E-PILLEREIDEN KÄYTÖSTÄ

Aloitin yaz merkkiset e-pillerit kuukausi sitten ensimmäisenä vuotopäivänä. Tänään söin liuskan toisiksi viimeisen valkoisen pillerin , eli sen joka ei sisällä vaikuttavaa ainetta. Ja tänään sitten alkoi myös menkat. Kysymys on, että aloitanko heti seuraavan liuskan ylihuomenna, vai pidänkö jonkinlaisen tauon liuskojen välillä että menkat saisivat tulla ns. normaalisti? Menkkani kestävät yleensä n. 3 päivää.. en sitten tiedä vaikuttaako nämä pillerit niiden kestoon. :o ja huom. tämä oli ensimmäinen pilleriliuskani, ja en nyt tosiaan tiedä mitä pitää tehdä, kertokaa vajavaiselle. :)
559
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Toimit ohjeiden mukaan etkä keksi omia ohjeita. Sinun pitää lukea se käyttöopas niin monta kertaa, että osaat sen ulkoa ja ymmärrät siinä kerrotut asiat.

Äänestä
  • oon lukenu sen monta kertaa läpi, mutta en ymmärrä! siinä olevat ohjeet menevät ristikkäin lääkäriltä saatujen ohjeiden kanssa..

    Äänestä

Kyllä se käyttö on ihan selvää.
Kun pillereiden käyttö aloitetaan ihka ensimmäistä kertaa, niin se ensimmäinen pilleri otetaan ensimmäisenä vuotopäivänä. Varmasti lääkäri on opastanut sinut juuri tähän ja olet toiminut sen mukaan.

Nyt sinulla on ensimmäinen liuska lopuillaan. Ne viimeiset neljä valkoista tablettia ovat plaseboja ja yleensä niiden aikana alkaa vuoto. Syöt ne kaikki, 1/päivä. Kun tämä ensimmäinen liuska on loppunut, niin aloitat HETI seuraavan.

Paukkaus-ohjeen kohdassa
3. Miten Yaz-valmistetta käytetään
sanotaan ihan selvästi: "Kahden läpipainopakkauksen välillä ei siten pidetä taukoa."

Yaz-pillereillä ne plasebot ovat sama asia kuin tauko. Yaz-pillereillä se tauko on vain neljä päivää. Et ala säätää mitään muuta. Sillä tavalla ehkäisyteho säilyy koko ajan.

Äänestä
  • Juu näin mä teenkin :D mut ihmettelen nyt vaan kun lääkäri sanoi että pitää pitää viikon tauko!

    Äänestä

  • tyhymä tyttö kirjoitti:

    Juu näin mä teenkin :D mut ihmettelen nyt vaan kun lääkäri sanoi että pitää pitää viikon tauko!

    Joko ymmärsit väärin (ehkä lääkäri puhui yhdistelmäpillereiden yleisimmästä käyttötavasta) tai sitten lääkäri ei ollut ihan tietoinen siitä, mitä selittää. Yaz on yksi poikkeus tästä yleisimmästä käyttötavasta.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


tyhymä tyttö kirjoitti:

Aloitin yaz merkkiset e-pillerit kuukausi sitten ensimmäisenä vuotopäivänä. Tänään söin liuskan toisiksi viimeisen valkoisen pillerin , eli sen joka ei sisällä vaikuttavaa ainetta. Ja tänään sitten alkoi myös menkat. Kysymys on, että aloitanko heti seuraavan liuskan ylihuomenna, vai pidänkö jonkinlaisen tauon liuskojen välillä että menkat saisivat tulla ns. normaalisti? Menkkani kestävät yleensä n. 3 päivää.. en sitten tiedä vaikuttaako nämä pillerit niiden kestoon. :o ja huom. tämä oli ensimmäinen pilleriliuskani, ja en nyt tosiaan tiedä mitä pitää tehdä, kertokaa vajavaiselle. :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu