Jeesuksen opetukset

EpäileväTuomas

Ensiksi tahdon sanoa väärinkäsitysten vättämiseksi, että olen itse harras kristitty. Jeesuksen opetuksista ja elämäntyöstä voi olla montaa mieltä. Jotkut pitävät Häntä huijarina, ja jotkut Jumalan poikana. Oli totuus mikä tahansa, ei voi kiistää, että Jeesuksen opit eivät olisi auttaneet maailmaa. Lähimmäisenrakkautta ei ole koskaan liikaa. Jeesuksen Kristuksen takia ovat miljoonat ihmiset eläneet parempaa elämää. Jeesuksen levittämä rakkauden sanoma elää yhä maailmassa, valitettavasti harvassa ovat ne, jotka sitä kunnolla noudattavat. Mutta pahinkaan pakana ei voi kiistää sitä hyvää, mitä Jeesus maailmaan toi. Se on kiistatonta. Ja aivan turha selittää mistään katolisen kirkon pedofiliatapauksista tai uskon varjolla harjoitetusta väkivallasta, se hyvä mitä on uskon takia tehty painaa vaakakupissa paljon enemmän.

4

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

"Mutta pahinkaan pakana ei voi kiistää sitä hyvää, mitä Jeesus maailmaan toi. Se on kiistatonta."

Niinpä, olisi mielenkiintoista, jos joku pahuuden edustaja pystyisi järjellä selittämään, mikä niissä opeissa olisi ollut millään muotoa väärää. Se, etteivät he siihen pysty, johtaa siihen, että heidän on tyydyttävä pilkkaamiseen.

Omasta mielestäni Jeesuksen opit ovat tämän maailman hienoin asia, joiden vuoksi moni saa toivoa. Itsekin haluan sen uskoa juuri niin, kuin hän opetti, eikä mikään muuta sitä enää. Olen siitä onnellinen.

• vertauksin

Taivasten valtakunta (hyvyyden valtakunta) kasvaa kaikesta huolimatta, kaikki ei sitä vaan huomaa. Pilkkaajilta Taivasten valtakunta on salattu.

Taivasten valtakunta on kuin sinapinsiemen, jonka mies kylvi maahansa. Se on pienin kaikista siemenistä, mutta kun sen taimi kasvaa täyteen mittaansa, se on puutarhan kasveista suurin. Lopulta se on kuin puu, niin että taivaan linnut tulevat ja pesivät sen oksille.Kaiken tämän Jeesus puhui väkijoukolle vertauksin.

Vertauksitta hän ei puhunut heille mitään, jotta tämä profeetan sana kävisi toteen: -- Minä avaan suuni ja puhun vertauksin, tuon julki sen, mikä on ollut salattua maailman luomisesta saakka.

Te olette saaneet oppia tuntemaan Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksina, jotta he nähdessäänkään eivät näkisi eivätkä kuullessaankaan ymmärtäisi.

• ..................

"Te olette saaneet oppia tuntemaan Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksina, jotta he nähdessäänkään eivät näkisi eivätkä kuullessaankaan ymmärtäisi."

Ja tuntuu, että tätä lausetta suurin osa pilkkaajista ynnä välinpitämättömistä eivät tunnu käsittävän, vaikka se on asia on juuri niin. No he siitä tekevät totta. Kuinka viisaasti tuokaan on sanottu :) -tuntuu, että Jeesuksellakin, kun poika oli, niin oli täydellinen viisaus ja järki.

• *Eino

Kirkon palvelijat palvelevat "lihalla synnin lakia" ja Kristuksen palvelijat "mielellä Jumalan lakia." (Rm.7:25).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      132
      5381
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3862
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2480
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      38
      2044
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1753
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1704
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1640
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1608
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1463
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      38