Pari viikkoa takaperin kävi pieni peräänajo-vahinko:
Olin itse kääntymässä oikealle ja hidastin kuten kuuluu, mutta takaatuleva ei huomannutkaan aikeitani vaan autot kolahtivat vähän yhteen, seurauksena että minulta meni vasen takavalo rikki ja perään ajajalta oikea etuvalo (kerkesi kai sen verran kääntää sivuun) sekä tietenkin sekalaista naarmua. Mitään pahempaa ei kumminkaan sattunut, nopeudet olivat sen verran hiljaiset. Sovimme asian paikanpäällä, hän antoi minulle sovitun summan euroja uuden takavalon hankintaan ja vähän vaivanpalkkaa pikkuvaurioiden korjaamiseen, olihan hän peräänajaja jolloin syyn pitäisi olla hänen.
Tänään kumminkin tulivat poliisit ovelleni ja minun piti näyttää heille autoni. Minun piti irroittaa autostani ehjäksi jääneiden perävalojen kuoret ja antaa ne poliiseille mukaan. Peräänajajani oli kuulemma nostanut syytteen, todennäköisesti vakuutussyistä (hänellä oli kumminkin aika uusi auto), ja kertonut ettei ollut nähnyt perävaloistani aikomuksiani. Olivat kuulemma olleet liiaksi tummennetut! Eli poliisit vievät takavaloni nyt mittauksiin, niinkuin ei asiaa olisi voinut paikan päällä hoitaa.. Mitäs nyt? Onko kenellekkään käynyt mitään vastaavaa?
Kolarin jälkiselvittelyä
13
2360
Vastaukset
- varusman
Aina poliisi paikalle.
- opetus
voisi kohdistua näille amistuunajille, jotka pimentää lailliset takavalonsa ja ikkunat läpinäkymättömiksi.
Itsekin olen välillä ihmetellyt palaako siellä joku vilkku- tai jarruvalo mustien lasien takana.
- tuubassa!
Sen vuoksi ei vaatinut heti poliiseja paikalle.
Ja sen vuoksi ajoi perääsi.
Muistathan Antero Kekkosen tapauksen? - Juppixi
Täytyy toivoo, ettei se syyllinen saa sua kuseen tosta tapauksesta...
- Kaaleppi
peräänajaja on yleensä 99,99999% syyllinen. Tuo kuulostaa aika kaukaa haetulta. Kyllä nyt kannattaa olla sielläkin kovana ja myös itse valmistautua mahdollisiin vastavetoihin. Ota yhteys oman vak.yhtiön asiantuntijaan. Kyllä nekin tarvittaessa keksii jonkun vastaaseen tuommoisen varalle.
- Jeppe
Rehellisyyden nimissä ne takavalot ovat kyllä mallia "tosi tosi tummat", mutta uskoisin pääsyyn tuohon olevan se, että äijä tuli huomanneeksi paljonko xenon-valojen korjaus tullee maksamaan. Ei kai tummennuksista voi jälkikäteen enää sakottaa, joten eiköhän tämä juttu mene säikähdyksellä.
- Einari
Käsittämätöntä, että jollakin on vielä tällasia mielipiteitä!! Vai että 99,9999% syyllisiä!!!! Voi perse!! Halooo!!! Lueppa kuule tieliikennelakia ja hanki ajokortti. ENNALTA ARVATTAVUUS ynnä muut seikat!!
Tässä tapahtunut juttu on päivänselvä, että peräänajaja syyllinen, mutta näin ei ole TODELLAKAAN aina!
- Rölli
Aika voimakasta satuilun makua on tässä jutussa.
Ihan mielelläni näkisin itsekin ne takavalot. Jos juttu on totta, niin ei varmaan ole kovin iso vaiva laittaa nettiin kuva tai järjestää näyttö... :) - 4wd
Yleensä peräänajaja on kyllä syyllinen vaikka peräänajetulla ei toimisi jarruvalot ollenkaan. Riittävä etäisyys kun on pidettävä.
Harmi, ettette kutsuneet poliisia. Silloin olisi jäänyt viranomaisille tieto siitä, että sovitte asian ja peräänajaja otti asiasta syyllisyyden.- pottu
jos toinen kerran myöntää syyllisyytensä asiaan, kannattaa jostain keksiä kynä ja paperia ja pistää siihen tämä myöntyminen ja allekirjoitukset ja vielä jostain vaikka pysäyttää pari todistajaa jos nyt vaan mahdollista on. paperi on myös raastuvassa kova sana.
- Kalle
Tästä opimme sen että jos autoon haluaa tummat valot niin OSTETAAN sellaiset, E-hyväksytyt. Onhan noita nähty itse tummennettuja, joista ei edes pimeällä näy oikein valo läpi. Ihan hyvä sinänsä että poliisi alkaa puuttua tohon tuning touhuun ennen kuin se räjähtää käsiin. Itse tiedän erään auton johon vakion 90hv koneen tilalle vaihdettu yli 200hv turbomylly, ja ilman lupia, jopa rumpujarrut takana vielä. Jollei poliisi ala puuttumaan noihin, tiellämme liikkuu pian todellisia pommeja, joissa vielä yleensä kuskina kokematon alle 20v. kuski. Kyllähän autoa voi tuunata mutta tehdään se laillisesti ettei tule ikäviä yllätyksiä itselle ja muille.
- tämä on
ihan selvästi, miksi helvetissä poliisit muka takavalonrippeitä jonnekin tutkimuksiin kantaa, kun voivat sillä ehjällä todeta paikanpäällä näkyykö vilkku ja sitäpaitsi peräänajaja maksaa, jos ei nyt ihan ilman syytä jarruja keskenkaiken pohjaan paina, ilman risteyksiä / yms. paikkoja... heh heh ... xsenonit kallita, sen vakuutus ne maksaa...... työsuhdeauto ja omavastuu ~170€... TROLLI TROLLI PÄÄSIÄINEN on vasta KEVÄÄLLÄ...
- Hmmmm....
Mutta jos joku oikeasti olisi noin tyhmä, niin ainakin pitäisin ne fyrkat itselläni, kiäh kiäh kiäh... ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062551Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938