Aldara

dara

Moi! Haluaisin kuulla kokemuksianne Aldara-voiteen käytöstä (käytetään siis papilloomaviruksen aiheuttamien näkyvien kondyloomien hoitoon)? Itselläni on kondylooma, jonka hoitoon kokeilin ensin Condylinea, jolla suurin osa syylistä lähtikin, mutta eivät kaikki. Sitten sain lääkäriltä reseptin Aldara-voiteeseen ja nyt olen käyttänyt sitä kahtena päivänä. Tuska on hirvittävä! Mulla on kaikki sivuvaikutukset mitkä siinä pakkausselosteessa lukee: punoitusta, kutinaa, kirvelyä, turvotusta... ja eilen illalla oli 38-astetta kuumetta, mikä myöskin aivan varmasti johtuu siitä voiteesta. Pissalla käyminen sattuu pahemmin kuin virtsatietulehduksessa ja istuminenkin on tuskaisaa. Enää en laita sitä voidetta ainakaan ennen kuin nämä reaktiot on rauhoittuneet. Muilla samoja kokemuksia? Miten saitte lievitystä oloon?

5

11327

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvi^

Itse sain aldaran reseptin kokeiltuani wartecia, joka osottautui kuitenkin melko hyödyttömäksi. Käytän nyt toista viikkoa kuukauden reseptistäni. Lääkkeen vaikutukset ovat aika samat kuin wartecissa, joten mitään erityisen ikävää istumiskokemusta tms, en ole kokenut. Sen sijaan olen kärsinyt hirvittävistä päänsärkykohtauksista, vaikken normaalisti kärsi pääkivuista juuri ollenkaan. Olen syönyt niin paljon buranaa, että maksa varmaan hajoaa kohta :D Kaikista ikävintä tässä aldarassa on se, että kondylooman oireet ovat edelleen jokseenkin samat. Syylät ovat edelleen näkyvissä. Toivottavasti pian helpottaisi!

• Hirveetätuskaatääon

Mulla on nuo aivan samat oireet ja hirvittävän tuskaista on! Olen pitänyt viikon tauon ja antanut haavojen parantua aina kun on mennyt siihen pisteeseen että en kestä enää ja sitten aloittanut uudestaan. Kannattaa käyttää bepanthenia haavoihin! Olen nyt käyttänyt tätä voidetta 3/4 kuurista ja syylät ovat vähän kadonneet. Jos eivät lähde niin lääkäri sanoi, että pitää käyttää toinen kuuri perään.

• kamalaad

Kerkesin myös käyttää Aldaraa kaksi päivää, kunnes tuska alkoi ja lopetin käytön luonnollisesti samantien.. Heti alkuun nousi kuume, joka ei kylläkään montaa päivää kestänyt. Ei pysty istua, seistä, maata, kävellä, nukkua ilman kipua. Heräsin jopa yöllä kipuun. Limakalvot ovat ilmeisesti niin haavautuneet että pisarakin vettä tuntuu täysin sietämättömältä. Myös todella turvonneet ja punottavat. Vessassa käyminen tuskaa..

Mielenkiinnolla kuulisin, kuinka kauan muut ovat näissä tuskissa kärvistelleet? Itselläni on nyt neljäs päivä kaikista kivuliainta oloa takana, ja tuntuu että vain pahenisi koko ajan, ei ainakaan ole helpottanut... Mitkään kipulääkkeet eikä rasvat ole myöskään kirvelyyn ja poltteluun auttaneet.

• Sattuuuuuu

Moi! oletkohan vielä mahdollisesti linjoilla näin melkein parin vuoden jälkeen? Itselläni aldarasta ihan vastaavia oireita. Aldara poltti limakalvot täysin kirkuvan punaisiksi enkä pysty kunnolla edes istumaan tai peseytymään, kun vesi kirvelee niin kovin. Miten kauan sulla kesti nämä haittavaikutukset ja miten lopulta pääsit syylistä eroon? Ihan hirveä olo enkä tiedä miten pitäisi olla, kun ei voi koulusta ja töistä olla pois.

• Anonyymi

Minä sain myös tämän Aldara voiteen epäiltyyn kondyloomaan.
        Pariin viikkoon ei muuta haittoja kuin kutinaa ja vähän päänsärkyä. Sitten tuli kovat lihaskivut ja kirvelyä virtsatessa. En ollut lukenut tarkkaan noita haittavaikutuksia, kun en uskonut niitä saavani.
        No, pari pussia jäljellä, onneksi nyt tiedän mistä tuskat johtuvat

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      251
      4535
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      127
      2971
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1710
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1451
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1304
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1083
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1075
    Aihe