Onko Jumala puhunut laulujen kautta?

Monet kokevat Jumalan puhuneen heille antamalla jonkun laulun sydämelle. Hän puhuu monesti laulun sanojen kautta. Uskon, että Herra antaa rohkaisua ja lohdutusta hengellisistä kappaleista. Onko sinulla kokemusta? Soiko ehkä nyt mielessäsi joku laulu? Ovatko kenties jotkut sanat erityisesti rohkaisseet sinua elämässäsi tai oletko saanut rohkaista toisia laulun sanoin?

17

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummallista on

      Omituinen sattuma. Minulle tuli mieleeni äsken sanat- kansa kaikki kärsinyt. Niinpä laitoinkin savolaisten laulun sanat aloitukseksi vain 1 minuutti tämän aloituksen jälkeen.

    • Hyvä niin

      Ehkäpä Herra halusi antaa kevennystä meille.

      • ...

        ...


    • Hyvät sanat

      Kyllä jokin laulu alkaa puhuttelemaan sanomallaan joskus.

    • Vain yksin Jeesus

      Tietysti Jumala puhuu laulujen kautta. Inspiroi kirjoittamaan ja auttaa sekä sanoituksissa, että sävellyksissä. hengelliset laulut, virret. jotkin niistä toimii hengellisesti paremmin kuin huono saarna.

    • Maantomu

      Joskus erityisesti jäivät mieleen sanat:

      "Ei en mä voi tuoda sua vielä valoon, ootetaan aika kuluu, ootetaan aika kuluu. tahdon kaikille näyttää sinut rinnallain, rakastan sua vain, joka solullani sua.

      Silloin oon, luonas sinun ainiaan, oon ei mua kukaan sulta vie. veljet ja siskot mua onnitelkaa rakastan sua vain, joka solullani sua."

      Googlasin vähän tuossa ja on Heidi Kyrön levyttämä euroviisu ja voisi vaikka kuvastaa ehdotonta rakkautta.

      • ...

        ...


    • Raamatussa psalmit

      Uuden liiton puolella ei mitään lauluja eikä niiden sanoja, mutta kerrottu Mooseksen ja Uhrilampaan laulusta.

    • Muutoin käsitteenä

      "Jumalan puhetta" on mielenkiintoinen aihe. Raamatussa on Jumalan puhetta ihmisille ja käännetty suomeksi. Samoin puheensa kautta on koko luomakunta luotu ja edelleen voimassa ja ihmisille vallittavaksi annettu.

    • Ilmestyskirja Isän

      Jumalan antama profetia varmuudella, ja sen jälkeen Jumalan puheeksi tulkittavaa voidaan tutkia ja tuleekin näin tehdä ja koetella. Mitä ihminen pitää Jumalan puheena, voi vaihdella ihmisten keskuudessa sitten hyvinkin paljon ja myös Raamatusta saatavan ilmoituksen mukaan.

    • Mielenkiintoista

      olisi tietää milloin viimeksi Jumala on puhunut jollekin kuten esimerkiksi Samuelille puhui hänet kutsuessaan palvelukseensa. Raamatussa on kerrottu että Jumala puhuu tavalla ja toisella, mutta näin tekee vastustajansa myös, ja Jobin tapauksesta näemme että Jumalalle kelpasi Jobin kommentti "Herra antoi ja Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi" vaikka näemme selvästi että kyse oli Saatanasta ja näin Jumala hyväksyi Saatanan teot ominaan ainakin tässä Jobin tapauksessa, sillä Jumala lausui ettei Job mitään väärin lausunut.

    • Ihan kaiken ihmisiä

      kohtaavan hyvän ja pahan voidaan Jobin opetuksen mukaan nähdä Jumalalta tulevaksi, ja tokihan Jumala yksin on luonut kaiken ja ylläpitää ja helvetin on luonut myös, samoin tietysti myös Jumalan valtakunnan. Jobin sanoja seuraten voimme ilmeisesti myös juutalaisia kohdattunnutta holokaustia käsitellessämme sanoa sen Jumalalta tulleena kansalleen. Toki uuden liiton kirjoituksissa on sitten myös pahuuden henkivallat esitetty Jeesuksen pyhien vastustajina ja on selvästi esitetty paha käärme eli Per-kele eli Saa-tana. Tapahtuiko sitten muutos tässä Jobin esittämässä jos nykyajassa tahdottaisiin asiaa esittää, eikä pahaa herraksi kutsuttaisi lainkaan.

    • Lasten lauluista

      "Ukko Nooa oli kunnon mies" ainakin vaikuttaa totuudelliselta.

    • serafiina3

      Mun ihan pakko osallistua tähän. Kun tulin ns. uskoon keskellä kesää, mulla soi tämä laulu päässä monta päivää. :) Ja taas tulla tupsahti mieleen tässä yksi päivä.
      Sanoma aina ajankohtainen vaikka onkin joululaulu.

      http://www.youtube.com/watch?v=tnc2i_EjYds

      • Aamen! Tuo on kaunis laulu ja todella puhuttelevat sanat.


    • ,-.

      Hyvä laulu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1656
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe