Nyrkkeilijätär

Antsu

Lukaisinpa Ilta-Sanomista Eva Wahlströmin haastattelun. Kova muija kovan lajin parissa, mutta kova on miespuolinen valmentajakin.

Treeneissä koutsi psyykkasi urheilijaa mm. näin: "Miksi naisilla on pienemmät jalat kuin miehillä? Että he pääsisivät lähemmäs hellaa!"

Jos ei tämä saa naista lyömään lujaa, niin sitten ei mikään.

4

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapeli

      oliko tuossa jotain pointtiakin? wahlström on hyvä nyrkkeilijä, ei siinä mitään. samalla tavalla miehille saadaan aggressiivisuutta sanomalla esim "sähän lyöt ku nainen". ja tämä ei ole epätasa-arvoista, naiset vaan keskimäärin lyövät hiljaisempia lyöntejä kuin miehet.

      tiedätkö nyrkkeilystä tai urheilumaailmasta ylipäätään mitään?

      • Antsu

        Miksi naisen pitäisi päästä lähemmäs hellaa? Ehkä siksi, että ruoanlaitto sujuisi luontevammin. Miksi ruoanlaiton pitäisi sujua luontevammin? Koska se on treenarin mielestä naisten työtä! TÄSSÄ tultiin siihen pointtiin: tasa-arvon aikana ei ole miesten eikä naisten hommia, vaan ihmisten töitä joita ihmiset tekevät, toiset paremmin, toiset huonommin, sukupuolesta riippumatta.
        Nyrkkimuija Wahlström lienee feministi, minkä koutsi tietää ja vetää juuri oikeasta narusta saadakseen urheilijan adrenaliinit virtaamaan.

        Ja viimeiseen kysymykseesi: en.


      • aapeli
        Antsu kirjoitti:

        Miksi naisen pitäisi päästä lähemmäs hellaa? Ehkä siksi, että ruoanlaitto sujuisi luontevammin. Miksi ruoanlaiton pitäisi sujua luontevammin? Koska se on treenarin mielestä naisten työtä! TÄSSÄ tultiin siihen pointtiin: tasa-arvon aikana ei ole miesten eikä naisten hommia, vaan ihmisten töitä joita ihmiset tekevät, toiset paremmin, toiset huonommin, sukupuolesta riippumatta.
        Nyrkkimuija Wahlström lienee feministi, minkä koutsi tietää ja vetää juuri oikeasta narusta saadakseen urheilijan adrenaliinit virtaamaan.

        Ja viimeiseen kysymykseesi: en.

        huomaatko itse, miten vedät herneen nenään ihan ihme asiasta? jos kerran wahlströmkin on feministi, niin hän varmaan osaa pitää huolen, ettei koutsin jutut mene liian pitkälle. ja koutsia tuskin kiinnostaa pätkääkään, tekeekö wahlström ikinä ruokaa vai syökö ravintolassa. ainoa asia, mikä valmentajaa tuossa tapauksessa kiinnostaa, on menestys. piste. ja sitä tavoitellaan myös "vittuilemalla" valmennettavalle. tämä on nyrkkeilypiireissä ihan tavallista. saadaan valmennettava vihaiseksi, jonka jälkeen viha kohdistetaan vastustajaan, jolloin lyönnit lähtevät lujempaa.

        eli koutsin mielipiteestä et voi tuon perusteella vetää ainuttakaan johtopäätöstä, koska hän ei kehän reunalla ole mielipiteitään kertomassa, vaan saamassa wahlströmistä irti parasta mahdollista suoritusta.


      • Antsu
        aapeli kirjoitti:

        huomaatko itse, miten vedät herneen nenään ihan ihme asiasta? jos kerran wahlströmkin on feministi, niin hän varmaan osaa pitää huolen, ettei koutsin jutut mene liian pitkälle. ja koutsia tuskin kiinnostaa pätkääkään, tekeekö wahlström ikinä ruokaa vai syökö ravintolassa. ainoa asia, mikä valmentajaa tuossa tapauksessa kiinnostaa, on menestys. piste. ja sitä tavoitellaan myös "vittuilemalla" valmennettavalle. tämä on nyrkkeilypiireissä ihan tavallista. saadaan valmennettava vihaiseksi, jonka jälkeen viha kohdistetaan vastustajaan, jolloin lyönnit lähtevät lujempaa.

        eli koutsin mielipiteestä et voi tuon perusteella vetää ainuttakaan johtopäätöstä, koska hän ei kehän reunalla ole mielipiteitään kertomassa, vaan saamassa wahlströmistä irti parasta mahdollista suoritusta.

        Iltaa, Aapeli. Ensimmäiseen kysymykseesi: en.

        Mutta mukava huomata, että ymmärsit viestini. Saadaan urheilija vihaiseksi, jonka jälkeen iskut ovat lujempia! Sitähän minä yritin avauksessani sanoa, mutta tällä yhteiskunta-areenalla asia ei ilmeisesti kiinnosta, ja urheilupalstalla se olisi ollut pelkkää faktojen toteamista.

        Kokeilin kotikeittiössä, miten lähelle hellaa pääsen. Aivan tarpeeksi lähelle, koska hellan sokkelissa on sopiva "sisennys", ja toisikseen minulla on tällaiset nyrkkeilijälle passelit pitkät kädet. Jalan koko on 44.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe