Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

onko oikein?

rahat kaivoon

Heippa! Minulla on ollut rahoituksella auto nyt toista vuotta, jossa tietenkin on pakolliset vakuutukset kaskoineen. Minulla lähti ajokortti kymmenen kuukautta sitten ja kyseisestä autostakin loppui juuri silloin leima. Vakuutusmaksuja olen silti joutunut maksamaan tästä katsastamattomasta autosta 10 kk ajalta kaikki vakuutusmaksut. Tuntuu tyhmältä kun on joutunut maksamaan kaikki nämä kolme vakuutuserää turhaan, koska autoani en ole voinut liikuttaa metriäkään kortittomuuden takia. Onko tälläisessä tapauksessa mahdollista saada joitakin korvauksia, kun turhaan oon maksanut noita vakuutuksia yhtiöön. Onneksi korttini kuitenkin saan jo takaisin ensi kuussa, mutta harmittaa suunnattomasti.

11

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+6

      Olisi pitänyt silloin heti selvittää mahdollisuus liikennekäytöstä poistoon. Varkaus- ilkivalta- jne vakuutuksia eivät varmaankaan olisi katkaisseet. Jälkeenpäin ei onnistu.

      • rahat kaivoon

        Kaippa tähän on sitten tyydyttävä. Olet kyllä oikeassa, että olisi pitänyt puuttua asiaan aikaismmin... tyhmyys on valttia.


      • ei reilua

        Liikennekäytöstä poisto ei onnistu rahoitusyhtiön autolle. Ainoa tapa olisi ollut välttää maksut myymällä auto tai ajamalla se lunastuskuntoon. Toki kuskina olisi pitänyt olla kortin omaava. Rahoitusyhtiötä ei ihmisten ongelmat kiinnosta vaan raha.


      • rahat kaivoon
        ei reilua kirjoitti:

        Liikennekäytöstä poisto ei onnistu rahoitusyhtiön autolle. Ainoa tapa olisi ollut välttää maksut myymällä auto tai ajamalla se lunastuskuntoon. Toki kuskina olisi pitänyt olla kortin omaava. Rahoitusyhtiötä ei ihmisten ongelmat kiinnosta vaan raha.

        Kiitos kommentista! Onhan tämä minustakin väärin, kun joutuu maksamaan turhasta.


      • C180 Kompressor
        rahat kaivoon kirjoitti:

        Kiitos kommentista! Onhan tämä minustakin väärin, kun joutuu maksamaan turhasta.

        Ei ole mikään pakko maksaa turhasta. Olisit maksanut rahoituserät pois ja tehnyt liikennekäytöstä poiston. Mutta tietysti on helpompaa syyttää kaikesta joko vakuutusyhtiötä, rahoitusyhtiötä tai yhteiskuntaa.


      • ei ikinä
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Ei ole mikään pakko maksaa turhasta. Olisit maksanut rahoituserät pois ja tehnyt liikennekäytöstä poiston. Mutta tietysti on helpompaa syyttää kaikesta joko vakuutusyhtiötä, rahoitusyhtiötä tai yhteiskuntaa.

        Mersut on muteen paskoja.


      • C180 Kompressor
        ei ikinä kirjoitti:

        Mersut on muteen paskoja.

        "vakuutusyhtiöt, rahoitusyhtiöt, yhteiskunta ja mersut on paskoja"

        Minkä merkkinen tämä velaksi ostettu ja katsastamaton laatuautosi on?


    • mersu se varmaan oli

      C180 Kompressor oli tietenkin tuo auto. Netissä on helppo aukoa päätään, mutta monelta menee luottotiedot, työpaikat jne. näiden nuoruuden typeryyksien takia. Toisaalta jos on maksanut lyhennykset niin homma on edelleen kunnossa, rahaa meni vain hukkaan.

    • valituskehiin

      Tässähän on muuten sellainen pointti että ei ole oikein eikä laillista. Käyttömaksu peritään jotta autoa saisiu käyttää liikennekäytössä. Nyt on kuitenkin sopimusteknisesti estetty liikennekäytöstä poisto ja samalla autoa on kielletty käyttää tieliikenteessä (katsastamatta). Tämä tekee siis liikennevakuutuksen ja käyttömaksun perinnän oikeutuksen laittomaksi. Asiaanhan kannattaa vaatia sitten oikaisua Trafilta ja vakuutusvalvonnalta. Tämän jälkeen näiden päätöksistä voi valittaa hallinto-oikeuteen ja todennäköisesti vielä korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Näiden kaikkien hylkäävien päätösten jälkeen voit saada oikeutta EU-oikeudesta kymmenen vuoden kuluttua (korkoineen).

      • C180 Kompressor

        "Nyt on kuitenkin sopimusteknisesti estetty liikennekäytöstä poisto"

        > ja aloittaja on tämän sopimuksen hyväksynyt


        "autoa on kielletty käyttää tieliikenteessä (katsastamatta)"

        > tämä taas on aloittajan ongelma, auton voi katsastaa muutaman kympin korvausta vastaan. Asia on täysin auton haltijan vastuulla.


      • rahat kaivoon
        C180 Kompressor kirjoitti:

        "Nyt on kuitenkin sopimusteknisesti estetty liikennekäytöstä poisto"

        > ja aloittaja on tämän sopimuksen hyväksynyt


        "autoa on kielletty käyttää tieliikenteessä (katsastamatta)"

        > tämä taas on aloittajan ongelma, auton voi katsastaa muutaman kympin korvausta vastaan. Asia on täysin auton haltijan vastuulla.

        Heippa! Eli autoni on s60 volvo, jos niin kiinnostaa. Ja tulitko itse "aukomaan" päätäsi tänne? Ja luulitko kenties minun kirjoittaneen tuln aiemman viestin? Tuollaisten pellejen tarvitsee tehdä näinkin pienestä jutusta hirveä. Minä vain kysyin miten asia asia on, ja jos kerta on näin niin ei voi mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe