Kipu alaselässä

Selkäkipuinen

Minulla on nyt 3:tta päivää jatkunut kipu alaselässä, toki tämä on oireillut jo useita vuosia, mutta yleensä mennyt päivässä ohi. Mistä tämä voisi johtua, kun levossa kipu vaan pahenee ja istuessa/kävellessä jalkoihin tulee puutumisen tunnetta? Onko kellään vastaavaa?

7

169

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen jumiselkä

      Terve vaan!

      Itselläni on vasemmalla puolella vanha iskiasvaiva, mutta aivan uusiin ulottuvuuksiin selkäkivussa pääsin viime maanantaina, kun ostoskärrystä ostoksia kurkotellessani iski kunnon alaselkäjumi. Pystyin juuri ja juuri kävelemään pois kaupasta autolle. Istumisen jälkeen kipu oli pahempi ja ylösnousu kivuliasta. Istuutuminen samoin.

      Jumi on nyt kestänyt lähes kolme vuorokautta ja aamuisin tilanne on pahin. Olen ottanut Burana 800 mg x 2 vuorokaudessa (miehen reumalääke). Jonkinlaista apua lienee siitä ollut. Olen liikkunut kotona kivun sallimissa rajoissa. Puutumista ei ole ollut. Positiivista on se, ettei tavanomainen iskias- ja nivuskipu tunnu.

      Puutuminen on oire, jonka takia kannattaa mennä lääkäriin.

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/tk.koti?p_artikkeli=dlk00326

      http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=C5FEE6980EA6A3115D3023AA2EB9E767?id=khp00002

      • Ns. ristiselkä on ollut ongelmana 60 vuotta. Lannerangan kulumismuutokset nikamissa rtg-kuvattiin 1960 luvulla. Heikossa kunnossa olevat tukikudokset on harjoitettavissa ihan kotikonstein.
        Yks paha vika niissä; sitä on jatkettava koko loppuelämän ajan.
        Jos viikon verran jätät väliin, niin lisääntyvät kivut kehoittavat kyllä jatkamaan hoitopöydällä tapahtuvaa mobilaatiota niin ettei skolioosiselkä kokonaan jumiudu.

        Venyttelyt vähentävät nivelrakojen ahtautta. Varovasti venytellen voi testata missä kipu tuntuu ja liikuttaa kipuilevan kohdan seutua. Jo muutama päivä antaa vastetta, salliiko kipu jatkaa harjoitusta.

        Erittäin riskialtista hommaa; vasemmasta kädestä lähti kaikki puristusvoima moneksi päiväksi. Tiesin kokemuksesta, että voima kyllä palautuu. Niin se teki.


      • milliss..
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Ns. ristiselkä on ollut ongelmana 60 vuotta. Lannerangan kulumismuutokset nikamissa rtg-kuvattiin 1960 luvulla. Heikossa kunnossa olevat tukikudokset on harjoitettavissa ihan kotikonstein.
        Yks paha vika niissä; sitä on jatkettava koko loppuelämän ajan.
        Jos viikon verran jätät väliin, niin lisääntyvät kivut kehoittavat kyllä jatkamaan hoitopöydällä tapahtuvaa mobilaatiota niin ettei skolioosiselkä kokonaan jumiudu.

        Venyttelyt vähentävät nivelrakojen ahtautta. Varovasti venytellen voi testata missä kipu tuntuu ja liikuttaa kipuilevan kohdan seutua. Jo muutama päivä antaa vastetta, salliiko kipu jatkaa harjoitusta.

        Erittäin riskialtista hommaa; vasemmasta kädestä lähti kaikki puristusvoima moneksi päiväksi. Tiesin kokemuksesta, että voima kyllä palautuu. Niin se teki.

        Hei! Minulla on selkäkipu ollut kuukauden .maanantaina kävin lääkärissä noidannuoli ilmeisesti.sain siralud 4mg ja särkylääkettä myös hyvät alaselkä jumppa ohjeet. Tänään hiukan parempi jo:):)


      • Miten si-nivel toimii?

        Ootteko käyneet asiansa osaavalla kiropraktikolla tai fysiatrilla? Mulla oli si- nivel jumittunut, fysiatri tunnisti ekana, kiropraktikko on hoitanut. Ei selkä ikinä täysin normaaliksi tule, luulisin, mutta kivuton olen nyt kun nikamia on runttailtu auki ja olen oppinut varomaan tiettyjä juttuja. Yksi on muuten kurkottelu oikealla kädellä. Juurikin kerran jumittui selkä kun kurkotin ostoksia syvästä ostoskärrystä. Jos vielä on painavaa kurkoteltavaa, on katastrofi taattu. Skolioosia varmaan vaikuttaa minulla kaikkeen mitä selän ja lantion alueella tapahtuu.


      • terveppä terve!
        oikea osoite, kannattaa lukea käypä hoito siellä selvitetään selä hoito.
        itse olen korjannut ensimmäisen ikiasvaivan venyttelypenkissä omalla lihasvoimalla mutta sellaista penkkiä en ole tavannut kuin Porvoossa jossa sain avun. Nyt minulla on selkäkippi siinä olen aamuin illoin vähän se auttaa mutta kun välilevy on pullahtanut niin sille ei voi mitään muuta kuin kulkea vesijumpassa se helpottaa .Autoraktio oli menetelmä jolla sain avun ensi kerran porvoossa 78vuonna siitä oon aikaa mutta nyt asun oulussa enkä tiedä mitä siellä etelässä tapahtuu jos joku tietää kirjoittakaa


    • 19+15

      Hermojuurikanavan ahtauma

      • Kivun mukaan tee24

        Paranee riippumalla- ja ennenkaikkea kehittämällä tasapainoisesti lihaksia koko kropasta! Vastapuolet huolella tee! Salille hep!!! Heti! Ja tarkkaile kipuja!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1797
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      177
      1567
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1092
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1043
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      124
      966
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      809
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      39
      788
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      57
      664
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      652
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      638
    Aihe