Rumat hampaat pilaa elämää.

Hukassa...

Eli olen aika nuori henkilö alle 26, ongelmani on se että hampaat on helvetin rumat, pilattu mielenterveysongelmilla ja bulimialla ja muilla epänormaaleilla jutuilla.

Kaikki hampaani on pinnoitettu uudelleen muovilla värjäytymien ja kulumien takia ja tuokin maksoi 3500 euroa, silti joka kerta kun katson peilikuvaa tekisi mieli kuolla pois samantien.

Itsetuntoni ja ihmisarvoni on täysin tuhottu, joskus saan jopa paniikkikohtauksia hampaiden takia. Vielä vaikeampaa on kun en yksinkertaisesti keksi ongelmaan ratkaisua koska mitään laminaatteja ei voi laittaa hampaiden huonon kunnon takia
Eikä juuri olisi rahaakaan siihen.

Mietin jopa sellaista vaihtoehtoa että kaikki olisi otettu pois mutta siihen ei suostuttu, ja en ymmärrä miksi koska EN KESTÄ tätä enään. Onko järkevämpi olla loppuikä täysin onneton rumien hampaiden kanssa sitten hammaslääkärin mielestä?? Olen ihan hukassa.

4

312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retq3t

Samoin.

• RRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Tervetuloa kerhoon. Mun hampaani pilasin Pepsi Maxilla ja Cocis Zerolla. Vituttaa, itkettää ja olen täysin masentunut. Jouduin jäämään sairaslomalle töistä tämän takia, en vaan kestä enää olla ihmisten parissa näiden hampaiden takia. Haluan vaan kuolla pois.

• Juliex

Ei kannata revityttää omia hampaitaan jos ne eivät ole niin huonossa kunnossa, että hammaslääkäri suosittelee sitä. Yleensä hammaslääkäri ei lähde poistamaan hampaita ja yrittää muutenkin aina säilyttää omat hampaat suussa.

Kun on omat hampaat suussa, hammasharjanteet (eli se kohta, jossa hampaat ovat kiinni) pysyy normaalina, mutta jos hampaat poistetaan, kyseiset hammasharjanteet alkavat pikkuhiljaa madaltua jolloin ei tekohampaatkaan enää pysy kunnolla suussa.

Jos tekohampaat lonksuu suussa, siitä on haittaa syödessä ja puhuessa, joten ei sekään ole mukavaa. Tietenkin aina voi ottaa tilalle kunnon hammasimplantit, mutta se on jo erittäin kallista lystiä.

Toivottavasti saatte jonkin ratkaisun ongelmanne, mutta itse en näe järkeä poistattaa hampaita. Voisit kertoa hammaslääkärille huolestasi ja kysyä, voisitteko yhdessä saada selvitetty tilannetta. :)

• siinähänse

Mummivainaa menetti hampaansa 15v kun hevonen potkasi.

Mitään ongelmia ei ollut tekareiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe