Monet kokevat Jumalan puhuneen heille antamalla jonkun laulun sydämelle. Hän puhuu monesti laulun sanojen kautta. Uskon, että Herra antaa rohkaisua ja lohdutusta hengellisistä kappaleista. Onko sinulla kokemusta? Soiko ehkä nyt mielessäsi joku laulu? Ovatko kenties jotkut sanat erityisesti rohkaisseet sinua elämässäsi tai oletko saanut rohkaista toisia laulun sanoin?
Onko Jumala puhunut laulujen kautta?
17
240
Vastaukset
- Kummallista onOmituinen sattuma. Minulle tuli mieleeni äsken sanat- kansa kaikki kärsinyt. Niinpä laitoinkin savolaisten laulun sanat aloitukseksi vain 1 minuutti tämän aloituksen jälkeen. 
- Hyvä niinEhkäpä Herra halusi antaa kevennystä meille. - ...... 

- Hyvät sanatKyllä jokin laulu alkaa puhuttelemaan sanomallaan joskus. 
- Vain yksin JeesusTietysti Jumala puhuu laulujen kautta. Inspiroi kirjoittamaan ja auttaa sekä sanoituksissa, että sävellyksissä. hengelliset laulut, virret. jotkin niistä toimii hengellisesti paremmin kuin huono saarna. 
- MaantomuJoskus erityisesti jäivät mieleen sanat: 
 "Ei en mä voi tuoda sua vielä valoon, ootetaan aika kuluu, ootetaan aika kuluu. tahdon kaikille näyttää sinut rinnallain, rakastan sua vain, joka solullani sua.
 Silloin oon, luonas sinun ainiaan, oon ei mua kukaan sulta vie. veljet ja siskot mua onnitelkaa rakastan sua vain, joka solullani sua."
 Googlasin vähän tuossa ja on Heidi Kyrön levyttämä euroviisu ja voisi vaikka kuvastaa ehdotonta rakkautta.- ...... 

- Raamatussa psalmitUuden liiton puolella ei mitään lauluja eikä niiden sanoja, mutta kerrottu Mooseksen ja Uhrilampaan laulusta. 
- Muutoin käsitteenä"Jumalan puhetta" on mielenkiintoinen aihe. Raamatussa on Jumalan puhetta ihmisille ja käännetty suomeksi. Samoin puheensa kautta on koko luomakunta luotu ja edelleen voimassa ja ihmisille vallittavaksi annettu. 
- Ilmestyskirja IsänJumalan antama profetia varmuudella, ja sen jälkeen Jumalan puheeksi tulkittavaa voidaan tutkia ja tuleekin näin tehdä ja koetella. Mitä ihminen pitää Jumalan puheena, voi vaihdella ihmisten keskuudessa sitten hyvinkin paljon ja myös Raamatusta saatavan ilmoituksen mukaan. 
- Mielenkiintoistaolisi tietää milloin viimeksi Jumala on puhunut jollekin kuten esimerkiksi Samuelille puhui hänet kutsuessaan palvelukseensa. Raamatussa on kerrottu että Jumala puhuu tavalla ja toisella, mutta näin tekee vastustajansa myös, ja Jobin tapauksesta näemme että Jumalalle kelpasi Jobin kommentti "Herra antoi ja Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi" vaikka näemme selvästi että kyse oli Saatanasta ja näin Jumala hyväksyi Saatanan teot ominaan ainakin tässä Jobin tapauksessa, sillä Jumala lausui ettei Job mitään väärin lausunut. 
- Ihan kaiken ihmisiäkohtaavan hyvän ja pahan voidaan Jobin opetuksen mukaan nähdä Jumalalta tulevaksi, ja tokihan Jumala yksin on luonut kaiken ja ylläpitää ja helvetin on luonut myös, samoin tietysti myös Jumalan valtakunnan. Jobin sanoja seuraten voimme ilmeisesti myös juutalaisia kohdattunnutta holokaustia käsitellessämme sanoa sen Jumalalta tulleena kansalleen. Toki uuden liiton kirjoituksissa on sitten myös pahuuden henkivallat esitetty Jeesuksen pyhien vastustajina ja on selvästi esitetty paha käärme eli Per-kele eli Saa-tana. Tapahtuiko sitten muutos tässä Jobin esittämässä jos nykyajassa tahdottaisiin asiaa esittää, eikä pahaa herraksi kutsuttaisi lainkaan. 
- Lasten lauluista"Ukko Nooa oli kunnon mies" ainakin vaikuttaa totuudelliselta. 
- serafiina3Mun ihan pakko osallistua tähän. Kun tulin ns. uskoon keskellä kesää, mulla soi tämä laulu päässä monta päivää. :) Ja taas tulla tupsahti mieleen tässä yksi päivä. 
 Sanoma aina ajankohtainen vaikka onkin joululaulu.
 http://www.youtube.com/watch?v=tnc2i_EjYds
- ,-.Hyvä laulu. 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset819772
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1147000
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906017
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään514107
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi794015
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut483995
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503689
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133070
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi573070
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73047