Jumala vs. Tonttu

Saunatonttu.

Jumalan ja tonttujen olemassaolo on todisteiden valossa yhtä todennäköinen.
Kummastakin löytyy tarinoita, kirjallisuutta ja henkilökohtaisia kokemuksia.

25

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • udertaker.

      Sinäpäs olet oikea järjen jättiläinen, typerin aloitus vuosisatoihin.

      • Saunatonttu.

        Millä tavalla typerä? Voisitko kertoa mikä kohta aloituksesta ei pidä paikkansa?


      • Aloitus on asiaa
        Saunatonttu. kirjoitti:

        Millä tavalla typerä? Voisitko kertoa mikä kohta aloituksesta ei pidä paikkansa?

        Aloituksessa ei ollut mitään typerää. Tunnen sekä Jeesukseen, eri jumaliin, että metsänhenkiin uskovia ihmisiä. He ovat kaikki yhtä "oikeassa".


    • ne keisarin vaatteet

      Joo, minä näin näitä saunatonttuja ollessani ateistisessa maailmassa. Siellä ne tonttuilivat pyörryksissä osa ja pitivät toisiaan pahoin. Erittäin surkuteltava lähtökohta oli se saunatonttujen osasto.

      Siksi häippäsin, ettei leimaudu samaksi.

      • Saunatonttu.

        Kiitos kommentista. Voisitko sinäkin kertoa, mikä kohta aloituksesta ei pidä paikkansa? Vai oletko kanssani samaa mieltä?


    • -p-

      Tärkeä ja aina yhtä ajankohtainen aamunavaus.

    • kiistaton fakta

      Jeesus oli tonttu.

    • niin miten

      Oliko isäsi sitten pukki?

      ajeliko porolla taivaan sinessä vaiko ihan lynxillä toi leekopaketion aloittajalle.

      • Saunatonttu.

        Älä sekoita termejä.


      • Hauska kirja.
        Saunatonttu. kirjoitti:

        Älä sekoita termejä.

        Näin Raamattu. 3Moos.17:7. Ja älkööt he enää uhratko uhrejansa metsänpeikolle, joiden jäljessä he haureudessa kulkevat. Tämä olkoon heille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen.


    • Muumiuskossa

      Tonttuihin ja Muumipappaan uskon, koska olen nähnyt.

    • KaikkeaSitäLukeekin

      Oletko edes kerran saanut isältäsi korville kakarana? Tuskin, mutta ei kai se olisi auttanutkaan?

      • Saunatonttu.

        En ole saanut, eikä se olisi auttanut.
        Lasten pahoinpitely ei todista Jumalan, eikä myöskään tonttujen olemassaoloa, vaikka Raamatu sanookin "Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan".


    • Saunatontun opetus

      Saunatonttu istui saunan rappusilla katsellen kirkkaalle tähtitaivaalle. Pieni poika tuli istumaan saunatontun viereen ja poika kysyi saunatontulta: Mitä sinä katselet? Saunatonttu vastasi: Jumalan suuruutta ja valtavaa avaruuden ulottuvuutta? Pieni poika kysyi: Kuinka suuri avaruus on ja kuinka suuri on Jumala? Jos sinä lähdet nyt kulkemaan poikki avaruuden, sinulta kuluu siihen ikuisuus, mutta Jumalan ei tarvitse kuluttaa siihen aikaa lainkaan, koska hän täyttää olemuksellaan koko avaruuden.

      • Jumalan opetus

        Jumala istui saunan rappusilla katsellen kirkkaalle tähtitaivaalle. Pieni poika tuli istumaan Jumalan viereen ja poika kysyi Jumalalta: Mitä sinä katselet? Jumala vastasi: Saunatontun suuruutta ja valtavaa avaruuden ulottuvuutta? Pieni poika kysyi: Kuinka suuri avaruus on ja kuinka suuri on Saunatonttu? Jos sinä lähdet nyt kulkemaan poikki avaruuden, sinulta kuluu siihen ikuisuus, mutta saunatontun ei tarvitse kuluttaa siihen aikaa lainkaan, koska hän täyttää olemuksellaan koko avaruuden.


    • ei voi ymmärtää

      Jotenkin surkuhupaisaa että jotkut vielä uskoo Jumalaan.
      Jotenkin aivan käsittämätöntä.

      • 15% elää harhassa

        Minä ymmärrän sen vielä jotenkin niiden kohdalla, jotka ovat syntyneet 1950-luvulla tai sitä ennen. Mutta 1960-luvulla syntyneistä alkaen on suomalaisilla ollut jo lapsuudesta/nuoruudesta asti aikaa ottaa asioista selvää.

        Järkyttävää on se, että 1980-2010 välillä syntyneistäkin 15% uskoo kristinuskon jumalan olevan olemassa! Onneksi kaikenlainen hyssyttely uskovien edessä on loppumassa, ja moni pitääkin jumaliin uskomista lapsellisena. Sen saa nykyisin myös sanoa ääneen.

        Paras tapa saada ihmiset jättämään kristinusko, on lukea heille Raamattua ja opettaa heille kristinuskon historiaa.


      • Äimän käkenä.
        15% elää harhassa kirjoitti:

        Minä ymmärrän sen vielä jotenkin niiden kohdalla, jotka ovat syntyneet 1950-luvulla tai sitä ennen. Mutta 1960-luvulla syntyneistä alkaen on suomalaisilla ollut jo lapsuudesta/nuoruudesta asti aikaa ottaa asioista selvää.

        Järkyttävää on se, että 1980-2010 välillä syntyneistäkin 15% uskoo kristinuskon jumalan olevan olemassa! Onneksi kaikenlainen hyssyttely uskovien edessä on loppumassa, ja moni pitääkin jumaliin uskomista lapsellisena. Sen saa nykyisin myös sanoa ääneen.

        Paras tapa saada ihmiset jättämään kristinusko, on lukea heille Raamattua ja opettaa heille kristinuskon historiaa.

        Aika omituinen kirja, tämä Raamattu. Ps.84:12. Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi. 5Moos.4:19. Kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoja, anna vietellä itsesi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.


    • Saunatontun opetus

      Saunatonttu ja pieni poika jatkoivat keskustelua. Pieni poika kysyi: Miksi toiset ei usko Jumalan olevan olemassa, vaikka näkevät kaikki nämä maailmassa ja maailmankaikkeudessa olevat ihmeelliset asiat? Saunatonttu vastasi: He uskovat, että kaikki on ilmestynyt tyhjästä kerran. Pieni poika ihmetteli hetken ja kysyi sitten: Uskovatko ihmiset sitten sellaiseen ihmeeseen, että itsekseen tyhjästä ilmestyi koko maailmankaikkeus. Eikö se usko vaadi paljon enemmän uskoa, kuin se, että Jumala on luonut kaiken? Vaatii se, mutta monet uskovat silti. vastasi saunatonttu. Pieni poika ihmetteli sitä hetken ja sanoi sitten: Niiden täytyy olla tosi uskovaisia.

      • ¤%&/

        Kuka uskoo että kaikki syntyi tyhjästä? Ei saa valehdella pienelle pojalle.


      • Imekää saunamakkaraa

        Saunatonttu ja pieni poika jatkoivat keskustelua. Pieni poika kysyi: Miksi toiset uskovat Jumalan olevan olemassa, vaikka näkevät kaikki nämä maailmassa ja maailmankaikkeudessa olevat ihmeelliset asiat? Saunatonttu vastasi: Heidän ajattelunsa on ohutta kuin pierun kuori ja he ovatten sangen kusiset päät ottaneet harteidensa taakaksi. Pieni poika ihmetteli hetken ja kysyi sitten: Uskovatko ihmiset sitten sellaiseen ihmeeseen, että itsekseen tyhjästä ilmestyi koko Jumala. Eikö se usko vaadi paljon enemmän tyhmyyttä, kuin se, että vaan tyytyy löylyä heittämään ja munalla lätkyttää lauteeseen? Vaatii se, mutta monet uskovat silti. vastasi saunatonttu. Pieni poika ihmetteli sitä hetken ja sanoi sitten: Niiden täytyy olla tosi perseestä. Huhhahhei ja hilirimpsis.


    • Pieni tieteilijä

      Huumori on hyvä asia - Jumalan luoma.

      'Kuka uskoo että kaikki syntyi tyhjästä?'

      Mikäs maailmankaikkeuden selitys tähän liittyy, kun tiedemiehet eivät vielä tiedä alkuräjähdyksen syytä.

      Tieteen kuvalehti:
      'Tieteellisesti ei olekaan mahdollista ymmärtää silkasta tyhjyydestä ilmestyvää kaikkeutta.'

    • Pienen tieteilijän v

      Tieteellä ei ole vastausta maailmankaikkeuden syntyyn.
      Tieteen kuvalehti:
      'Yhtä teorioista kutsutaan ikuiseksi inflaatioksi. Sen mukaan ikuisessa tyhjiössä syntyy koko ajan universumeja, jotka laajenevat. Meidän kaikkeutemme on vain yksi monista, mutta muut universumit ovat niin ajan kuin avaruudenkin osalta niin kaukana, että yhteydenpito niihin on mahdotonta. Teorian mukaan tyhjiö laajenee äärimmäisen nopeasti, mikä vie yksittäiset universumit yhä kauemmas toisistaan.

      Toisissa teorioissa puhutaan syklisistä universumeista, jotka syntyvät, tuhoutuvat ja syntyvät jälleen. Teoriat sisältävät ehdotuksen siitä, mitä oli ennen alkuräjähdystä, mutta sitä vastoin ne eivät ratkaise luomisen perusmysteeriä: miksi on olemassa jotakin sen sijaan, että ei ole mitään. Ongelma on vain työnnetty kauas tulevaisuuteen.

    • ufolandia?

      Tämäon pilkaajien osasto,jossa kukaan ei usko olevansa Jumalankuva,vaikka peilistä katsoisi.Pystyvät ymmärtämään oikean väärästä,mutta täytyy pilkata siltikin.Tulee mieleen tämä evoluutio oppi kun eivät usko Jumalanluomistyöhön,vaan väittävät.Ensin ui kala syvissä vesissä ja loikassi puuhun muuttuen apinaksi ja apina putosi puusta,jolloin apinasta tuli ihminen ja kehitys loppuikin sitten siihen.Jumalaa ei ole,mutta olen senverran typerä,että mielikuvitus onkin sekoittanut todellisuuden tajuni,koska olen saatanan sitoma ja sokaistunut ja ajattelen järjellä,niin uskon tonttuihin ja fiktoihin,mutta en tosiasioihin.Tehkää parannus tontut ja vastaanottakaa pelastus!

    • Jos jotakin luodaan, se saa muodon. Maailmankaikkeuskin on saanut muodon vasta luomisessa. Jumalalla ei ole muotoa, ei olemusta. Jumala ei ole materiaa. Jumala on henki. Siksi voidaan sanoa, että Jumala on maailmankaikkeuden alun olemus. Jumalan 'olevaisuuden' käsittäminen on ihmiselle mahdotonta.

      Saarn 7:
      23 (7:24) Kaiken tämän olen viisaudella koetellut. Minä sanoin: "Tahdon tulla viisaaksi", mutta se pysyi minusta kaukana.
      24 (7:25) Kaukana on kaiken olemus ja syvällä, syvällä; kuka voi sen löytää?
      25 (7:26) Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkistelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi.
      29 (7:30) Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia juonia.

      Saarn 8:
      16 Kun minä käänsin sydämeni oppimaan viisautta ja katsomaan työtä, jota tehdään maan päällä saamatta untakaan silmiin päivällä tai yöllä,
      17 niin minä tulin näkemään kaikista Jumalan teoista, että ihminen ei voi käsittää sitä, mitä tapahtuu auringon alla; sillä ihminen saa kyllä nähdä vaivaa etsiessään, mutta ei hän käsitä. Ja jos viisas luuleekin tietävänsä, ei hän kuitenkaan voi käsittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1535
    2. 42
      912
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      901
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      62
      836
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      829
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      755
    8. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      53
      751
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      732
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      682
    Aihe