mikä on diesel moottorin kestävyys isoilla kilometrimäärillä, pärjääkö kestävyydessä bensa-autolle ? esim,jos on ajettu 300-400tkm. kannattaako noin paljon ajettua dieselkonetta ostaa ?
paljonko dieselmoottori kestää
26
15415
Vastaukset
- kalle
ajettu MB 124 200 D pihassa.
1,6 miljoonaan ulottuvan huoltokirjan olen nähnyt, 123:n.- Matti
Well!
Mitä sen jälkeen tapahtui ?
T. Matti - nih
Matti kirjoitti:
Well!
Mitä sen jälkeen tapahtui ?
T. MattiOiskos loppuneet kirjasta sivut kesken, heh!
Vakavasti puhuen, kyllähän huollettu ja huolella ajettu diesel kestää, ainakin nuo vanhat kuten Volvon 240/740-sarjalaisten, Mersun ja Toyotan tavara-autojen.
Toisaalta, kuumakalle saa rikottua alle sataan tonniin vahvankin koneen jos ei moottoriin kohdistuvia rasituksia yhtään ota huomioon.
Rauhallisesti lämmitetylle ja huolletulle naftakoneelle ei 300 tkm ole välttämättä matka eikä mikään. Samoihin lukemiin pääsee bensakoneellakin, mutta siinä kulumisen oireet näkyvät helpommin. - dieselisti
nih kirjoitti:
Oiskos loppuneet kirjasta sivut kesken, heh!
Vakavasti puhuen, kyllähän huollettu ja huolella ajettu diesel kestää, ainakin nuo vanhat kuten Volvon 240/740-sarjalaisten, Mersun ja Toyotan tavara-autojen.
Toisaalta, kuumakalle saa rikottua alle sataan tonniin vahvankin koneen jos ei moottoriin kohdistuvia rasituksia yhtään ota huomioon.
Rauhallisesti lämmitetylle ja huolletulle naftakoneelle ei 300 tkm ole välttämättä matka eikä mikään. Samoihin lukemiin pääsee bensakoneellakin, mutta siinä kulumisen oireet näkyvät helpommin.Toi moottori on vain yksi juttu. Paljon ajetuissa on jo muitakin vikoja. (sähkölaitteet, nivelet,yms.) Tulevat usein yhtä kalliiksi kuin joku moot. remppa. Terv. vanhan dieselin omistaja.
- Rackan
nih kirjoitti:
Oiskos loppuneet kirjasta sivut kesken, heh!
Vakavasti puhuen, kyllähän huollettu ja huolella ajettu diesel kestää, ainakin nuo vanhat kuten Volvon 240/740-sarjalaisten, Mersun ja Toyotan tavara-autojen.
Toisaalta, kuumakalle saa rikottua alle sataan tonniin vahvankin koneen jos ei moottoriin kohdistuvia rasituksia yhtään ota huomioon.
Rauhallisesti lämmitetylle ja huolletulle naftakoneelle ei 300 tkm ole välttämättä matka eikä mikään. Samoihin lukemiin pääsee bensakoneellakin, mutta siinä kulumisen oireet näkyvät helpommin.Whoopa!
- vilppi
dieselisti kirjoitti:
Toi moottori on vain yksi juttu. Paljon ajetuissa on jo muitakin vikoja. (sähkölaitteet, nivelet,yms.) Tulevat usein yhtä kalliiksi kuin joku moot. remppa. Terv. vanhan dieselin omistaja.
eihän noissa diesel rimpuloissa ole tehoa laisinkaan, tosin nykyään alkaavat jo niihinkin saada tehoa paremmin, muttei vieläkään yllä bensakoneen tasolle. ajatelkaa nyt jos sulla on esim. 600 tkm ajettu mersu, jossa ei ole alunperinkään ollut kuin vaivaiset 80 heppaa, niin paljon siinä on enää tuolloin? niissä on muuten aika paljo ollut hämminkiä niissä uusissa volkkarin tehodieseleissä!
- kk
Dieselin korjaaminen ja huolto kallista ja se dieselvero
- diesel
mistä se roikkuu, esim. siitä kuinka sitä dieseliä pidetään ja huolletaan mutta näin yleisesti jos mersun dieselin ostat ja hyvin pidät niin kestää pitkään ja kauan eikä tarvi turhia remppoja tehdä... oon nähny erään taksimersun jolla oli ajettu yli 2 000 000 siis kaksimiljoonaa kilometriä, se on aika perkeleesti kilometrejä yhelle autolle....
- <TAG>
että heidän diesel-moottorinsa kesto olisi vähintään 300 tkm !
- Kölli
Tuo nyt ei kuulosta kovin paljolta, Tojon 1.6 ajetaan 400tkm helposti. Mutta noita ei kai voi keskenään verrata???
PS. On päivän selvää, että nykyiset turbo ym. tehokkaat diesel-systeemit eivät voi kestää matalaviritteisten (mm. takavuosien MB:t) tavoin miljoonia kilometrejä. - besaa suonissa
Kölli kirjoitti:
Tuo nyt ei kuulosta kovin paljolta, Tojon 1.6 ajetaan 400tkm helposti. Mutta noita ei kai voi keskenään verrata???
PS. On päivän selvää, että nykyiset turbo ym. tehokkaat diesel-systeemit eivät voi kestää matalaviritteisten (mm. takavuosien MB:t) tavoin miljoonia kilometrejä.Ylläpito ei salli keskustelua suomi24 toiminnasta. Oheisena kopio Jonathan II:n viestistä, joka sensuroitiin lähes välittömästi. Myös lukuisia muita aiheeseen liittyneitä viestejä on sensuroitu välittömästi!
Tiku
Suomi24 sensuroi,lue HETI
Kirjoittanut: Jonathan II, 4 januari februari mars april maj juni juli augusti september oktober november december 2002, 11:26 ip:
Näitä tietoja Suomi24 sensuroi koko ajan eri foorumeista
http://www.eurosuomi.com/cgi-bin/topic.cgi?forum=107&topic=5&start=0
ja
http://www.mtv3.fi/enter/index.shtml?http://scully.mtv3.fi/msc/page_enteruutisetinternet?pubid=94719 - Epäilevä Tuomas
Vai niin on Toyota määritellyt ja sitten tietysti kertonut sen sinulle. Ensinnäkin epäilen vahvasti moisten määrittelyjen olemassaoloa ja toisekseen ne olisivat takuulla salaista tietoa.
- Sami L.
Epäilevä Tuomas kirjoitti:
Vai niin on Toyota määritellyt ja sitten tietysti kertonut sen sinulle. Ensinnäkin epäilen vahvasti moisten määrittelyjen olemassaoloa ja toisekseen ne olisivat takuulla salaista tietoa.
Niin tuossa uudessa Tuulilasi lehdessä taisi lukea, että Toyotan uuden dieselkoneen kestoiäksi tehdas veikannut 300tkm.
- <TAG>
Epäilevä Tuomas kirjoitti:
Vai niin on Toyota määritellyt ja sitten tietysti kertonut sen sinulle. Ensinnäkin epäilen vahvasti moisten määrittelyjen olemassaoloa ja toisekseen ne olisivat takuulla salaista tietoa.
Tuulilasi tammikuu 2002 sivulta 41, jossa on artikkeli Toyota Yaris D4D:stä.
Siellä kerrotaan, että toitsun riisselin kestoiäksi olisi suunniteltu 300 tkm !!!
- 306 srdt
Meillä on uudesta ollut 306 srdt Pösö, nyt on mittarissa 346 tkm ja kone ei uutta häpeä. Ainoa mitä itse moottoriin on tehty on hehkutulppien vaihto 220 tkm kohdalla. Öljyä ei syö, ei savuttele ja vetää paremmin kun uutena. Turbodieseleiden suhteen on kestävyyden kannalta muistettava muutama asia : hyvä öljyt eikä liian pitkiä vaihtovälejä, talvella lohkolämmittimen käyttö, käynnistyksen jälkeen ei pidä ryntäyttää konetta ja ennen sammuttamista antaa hetken käydä tyhjäkäyntiä. Näillä eväillä aion ajaa vielä toisen mokoman. Palataan asiaan sitten uusien kommenttien myötä.
- joonas
siinä käytetään hyvälaatuista synteettistä öljyä eikä revitellä konetta. Matka-ajo on edullista, mutta lyhyessä ajossa koneet ovat kovemmalla.
- jännä nähdä
Niin. On korkeapaineruiskut ja "hirveä" vääntö jatkuvasti käytössä. Luulen että autojen tekniikka on paljon kovemmilla kuin bensakoneissa.
- moottori
Jos löydät Auton jolla on ajettu 300 tkm, ei se ole matka eikä mikään.
Myös muut kuin Autot ovat olleet varsin luotettavia rivipumppuineen.
Mutta huomaa, ettei Autoilla tai Transiteilla ole koskaan ajettu juuri enempää kuin 300 tkm (oli ne sitten 3 tai 13 vuotta vanhoja :) )
Itse en ostaisi uusia korkeapainedieseleitä kovaan hintaan koska osat maksaa hunajaa, kysy liikkeistä mitä täysremontti maksaa 400 tkm ajettuun kulkupeliin.
Mieluummin ostan vähemmän ajetun bensapelin, kuin paljon ajetun halpamerkkidiisselin.- ransistori
Transit kestää ainakin 800000 km moottorin osalta, vaihteiston voi jouttua vaihtaan kerran jos parikin riippuu käytöstä kaverillani on orion 1.6 diesel jossa on avaamattomat kone ja v.laatikko ja ajettu 715tkm . TRANSITIN MOOTTORI ON IKUINEN MAAMOOTTORI
- dsl
Bensamoottorihan toimii puoliksi sähköllä, dieseli ei, joten se on ainakin varmempi
- Kulkija
Corolalla 1.8D vm 82 köröttelin 310tmk ja myin
ehjänä pois. Joku muu jatkakoon kilometrejä?
MB 200D vm 86 taisi mittariin putkahtaa tuollainen
550tmk mutta kerran joutui dieselpumpun vaihtaan
kun laakerinkuula tuli kuoren läpi. Muuten
kulki ihan hyvin ja näyttää kulkevan vieläkin :)
Mazda 323 vm 87 About 420tmk
Toyota LandCruiser 88 320tmk
Siis nämä kilometrit siten että autot ei vielä
mitenkä öljyä vieneet eikä sitä tarvinnut
normaalin huoltovälein lisätä, paitsi Mazdassa.
Sitä en tiedä kuinka pitkälle uudet omistajat ovat
sitten körötelleet. - warre
vm.87 väyrynen ajettu 604000 ja konetta ei ole
avattu kertaakaan.Soi ja kukkuu kuin uusi. - 87k
Kyllä ne kaikki sen 300-400 kilometriä kestää.
Lyhimmässä ajassa hajonnut diesel oli ajettu 120.000km ja pisimmä 2300000 kilsassa- Anonyymi
Mersu kestää
- Anonyymi
Dieseli käy pienemmillä kierroksilla kuin bensamoottori, joten kuluu hitaammin, ellei sitten jyrrrää liian pienillä kierroksilla jatkuvasti.
- AnonyymiUUSI
Meidän 999-kuutioisessa Fordin moottorissa on ajossa n. 1500 rpm. Ajettu 417 tkm. Bensiinimoottori turbolla ja 125 hummaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131894
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271492En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931356- 631224
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1281095The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut111086Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223902- 151849
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57793Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20748