä mieltä, että kun auto kuluttaa vähän, luonnonvaroja säästyy taas hitusen ja päästöjäkin syntyy hiukan vähemmän. Kuitenkin jo pelkästään pienen dieselin osto on mielestäni autoilijalta ekoteko, jos auton ostoa koskaan ekoteoksi voi kutsua.

En ole vielä varma, kuinka kauan autoa aion sitten pitää, mutta luulisin esim. parin vuoden ajon jälkeen auton löytävän ostajia ihan eri tavalla, kun on vielä 3 vuotta takuuta jäljellä. Ja kun ei ole kilometrirajaakaan, niin varmasti innokkaita löytyy. Siinä vaiheessa en runsaasti ajetusta Peugeotista menisi takuuseen.

Näin minä olen tämän asian nänhyt.

• Agressor
        - haaveilija - kirjoitti:

Niin sanovat, että Getz on syöpöhkö. Itse olen pähkinyt sitä niin päin, että kun omalla rahalla olen ostamassa autoa, niin kokonaiskustannukset ovat yksittäistä kulutuslukemaa tärkeämmät.

Tietenkin, jos kilometrejä kertyy vuodessa ihan tolkuttomasti, alkaa kulutuksellakin olla merkitystä. Mutta jos auto alkaa seistä pajalla (etenkin takuuajan umpeuduttua), ropisevat pienen kulutuksen mukanaan tuomat edut äkkiä kankkulan kaivoon. Periaatteessa olen kyllä itsekin sitä mieltä, että kun auto kuluttaa vähän, luonnonvaroja säästyy taas hitusen ja päästöjäkin syntyy hiukan vähemmän. Kuitenkin jo pelkästään pienen dieselin osto on mielestäni autoilijalta ekoteko, jos auton ostoa koskaan ekoteoksi voi kutsua.

En ole vielä varma, kuinka kauan autoa aion sitten pitää, mutta luulisin esim. parin vuoden ajon jälkeen auton löytävän ostajia ihan eri tavalla, kun on vielä 3 vuotta takuuta jäljellä. Ja kun ei ole kilometrirajaakaan, niin varmasti innokkaita löytyy. Siinä vaiheessa en runsaasti ajetusta Peugeotista menisi takuuseen.

Näin minä olen tämän asian nänhyt.

Perhetuttavallani on ollut kolme Peugeotia. 206 1.6 ja 307 sekä 307 farkku. 206:sessa ei ole lastentauteja eikä mitään erikoisia vikoja. Ensimmäisissä 307:koissa sitäkin enemmän. Uudemmissa kaikki lastentaudit korjattu. Pikkuautoista mielestäni yksi parhaista ajettavista tuo 206. Ja pienellä HDi:llä kulutus on pientä sekä vakuutukset olemattomat pienen koneen koon vuoksi. Peugeot myös pitää arvonsa normaalia paremmin, mitä en Getzistä usko. Pösöön saa myös todella halvalla huoltosopimuksen alk.7€, jos epäilee semmoista tarvitsevansa. Se on varmasti yksi markkinoiden halvimpia. Suosittelen kyllä lämpimästi Pösön koeajoa. Pieneksi autoksi yllätän kiva ajaa. Sporttinen tulee väjäämättä mieleen, nopea ohjaus(=ratin kierroksia vähän). Getzistä en tiedä, uusi tuttavuus Suomen maalla. Mutta jälleenmyyntiarvossa se ei Pösön rinnalle pääse. Vikoja on turha murehtia, 206 on ollut niin monta vuotta jo markkinoilla, että l.taudit ovat poissa. Mutta käy ihmeessä koeajamassa kummatkin. Sehän ei maksa vielä mitään.

Ps. Itse en aja Peugeotilla, vaikka sitä kehuinkin. Mielestäni loistava pikkuauto luokassaan. On toki myös muita harkitsemisen arvosia vaihtoehtoja, kuten:
        Toyota Yaris D4D 5-ov
        Opel Corsa 1.3 CDTi 5-ov
        Seat Ibiza 1.4 TDi
        Skoda Fabia 1.4 TDi
        Peugeot 206 HDi 2.0 (vähän ajettuna, esittelyauto tms.) Ainakin ruudikkain vaihtoehto!

• hyundai
        Agressor kirjoitti:

Perhetuttavallani on ollut kolme Peugeotia. 206 1.6 ja 307 sekä 307 farkku. 206:sessa ei ole lastentauteja eikä mitään erikoisia vikoja. Ensimmäisissä 307:koissa sitäkin enemmän. Uudemmissa kaikki lastentaudit korjattu. Pikkuautoista mielestäni yksi parhaista ajettavista tuo 206. Ja pienellä HDi:llä kulutus on pientä sekä vakuutukset olemattomat pienen koneen koon vuoksi. Peugeot myös pitää arvonsa normaalia paremmin, mitä en Getzistä usko. Pösöön saa myös todella halvalla huoltosopimuksen alk.7€, jos epäilee semmoista tarvitsevansa. Se on varmasti yksi markkinoiden halvimpia. Suosittelen kyllä lämpimästi Pösön koeajoa. Pieneksi autoksi yllätän kiva ajaa. Sporttinen tulee väjäämättä mieleen, nopea ohjaus(=ratin kierroksia vähän). Getzistä en tiedä, uusi tuttavuus Suomen maalla. Mutta jälleenmyyntiarvossa se ei Pösön rinnalle pääse. Vikoja on turha murehtia, 206 on ollut niin monta vuotta jo markkinoilla, että l.taudit ovat poissa. Mutta käy ihmeessä koeajamassa kummatkin. Sehän ei maksa vielä mitään.

Ps. Itse en aja Peugeotilla, vaikka sitä kehuinkin. Mielestäni loistava pikkuauto luokassaan. On toki myös muita harkitsemisen arvosia vaihtoehtoja, kuten:
        Toyota Yaris D4D 5-ov
        Opel Corsa 1.3 CDTi 5-ov
        Seat Ibiza 1.4 TDi
        Skoda Fabia 1.4 TDi
        Peugeot 206 HDi 2.0 (vähän ajettuna, esittelyauto tms.) Ainakin ruudikkain vaihtoehto!

Hyundaissa on vakioina ilmastointi ja muutenkin riittävä varustus. Unohtamatta 5 vuoden takuuta, jonka luulisi painavan myös jälleenmyyntiarvossa, jos ei aio pitää autoa muutamaa vuotta kauemmin (järjetöntä tosin ostaa diesel ja myydä sitten vähän ajettuna pois). Ainakin isommissa Peugeoteissa arvo tippuu tosi nopeasti esim 406, varsinkin jos varusteita ei ole "riittävästi". Getz maksaa 17800e ja 206 ~18900e 5-ovisena ja siihen 900e ilmastoinnin hinta. 206 on kiistämättä paremman näköinen mutta pieni sisältä. Etuna 206:ssa on saattaa olla huoltoverkoston laajuus ja merkin tunnettavuus, mutta kyllä tuo Hyundaillakin tulee kehittymään, se on varma. Itseni ei tarvitsisi kauaa tuota valintaa mittiä.

• Agressor

Tuolta voit katsoa kuinka hyvin nuo Huyndain muut autot ovat pitäneet hintansa. Sportti hädin tuskin 70%, muut lähelle 60%. Kun Peugeot 206 1.9 dieseli yli 80%... Kuten myös muut Peugeotit.
      Tuolla voi vähän vertailla eri autojen jälleenmyyntiarvoja. Peugeot pitää hintansa pirun hyvin!!

http://www.ajovalo.net/ArvoKaikki.htm

• 3:mas pösö menossa

Olen ajanut Peugeot 206 1.4 Hdi:llä noin 280000 km. Pösö on vuosimallia 2003 ja hyvin on toiminut. Kulutus on noin 4.5 litraa/100 km. Vaikka onkin pikku diisseli niin ei ole sieltä laiskimmasta päästä. Siis ainakaan minulla ei ole huonoa sanomista tuosta 206:sta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7768
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1180
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1033
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      983
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe