Raaka-aineiden loppu

alfa123om2222

1980-luvun maantiedon tunnilla puhuttiin raaka-aineiden loppumisesta yksi toisensa jälkeen 2020-2060. Samassa yhteydessä puhuttiin maailmanlopusta tuon raaka-aineiden loppumisen takia. Tuolloin ei vielä tiedetty, että Kiina ja Kolmas Maailma teollistuisivat äärimmäisen nopeasti. Ja että ne alkaisivat kuluttaa myös raaka-aineita.

USA on suunnittelemassa jo asteroidin kaappausta. Raaka-aineet mielessäkö?

Kyllä tiede tunnustaa muunkin kaltaisen maailmanlopun mahdollisuuden kuin vain auringon sammuminen.

Raamatun mukaan maailmankaudet seuraavat toisiaan seuraavasti:

Kulta 0-490
Hopea 490-980
Pronssi 980-1470
Rauta 1470-1960
Savi 1960-2450
Kivi 2450-.........

Nyt eletään savikautta, johon viittaa öljy, muovi yms. Ei tämä savikausi ole ollut mitenkään vähiten vaikuttavaa aikaa maailmanhistoriassa siksi oletan, että kivikaudesta voi tulla siitäkin yllätävän pirteä. Kivi raaka-aineena voi taipua yllättävän moneksi????

5

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om2222

      Joko olet miettinyt miten vietät viimeisen talouden nousukauden ennen vuotta 2023, jolloin on myöhäistä, koska raaka-aineet loppuvat?

      Viimeistään 2016 on alettava nousukauden tai on liian myöhäistä.

      Yhtämittaista matalasuhdannnetta on kestänyt nyt 25 vuotta ja luulisi kansojen jo tuossa ajassa jotakin oppineen. Itse opin sen, että jokainen penni on itsekkäästi pidettävä omissa käsissä ja käytettävä omaksi nautinnoksi koskaan antamatta kaverille mitään.

      Kaveri painukoon hornan hiiteen koska on syntinen pirukin vielä kaiken lisäksi. Itse olen synnitön ja ansaitsen kaiken rikkauden ja noususuhdanteen edut.

      Jos lama vielä jatkuu vuosia, kymmeniä vuosia, satoja vuosia on sekin opettavaista ehkä, mutta itse olen nousukauden puolella poliittisesti ja sitoutunut siihen, että se saadaan aikaan KANSALAISPALKAN avulla.

      Vuoden 2023 jälkeen nousukaudesta on turha enää haaveilla. Globalisaatio lupasi markkinoiden moninkertaistuvan. Sitä ei ole kuulunut, vaan on paljon tyhjätaskuja. Vain MAAILMANLAAJUINEN KANSALAISPALKKA 1900 euroa kuukaudessa takaa markkinoiden moninkertaistumisen olevan todellista.

      Ja vielä tarvitaan lisää yksityistämistä ja yritysmaailmaan siirtymistä. Esimerkiksi tavaroiden ja palvelujen vapaa kulku on estynyt, vaikka sekin luvattiin. Syynä voi olla tullilaitos, joka siis pitäisi yksityistää ja tehdä voittoon pyrkiväksi yritykseksi myös.

      (Toki talodellista aktiviteettia tänä päivänäkin tuetaan Pikavippien, osamaksukaupan ja lainojen avulla; ja K-palkka malli sisältääkin K-lainaohjelman myös, mutta pelkkä Pikavippi ei riitä talouden vakautamiseen ja noususuhdanteen aikaan saamiseksi.)

    • huuahaha

      kiviä ainakin riittää kaikille.

    • alfa123om222

      Toinen tekijä Kiinan ja Kolmannen maailman lisääntyvän raaka-aineiden käytön lisäksi mitä ei tosiaankaan otettu huomioon on tosiaankin tuo KIERRÄTYS.

      Eihän louhittu ja käsitelty metalli sinänsä katoa maan päältä, vaikka rauta tosin ruostuu. Se jää kiertämään maan pinnalla erilaisina tuotteina.

      On varmasti muitakin tekijöitä, joita tuon ajan maantiedon kirjat eivä osanneet huomioida. Ehkä puheet maailmalopusta tässä yhteydessä ovat todellakin huuhaata.

    • alfa123om2222

      Näkyi taas tänään ampiaisia takertuneina ja liimaantuneina kukkien mykiöihin. Voiko joku pieni ja odottamaton seikka aiheuttaa maailmanlaajuisen katastrofin.

      1. Jonkin avain raaka-aineen loppuminen
      2. Kemikaalikuolema mehiläisten ja ampiaisten tai muiden hyönteisten.
      3. Ruttotauti, joka aiheutuu geeniperimän muutoksesta.
      4. Kaksi tai usempi ydinvoimala; tuhoutuminen tsunamin vaikutusesta?

      jne.

      Aineksia joukkokatastrofeihin on tänä päivänä niin monia, että jokin niistä ennen pitkää aktualisoituu. Paitsi jos enkelit tms. taho voivat aikaa vääntelemällä estää tai muuttaa tulevaisuuden kulun tietoisesti. On olemassa mahdollisuus, että olemme enkelien suojeluksessa olleet aina ja että he ovat estäneet ydinsotiakin yms. Siinä tapauksessa asiat maailmassa jatkuvat samalla tavalla piittaamattomina kuin ennenkin.

      Kaikki pyrkivät mahdollisista tuhoista välittämättä kunnianhimoisesti tieteen kehitystä edistämään mm.

      Jarrua kehitykselle vai vapautta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe