Pitkät vai lyhyet hiukset?

Niina 15

Olen kohta 50 olev nainen, mulla on, tummat vahvat , mutta erittäin jäykät ja itsepäiset hiukset. Helpoin kampaus on jos hiuksissa on permanenttiä ja jos ovat pitkät.Hiukset kasvaavat erittäin nopeasti, jos yritän pitää kampausta, pitäisi mennä kampaajalle parin viikon välein. Ilman permistä nousevat pystyyn. Kukaan ei ole sanonnut etteivät pitkät hiukset sopisivat minulle. Olen kuitenkin viime aikoina usein törmännyt kysymykseen, että milloin leikkaat hiukset, viitaten siihen että mun ikäisellä naisella pitää olla lyhyet hiukset.Pitääkö siis mun ikäisellä naisella olla lyhyet hiukset ? Mistä tämä väite/olettamus tulee ?

301

7812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6656

      Sehän on yleistä että vanhemmiten naiset leikkaavat hiukset lyhyeksi. En tiedä onko tämä trendi alunperin tullut käytännön syistä vai mistä lienee. Mutta älä ihmeessä leikkaa pitkiä hiuksiasi lyhyeksi muiden kommenttejen perusteella. Minkään ikäisellä naisella ei tarvitse olla tietynnäköisiä hiuksia. Mieti mitä itse haluat, mikä on sinulle käytännöllinen kampaus tai mistä pidät itse. ´
      Leikka hiukset vasta sitten kuin itsestäsi tuntuu että haluat kokeilla lyhyttä mallia, pitäen mielessä että hiuksilla tosiaan kestää jokisen aika taas kasvaa pidemmäksi.

      • Ön eri pityyksiä

        Kyl hiyksiä vöi pitää siinä mitässä missä itse hälyää niitä pitää.


      • sopii kyllä
        Ön eri pityyksiä kirjoitti:

        Kyl hiyksiä vöi pitää siinä mitässä missä itse hälyää niitä pitää.

        Niin önhän Aira Samunillakin pitkät hiukset.


      • ön ön
        sopii kyllä kirjoitti:

        Niin önhän Aira Samunillakin pitkät hiukset.

        ei öle eri pityyksiä jös ei hälyä


      • ön hiykset
        Ön eri pityyksiä kirjoitti:

        Kyl hiyksiä vöi pitää siinä mitässä missä itse hälyää niitä pitää.

        Ön hiykset käikilllä.


      • ön tai öle
        ön hiykset kirjoitti:

        Ön hiykset käikilllä.

        ei öle hiuksia käikillö


      • ön ön
        ön tai öle kirjoitti:

        ei öle hiuksia käikillö

        ön karvaa


      • hyyyy
        Ön eri pityyksiä kirjoitti:

        Kyl hiyksiä vöi pitää siinä mitässä missä itse hälyää niitä pitää.

        "Kyl hiyksiä vöi pitää siinä mitässä missä itse hälyää niitä pitää. "

        Olet todella typerä ja luulet olevasi hauska tuolla kirjoitustavallasi. Olet nolo itse.
        Lopeta tuo. Mene muualle häiriköimään. Ja hanki itsellesi lääkitys, kun selvästi työskentelet hoitoalalla.


      • asi-alli-nen
        hyyyy kirjoitti:

        "Kyl hiyksiä vöi pitää siinä mitässä missä itse hälyää niitä pitää. "

        Olet todella typerä ja luulet olevasi hauska tuolla kirjoitustavallasi. Olet nolo itse.
        Lopeta tuo. Mene muualle häiriköimään. Ja hanki itsellesi lääkitys, kun selvästi työskentelet hoitoalalla.

        Ellei tuo ääliö ääkkösineen tajua lopettaa tyhmiä möläyttelyjään, pitää ilmoittaa palstan pitäjälle, että estää niiden julkaisun. Luulee olevansa muka viksu ja vilimaattinen, vaikka on kaikkea muuta. Lukis joskus itse niitä typeryyksiään, vai eikötajua sittenkään...? Vai onko pahimman luokan narsisti, joka kiusaa kaikkia läheisiään ja myös meitä tuntemattomia asiallisesti keskustelevia, pthyii!


      • Samaa puuta
        asi-alli-nen kirjoitti:

        Ellei tuo ääliö ääkkösineen tajua lopettaa tyhmiä möläyttelyjään, pitää ilmoittaa palstan pitäjälle, että estää niiden julkaisun. Luulee olevansa muka viksu ja vilimaattinen, vaikka on kaikkea muuta. Lukis joskus itse niitä typeryyksiään, vai eikötajua sittenkään...? Vai onko pahimman luokan narsisti, joka kiusaa kaikkia läheisiään ja myös meitä tuntemattomia asiallisesti keskustelevia, pthyii!

        Pihamaakin näyttää siistimmältä kun sitä haravoi tarpeeksi usein..


      • Muotoilija-Lars
        Ön eri pityyksiä kirjoitti:

        Kyl hiyksiä vöi pitää siinä mitässä missä itse hälyää niitä pitää.

        Kalju nutipää on päivän trendi.


      • ei pidä päikkänsä
        ön ön kirjoitti:

        ön karvaa

        ei läsketä hiuksik kärvät


      • hullu puutarhuri
        Samaa puuta kirjoitti:

        Pihamaakin näyttää siistimmältä kun sitä haravoi tarpeeksi usein..

        En olekaan vähään aikaan käynyt haravoimassa naapurin rouvien pihamaita.


      • ahdasmielisyyttä

        Miksi pitäisi? Ei ole ikäsidonnainen kysymys. Vaikka silloin tällöin ohimennen kuultuna
        naiset varsin, lausehtelevat , leikkais ton ikänen ihminen jo lyhyeksi. Mutta ne on näitä...ilmeisen kateellisia.


      • MIEHEKÄS "nainen"
        ön ön kirjoitti:

        ei öle eri pityyksiä jös ei hälyä

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html heikkenee, jos lyhennät hiuksiasi. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä rumempi olet luontaisesti, joten älä pilaa kaikkea lyhentämällä vielä hiuksiakin.

        Poikatukkaisuus on parasta naisista kiinnostuneille miehekkäille naisille (miehekäs nainen ei Suomessa ole tietysti harvinainen asia).


      • mummeliini
        MIEHEKÄS "nainen" kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html heikkenee, jos lyhennät hiuksiasi. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä rumempi olet luontaisesti, joten älä pilaa kaikkea lyhentämällä vielä hiuksiakin.

        Poikatukkaisuus on parasta naisista kiinnostuneille miehekkäille naisille (miehekäs nainen ei Suomessa ole tietysti harvinainen asia).

        Kuulepas nyt sinä miehekäs nainen, olet tietämätön tietäjä. Monet naiset, kuten minäkin, eivät voi kasvattaa pitkiä hiuksia syystä, että hiusta ei ole tarpeeksi. On ikävä kyllä niin, että jos antaisin hiusteni kasvaa pituutta, minulla olisi sellainen hiirenhäntä, etten ulos kehtaisi astua. Miehekäs en ole millään tavalla, enkä naisista kiinnostunut. Nuorena minulla oli kauniit paksut hiukset, jotka joskus kasvatin puolipitkiksi. Lyhyt tukka sopi minulle erittäin hyvin ja onneksi lyhyt malli sopii vieläkin vaikka harmaa olen jo, enkä viitsi värjätä hiuksiani ollakseni nuoremman näköinen. Toisekseen en ole muuttunut näin vanhemmiten rumaksikaan, vaikka elämän merkit näkyvät kasvoistani ja hiuksistani. Toivoisin kyllä, että hiukseni olisivat paksummat, mutta minkäs teet, kun ikää on karttunut.
        ja vielä. Vanhukset ovat kauniita kaikkine ryppyineen päivineen. Rumalta näyttää moni kasvojaan kirurgisesti huollattanut ihminen, jolla iän tuomat ilmeet ovat kadonneet.


      • mummeliini
        ön hiykset kirjoitti:

        Ön hiykset käikilllä.

        Voi pyhä isä tätä ööliötä.


      • kyllästynyt
        asi-alli-nen kirjoitti:

        Ellei tuo ääliö ääkkösineen tajua lopettaa tyhmiä möläyttelyjään, pitää ilmoittaa palstan pitäjälle, että estää niiden julkaisun. Luulee olevansa muka viksu ja vilimaattinen, vaikka on kaikkea muuta. Lukis joskus itse niitä typeryyksiään, vai eikötajua sittenkään...? Vai onko pahimman luokan narsisti, joka kiusaa kaikkia läheisiään ja myös meitä tuntemattomia asiallisesti keskustelevia, pthyii!

        Olen ilmoittanut kyseisestä ääliöstä suomi24:lle jo kaksi kertaa. Mielestäni jos tuo kirjoittelu ei lopu eikä suomi24 siihen puutu niin jonkun muun tahon täytyy puuttua!!


      • rekkalespot nam!
        Samaa puuta kirjoitti:

        Pihamaakin näyttää siistimmältä kun sitä haravoi tarpeeksi usein..

        Juu. Ja jos haluaa taistella luonnollista nurmikonkasvua vastaan, vetää nurmikon pois ja laittaa asfaltin.


      • toinen mummo
        mummeliini kirjoitti:

        Kuulepas nyt sinä miehekäs nainen, olet tietämätön tietäjä. Monet naiset, kuten minäkin, eivät voi kasvattaa pitkiä hiuksia syystä, että hiusta ei ole tarpeeksi. On ikävä kyllä niin, että jos antaisin hiusteni kasvaa pituutta, minulla olisi sellainen hiirenhäntä, etten ulos kehtaisi astua. Miehekäs en ole millään tavalla, enkä naisista kiinnostunut. Nuorena minulla oli kauniit paksut hiukset, jotka joskus kasvatin puolipitkiksi. Lyhyt tukka sopi minulle erittäin hyvin ja onneksi lyhyt malli sopii vieläkin vaikka harmaa olen jo, enkä viitsi värjätä hiuksiani ollakseni nuoremman näköinen. Toisekseen en ole muuttunut näin vanhemmiten rumaksikaan, vaikka elämän merkit näkyvät kasvoistani ja hiuksistani. Toivoisin kyllä, että hiukseni olisivat paksummat, mutta minkäs teet, kun ikää on karttunut.
        ja vielä. Vanhukset ovat kauniita kaikkine ryppyineen päivineen. Rumalta näyttää moni kasvojaan kirurgisesti huollattanut ihminen, jolla iän tuomat ilmeet ovat kadonneet.

        Olet niin sanottu yksittäis tapaus,kyllä naiselle kuuluu olla pitkät hiukset vähintään puolipitkät,vai mitä mummeliini


      • siideri-sinderella
        mummeliini kirjoitti:

        Voi pyhä isä tätä ööliötä.

        "Voi pyhä isä tätä ööliötä. "

        Just oikean tason vastine tuohon, pitääks mun jos en haluu -kysymykseen, tuolla öölillä.

        Naiset ovat massayksilöitä, (enemmän kuin miehet), joka tuottaa toisinaan kauheita ongelmia turhasta.

        Minä en ainakaan mieti pitäskö mun tai pitäskö olla olematta, tai olisiko se sittenki sillee parempi ku se toinen, mut mitäs sit... ku....


      • siideri-sinderella
        asi-alli-nen kirjoitti:

        Ellei tuo ääliö ääkkösineen tajua lopettaa tyhmiä möläyttelyjään, pitää ilmoittaa palstan pitäjälle, että estää niiden julkaisun. Luulee olevansa muka viksu ja vilimaattinen, vaikka on kaikkea muuta. Lukis joskus itse niitä typeryyksiään, vai eikötajua sittenkään...? Vai onko pahimman luokan narsisti, joka kiusaa kaikkia läheisiään ja myös meitä tuntemattomia asiallisesti keskustelevia, pthyii!

        "Vai onko pahimman luokan narsisti, joka kiusaa kaikkia läheisiään ja myös meitä tuntemattomia asiallisesti keskustelevia, pthyii! "


        Jeesus pelastaa turhasta motkottajankin.


      • eukko80
        toinen mummo kirjoitti:

        Olet niin sanottu yksittäis tapaus,kyllä naiselle kuuluu olla pitkät hiukset vähintään puolipitkät,vai mitä mummeliini

        Minulla kyllä erittäin paksut ja luonnonkiharat hiukset.
        Vaan kun ne on pirun kuumat, eikä niitä saa mitenkään laitettua. Hermot menee jo niitä selvittäessä, saati sitten että pitäis muuten laittaa.
        Minulla on ollutkin joskus lyhyet hiukset ja taidan taas leikkauttaa. Ei tarvi aamulla näyttää ja kuulostaa raivotautiselta. Eikä pesun jälkeen lotrata kourakaupalla hoitoainetta.


      • töttöröö
        kyllästynyt kirjoitti:

        Olen ilmoittanut kyseisestä ääliöstä suomi24:lle jo kaksi kertaa. Mielestäni jos tuo kirjoittelu ei lopu eikä suomi24 siihen puutu niin jonkun muun tahon täytyy puuttua!!

        Eihän ylläpito saa edes oikeita häiriköitä kuriin.


      • pitkät ja pätkät

        Oletettavasti "kypsien" naisten hiusten lyhyemmäksi leikkaamisen eräs takana oleva keskeinen syy on hormonitoiminnan muutoksista johtuen heikkolaatuisemmat hiukset (jotka eivät kestä pituutta), jotka siten lyhyempinä saattavat vaikuttaa vähemmän ohuilta siimoilta.

        Avaajan kommenttiin liittyen. Ole 100%:n piittaamaton toisten ajatuksista, sillä elämäsi on vain ja ainoastaan sinun. Oleellista on se missä itse viihdyt.

        Varsinkin jos sinulla on vahvat hiukset, niin nauti pitkistä naisellisista hiuksista. Mitä luonnollisemman oloiset, sen parempi.

        Tuttavapiirissä on eräs noin 65-vuotias vaalea nainen jolla on terveet ja vahvat hyvin hoidetut, kaniit, pitkät ja kiiltävät hiukset. Tiedä sitten onko jokin luonnonoikku-lahja vai omaako superterveellisen ruokavalion ja hiuksien suhteen lisäksi hyvät geenit.

        Muutenkin hän on kehonkieleltään j aolemukseltaan hämmästyttävän nuori, solakan mutkikas ja notkeasti liikkuva kuin ammattitansija, harrastaneeko joogaa ymv.

        Takaapäin hänet nähdessää (kun on ajattomasti istuviin farkkuihin ja johonkin lyhyeen yläosaan pukeutunut) ei lainkaan arvaisi ikäänsä, vaan luulisi aivan nuoreksi naiseksi.

        Tämä nuoremman miehen silmin katsottuna.

        Ps. Jenkkinaiset useinkin tupeeraavat hiuksensa suorastaan luonnottomiksi ja aivan kammottaviksi "mummoiksi".


      • pitkät ja pätkät
        MIEHEKÄS "nainen" kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html heikkenee, jos lyhennät hiuksiasi. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä rumempi olet luontaisesti, joten älä pilaa kaikkea lyhentämällä vielä hiuksiakin.

        Poikatukkaisuus on parasta naisista kiinnostuneille miehekkäille naisille (miehekäs nainen ei Suomessa ole tietysti harvinainen asia).

        Tuon linkin http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html esimerkki kiinalaisesta naisesta häiritsee.

        Miksi hänestä ei ole kuva rinnakkain joissa kummassakin hän on suunnilleen samalla tavalla meikattuna ja hiukset värjättynä.

        On hieman populistista laittaa henkilöstä "aamuräjähtänyt" kuva ja rinnalle juhlakuntoon sliipattu.

        Kummatkin kuvat tulisi olla toisiaan vastaavia ja mieluiten enen ja jälkeen kuvissa mlemmat versiot: "aamuräjähdyksestä" sekä juhlakuntoisesta.


      • nainen58
        mummeliini kirjoitti:

        Kuulepas nyt sinä miehekäs nainen, olet tietämätön tietäjä. Monet naiset, kuten minäkin, eivät voi kasvattaa pitkiä hiuksia syystä, että hiusta ei ole tarpeeksi. On ikävä kyllä niin, että jos antaisin hiusteni kasvaa pituutta, minulla olisi sellainen hiirenhäntä, etten ulos kehtaisi astua. Miehekäs en ole millään tavalla, enkä naisista kiinnostunut. Nuorena minulla oli kauniit paksut hiukset, jotka joskus kasvatin puolipitkiksi. Lyhyt tukka sopi minulle erittäin hyvin ja onneksi lyhyt malli sopii vieläkin vaikka harmaa olen jo, enkä viitsi värjätä hiuksiani ollakseni nuoremman näköinen. Toisekseen en ole muuttunut näin vanhemmiten rumaksikaan, vaikka elämän merkit näkyvät kasvoistani ja hiuksistani. Toivoisin kyllä, että hiukseni olisivat paksummat, mutta minkäs teet, kun ikää on karttunut.
        ja vielä. Vanhukset ovat kauniita kaikkine ryppyineen päivineen. Rumalta näyttää moni kasvojaan kirurgisesti huollattanut ihminen, jolla iän tuomat ilmeet ovat kadonneet.

        Vanhukset on 80v- ...joten pidä naisena olosta kiini.Isuimme paikassa jossa oli 55 ja ylöspäin voi sitä ryppyjen määrää ,hivukset lyhyet .Ihmettelimme miksi naisen pitää pilata omanäkönsä,ainahan kateelliset ehdottelee leikkaa hivukset ym, mutta elä leikkaa ,tosin ei pitkät ole kauniit vaan puolipitkät aikuisella naisella.Kenelläkään ei ole liian ohuita hivuksia puolipitkään.


      • mie--
        mummeliini kirjoitti:

        Kuulepas nyt sinä miehekäs nainen, olet tietämätön tietäjä. Monet naiset, kuten minäkin, eivät voi kasvattaa pitkiä hiuksia syystä, että hiusta ei ole tarpeeksi. On ikävä kyllä niin, että jos antaisin hiusteni kasvaa pituutta, minulla olisi sellainen hiirenhäntä, etten ulos kehtaisi astua. Miehekäs en ole millään tavalla, enkä naisista kiinnostunut. Nuorena minulla oli kauniit paksut hiukset, jotka joskus kasvatin puolipitkiksi. Lyhyt tukka sopi minulle erittäin hyvin ja onneksi lyhyt malli sopii vieläkin vaikka harmaa olen jo, enkä viitsi värjätä hiuksiani ollakseni nuoremman näköinen. Toisekseen en ole muuttunut näin vanhemmiten rumaksikaan, vaikka elämän merkit näkyvät kasvoistani ja hiuksistani. Toivoisin kyllä, että hiukseni olisivat paksummat, mutta minkäs teet, kun ikää on karttunut.
        ja vielä. Vanhukset ovat kauniita kaikkine ryppyineen päivineen. Rumalta näyttää moni kasvojaan kirurgisesti huollattanut ihminen, jolla iän tuomat ilmeet ovat kadonneet.

        Mummeliini, sinulla on hyvä asenne! Tokkopa tuota miestennielijä - MIEHEKÄSTÄ "naista" kannattaa ottaa vakavasti, se on aina semmoinen turhamainen tärkeilijä joka ei tunnu kestävän muiden eriäviä mielipiteitä laisinkaan, vaan lyttää ne täysin ja kertoo vielä päälle, kuinka typerä on kommentin esittäjä. Että näin palkitaan lukijat. Joskus olen avannut linkkejä, vaan en enää.
        Pitäköön jokainen hiuksensa ja muutoinkin ulkonäkönsä sellaisena kuin haluaa.
        Jos jotakuta ei miellytä, katsokoon muualle.


      • kaikkee kanssa
        ahdasmielisyyttä kirjoitti:

        Miksi pitäisi? Ei ole ikäsidonnainen kysymys. Vaikka silloin tällöin ohimennen kuultuna
        naiset varsin, lausehtelevat , leikkais ton ikänen ihminen jo lyhyeksi. Mutta ne on näitä...ilmeisen kateellisia.

        En ole nuori enkä vanha vaan siltä väliltä ja nykyään puolipitkätukkainen. Aiemmin lyhyttukainen. Mulle on aivan sama minkä pituisia hiuksia ihmiset pitävät, mutta monelle meistä ohuthiuksisista suomalaisista EI sovi pitkät, koska hiuslaatu on ohutta hiirenhäntää. Itsekin ottaisin mielelläni jotkut paksut hiukset, vaan siihen täytyy tyytyä mitä luonto on luonut.

        Mutta älkää nyt herran isä sentään sitä kateellisuutta sotkeko joka asiaan! Kuka tahansa pystyy kasvattamaan vuodessa hiukset pitkiksi jos halaa. Onko lopputulos sitten leijonanharja vai ohut hiirenhäntä, se on taas eri asia.

        Mutta keksikää jotain muuta kuin se ikuinen kateellisuus joka asiaan, vaikka Suomessa ollaankin.

        Ei tulisi ikinä mieleenkään mennä neuvomaan tai sanomaan toiselle että leikkaa lyhyet/värjää tms tms. Kyllä loukkaantuisin itse jos joku tuollaista mulle sanoisi. Ja monesti ne arvioitsijat ovat itse aika rumia, anteeksi nyt vaan, etenkin jos joku mies arvostelee jotain naista, niin yleensä se mies on kuin joku pystyyn nostettu sika sovinistisine luonteineen vielä.


      • en tajuu
        siideri-sinderella kirjoitti:

        "Voi pyhä isä tätä ööliötä. "

        Just oikean tason vastine tuohon, pitääks mun jos en haluu -kysymykseen, tuolla öölillä.

        Naiset ovat massayksilöitä, (enemmän kuin miehet), joka tuottaa toisinaan kauheita ongelmia turhasta.

        Minä en ainakaan mieti pitäskö mun tai pitäskö olla olematta, tai olisiko se sittenki sillee parempi ku se toinen, mut mitäs sit... ku....

        En tajuu miks ylläpito ei puutu tähän!!!


      • en tajuu
        en tajuu kirjoitti:

        En tajuu miks ylläpito ei puutu tähän!!!

        Siis tähän ööliöön. Vois estää sen touhut kokonaan. On pilannut monet viestiketjut.


      • mummeliini
        toinen mummo kirjoitti:

        Olet niin sanottu yksittäis tapaus,kyllä naiselle kuuluu olla pitkät hiukset vähintään puolipitkät,vai mitä mummeliini

        mielipidekysymys.


      • mummeliini
        nainen58 kirjoitti:

        Vanhukset on 80v- ...joten pidä naisena olosta kiini.Isuimme paikassa jossa oli 55 ja ylöspäin voi sitä ryppyjen määrää ,hivukset lyhyet .Ihmettelimme miksi naisen pitää pilata omanäkönsä,ainahan kateelliset ehdottelee leikkaa hivukset ym, mutta elä leikkaa ,tosin ei pitkät ole kauniit vaan puolipitkät aikuisella naisella.Kenelläkään ei ole liian ohuita hivuksia puolipitkään.

        Nainen 58. Mummeliini on sinua paljon vanhempi. Jos voit millään ymmärtää, niin en koe pilanneeni ulkonäköäni. Ihan olen tyytyväinen tällaisena.


      • Tajuan
        en tajuu kirjoitti:

        Siis tähän ööliöön. Vois estää sen touhut kokonaan. On pilannut monet viestiketjut.

        En usko että hän on yksi henkilö. Enkä usko että hänen/heidän tietokoneen käyttöoikeudet kaikkiin maailman koneisiin voidaan estää suomi24 agenttien valtuuksilla.


    • Pitkä ja pörröinen

      Minä ehdin jo täyttää 50, mutta kukaan ei ole koskaan kysellyt minulta hiustenleikkuuaikomuksista. Pitkät hiukset ovat kuuluneet tyyliini ja parhaisiin ominaisuuksiini jo vuosikymmeniä, enkä tosiaan aio ruveta edes lyhentelemään niitä sen vuoksi, että jollakin ulkopuolisella olisi sitten parempi mieli!

      Luulen, että käsitys siitä, että nelikymppisenä (tai jopa kolmikymppisenä) naisen pitäisi leikkauttaa hiuksensa lyhyiksi, tulee kampaajien pienoisesta toiveesta saada asiakkaat käymään luonaan useammin. Keski-ikäisillä on yleensä ennemmän rahaa käytettävissään kuin parikymppisillä, ja totta kai siitä kauneudenhoitoala haluaa osansa pois.

      • jnm,.

        Älä ihmeessä leikkaa lyhyeksi. Voithan vähän lyhentää ja päivttää tyylisi esim. raidoilla tai jollain kivalla sävyllä.


      • Hiukset=Naisen kruun
        jnm,. kirjoitti:

        Älä ihmeessä leikkaa lyhyeksi. Voithan vähän lyhentää ja päivttää tyylisi esim. raidoilla tai jollain kivalla sävyllä.

        No ei tarvitse edes lyhentää. Jos hiuksesi on hyvässä kunnossa niin ÄLÄ LEIKKAA! V***t muiden mielipiteistä! Taitavat vain olla kateellisia kun yrittävät saada sinua lyhythiuksiseksi... ;)


      • tyhmäblondi

        Minäkin olen 5-kymppinen, vuosikymmeniä minulla oli erittäin pitkät hiukset. Töissä yleensä aina jollain syköröllä/ nutturalla. Kukaan ei ole koskaan ehdotellut hiusten lyhentämistä.
        Itse huomasin, että hiukset ohenevat ja leikkautin ne viime keväänä, nyt vain vähän olkapään alle ulottuvat, joita voi pitää irtikin. Vasta sen jälkeen sain kommentteja hiuksistani. (tuntuu, että naisilla on jotain kateutta toisten pitkistä hiuksista? miehet taas tykkäävät?)

        Jokainen ihminen päättää ihan itse, millaiset hiukset haluaa.


      • kateuskortti ????
        tyhmäblondi kirjoitti:

        Minäkin olen 5-kymppinen, vuosikymmeniä minulla oli erittäin pitkät hiukset. Töissä yleensä aina jollain syköröllä/ nutturalla. Kukaan ei ole koskaan ehdotellut hiusten lyhentämistä.
        Itse huomasin, että hiukset ohenevat ja leikkautin ne viime keväänä, nyt vain vähän olkapään alle ulottuvat, joita voi pitää irtikin. Vasta sen jälkeen sain kommentteja hiuksistani. (tuntuu, että naisilla on jotain kateutta toisten pitkistä hiuksista? miehet taas tykkäävät?)

        Jokainen ihminen päättää ihan itse, millaiset hiukset haluaa.

        No joo, ehkä jotkut miehet tykkää pitkistä, mutta ei minun mies, aikoinaan kun tavattiin olin lyhyt hiuksinen...Enkä ole kade pitkä hiuksisille, on minullakin ollut, katsos omat kasvoni on sen malliset että sopii mikä vain tyyli.

        ps. miksi aina vedetään kateuskortti ? Kaikille ei sovi pitkät hiukset, vaikkeivat sitä itse tajuakkaan.


      • Pitkähiuksinen

        Mä olen täyttänyt 60 ja edelleen pitkät paksut ja hyväkuntoiset hiukset. Minulla ei ole edes pahemmin harmaita hiuksia. Ne vähäiset harmaat peitän kevytvärillä. Kateelliset naiset joskus huomauttelevat hiuksistani. Aivan tuntemattomat miehet ovat avoimmesti ihailleet hiuksiani.


      • kaikkee kanssa
        Hiukset=Naisen kruun kirjoitti:

        No ei tarvitse edes lyhentää. Jos hiuksesi on hyvässä kunnossa niin ÄLÄ LEIKKAA! V***t muiden mielipiteistä! Taitavat vain olla kateellisia kun yrittävät saada sinua lyhythiuksiseksi... ;)

        Sullekin sanon että älkää sitä kateellisuutta nyt tunkeko joka ainoaan asiaan. Kuka tahansa voi halutessaan kasvattaa pitkän tukan vuodessa parissa. Ei ole edes rahasta kiinni. Se onko lopputulos sitten komea leijonan harjas vai ohut hiirenhäntä, on taas ihan eri juttu.

        Mutta älkää nyt sitä kateutta viitsikö aina tunkea joka asiaan. Kiitos.


      • eiolla kateita jooko
        kaikkee kanssa kirjoitti:

        Sullekin sanon että älkää sitä kateellisuutta nyt tunkeko joka ainoaan asiaan. Kuka tahansa voi halutessaan kasvattaa pitkän tukan vuodessa parissa. Ei ole edes rahasta kiinni. Se onko lopputulos sitten komea leijonan harjas vai ohut hiirenhäntä, on taas ihan eri juttu.

        Mutta älkää nyt sitä kateutta viitsikö aina tunkea joka asiaan. Kiitos.

        Taitaa olla kyse siitä, että nuo kateellisuuden toitottajat ovat varmaankin itse kateellisia kaikesta, niin luulevat muidenkin olevan. Takes one to know one.


      • kaikkee kanssa
        eiolla kateita jooko kirjoitti:

        Taitaa olla kyse siitä, että nuo kateellisuuden toitottajat ovat varmaankin itse kateellisia kaikesta, niin luulevat muidenkin olevan. Takes one to know one.

        Tämän olen huomannut ainakin elävässä elämässä. Lähtökohtaisesti ei porukka ole keskimäärin kovin kateellista ja jotkut jotka sitä huutelee kokoaika selityksenä joka himputin asiaan, on sitä itse.

        Kun ei muuta keksitä.


    • Niina 15

      Kiitos kommenteistä! Koen että pitkät hiukset kuuluvat "minäkuvaani " ja olen kokeillut erilaisia kampauksia, mutta hiusten jäykkyden vuoksi pitkät hiukset ovat käytännöllisempi vaihtoehto.Ympäristön kommentit vaan hämmentävät. Tyylin olet sen ja sen ikäinen,yritä myös näyttää siltä :)

      • ihan sama

        Minusta on aika säälittävää, että hiusten pituus kuuluu "minä kuvaan", entä jos sairastut ja hiukset lähtee, mites sitten etkö olekaan enää sinä ? Ihan sama minkä mittaiset hiukset ihmisellä, jos niitä on, kunhan on hyvä kuntoiset. Itse pidän lyhyistä hiuksista ja on ollut aina, permanenttia en tarvitse, eikä hiukset nouse pystyyn. Suomeksi, pidä pitkät, jos ne sopii sinulle, toisaalta jos on aina kiinni kannattaa miettiä, miksi pitkät jos ne aina kiinni ?


      • ihan sama kirjoitti:

        Minusta on aika säälittävää, että hiusten pituus kuuluu "minä kuvaan", entä jos sairastut ja hiukset lähtee, mites sitten etkö olekaan enää sinä ? Ihan sama minkä mittaiset hiukset ihmisellä, jos niitä on, kunhan on hyvä kuntoiset. Itse pidän lyhyistä hiuksista ja on ollut aina, permanenttia en tarvitse, eikä hiukset nouse pystyyn. Suomeksi, pidä pitkät, jos ne sopii sinulle, toisaalta jos on aina kiinni kannattaa miettiä, miksi pitkät jos ne aina kiinni ?

        seon karmeeta ku kattoo naista takaapäin on vielä kurvit kohallaan ja upeet hiukset mutta ku kääntyy nion vanha ryppynen naama siinä kuulkaa peljästyy


      • ipoåkol
        maniskitso kirjoitti:

        seon karmeeta ku kattoo naista takaapäin on vielä kurvit kohallaan ja upeet hiukset mutta ku kääntyy nion vanha ryppynen naama siinä kuulkaa peljästyy

        No tuo on ihan oma ongelmasi, keskenkasvuinen kakara.


      • mummeliini
        maniskitso kirjoitti:

        seon karmeeta ku kattoo naista takaapäin on vielä kurvit kohallaan ja upeet hiukset mutta ku kääntyy nion vanha ryppynen naama siinä kuulkaa peljästyy

        voi pyhä sylvi....katsotaanpa sinua sitten 30 vuoden päästä....... Taitaa kalju loistaa ja persvako paistaa farkun vyötärön takaa... =)


      • Juu..
        ipoåkol kirjoitti:

        No tuo on ihan oma ongelmasi, keskenkasvuinen kakara.

        Karmeeta on jos on takaa kuin Marilyn Monroe ja eestä kuin Esa Pakarinen.


      • ....................

        "Tyylin olet sen ja sen ikäinen,yritä myös näyttää siltä"

        Nämähän ovat näitä lokeroituvien massaihmisten kommentteja, joista ei kannatta nakata paskaakaan. Jos joku on niin "fiksu", että haluaa tehdä kaiken vallalla olevien trendien, tai tietyn iän mukaan, niin ollos hyvä vaan, mutta heidän pitäisi tajuta, että jotkut todella haluavat olla omia itsejään, eivätkä vain trendikkäästi päästellä suustaan moisia. Näytät juuri siltä, kuin itse haluat, eikä siihen ole muilla mitään sanomista.


      • Ei kai ne
        ihan sama kirjoitti:

        Minusta on aika säälittävää, että hiusten pituus kuuluu "minä kuvaan", entä jos sairastut ja hiukset lähtee, mites sitten etkö olekaan enää sinä ? Ihan sama minkä mittaiset hiukset ihmisellä, jos niitä on, kunhan on hyvä kuntoiset. Itse pidän lyhyistä hiuksista ja on ollut aina, permanenttia en tarvitse, eikä hiukset nouse pystyyn. Suomeksi, pidä pitkät, jos ne sopii sinulle, toisaalta jos on aina kiinni kannattaa miettiä, miksi pitkät jos ne aina kiinni ?

        pitkät hiukset "aina" ole kiinni.
        Itse, lähes 5-kymppinen, pidän arkena hiuksia ponnarilla.
        Juhliin haluan laittaa kampauksia ja siksi haluan pitää pitkiä hiuksia. Irtolisäkkeitä en halua käyttää vaikka niitäkin on oikein kivan näköisiä.


      • Jotuli
        ihan sama kirjoitti:

        Minusta on aika säälittävää, että hiusten pituus kuuluu "minä kuvaan", entä jos sairastut ja hiukset lähtee, mites sitten etkö olekaan enää sinä ? Ihan sama minkä mittaiset hiukset ihmisellä, jos niitä on, kunhan on hyvä kuntoiset. Itse pidän lyhyistä hiuksista ja on ollut aina, permanenttia en tarvitse, eikä hiukset nouse pystyyn. Suomeksi, pidä pitkät, jos ne sopii sinulle, toisaalta jos on aina kiinni kannattaa miettiä, miksi pitkät jos ne aina kiinni ?

        Hei!

        Et selvästikään ole itse ollut koskaan pitkätukkainen. Pitkä tukka on siksi kiva, että voi tehdä erilaisia kampauksia mielialan mukaan. Nuttura joita on eri malleja, nuorekkaitakin, ponnari, letit ja saparot. Kasvatin takasin pitkän tukan vaikka mieheni piti lyhyestä kampauksestani. Ympäristöltä olen saanut positiivista palautetta nuttura ja ponnari kampauksistani ja nuorekkaasta tyylistäni joka sopii kasvoihini ja persoonaani. Käyn silti kampaajalla joka toinen kk siistimässä ja erilaisissa hoidoissa ja käsittelyissä. Jos sairastuisin ja hiukseni lähtisivät, kampaajani auttaisi minua hankkimaan viehettävän pitkän tai puolipitkän peruukin, nautitaan naiset pitkistä hiuksista kun voimme!


      • ihan sama
        Jotuli kirjoitti:

        Hei!

        Et selvästikään ole itse ollut koskaan pitkätukkainen. Pitkä tukka on siksi kiva, että voi tehdä erilaisia kampauksia mielialan mukaan. Nuttura joita on eri malleja, nuorekkaitakin, ponnari, letit ja saparot. Kasvatin takasin pitkän tukan vaikka mieheni piti lyhyestä kampauksestani. Ympäristöltä olen saanut positiivista palautetta nuttura ja ponnari kampauksistani ja nuorekkaasta tyylistäni joka sopii kasvoihini ja persoonaani. Käyn silti kampaajalla joka toinen kk siistimässä ja erilaisissa hoidoissa ja käsittelyissä. Jos sairastuisin ja hiukseni lähtisivät, kampaajani auttaisi minua hankkimaan viehettävän pitkän tai puolipitkän peruukin, nautitaan naiset pitkistä hiuksista kun voimme!

        Olen ollut pitkä hiuksinenkin....


    • Older

      Pitkä tai lyhyt, se nyt riippuu kantajasta. Kamalinta mielestäni on kuitenkin sellainen vajaan 10 sentin ponnari niskassa tököttämässä kuminauhalla sitaistuna.

      • kamalia...

        Vielä kamalampi on kun vanhalla ihmisellä on jakaus keskellä päätä ja tukka roikkuu hieman rasvaisena pitkin päätä ja on ohut, tekee monen keski-ikäisen noita-akan näköiseksi ja, jos on vielä harmaatakin, hyi helvata.


      • :DDD
        kamalia... kirjoitti:

        Vielä kamalampi on kun vanhalla ihmisellä on jakaus keskellä päätä ja tukka roikkuu hieman rasvaisena pitkin päätä ja on ohut, tekee monen keski-ikäisen noita-akan näköiseksi ja, jos on vielä harmaatakin, hyi helvata.

        Laitapa oma kuvasi tänne niin arvostellaan sun fleda...


      • A.pu
        kamalia... kirjoitti:

        Vielä kamalampi on kun vanhalla ihmisellä on jakaus keskellä päätä ja tukka roikkuu hieman rasvaisena pitkin päätä ja on ohut, tekee monen keski-ikäisen noita-akan näköiseksi ja, jos on vielä harmaatakin, hyi helvata.

        Baskeri auttaa ongelmaan.


    • Jokainen tyylillään

      Varmaan naiset usein leikkaavat hiuksensa ikääntyessään kahdesta syystä, joko siksi että hiukset menevät vanhetessa huonoiksi - ohenee, harmaantuu jne. Toinen syy on se, että vanheneviin kasvoihin ei välttämättä sovi pitkät hiukset, sillä sellainen kasvojen molemmin puolin roikkuva tukka vetää kasvoja alaspäin ja korostaa roikkuvia leukaperiä ja kaikkia muita vanhenemisen merkkejä. Esimerkiksi aikoinaan Catherine Deneuve nuorentui huomattavasti leikkauttaessaan hiuksensa, vaikka hänellähän oli ja on edelleen paksut ja hyvät hiukset. Usealle naiselle se on melkein kuin kasvojen kohotus, kun leikkauttaa tukan.

      Jos sinulla on hyväkuntoiset hiukset ja itse niistä pidät, eikä ne vanhenna sinua, niin pidä toki pitkänä, äläkä muiden mielipiteistä välitä.

      • mummi45321

        Yli 50 v ja hiukset liehuvat valtoimenaan. Usein hiukset on likaiset, latvoista kuluneet ja päälaelta kuulottaa kalju. Vielä kun naama alkaa painua alaspäin ja kaulaan tulee heltta jne. Korostaa pitkät hiukset vanhenevia piirteitä. Mikään ei ole niin epäseksikästä kun pitkä tukka vanhenevalla naisella. Lisäksi yleensä vielä tiukat farkut josta vyötärön kohdalta tursuaa läski. Naisen pitää ymmärtää ettei nuoruus säily ikuisesti, ja vanheta voi tyylikkäästi. Leikkaa ne hiukset, koska niin moni niistä jo huomauttelee.


      • Ihan omaa vikaa
        mummi45321 kirjoitti:

        Yli 50 v ja hiukset liehuvat valtoimenaan. Usein hiukset on likaiset, latvoista kuluneet ja päälaelta kuulottaa kalju. Vielä kun naama alkaa painua alaspäin ja kaulaan tulee heltta jne. Korostaa pitkät hiukset vanhenevia piirteitä. Mikään ei ole niin epäseksikästä kun pitkä tukka vanhenevalla naisella. Lisäksi yleensä vielä tiukat farkut josta vyötärön kohdalta tursuaa läski. Naisen pitää ymmärtää ettei nuoruus säily ikuisesti, ja vanheta voi tyylikkäästi. Leikkaa ne hiukset, koska niin moni niistä jo huomauttelee.

        Miksi naisen pitää vanheta tyylikkäästi? Eikö hän saa vanheta juuri kuten tykkää ja pitääkö siinäkin mielistellä muita?
        Voisiko nainen olla ihan häpeämättä ikäänsä: sinun mielestäsi ei voi. Helttaa pitää piilottaa, ei saa ainakaan korostaa vanhenevia piirteitä vaan yrittää esittää muuta kuin on. Jaa, no miksi? Jos kerran on 50-vuotias niin miksi ei voi näyttää 50-vuotiaalta?
        Seksikkyys, se se vasta on tärkeää naiselle, suorastaan tärkein ominaisuus, että varmasti mielistelee, miellyttää ja on muille mieliksi.
        Ettei vaan näy ikä, että muistaa aina vähän hävetä itseään.
        Pitää ymmärtää, ettei nuoruus säily ja sen jälkeen sitä pitääkin epätoivon vimmalla jahdata ettei vaan olisi itseensä tyytyväinen, ihan kaikkine helttoineen, harmaineen ja läskeineen.

        Hienoa naiset, ei ole ihme, että teillä on niin sairaan surkea itsetunto ja sairaanloisia ongelmia ulkonäkönne kanssa.
        Ruma kaikenikää eikä koskaan pysty suostumaan kaikkeen ja mielistelemään kaikilla tavoin. Onko teillä muuta tehtävää tai arvoa elämässä?
        Että on siinäkin pointtinsa, että uskaltaa vanheta, ihan omana itsenään.


      • irtilokerosta
        mummi45321 kirjoitti:

        Yli 50 v ja hiukset liehuvat valtoimenaan. Usein hiukset on likaiset, latvoista kuluneet ja päälaelta kuulottaa kalju. Vielä kun naama alkaa painua alaspäin ja kaulaan tulee heltta jne. Korostaa pitkät hiukset vanhenevia piirteitä. Mikään ei ole niin epäseksikästä kun pitkä tukka vanhenevalla naisella. Lisäksi yleensä vielä tiukat farkut josta vyötärön kohdalta tursuaa läski. Naisen pitää ymmärtää ettei nuoruus säily ikuisesti, ja vanheta voi tyylikkäästi. Leikkaa ne hiukset, koska niin moni niistä jo huomauttelee.

        Miksi ihmeessä Suomessa on tapana leikata hiukset, kun vanhenee? Pyritäänkö sillä tuomaan esille kaksi ihmisen kasvoissa kasvavaa osaa: korvat ja nenä. Nämä kasvavat läpi ihmisen elämän. Lyhyissä hiuksissa huomio kiinnittyy siis isoihin korviin ja nenään.

        Pitkähiuksiset vaikuttavat ikäisiään nuoremmilta, koska korvat ja nenä eivät ole niin korostetusti esillä. Liikkukaapa muuallakin kuin suomessa, jossa jokatantalla (melkein) on lyhyet hiukset, pakkopermanentti ja punanen väri. Sitten retki jonnekin keskieurooppaan. Onko hieman eroa ja kenen hiustyylin hyväksi?


      • mummi45321
        Ihan omaa vikaa kirjoitti:

        Miksi naisen pitää vanheta tyylikkäästi? Eikö hän saa vanheta juuri kuten tykkää ja pitääkö siinäkin mielistellä muita?
        Voisiko nainen olla ihan häpeämättä ikäänsä: sinun mielestäsi ei voi. Helttaa pitää piilottaa, ei saa ainakaan korostaa vanhenevia piirteitä vaan yrittää esittää muuta kuin on. Jaa, no miksi? Jos kerran on 50-vuotias niin miksi ei voi näyttää 50-vuotiaalta?
        Seksikkyys, se se vasta on tärkeää naiselle, suorastaan tärkein ominaisuus, että varmasti mielistelee, miellyttää ja on muille mieliksi.
        Ettei vaan näy ikä, että muistaa aina vähän hävetä itseään.
        Pitää ymmärtää, ettei nuoruus säily ja sen jälkeen sitä pitääkin epätoivon vimmalla jahdata ettei vaan olisi itseensä tyytyväinen, ihan kaikkine helttoineen, harmaineen ja läskeineen.

        Hienoa naiset, ei ole ihme, että teillä on niin sairaan surkea itsetunto ja sairaanloisia ongelmia ulkonäkönne kanssa.
        Ruma kaikenikää eikä koskaan pysty suostumaan kaikkeen ja mielistelemään kaikilla tavoin. Onko teillä muuta tehtävää tai arvoa elämässä?
        Että on siinäkin pointtinsa, että uskaltaa vanheta, ihan omana itsenään.

        Mielestäni ihan jokaisena ikäkautena naisen pitää huolehtia itsestään ja ulkonäöstään. Toki luonnollinen saa olla, mutta siltikin voi olla sievä. Jos vielä onnistuu pysymään hoikkana, niin terveyden kannalta hieno juttu.
        Minä meikkaan mielläni aamuisin lähtiessäni työhön. Nöen paljon vaivaa ollakseni miellyttävän näköinen. Minusta on mukavampaa olla laitettu. Ja itsetuntoni kyllä kestää sen ettei siitä ehkä muut pidä, mutta itselle tulee hyvä mieli.


    • ....................

      Pitkät hiukset ikäihmisellä aiheuttavat minussa kunnioitusta jostakin syystä. Ei tarvitse leikata.

    • Ritu 48

      Näin kampaajana totean 23-v kokemuksella,
      että en ole tuollaista hiusten kasvua todennut!
      Huh-huh.......
      Älä tule minulle asiakkaaksi,vaan ota aamu-/iltalääkkeet ja
      kalju sopisi varmaankin sinulle hyvin.

      • jo on nopeaa

        Niinpä. Minulla kestää hiusten leikkausten väli pari-kolme kuukautta, vaikka pidän lyhyenä. Hiukseni kasvaa nopeasti ja ovat paksut, mutta silti en edes joka kuukausi käy leikkauttamassa.


        ps. mahtaa tuolla vauhdilla aloittajan hiukset olla nilkoissa jos ei ylikin.


      • Hirviökampaajako?

        Ritu 48, sun ei todellakaan pitäisi olla asiakaspalvelualalla...


      • Niina15

        Ritulle tiedoksi että en ole tulossa sun asiakkaksi..suosin samaa kampaajaa..koska uudet kampaajat eivät yleensä onnistu mun jäykkien ja itsepäisten hiusteni kanssa.Ja Jos olen yrittänyt pitää lyhyttä kampausta se keikkuuu jo jäykkien hiuksien ansiosta parin viikon kuluttua..tai nousee pystyyn..ja mä vihaan pystytulkkaa ! sulla taitaa käydä harvahapsusia asiakkaita ! Mun kampaaja huokailee aina et huh onpas tämä taas kasvannut... Työn iloa toivoo aloittaja ! Ja muista myös nauttiaa aamu ja iltalääkeet..ennakkoon ennen kuin aloitat tämän palstaseikkailun :D


      • järki päähän
        Niina15 kirjoitti:

        Ritulle tiedoksi että en ole tulossa sun asiakkaksi..suosin samaa kampaajaa..koska uudet kampaajat eivät yleensä onnistu mun jäykkien ja itsepäisten hiusteni kanssa.Ja Jos olen yrittänyt pitää lyhyttä kampausta se keikkuuu jo jäykkien hiuksien ansiosta parin viikon kuluttua..tai nousee pystyyn..ja mä vihaan pystytulkkaa ! sulla taitaa käydä harvahapsusia asiakkaita ! Mun kampaaja huokailee aina et huh onpas tämä taas kasvannut... Työn iloa toivoo aloittaja ! Ja muista myös nauttiaa aamu ja iltalääkeet..ennakkoon ennen kuin aloitat tämän palstaseikkailun :D

        Kenenkään hiukset ei kasva niin nopeasti että pitää kahden viikon välein kampaajalla juosta.


      • KAUNIS vanhuus

        Yli vuosi sitten 25 vuoden jälkeen rohkaistuin käymään kampaajalla leikkauttamassa hiukset.Onneksi en saanut ns. miestukkaa,mutta jostakin käsittämättömästä syystä "huippukampaaja" leikkasi vinon otsatukan.Korjasin muotileikkauksen heti kotona.Paksut osiot korvien päällä lähtivät myös pian.Nyt ei tarvitse laittaa hiuksia korvien taakse,vaan ne asettuvat siististi niin,että korvakorut näkyvät.Parin päivän kuluttua samassa kampaamossa hiukseni taitavasti värjättiin tyvikasvun värisiksi.Heti kampaamon omistajaa myöten nähtiin täydellinen onnistuminen.Väri sopi niin hyvin ihonväriini.
        Vielä 15 vuotta sitten vaaleanruskeat (luonnostaan) hiukset ovat tummuneet luumunruskeiksi.Vuosikymmeniä vaalensin hiuksia kotona,mutta oli pakko lopettaa kaikki keinotekoinen kutinan vuoksi.


      • siideri-sinderella

        "Näin kampaajana totean 23-v kokemuksella,"

        Sittenhän sä tiedät kaikesta kaiken.

        Jppa satunnaisen tyypin enontekijöiltä, karvat ja niiden laadun ja määrän :-)


    • Mummi 67

      Onkohan se kateutta kun sun hiukset on hyväkuntoiset. Itse kasvattaisin heti pitkät hiukset mutta tämä hiirenhäntä on siihen toivoton. Olen sinua yli 10v vanhempi. Pidä hiuksesi sen pituisena kun itse haluat ja kanna pitkät hiuksesi ylpeydellä.

      • Pidä pitkät!!!

        No kateutta minäkin ajattelin heti syyksi. Muuta syytä ei oikein voi olla...


    • Siksakkia

      Joo..niinhän se tuntuu, että naisten pitäs kyniä päänsä viimestään 50 vuotiaana. Ja sitä kynimismuotia olen miehenä ihmetelly..siis miehenä.

      • oman mielen mukaan

        Miksi mielestäsi naisten pitäisi pitää hiuksensa sitten pitkinä? Että olisivat seksikkäämpiä? Sehän on tänä päivänä se naisen tärkein ominaisuus jos ei ihan kehdosta niin ainakin yläasteelta hautaan saakkaa ja aivan tuntemattomiakin miehiä pitäisi miellyttää, kun tulevat kerran kadulla vastaan. Anna naisten kyniä hiuksensa jos haluavat ja tyydy katselemaan niitä pitkähiuksisia, kyllä niitäkin riittää.


    • ....................

      Sinun ikäisellesi ei välttämättä enää sovi pitkät hiukset.

      Kannattaa kysyä kampaajaltasi.


      Monet sinun ikäsisesi käyttävät rasvaisia, hoitamattomia hiuksia.

      Niissä ei näy leikkauksen häivää.

      Värikin on jo vanhan mummon.

      Miehetkin leikkaavat hiuksiaan ja ajavat partaansa.

      • money talks

        Neuvo: ei kannata kysyä kampaajalta.


      • Mitäs mieltä oot

        Aivan, ei sovi, siis kenen mielestä? Sinun mielestäsi omaan itseen ja omana itsenä oloon täytyy kysyä lupa muilta?
        Ihan täyttä pashaa. Mitä sitten jos väri on harmaa, mitä se sinun hanuriasi kaivaa, minkä väriset jonkun hiukset on? Miksi ikää pitäisi hävetä ja epätoivolla peitellä harmaita? Tai että jos on jonkun väriset hiukset niiden malli ei saisi olla oman maun mukainen enää.
        Monet käyttää mitä käyttää ja se että monet eivät ole sinä, eivätkä kukaan muukaan, eikä näin ollen monille muille taas pitäisi heidän ulkonäkönsä kuulua pätkän vertaa: tykkää jos tykkää ja ei tykkää, jos ei tykkää. Mitä sitten?

        Sinullekaan ei välttämättä muuten sovi oma tyylisi, keneltä kaikilta muistat kysyä mielipiteen siitä? Kyseletkö muilta koko ajan miten voisit hiuksesi pitää, mitä vaatteita sinun sopisi ostaa ja tyydyttääkö ulkonäkösi varmasti kaikkia ketkä joutuvat kanssasi tekemisiin? Ja siitäkö elämässä todella on kyse.
        Noin vaan mietintämyssyyn asioita.


      • :((
        money talks kirjoitti:

        Neuvo: ei kannata kysyä kampaajalta.

        Ei niin. Varsinkaan tuolta "Ritulta"...


      • kämäli ämmii

        Jötkyt kämpääjät ei tiedä yhtään mitään,ne haluää väin pilätä äsiäkkään hiukset.


      • Xsiideri-sinderellaX
        kämäli ämmii kirjoitti:

        Jötkyt kämpääjät ei tiedä yhtään mitään,ne haluää väin pilätä äsiäkkään hiukset.

        "Jötkyt kämpääjät ei tiedä yhtään mitään,ne haluää väin pilätä äsiäkkään hiukset."

        Naissukupuoli on perusteeltaan laiskuuteen ja helppouteen hakeutuva.

        Tästä syystä naiskampaaja hakeutuu leikkaamaan tietyn tyyppisille ihmisille tietyn tyyppistä hiusta.

        Tämä helpottaa kampaajan elämää, sillä ei tarvitse osata kuin yksi asia kerrallaan.

        Kaikkein helpoin on tämä lyhyehkö, niskapitkä perustyylikäs tummaksi värjätty tyyli, joka on nykyään sekä alemman, että ylemmän keskiluokan suosima.

        Yhdellä tavalla kampaaja saa suuren asiakaskunnan olematta kuitenkaan millään tapaa innovatiivinen, hyvä työssään tai ahkera.


      • mammeali

        aha...noo..mä ainaki pesen hiukseni joka toinen taui kolmas päivä, ja hiukset voi värjätä, jos mummoväri alkaa paistaa päälaella.


    • Pitkät hiukset voivat sopia myös muillekin kuin nuorille naisille. Tunnen itse muutaman yli viisikymppisen, joille sopii aivan erinomaisesti pitkät hiukset. Älä missään tapauksesa anna muiden määritellä omaa tyyliäsi, vaan ole rohkeasti oma itsesi.

      • Lettipää

        Ilman muuta pidät pitkät hiukset,jos niistä itse tykkäät.Hiukset jos ovat puhtaat ja hyväkuntoiset ovat nätit iästä riippumatta.Kuinka monella nuorella on kamalat,rasvaset,monen eri värityksen jäljet,kaksihaarasia täynnä,kauhea riippaletti.Todella ei mitään silmän ruokaa.Että ei todellakkan ole ikä kysymys hiusten pituus!!!


    • ei pitkiä hiuksia

      Pitkät hiukset on hankalat ja kalliit hoitaa.

      Lyhyet hiukset on siistit ja helppohoitoiset, iästä riippumatta.

      • 0ikjoök,.

        Miten tuon perustelet?

        Aloin kasvattaa nelikymppisenä pitkiä hiuksia ja olen ihmetellyt, miten helpot nämä ovatkaan verrattuna lyhyehköön polkkatukkaan, joka minulla oli aiemmin. Hankalat, niin miten? Jos on sellainen aamu, etten halua väkertää suoristusraudan tai kihartimen kanssa, niin sitten laitan hiukset nutturalle. Hoitoainetta menee enemmän kuin lyhyisiin hiuksiin, mutta vastaavasti leikkausväli on paljon pidempi - lyhyillä hiuksilla kävin kampaamossa noin 6 vkn välein, että ne pysyivät siististi muodossa, pitkillä hiuksilla riittää latvojen tasaus 3-4 kk välein.


      • niinkö ????
        0ikjoök,. kirjoitti:

        Miten tuon perustelet?

        Aloin kasvattaa nelikymppisenä pitkiä hiuksia ja olen ihmetellyt, miten helpot nämä ovatkaan verrattuna lyhyehköön polkkatukkaan, joka minulla oli aiemmin. Hankalat, niin miten? Jos on sellainen aamu, etten halua väkertää suoristusraudan tai kihartimen kanssa, niin sitten laitan hiukset nutturalle. Hoitoainetta menee enemmän kuin lyhyisiin hiuksiin, mutta vastaavasti leikkausväli on paljon pidempi - lyhyillä hiuksilla kävin kampaamossa noin 6 vkn välein, että ne pysyivät siististi muodossa, pitkillä hiuksilla riittää latvojen tasaus 3-4 kk välein.

        Ai jaa, ei siis ole muita hiusmalleja kuin pitkä tai polkka ?


      • siideri-sinderella

        "Pitkät hiukset on hankalat ja kalliit hoitaa.
        Lyhyet hiukset on siistit ja helppohoitoiset, iästä riippumatta. "

        Armeijassa ollessani, minuakin hirvitti hiustenhoitoaineiden hinta.


    • pääasia

      Eihän se ikä määrää,millaisia hiuksia sinun tulee kantaa,vaan hiusten kunto ja oma tyylisi,siis se,missä itse viihdyt ja mikä mielestäsi pukee sinua parhaiten.
      Toki voi toistenkin mielipiteitä kuunnella,jos vaikka niistä löytyisi uutta näkökantaa.
      Pitkät hiukset saa helposti lyhyiksi ja kasvaahan ne lyhyet taas pitkiksi.
      Tyyliään voi ja kannattaakin joskus vaihtaa,vaikka vaan kokeilun vuoksi.
      Ratkaisu on aina sinun omasi.

    • pitkät hiukset

      HIENOA että sinulla on pitkät hiukset :) ÄLÄ Leikkaa ja kuuntele "KANAN PERSE KYNITTYJEN AKKOJEN" mielipiteitä !!!

      • :))

        JUURI NÄIN!


    • Kysyn?

      Jos sanot että et aio leikata hiuksiasi ainakaan lyhyeksi, mitä vastaan sanomista heillä on siinä?

    • Ite oon aina ihmetelly, miks vanhemmilla ihmisillä "täytyy" aina olla lyhyet hiukset? Meneekö se hiuslaatu sit huonoks vai onko lyhyet helppohoitosemmat vai kuinka? En tiedä. Mut ite pitäisin tosi rohkeena ja hienona sitä, jos erottuis massasta ja pitäis vähän pidemmät hiukset. Ne on sun hiukset, sun tyyli, oot just sellanen kun ite haluat ja itestäs tuntuu hyvältä! Sanokoot muut mitä sanoo. :)

    • Ikinuori

      Outoa! Eihän sitä kysytä käytänkö hametta suoria housuja vai farkkuja. Mielestäni tukka-asiakin on jokaisen oma asia. Miten sen haluaa kantaa. Aina on sanottu että hiukset ovat naisen kruunu:). Itse pidän hiukseni sellaisina kun ne minulle itselleni parhaiten sopii. Kiva leikkaus sekä värjään itse. Ei mitään poikatukkaa.

    • pitkä palmikko

      Ainakin kampaajat varmaan suosittelevat lyhyitä hiuksia, koska niin pakottavat asiakkaan kampaajalle melkein kerran kuussa. Mallit tehdään tarkoituksella sellaisiksi "kananperseiksi", että pakko siistiä usein. Hyvin hoidetuissa pitkissä hiuksissa taas riittää tasaus pari kertaa vuodessa. Itselläni on koko aikuisiän ollut pitkähköt hiukset ja parasta niissä on se, että halutessaan voi pitää palmikolla, ponnarilla tms. Juhlapäivänä vaikka sitten hiukset hulmuamaan. Enemmän pitkillä hiuksilla saa vaihtelua ulkonäköön. Etenkin, kun lyhyet hiukset tuntuvat usein olevan ihan saman näköisiä. Kyllä hyvin hoidetut pitkät hiukset ovat naisen kruunu. Ihan kaiken ikäisillä!

    • Pidä hiuksesi!

      Kysy kyselijöiltä, miksi he olettavat, että leikkaat jossakin vaiheessa hiuksesi? Miksi sinun pitäisi heidän mielestään leikata ne?

      Älä missään tapauksessa leikkaa hiuksiasi, jos tykkäät niistä sellaisinaan! Muiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä. Voi että inhoan ihmisiä, jotka puuttuvat toisten asioihin, ulkonäköön tai muuten vain ovat itse aivottomia massan mukana menijöitä, jotka eivät kykene ymmärtämään sellaisia ihmisiä, jotka eivät tee kaikkea samalla tavalla kuin muutkin!

      • ------

        P.S. Pitkät hiukset ovat naiselliset, ja naisilla on ollut pitkät hiukset AINA, nykyaikaa mukaan lukematta. Ole ylpeä paksuista/pitkistä hiuksistasi, ja anna toisten kadehtia rauhassa!


      • ...
        ------ kirjoitti:

        P.S. Pitkät hiukset ovat naiselliset, ja naisilla on ollut pitkät hiukset AINA, nykyaikaa mukaan lukematta. Ole ylpeä paksuista/pitkistä hiuksistasi, ja anna toisten kadehtia rauhassa!

        No sitä mäkin ajattelin heti, että KATEELLISIA!


      • siideri-sinderella
        ... kirjoitti:

        No sitä mäkin ajattelin heti, että KATEELLISIA!

        "No sitä mäkin ajattelin heti, että KATEELLISIA! "

        Aivan oikein.

        Katos, kun nainen tulee "siihen ikään" niin sen luut haurastuu, lihakset löysistyy ja karvat kangistuu.

        Tällöin on lähes pakko leikata hiukset lyhyiksi, koska pitkinä ne olisivat hapsuttava tukko, viis siitä mitä hoitoaineita käyttää ja kuinka paljon.


    • Jo miestenlehdetkin

      Helpoin tapa saada miehen huomio - pitkät hiukset. Pidä - pidä -pidä. Muilla muuta hyvää, sulla loistavat hiukset.

    • yks vaan

      Vaihtelu virkistää.

    • Kampaajia pidetään hiusmuodin asiantuntijoina, joiden auktoriteettiin naiset luottavat. Jos kaikilla naisilla olisi pitkät hiukset, kampaajat joutuisivat työttömiksi. Niinpä lyhyet hiukset ovat aina ja iänkaiken "trendikkäät".

      Lienee turha kysyä, mitä mieltä me miehet asiasta olemme.

      • naisia kusetetaan

        Samalla periaatteella optikot esiintyvät muodin asiantuntijoina ja myyvät naisille hirvittävän näköisiä muovihökötyksiä naamalle, niitä pitäisi vaihtaa sitten puolenvuoden välein, jotta ilme uudistuisi ja olisi muodikas.

        Lyhyet hiukset naisella luovat työläisakka-lookin, kuninkaalliset vanhenevat tyylikkäästi pitkissä hiuksissa, esim. swedujen Silvia.


    • oh why

      Älä ihmeessä leikkaa!!! mene kaupungille ja katso yli 50v naisia ja kaikilla lyhyet hiukset!!! näin miehenä ihmettelen asiaa suuresti, että miksi naiset leikkaavat ne kauniit hiuksensa????

      • liehuletti

        Yritän välttää tulemasta paksuksi, pulleaksi ja lyhythiukiseksi. Tukka on pitkä ja pysyy. Monet miehet katsovat pitkään..... =) Hiukseni ovat kiiltävät ja hyväkuntoiset. Joskus sutaistu niskan taa mitenkuten, joskus auki kammattuna.


      • Katsopa uudestaan

        Mene kaupungille ja katso yli 50v miehiä ja kaikilla lyhyet hiukset!!! Enkä ihmettele yhtään.


      • you go sis!!!
        liehuletti kirjoitti:

        Yritän välttää tulemasta paksuksi, pulleaksi ja lyhythiukiseksi. Tukka on pitkä ja pysyy. Monet miehet katsovat pitkään..... =) Hiukseni ovat kiiltävät ja hyväkuntoiset. Joskus sutaistu niskan taa mitenkuten, joskus auki kammattuna.

        Hienoa, että olet keksinyt elämällesi noin jalon tarkoituksen: miesten silmien miellyttäminen


      • liehuletti
        you go sis!!! kirjoitti:

        Hienoa, että olet keksinyt elämällesi noin jalon tarkoituksen: miesten silmien miellyttäminen

        kuka on sanonut, että elämäni tarkoitus ois miellyyttä miehiä?? Kun yksikin, eli oma rakas riittää ;)


    • Monsieur Mosse

      Jokainen yli 50-vuotias nainen, jolla on pitkät hiukset, näyttää noita-akalta. Toiset vain eivät kehtaa noidalle asiasta kertoa, ja noidan tyylitaju taas ei tätä Matami Mimmille itselleen ei kerro.

      Tyylitajun puuttuessa voit sitten käyttää minihamettakin ja tietysti legginseja korkosandaalien kanssa. Kengät ja laukku tulee muista väreistä riippumatta aina olla joko kullanvärinen tai leopardinkuvioinen.

      Onnea vaan!

      • lakh9f

        Minusta harmaat pitkät kutrit on hienon näköset.


      • Läpyt ohimoilla(ko?)

        Muutapa sinä sinne minne kuulut; menneeseen aikaan kauas taaksepäin.


      • nnnnih!!!

        Miksei saisi näyttää noita-akaltakin niin halutessaan? Mikä ihmisiä vaivaa kun pitäisi kaikkien olla samasta muotista? Nuoruuden epävarmuudessa sen joukkoon sopeutumishalun ymmärtää, muttei enää aikuiselta, varsinkaan iäkkäältä.


      • minä=hiukseni?
        nnnnih!!! kirjoitti:

        Miksei saisi näyttää noita-akaltakin niin halutessaan? Mikä ihmisiä vaivaa kun pitäisi kaikkien olla samasta muotista? Nuoruuden epävarmuudessa sen joukkoon sopeutumishalun ymmärtää, muttei enää aikuiselta, varsinkaan iäkkäältä.

        "Mikä ihmisiä vaivaa kun pitäisi kaikkien olla samasta muotista?"

        Jaa-a, sanopa se. Jostain syystä kaikilla naisilla kuitenkin pitäisi olla pitkät hiukset läpi elämän ja samalla haukutaan laumasieluisuudesta kun naiset haluavat lyhyet hiukset. Sinä ilmeisesti pidät pitkiä hiuksia erottuaksesi massasta? Eikö sinussa ole muuta spesiaalia?


    • näinsemenee

      Totta on että pitkä tukka ei sovi 50 ja sitä vanhemmalle naiselle. Varsinkin 70v nainen pitkätukkaisena näyttää epäsiistiltä ja dokulta. Lyhyet hiukset siis.

      • Eikä mene

        Tämä on taas niiin ahdas yleistys että woi h-i. Onx kiwaa olla noin ahdasmielinen? Elätkö pullossa vai tynnyrissä? Oman navan tutkailu estää näkemästä ja huomaamasta maailmaa ja elämää laajemmasta perspektiivistä. Kommentista päätellen ainakin.


      • pitkäth..

        Olen 60v. ja on ollut pitkäthiukset 20v, mutta pidän nutturakampauksia. ELI ei roiku rasvaisena . ja väriään harmaat alut .

        eli mikä tässä on noita-akkaa????????

        lyhyet on mielestäni hankalat kun pitää olla aina leikkuuttamassa muotoon. ja kallista. epänaisellistakin.


      • Yksinkertainen(ko?)
        pitkäth.. kirjoitti:

        Olen 60v. ja on ollut pitkäthiukset 20v, mutta pidän nutturakampauksia. ELI ei roiku rasvaisena . ja väriään harmaat alut .

        eli mikä tässä on noita-akkaa????????

        lyhyet on mielestäni hankalat kun pitää olla aina leikkuuttamassa muotoon. ja kallista. epänaisellistakin.

        Naiseus tulee kyllä aivan muunlaisista asioista kuin hiusten pituudesta, sanoo puolipitkän pörröisen sekakiharan kantaja. Joillekin naisihmisille sopii poikatukka ihan hyvin ja se on tyylistä, kasvojen piirteistä, kallon muodosta yms. kiinni. Naiseuden kanssa hiuksilla ei ole juurikaan tekemistä. Joten voisitko kehittyä.


      • katsoitsepeiliin

        Ai näinkö se menee; vanhenevien naisten pitäisi leikata hiuksensa pois, mieluiten kaljuksi?
        Olen pahoillani, en tiennyt tätä!
        Minulla on edelleen lähes metrin pituiset hiukset, vaikka olen jo vanha, mutta
        en epäsiisti enkä doku.


      • miksi vain näin päin
        Eikä mene kirjoitti:

        Tämä on taas niiin ahdas yleistys että woi h-i. Onx kiwaa olla noin ahdasmielinen? Elätkö pullossa vai tynnyrissä? Oman navan tutkailu estää näkemästä ja huomaamasta maailmaa ja elämää laajemmasta perspektiivistä. Kommentista päätellen ainakin.

        Miksi on ahdasmielistä yleistämistä sanoa "pitkä tukka ei sovi 50 ja sitä vanhemmalle naiselle", mutta sitten ei ole ollenkaan ahdasmielistä sanoa vaikka että "pitkä tukka sopii naiselle aina paremmin kuin lyhyt"? En ole kenenkään nähnyt älähtävän tuollaisesta kommentista, vaikka niitä viljellään varsin innokkaasti.


      • Pörröhuis
        miksi vain näin päin kirjoitti:

        Miksi on ahdasmielistä yleistämistä sanoa "pitkä tukka ei sovi 50 ja sitä vanhemmalle naiselle", mutta sitten ei ole ollenkaan ahdasmielistä sanoa vaikka että "pitkä tukka sopii naiselle aina paremmin kuin lyhyt"? En ole kenenkään nähnyt älähtävän tuollaisesta kommentista, vaikka niitä viljellään varsin innokkaasti.

        No kuule: kukaan viisas ei sano että pitkä tukka sopii paremmin kuin lyhyt koska se asia ei ole niin. Jollekin sopivat pitkät hiukset, toiselle lyhyet ja sopivuuteen saattaa vaikuttaa vaikkapa vain se, kumpia kantaja mieluummin hoitaa ja pitää. Eikä tähän(kään) asiaan tarvita kenenkään muun lupaa eikä edes mielipidettä. Niitten lausujat ovat ahtaita. Piste.


    • 66v

      Minullakin oli pitkät hiukset kuulin siitä 10 vuotta että vanhoilla ei sovi pitkät hiukset. Nyt sitten leikkuutin ne lyhyeksi kun itse kyllästyin niitä laittamaan. älä anna painostuksen vaikuttaa vaan miltä itsestä tuntuu itsehän me hiuksemme kannamme .

    • pitkät ja kiiltävät

      Pitkätkin hiukset voi näyttää siistiltä ja kauniilta myös vanhemmalla iällä kun niitä hoitaa hyvin, käväsee välillä parturissa jne. Ja katseita riittää:)) Ja vielä, ovat helpot ja saa muunneltua jos jonkilaista nutturaa ja kampausta jos haluaa.

    • Pitkät hiukset ovat nätit, lyhentää voi aina oman makunsa mukaan.

      Mielestäni kenenkään ei pitäisi päättää kuinka pitkät hiukset toisella on, mutta esim. palvelutyöpaikoilla voi joitakin ihmisiä häiritä pelkästään toiselta puolelta leikatut hiukset kuten nenärenkaat ja sen sellaiset.

    • toinen pitkätukka

      valitse hiustesi pituus sen mukaan kuin itsestäsi tuntuu hyvältä. mutta on hiukset lyhyet tai pitkät, ne kaipaavat hoitoa ja muotoilua. elikä kannattaa pitkienkin hiusten kanssa käydä väliin siistimässä, että ne ovat muutakin kuin pitkä pehko. pitkille hiuksille löytyy myös valtavasti erilaisia malleja. myös lyhyt voi näyttää pahalta, jos siinä ei ole muotoilusta jälkeäkään...

    • Kypsä pitkätukkainen

      Anteeksi, mutta.Sinänsä omituinen kysymys, että luulisi 50 vuotiaan naisen identideetin olevan jo sillä tasolla.Ettei välitä muiden huomautuksista.Tuon ikäinen, jos on löytänyt oman, itseä miellyttävän hiustyylin.Se , millainen se on.Se ei kuulu muille.Eikä ole kovin persoonallista mennä muodinorjana parturiinkin ja pyytää.Tee minun hiuksistani samanlaiset, kuin kaikilla muillakin minun ikäisillä.
      Ihmisillä, joilta puuttuu rohkeus olla oma itsensä ja yksiköllinen.Heillä on tapana matkia muita.
      Itse ihailen itsevarmoja ja yksilöllisiä ihmisiä ja halveksin sellaisia, jotka tuputtaa omia tyylejään muille.Tai jotakin muodinmukaista.Ole aikuinen ja pidä sinä pitkät hiuksesi ja haistata muille kukkanen.Jotkut saattavat olla nyrhittyine nutipäineen, jopa kateellisia hiuksistasi.

    • yli 50

      Hei Niina!
      Minä olen yli 50, ja minulla on melkein aina ollut pitkäy hiukset; ne kasvaa myös todella nopeasti. Aika nopeasti ne kyllästyttää ja nyt on minulla lyhyempi tukka_ on paljon helpompaa ja ei tarvii aina miettiä,että miten nyt tänään laittaisin tukkani.
      Uskon että tämä väite/olettamus,että sen ikäisilla naisilla pitäisi olla lyhyempi tukka on vaan sitä,että näin yleisesti on, aika usealla yli 50v. naisella on lyhyempi tukka ja uskon,että se johtuu paljon siitä,että niin monella on "kuumia aaltoja" (myös mulla) ja jos tukka on pitkä ja paksu niin se vähän hankala.
      Niin mielestäni sun ei tarvitse leikkaa tukka jos siltä tuntuu; ne on sun omat hiukset ja teet niin kun susta tuntuu!
      Tsemppia! Minä olen tyytyväinen oman tukkani(kampaus on semmoinen, missä takatukka on lyhyempi ja edestä sivuilla pitempi, niin että pystyy laittaa hiukset korvien taakse jos haluaa! terv. Aune :)

    • 52-vuotias

      Minulle ei edes sovi lyhyet hiukset, joten niin kauan kun vain mahdollista, pidän pitkän tukkani, jota saa laitella miten vaan tai pitää auki. Sanokoot muut mitä lystää.

    • monet tietää

      Eikös se lyhyt tukka kuulu lesbokulttuuriin vai onko se peräti klanipää eli millin tukka.Oletan ,että se voisi olla eduksi jos rakastellessa kun pää on jalkojen välissä niin ei ole häiritsemässä vaginan nuolemista.

      • lebapeba

        Stereotypiat vittuun! Mulla on pitkät hiukset ja silti hyvin pystyn hoitelemaan tyttöni. Pitkät hiukset kutittelee kivasti ;)


    • hersy

      Mitä h.......ä se kellekkään toiselle kuuluu minkä pituiset hiukset kullakin on, tosin nuoret naiset näyttä pitävän pitkiä hiuksia yleisesti ja heti kun näen lyhyempi hiuksisen nuoren naisen ,nostan olematonta hattuani sen merkiksi,että pitää OMAN linjansa kyseinen henkilö,eikä syöksy kummiin yleisiin trenteihin,vaan pitää hiuksensa sen mittaisina kuin parhaaksi näkee,se on oman tien kulkija jos mikä,joka ei yleisiin trenteihin retkahda ja hyvä niin.

    • No minun mielestäni, jos ne sopivat sulle ja tykkäät niistä.Ni pidä ne sellasina, ne o sun hiukset ei kenenkään muun :)

    • tathagaa

      Ennenhän naisilla oli pitkät hiukset ja piste. Heh, siis kaikilla oli vaan pitkät hiukset, ja jos ne joskus jostain syystä joutui leikkaamaan lyhyiksi, niin se oli harmi ja sitten ne kasvatettiin taas. Muoti toki on vaihdellut, mutta jos ajattelee aikaa ennen jotain 1920-lukua, niin silloin naisilla vain oli pitkät hiukset. Omalla mummollanikin oli aina pitkät kauniit mustat hiukset letillä, joka kietaistiin päiväksi nutturalle. Ei hän niitä koskaan leikannut, eli yli 80-vuotiaaksi.

      Tämä että keski-iässä "pitää" leikata lyhyiksi tulee ilmeisesti siitä, että kampaajat (saavat enemmän työtä ;)) suosittelevat lyhyttä mallia, koska se usein kohottaa ilmettä, kun kasvot alkavat roikkua. Useimmillahan se pitääkin paikkansa kyllä, mutta ei kaikilla, ja mitä väliä jos se pitkä tukka on tärkeämpi kuin joku koholla oleva ilme. :)

      Eli niin kuin on sanottu, ei pidä leikata muiden painostuksesta, vaan jos ja kun itsestä siltä tuntuu. Minäpä melkein kapinoisin ihan tahallani, jos alkaisi tulla kommentteja hiuksista tai mistä tahansa muustakin.

    • Asiaa hiuksista

      Lyhyttukkaisten on turhaa sanoa.Pitkiensuorien roikkuvien hiusten, muka korostavan ikääntyviä kasvoja.Ennenkin mummoikäisillä naisilla on ollut todella pitkiä hiuksia. Jopa harmaita ja siis.Mutta niitä ei pidetty aina, jos koskaan valtoimenaan.
      Tehtiin palmikoita ja palmikkonutturoita.Tyttöikäisillä oli palmikot ja vanhemmilla rouvilla nutturoita.Eikä kukaan heistä näyttänyt vanhemmalta hiustensa takia.Jos näyttikin, sillä ei hiusten kanssa ollut mitään tekemistä.Pitkät hiukset oli naiselle kunnia-asia ja miksi ei olisi edelleenkin.
      Nykyään pitkistä hiuksista tehdään ihania kampauksia ja ne voi sitoa kiinni miten haluaa.Mutta lyhyt nirhattu malli.Sen joudut aina laittamaan tylsästi samalla tavalla.
      Monet tälläisen mallin leikanneista.Eivät edes osaa, eikä koskaan viitsi laittaa tukkaansa mitenkään.Monien lyhytukkaisten päät näyttää siltä, kuin päässä olisi yliajettu siilinraato.Tai prässätty karvalakki.

    • Pitkät hiukset

      Se on kumma juttu, että tossa viiskymppisenä pitäis naisen leikkauttaa ns. pirtsakka violetti tukka, pukeutua pantteri- ja muihin eläinkuvioihin. Miksi ihmeessä? Minähän en leikkaa pitkiä hiuksiani kenenkään muun kuin itseni takia. Eläinkuosit on hirveitä, niitä ylleni pistä. Vuosikymmenet kärsin kampaajien ideoista kerta toisensa jälkeen. Viimeisen kerran kun leikkasivat rekkalesbotukan - vaikka pyysin vain siistimistä - päätin, että nyt loppui leikki ja tukka saa kasvaa.

      • Tantta58

        No jo on.

        Tukkani on eri ikävaiheissa ollut eripituinen ja erivärinen. Nyt saavat hiukset kasvaa harmaina. Ihan sama kokemus on kuin edellisellä kirjoittajalla. Istut kampaajan tuoliin ja lähdet ulos sen näköisenä etä tekisi mieli piiloutua muiden katseilta seuraaat puolivuotta. Ei kiitos. Leikkaan latvat itse.

        Kamalin näky mitä tiedän on pölkkyvartaloinen viisikymppinen violetteine pokineen ja musta-violetteina törröttävine "punkkari" -hiuksineen. On kuin olisi sahalla muotoiltu koko eukko. Anteeksi vain, mutta tämä on mielipide ja makuasia.

        Hiusvärit aiheuttavat mulle allergisen reaktion ja aikanaan hyvin toimineet vaalennusraidat ovat nykyään aina keltaisia. Ilmeisesti osaaminen on hävinnyt tai sitten harmaan vaalentaminen on hankalampaa.

        Lisäksi harmaantuva tukka on laadultan karheampaa kuin ennen ja kihartuu kuin päähän olisi laitettu karsea permis. Pakko on taltuttaa pesun jälkeen hiukset eri tököteillä ja vetää niskaan nutturaksi.

        Itselle on ihan sama vaikka joku luulisi 75-vuotiaaksi tai vanhemmaksi. En elä toisia miellyttääkseni eikä työni vaadi face liftiä. En välttämättä edes meikkaa enää. Turhaa vaivaa ja vähän kornin näköistäkin, kun en osaa muuta kuin vetää rajaukset ja käyttää maskaraa. Enkä muuten muuta opettele. Ei tartte pärstää katsella, kun voi katsella niitä nuorempia ja nätimpiä. Olen iloinen siitä, että voin kulkea esim. bussissa ilman, että joku alkaa väentungoksessa kopeloimaan.

        Viimein koitti vapaus!


      • ei saatana...toi rekkalesbotukka.... repeen :D :D


    • 18+3

      Älä!

    • dsfghhjklj

      Ketään kiinnosta enää 50v nainen. Vaikka kulkisi kaljuna alasti.
      Niiltä on parasta ennen päiväys mennyt jo tvuosia sitten.

      • asadfdfjahaö

        Sama koskee 50v miestä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta näin on.


      • kuluttajaasianainen

        Yli 40v miehet eivät enää toimi kunnolla! Miksei niissä ole "parasta ennen" - päiväystä tai mitään takuuta, jos potenssi on loppu?


      • Uuno Turhaperä
        kuluttajaasianainen kirjoitti:

        Yli 40v miehet eivät enää toimi kunnolla! Miksei niissä ole "parasta ennen" - päiväystä tai mitään takuuta, jos potenssi on loppu?

        Naisiin myös "parasta ennen" - päiväys !!!


      • Xsiideri-sinderellaX
        kuluttajaasianainen kirjoitti:

        Yli 40v miehet eivät enää toimi kunnolla! Miksei niissä ole "parasta ennen" - päiväystä tai mitään takuuta, jos potenssi on loppu?

        "Yli 40v miehet eivät enää toimi kunnolla! Miksei niissä ole "parasta ennen" - päiväystä tai mitään takuuta, jos potenssi on loppu? "

        Nainen ytarvitsee sen päiväyksen, vaikka tietää että 40 vuotiaana jo kyykkää pili.

        Kampaamoalalla olevat naiset ovat usein niin heikkolahjaisia, että leikkaavat vain yhtä hiustyyliä kerrallaan.
        Yhtälailla he tarvitsevat parasta ennen päivämäärän tuotteen kylkeen, vaikka tietäisikin sen iän.

        40 vuotta täyttävät naiset haluavat myös jostain syystä näyttää näiltä 40 vuotta täyttäneiltä miehiltä.
        Leikkaamalla vaikka hiuksensa lyhyiksi.

        Pukeutumalla miesmäisesti, vaikka kaulupaitaan ja suoriin housuihin(jos ei ole kauhea läskitonkka).

        Ollaan rempseinä pikkutunneilla jo aika koomassa.


        Tarjotaan mielellään nuoremmalle vastakkaisen sukupuolen edustajalle parin drinksut, aivan kuten miehet tekevät.

        Tästä näkee, että ennen pitkää, eli noin 40 vuoden iässä, alkaa nainen muistuttaa miestä.

        Nainen suorastaan haluaa olla mies.


      • kumpi menee pilalle
        Uuno Turhaperä kirjoitti:

        Naisiin myös "parasta ennen" - päiväys !!!

        Mutta kun munat ne pilalle menee ei kanat.


      • N52

        hehe---luulet vaan. Kysy vaikka mun ukolta!


    • Minun tädillä oli paksut, pitkät hiukset kuolemaansa asti, 85v. Upean näköinen, kun piti kauniit nutturat tai ponnaria .Muutenkin pukeutui tyylikkästi, naisellinen rock. Kyllä hoidetut pitkät hiukset on naisen kruunu !

    • 1 + 8

      Olen kuullut väitettävän, että pitkät hiukset vanhentavat keski-ikäistä. En ole samaa mieltä, että vanhentaisivat kaikkia, riippuu tyylistäkin. Ei sen takia ainakaan kannata leikata lyhyeksi, että muut sitä odottavat / olettavat!

    • Pituutta kehiin

      Kyllä se vain niin on, että lyhyet hiukset tekevät nuoret naiset poikien näköisiksi ja keski-ikäiset naiset ja siitä ylöspäin diabeetikon näköisiksi. Hiukset sopivat naiselle paremmin kuin kalju, lyhyet hiukset vähän paremmin ja pitkät hiukset paljon paremmin. Vanhallekin naiselle sopii pitkät hiukset; ei tarvitse olla harottava pystyhapsi. Sen verran voi leikata ettei kompastu hiuksiinsa.

      • Pituutta kehiin

        Niin ja hiuksethan voi aina sitoa sellaisissa tilanteissa, joissa siihen on tarve. ON VALINNANVARAA.


    • hiustyylit
    • vanha naama

      kasvonpiirteet valahtavat alaspäin yli viiskymppisillä,joten pitkät hiukset tekevät synkän ja vanhan näköiseksi,siksi naiset leikkaavat ikääntyessään hiuksensa lyhyiksi.

      • elämää

        Kyllähän sitä myt välähtää mihilläkin ,kuin näisilläkin muutäkin kun näämä.


      • saxetti

        Helpompi värjätä lyhyitä hiuksia!!


    • Että sitten ketkutta

      Kadehtivat ketkaleet pitkiä hiuksia, tietävät mokomat miehiensä sinua katsovan.. ainahan pitkät hiukset ovat miehiä miellyttäneet. Eivät laiskat viitsi pitkiä hiuksia pitää, lyhyemmät on helpommat. Anna mokomien kadehtia ja kasvata vielä 10 senttiä lisää..

    • styleletti

      Pitkät hiukset ovat kauniit jos ovat hyvät, mutta ikääntyneellä nuttura näyttää mummomaiselle, auki pidettäessä on roikkuva kuten naamakin alkaa olla..siksi minulla on erittäin lyhyet ja stylet. Mutta kukin tavallaan.

      • saxet

        Pam,pam Pamelakin leikkas lyhyeksi hiukset.


      • astafjafasf

        Lyhyet ne yleensä vasta tantaksi tekevätkin! Viimeinenkin naisellisuuden häivähdys lähtee kun keski-iän jälkeen vartalostakin naisellisuus häviää.


    • +50v

      Olen saman ikäinen ja edelleen pitkähiukset enkä aio leikata.. ne ovat osa persoonaani.. :)

    • Blondi aina

      Riippuu paljon kasvojen muodosta ja hiusten kunnosta, kenelle pitkä sopii. On muitakin vaihtoehtoja kuin pitkä tai lyhyt. Etelä-Euroopassa naisilla on usein pitkät hiukset, mutta hiuslaatu on paljon suomalaista luihulettiä parempi. Anne Pohtamolla oli hyvin kaunis puolipitkä hiusmalli muutama vuosi sitten, tuskin kukaan osaa kuvitella Riitta Väisästä kynityssä punaisessa kananperseessä. Katri-Helenan ohuet hiukset tuskin pitkänä hyvältä näyttäisivät.

    • hoitoaineet rulaa

      Todennäköisesti nuo huomautukset johtuvat yksinkertaisesti siitä syystä että hiuksesi eivät ole terveen näköiset ja ystävällisesti yritetään saada sinut tajuamaan että helpompi ja terveempi olisi hius lyhyenä. Kannattaa kysyä kuitenkin ammatti-ihmiseltä neuvoa.

      • kerro .....

        Missä on kuva aloittajan hiuksista,mistä tiedät minkä näköiset ja kuntoiset hiukset on?Tummat ja paksut hiukset,miten päättelet. että ne on sitten huonokuntoisen näköiset?


      • Niina15

        Huomautukset eivät johdu mun hiusten laadusta..mulla on pitkät vahvat hiukset..ymmärtäisin jossa olisi hennot tai harmat hapsut mutta kun ei ole..Ja juuri sen takia tässä kyselenkin että miksi ihmessä ...


    • Tosi on

      Nainen on naisen näköinen, jos hänellä on pitkät hiukset. Lyhyt tukkaiset on kuin
      " Häkkikanan p e r s e i t ä ".

      • vanhapiikako olet

        Kiva, sinähän sen tiedät. Mutta taidat olla joko elämäänsä kyllästynyt vanhapiika tai sitten joku teinipoika.


    • Minä taas.

      IMinä olen 63 v.ja pitkät hiukset ja en leikkaa..monet ihmiset sanovat,että minulla on kauniit hiukset:)Itse tykkään hiuksistani myös.Miksi kuunnella muita kateellisia??haha

    • takkutukkainen 50v

      Älä missään nimessä mene leikkaan lyhyeksi! Jos itse tykkäät hiuksistasi pitkinä ei kenenkään toisen mielipiteellä ole merkitystä!

    • Hehhehhehheh.

      Taitaa tulla naisille yllätyksenä....

      • Sanoovat kyllä että lyhyet hiukset kohottavat kasvoja, ei edes aina pidä läheskään paikkansa. Kun kasvot hieman valahtavat ikääntyessä alaspäin niin pystyhiukset saattavat jopa kontrastina korostaa tätä kasvojen tilaa. Ja kuinka laiska pitää ihmisen olla kun sanoo että pitkät vaikeahoitoiset, itse tiedän parhaiten jaksanko hoitaa hiukseni vai en. Tämä "nuorennusleikkaus" todellakin vain kiireisten, nuoruuden ihannoijien ja kauneustajultaan vajaiden juttu(valitan karkeaa termiä).


    • Impulsiivinen Sonni

      Jepjep, lyhyeksi ja kukkakaalipermanentti, ja mummo-look on taattu.

      Pitkät ja tuuheat hiukset saavat pääni kääntymään hieman vanhemmankin naisen perään.

    • tukkaxxi
    • Izuukki

      Lyhyet hiukset tekevät vähemmän kauniistakin tytöstä ja naisesta nätin!

    • LAdy in Red

      Lyhyet hiukset daamilla.... yöööööööööök!!!!
      sopii vain nuorille ja kauniille, muuten on rekkislesbo, sorry vaan. Toki hiuksia täytyy hoitaa huolella että ovat paksut ja kiiltävät. Suomalaisilla naisilla on monilla outo miehinen tyyli.

    • pitkähiuksinen

      Mitä muille kuuluu sun hiusten pituus? Jos itse tykkäät pitää pitkinä, senkus pidät.

    • Tinti

      Mulle eräs lyhythiuksinen tuttuni sanoi jo 30-vuotiaana, että ai sä oot vielä tuossa vaiheessa. Eli joidenkin mielestä hiusten pituus kertoo kypsyydestä. Tämä saattaa liittyä evoluutiopsykologiaan: kun naisella on ollut pieniä lapsia, niiden on ollut helpompi pysyä äidin mukana selässä tai edessä pitämällä pitkistä hiuksista kiinni. Iäkkäämpänä nainen ei ole enää pitkiä hiuksia tarvinnut, kun lapset ovat kasvaneet.
      Mitä tulee tuttuuni, joka alentuvasti arvioi vaihettani eikä selvästikään hyväksynyt minua sellaisena kuin olen, no, hän on entinen tuttuni ja on toivottavasti löytänyt itselleen paremmin oman tasoistansa seuraa. Olen 51-v. ja edelleen pitkähiuksinen.

      • Niina15

        Vai meneekö se näin että kun mies hankittu ja lapset kasvatettu ei enää tarvii niitä hiuksia..sitten voi rupsahdella rauhassa .. Jäin alunperin pohtimaan tätä oletusta että lyhyet hiukset sopiivat mun ikäiselle naisella vaikka käytännölisyys olisi siitä kukana..Kiitos kaikille vastanneille. Yllätyin kuinka paljon kiinnostusta tämä aihe herätti ...


      • Tinti2
        Niina15 kirjoitti:

        Vai meneekö se näin että kun mies hankittu ja lapset kasvatettu ei enää tarvii niitä hiuksia..sitten voi rupsahdella rauhassa .. Jäin alunperin pohtimaan tätä oletusta että lyhyet hiukset sopiivat mun ikäiselle naisella vaikka käytännölisyys olisi siitä kukana..Kiitos kaikille vastanneille. Yllätyin kuinka paljon kiinnostusta tämä aihe herätti ...

        Luin tuon teorian itse asiassa jostain evoluutiopsykologian kirjasta jo kauan sitten. Ja kyse on kehityksestä ennen virallisia avioliittoja ja yksiavioisuutta. Mitä itseeni tulee, hiukseni eivät ole pitkät siksi että etsisin miestä. Elän selibaatissa.


    • Nainen on nainen

      Jokainen itse sen päättää on pitkät tai lyhyet hiukset ei ne kuulu kenellekään toisille.

      • Xsiideri-sinderellaX

        "Nainen on nainen

        Jokainen itse sen päättää on pitkät tai lyhyet hiukset ei ne kuulu kenellekään toisille. "


        Koska nainen on nainen, tuntuu tästä syystä juurikin , kaikkien muiden naisten asiat tälle naiselle.
        Jopa vieläpä siten, että tämä nainen keskustelee asiasta muiden naisten kanssa, paitsi tämän naisen, kenen asioista kyse.


    • älä alistu yleiseen

      Luulen että pohjimmillaan naiset ovat itse niin kateita toisilleen ja varsinkin niile joilla on kauniit pitkät paksut hiukset, että alkavat huomautteleen että pitäis leikata johonkin ihme kynittyyn versioon?
      Jos omistat kauniit terveet hiukset, niin älä kysele muitten mielipidettä. Pidä pitkä tukkasin vaikka satavuotiaaksi.

      • en ole

        En ole 50 vaan (n.) 30- vuotias.


    • nainen 52v

      Älä välitä muiden mielipiteistä, vaan pidä pitkät hiuksesi.

    • tuutinmaija

      Kun useimmat naiset kuitenkin värjäävät hiuksiaan, vanha ja pitkä harmaa tukka värjättynä on jotakin muuta kuin mainosten pitkät hulmuavat hiukset.

    • Oma valinta

      Ei ole mikään pakko olla 50 vuotiaanakaan vielä lyhyet hiukset. Jokainen pitää sellaisia hiuksia, joista tykkää ja jotka luonteelleen sopii.

    • Kehys kasvoille

      Täytin juuri 60 ja minulla on pitkät hiukset, jotka sopivat minulle kuten varmasti omasi sinullekin. Nuorena minulla oli pitkät hiukset. Vuosien myötä ne lyhenivät kunnes viimein noin viisi vuotta sitten aloin kasvattaa hiuksia ja leikkautin otsatukan. Kaikki ystäväni sanoivat, että näytän nykyisin paljon nuoremmalta kuin ennen ja se johtuu eniten tukasta. Joten, pidä sellaiset hiukset, jotka tuntuvat omilta. Pitkiä hiuksia täytyy leikata latvoista, jotta ovat terveen ja elinvoimaisen näköiset ja niin olet silloin sinäkin!

    • pidä pitkät

      Jos haluat näyttää miesmäiseltä femakolta, leikkaa lyhyet, jos haluat näyttää naiselta ja hiukset kasvaa, pidä ne pitkänä. Pitkät hoidetutut hiukset näyttää vanhemmallakin tyylikkäältä ja arvokkaalta.

      Suomi-tantta lyhyissä hiuksissa vs. pitkät ruotsalaisella, kumpi näyttää enemmän naiselta?
      http://www.presidentti.fi/halonen/netcomm/ImgLib/9/265/09_Ruotsi15.jpg

    • kutriton

      hiusten pituus on jokaisen henkilön yksityisasia,

    • Kleopatra 46

      Olen kuullut, että jotkut naiset pitää "huorahtavana" yli 50 v. naista jolla vielä pitkät hiukset...

      • Impulsiivinen Sonni

        Nainen on naiselle susi.


    • viihtyjä

      Niinpä niin, hiukset tai mekko. Kyllä se on niin et just sen mittaset kun ite hiuksissaan (ja mekossaan) viihtyy.

    • lettipää

      Olen 65v ja minulla on pitkät hiukset, ENKÄ LEIKKAA.. no joo, joskus tasaan latvoja. Ei tarvi kuin pestä ja letittää, useimmin rankalainen letti, mutta mahdollisuuksia on todella paljon. Halpa, helppo, nopea, aina siisti. Minulle on usein sanottu "älä koskaan leikkaa noita hiuksia" ;-))

    • En leikais jos hiukset kauniit pitkinä, ne minusta sopii naiselle on ikä mikä vain

    • That`s all!

      Olen 53-vuotias ja minulla on oikein pitkät ja paksut hiukset. En aio niitä leikata, sillä pidän niistä.

      Mitään erityistä hoitoa ne eivät vaadi: Pesen ne pari kertaa viikossa ja laitan öljyä latvoihin. Aamuisin kampaan ne. Kampaajalla käyn parin kuukauden välein leikkauttamassa latvoja.

      Hiuksiani on huomioitu positiivisesti ja monet ovat myös sanoneet minun näyttävän ikästäni nuoremmalta.

    • Tuleva 5-kymppinen

      Oi, älä leikkaa, älä jos hiuksesi eivät ole kuluneet ja liian ohuet. Silloinkin leikkaa kaunis polkka, älä kyni lyhyeksi!!!! Myös harmaat pitkät hiukset kauniisti kampauksella, voivat olla ERITTÄIN KAUNIIT ja elegantit. Se että ikää tulee ei todellakaan tarvitse tarkoittaa sitä että ei saisi olla naisellinen. Mistä ihmeestä tänne Suomeen on tullut sellainen tyyli, että vanhemman naisen housten pitäisi olla lyhyet???? Näin ei ole Euroopassa, vaan naiset voivat olla iäkkäitä niin että iän muutokset näkyvät, mutta kantavat edelleen naisellisuuttaan kauniilla tavalla. Harjoittele muutama kaunis kampaus ja huomaat, että pidemmistä hiuksista saa monta lookkia. Kaikki pitkät hiukset eivät ole kauniita, mutta se ei ole hiuksista kiinni vaan siitä että niille ei tehdä mitään. Tsemppiä! Älä leikkaa! :-)

    • Jätä se permanentti pois ja anna kasvaa!!! Monilla naisilla on käsitys,kun ikää tulee pitää lyhentää hiuksia..MIksi?? Olen 47v.,pitkätukkainen vaalea nainen..kaikki tutut sanoo etten vaan leikkaa hiuksiani..

    • vanha vaakku

      Enimmäkseen kautta maailman sivu ihmisillä on ollut pitkät hiukset.
      Muistan lapsuudestani että harvemmilla vanhemmilla ja aikuisilla oli
      lyhyet. Eipä niitä karvareitakaan ollut monissa paikoissa. Kunnes alkoi
      tulla sähköpermanentit ym muotiin ja ajat muuttui kaikin tavoin pula-sota-
      aikojen jälkeen. Mielestäni jokainen saa pitää hiuksiaan miten itse haluaa
      ei se ole iästä kiini.

    • nyt en ymmärjä

      Höh. Kaipaat vain some-huomiota.

      . . .

      Nutturalle vaan. Ja tiukasti sitteninkin. Jne.

      . . .

      Onko ne ohuet ja / tai likaiset? Oksettavan punaiseksi värjätyt, joka saa jokaisen näyttämään naurettavalta ja / tai vähintään keski-ikäiseltä naiselta, joka yrittää näyttää nuorelta hintaan mihin hyvänsä.

    • harmaapää

      Harmaantuvista hiuksista tai kaljuuntumisista huolta kantavat, entä jos kaljuuntuminen tai harmaantuminen alkaa vuosikymmeniä ennen aikojaan? :) Alkaapa se milloin vaan, entä sitten? Pitäkää sen pituiset hiukset kuin hyvältä tuntuu mahdollisuuksien rajoissa ja on itselle sopivan helppoa pitää. :)

    • allu 50

      Älä leikkaa hiuksia. Itse oon 50 vuotias mies ja en ymmärrä miks suomalaiset naiset leikkaa lyhyeksi hiukset kun tulee ikää. Ei kannata leikata!!!

    • jokainen vanhenee

      Kaipa se on ikääntyvien naisten ulkonäön arvosteleminen niiden nuorten puuhaa, joidenka mielestä ainoa arvokas on se 25-vuotias eli seksuaalisesti haluttava. Säälittävää, jos ei mikään muu teidän mielestänne tee ihmistä minkään arvoiseksi, tulee huono itsearvostus sitten kun itse ikäännytte ja plastiikkakirurgit rikastuu kustannuksellanne.

    • Miesnäkökulma

      Lyhyet hiukset ovat itsea asiassa aika seksikkään näköiset. Kunhan ei ole millin koneella ajettu.

    • MILFRED

      ÄLÄ IHMEESSÄ LEIKKAA VAHVOJA HIUKSIASI KATEELLISTEN ÄMMIEN JORINOITTEN TAKIA. KANNA YLPEÄNÄ HIUKSESI , NEHÄN ON NAISEN KRUUNU. TARPEEKSI NÄKEE LYHYEKSI KYNITTYJÄ KANANPERSEITÄ. ETENKIN IÄKKÄÄMMILLÄ NAISILLA. HYVÄÄ JATKOA JA MUKAVAA NAISELLISTA ELÄMÄÄ UPEANA PITKÄHIUKSISENA DAAMINA.

    • bibbi

      Ei tarvitse leikata.
      Itselläni on pitkät hiukset olen 60.v
      Rakastan itseäni sellaisena kun olen hiuksia myöten.
      Kukaan ei taida muistaa että ennen oli naisilla pitkät hiukset eikä siinä ollut mitään kummallista.
      Meidän ei tarvitse elää toisten elämää eikä mielyttää ketään.

    • eyyeyy

      Jokainen on vapaa kantamaan sellaista hiustyyliä mistä itse tykkää, ikärajoja ei ole.

    • ....................

      yli 30 vuotias on jo tantta joka tapuksessa, joten voi omaa elämäänsä helpottaakseen leikkauttaa lyheyn tanttatukan. Se nyt on aivan sama mitä jollakin 50v naisella on päässä, ulkonäkö on mennyttä joka tapauksessa.

      • öytöä säkkiä

        Ölette surkeitä menkää viemäriin ja laittäkää luukku peräsänne kiinni .


      • ....................

        Kolme trollia äänesti plussalle.


    • hhhkhkukuh

      Ja hauta lähestyy pikajunan vauhtia.

    • lällätilää

      Oikealla,kunnon naisella,siis naisten naiselloa on TODELLAKIN PITKÄT HIUKSET.En ole koskaan ymmärtänyt miksi nainen haluaa näyttää mieheltä kynittyine päineen,todella ruman näköistä,ällöä.

      • Ei oo tosi

        Tarvitseeko aikuisen naisen todella kysyä neuvoa tällaisessa asiassa?


      • kerroppas toki

        Miksi sitten olette kateellisia minulle, hoikalle lyhyttukkaiselle naiselle ? Joo, en vie teiltä miehiä kun omakin on.


    • Tosi Tossavainen

      Oletko ihan tosissasi että kysyt keskustelupalstalta tommoista? Hah. En minäkään ollut tosissani kun tänne tulin.

    • No niin. Asiaa voisi tarkastella siltä kannalta miten hiuksesi kannat ja kauanko viihdyt pitkissä hiuksissa.Juuri äskettäin joku sanoi minulle että NOPEASTI hiukset saa LYHYIKSI MUTTA EI PITKIKSI...aIvAn ! ! SiiS Pidä Pitkät !!

    • Cloetta...

      En tiedä mistä tuollainen väite tulee, en itse ole sitä koskaan kuullut.

      Olen 56-vuotias ja minulla on myös tummat ja paksut hiukset, jotka ovat ollleet lähes aina pitkät. Nyt parisen kuukautta sitten leikkautin polkkatukan ja hiusten pituuden myötä lähti myös vuosia pois. Olen paljon nuoremman ja pirteämmän näköinen. Minulla on kapeat kasvot mutta jo alkavat poskibuldogit, vai mitkä ne nyt on. SIis ne jotka vetää kasvoja alaspäin; eivätpä vedä enää kun tukka ei roiku sivuilla.

      Mutta luultavasti itsekin tiedät, että jokainen päättää itse hiustensa pituuden, mitään sääntöä tai lakia siihen ei (tietenkään!) ole.

    • usko itseesi

      Älä kuuntele väitteitä. Samat tyypit levittävät väitteitä myös, ettei sandaalien kanssa voi käyttää sukkia. Usko omaan intuitioosi, älä ole junttijoka kuuntelee muita.

    • hiukset hulmuten

      Aloittajan kysymykseen vastaus: No ei tietenkään pidä olla lyhyet hiukset. Tiedät varmasti sen itsekin. En tiedä, milloin sellainen ajatus ylipäätään on joidenkin mielen vallannut, että naisen pitäisi ikääntyessään leikata hiukset lyhyeksi. Jos mennään ajassa kymmeniä vuosia taaksepäin, vanhoilla naisilla oli pitkät hiukset, usein nutturalle laitettuna.

      Olen itse 55v. nainen. Minulla on vaaleat aika paksut hiukset ja ne ulottuvat puoliselkään. Näin on hyvä.

    • mummeli-58

      Olen ollut lyhyt hiuksinen lähes koko elämän, nyt 56 vuotiaana kasvatin pitkät hiukset ja olen niihin tosi tyytyväinen. Mieleenikään ei ole tullut että pitkät hiukset olisi ikäkysymys, eikä kukaan tuttava piirissä ole ehdottanut hiusten leikkausta, vaan päin vastoin ovat kehuneet uusia hiuksiani. Siis pidä hiuksesi ja nauti niistä!

    • Hiuspätkä

      Lyhyet hiukset nuorentavat ja ovat todella nätin näköiset! Iästä riippumatta.

    • Itseasiassa vanha äitini ärsyttää minua tinkaamalla samaa asiaa, että milloin "aikuistun" ja leikkaan lyhyen tukan. Siis mitä ihmettä? Mitä erinomaista siinä lyhyessä tukassa on? Sehän on aina samanlainen, ei sitä voi muunntella; Pitkää tukkaa voi pitää letillä,ponnarilla, tehdä erillasia nutturoita ja upeimmillaan se on suoristusraudoilla käsiteltynä. Luulenpa, että vanhoista ihmisistä se kuuluu vain lapsille/nuorille. (ja pa*kan marjat) :) En leikkaa! Älä sinäkään ;)

    • Julli69

      oon yli 50v mies, pitäisikö mun ajella m-karvani??
      Jotkut naiset sanovat että milloin ajelet munakarvasi.

      • N-65

        Älä ajele. Vastaan on tullut ajeltuja ja osittain ajeltuja, ja se on näyttänyt minusta sairaalta. Pidä karvasi.


      • Julli69
        N-65 kirjoitti:

        Älä ajele. Vastaan on tullut ajeltuja ja osittain ajeltuja, ja se on näyttänyt minusta sairaalta. Pidä karvasi.

        Kiitos neuvostasi M-65.
        Ajelen ainoastaan hiukseni.


    • whoat

      Älä leikkaa hiuksiasi jos et halua. En jaksa ymmärtää sitä miten kaikki pitää mennä yleisen mielipiteen ja "normaalin" tavan mukaan.

    • Sivusta seurannut

      Tunnen monta yli 55v. vuotiasta naista jotka pomottavat muita töissä ja ehkä sitä rakasta aviosiippaakin kotona. Kun olen toisella korvalla kuunnellut. Ne ovat eläneet elämän jossa he haluavat maksaa nyt kalavelat takaisin??
      Juuri nämä naiset ovat leikanneet miesmallisen tukan siis lyhyet hiukset. Radiossa oli keskustelua tästä aiheesta kun italialaiset naiset ihmettelivät miksi suomalainen nainen värjää hiukset punaisiksi ja miesmallinen leikkaus. Siis 50v. naiset ja yli.

    • Eeva-Liina

      Olen 63-vuotias ja minulla on puoliväliin selkää ulottuvat hiukset. Ei pitkä tukka vanhenna mitenkään, saman ikäinen on, oli sitten minklainen tukka tahansa.

      Pitkästä tukasta saa monipuolisia kampauksia, nutturoita, ponnareita, leityksiä sun muita. Ja ihme juttu, mutta minulle sopii erinomaisesti korkealle tehdyt saparot jotka joskus letitän ja laitan lenkille.

      Kaikenlaista omituista toisen ulkonäköön puuttumista. Pidä ihmeessä kauniit pitkät hiuksesi. Moni vanhempi nainen varmaan pitäisi pitkää tukkaa, jos se vielä olisi tuuhea ja hyväkuntoinen.

    • Lady Hius

      Hei! Olet saanut paljon vastauksia enkä ehdi niitä lukea.

      Kuitenkin: älä missään nimessä leikkaa hiuksiasi, jos itse viihdyt niissä.
      Itse olen 65 ja mulla on pitkät yli puoli-selän ulottuvat hiukset enkä todellakaan aio leikata niitä miksikään "mummo-hiuksiksi". En koskaan.

      Etupäässä pidän niitä kuitenkin kiinni, koska olen sitä mieltä että vapaana roikkuvat hiukset vanhemmalla ihmisellä vanhentavat entisestään; posket roikkuu, tukka roikkuu, suupielet roikkuu... ei hyvä!

      Ole oma ihana itsesi ja tee itsellesi hyvää olemalla juuri sellainen; KUIN ITSE HALUAT

    • Pitkähiuksinen

      Älä leikkauta hiuksiasi...minä täytän pian 53 v ja olen onnellinen ja ylpeä pitkistä. vahvoista hiuksistani...yleensä hiukset ovat ylös nostettu jo työni takiakin, mutta kun on juhlan aika, on ihanaa, kun saa laittaa hiuksensa, joissa on vahvuutta ja pituutta...ehkä ohuen tukan omaavat ovat vaan kateellisia niille, joilla on upeat hiukset...Hiukset ovat naisen kruunu...;-D

    • missä viihdyt

      Hyvä hiusmalli on se missä itse viihtyy. Voit mallata eripituista tukkaa itsellesi peilin edessä. Valitse pituus mihin itse olet tyytyväinen. Eri kasvon muotoihin ja hiuslaatuun sopii erilainen tukkamalli. Joku sanoo, että pitkä tukka on huorahtava toinen taas samaa lyhyestä tukasta. Makuja on monia. Miksi kaikkien pitää Suomessa olla samassa tuulipuku lenkkari farkku muotissa?

    • 3+10

      Pitkät hiukset eivät sovi tukeville ja leveähartiaisille, joilla on lyhyt kaula. Siis iästä riippumatta. Heille lyhyet hiukset ovat aina paras ratkaisu.

      Kuten edellä on jo todettukin, pitkät hiukset korostavat vanhenevia (roikkuvia) kasvoja ja kaulaa, mikä saa ilmeen näyttämään väsyneeltä. Tietenkin jokainen voi pitää minkä pituiset hiukset haluaa, mutta aika usein yli 50 v kyllästyvät katsomaan peilistä kroonisesti väsähtäneen näköistä naamaansa ja leikkaavat hiuksensa lyhyemmiksi. Ilme piristyy heti.

      Ehkä aloittajallekin on ehdoteltu hiusten leikkaamista näistä syistä?

      • haittaakse se

        Mä oon justiina,ja mulla on iso kaulin.


      • HÖPSÖTI

        3 10... Pitkät, paksut ja kiiltävät. 50 , pyöreähkö.. Kauhistus!! Pitkät hiukset. Nytkö pitää mennä kipinkapin parturiin?? Kun "laki" näin vaatii?? No onneksi jokaisella on vielä vapaus valita olla sen näköinen kun on ja sellaisilla hiuksilla kun haluaa. Tosin eihän meillä ole enää pitkä matka pohjois-korean "lakeihin ja määräyksiin", kohta se varmaan on täälläkin, että miehillä saa olla kolme (3) hiusmallia ja naisilla ehkjä viisi (5). Koska mehän olemme kohta pohjolan pohjois.korea, Joten voit nukkua yösi rauhassa.


    • Ei muissa maissa

      Älä leikkaa se on vain ja ainoastaan Suomalaisten ikääntyneiden naisten kummallinen tapa. Siitä oli vähän aikaa sitten joku juttukin jossain lehdessä jota en muista.

    • Sulo Lempiä

      Lyhyissä hiuksissasi on vain vähemmän leikkaamista.
      Sinä päätät omien hiuksiesi pituudesta ja sillä sipuli.
      Muut tehkööt omille karvoilleen mitä tykkäävät

      Ps..Mutta jos välttämättä haluat mielipidettäni niin pidä kaljuna! ☻
      Sitäkö haluat?

    • Later said the hater

      Näin kerran risteilyllä erään iäkkäämmän naisen, jolla oli pitkät, paksut hopeiset hiukset joita sitoi yhteen vain hiuspanta. Hän meni tanssimaan suht tyhjälle lattialle kun kerran musaa oli tarjolla.

      Mikäs siinä tanssahdellessa, ilo oli myös katsoa kun hän nautti elämästä ja oli yhä oma itsensä eikä vain nurkassa istuva menneisyyden varjo! Hänhän säteili.

      Haters gonna hate.

    • long tukka

      olen jo yli 40vuotias ja minulla on pitkät hiukset.En varmaan koskaan leikkaa lyhyiksi, tuntuisi varmaan miesmäiseltä olo, jos olisi kynitty pää. Jokainen pitäköön sellaisen tukan kuin haluaa.

    • Älä ota oppia niiden muiden kommenteista,pidä ne kauniit hyvät pitkät hiuksesi vaan,ne on sun omat :) kukaan muu ei voi päättää toisen hiuksenleikkuu/tyylistä ellei joku ihan muu tapaus..

    • Jokke 15

      Olen kohta 30 olev mies, mulla on, vaaleat vahvat , mutta erittäin jäykät ja itsepäiset hiukset. Helpoin kampaus on jos hiuksissa on ponnari ja jos ovat pitkät.Hiukset kasvaavat erittäin nopeasti, jos yritän pitää kampausta, pitäisi mennä kampaajalle parin viikon välein. Ilman ponnaria nousevat pystyyn. Kukaan ei ole sanonnut etteivät pitkät hiukset sopisivat minulle. Olen kuitenkin viime aikoina usein törmännyt kysymykseen, että milloin leikkaat hiukset, viitaten siihen että mun sukupuolisella ihmisellä pitää olla lyhyet hiukset.Pitääkö siis mun sukupuolisella ihmisellä olla lyhyet hiukset ? Mistä tämä väite/olettamus tulee ?

      • Uuno Turhaperä

        Avaruuresta nuo väitteet tulee. Ummistakaa korvanne ja olkaatten omissa fiiliksissänne!


      • pitkä parempi

        Sulla on itsepäinen ja jäykkä,mistähän se väite tulee.Onkohan jollain kokemusta moisesta.


    • ÄlPlussa

      Luulisin, että väitteen/olettamuksen alkuperä on ihan vain se, että nykyiset viisikymppiset ovat sitä sukupolvea, jolla on ollut pitkä tukka korkeintaan lapsena. Alakoulussa luokallani oli vain muutamalla tytöllä pitkät hiukset, ja niillä joilla oli, oli yleensä letit. Yläluokilla oli Charlien enkeli -mallia, 80-luvulla kaikilla permis. Olin todella poikkeava pitkän suoran tukkani kanssa, kunnes annoin periksi ja otin sen permiksen. 90-luvulla tuli lyhyt ja takaa erittäin lyhyt, suorastaan kynitty muoti, johon moni viisikymppinen nainen on jymähtänyt. Eivät ole enää menneet mukaan nykyiseen teinimuotiin, nykyäänhän on teinitytöillä pitkä suora tukka melkein kaikilla, ja useimmilla vielä vaalennettu sellainen. Saa nähdä millaista nykyteinien tukkamuoto on 30 vuoden päästä - jymähtävätkö puolestaan suoraan tukkaansa, ja lyhyttukkaisilta viisikymppisiltä kysytään, milloin antaa hiustensa kasvaa...

    • Tuumaa tuumaa

      Elä leikkaa. Mulla on viiskymppinen vaimo jolla on varmaan pohjoismaiden pitemmät hiukset. Ite oon noin nelikymppinen ja vaimo viiskymppinen. Upeat, hienot ja kauniit hiukset hänellä on. Pidä hiuksesi. Ei kannata miettiä mitä ihmiset tuumaa.

    • Uuno Turhaperä

      Erittäin mielenkiintoinen kysymys. Olen itsekin törmännyt kysymyksiin kuten: "Milloin lakkaat juomasta?" Viitaten siihen että mun ikäisen pitäis olla raitis perjantai-iltana, eikä kirjotella tänne. Pitääkö siis mun ikäisellä miehellä olla raitis perjantai? Mistä tämä väite/olettamus tulee ?

      • röhö näyry

        Nää päskänkirjöittäjät ei näköjään edes nuku,kuin nörmaalit.Ömpä niin mielenkiintöinen äihe,kirjöitellä yöllä.


      • Uuno Tyhjäpää(päs)

        Itsekö peukutit pöntön juttusi? Hiusten pituus ei mitenkään vaikuta ihmisen fyysiseen terveyteen, mutta iän myötä olisi ehkä aiheellista kasvaa ja kehittyä sen verran, että juolahtaa edes joskus mieleen, mikä vaikutus kännäämisellä siihen on. Vai etkö todella ikinä ole kuullut aiheesta mitään?


      • kyyläröhö
        röhö näyry kirjoitti:

        Nää päskänkirjöittäjät ei näköjään edes nuku,kuin nörmaalit.Ömpä niin mielenkiintöinen äihe,kirjöitellä yöllä.

        Röhönäyrykään ei malta olla kyttäämättä kommenttejen kellonaikoja.Huvinsa kullakin, näköjään.Itse luen kirjoituksia, enkä kellonaikoja, milloin ne on tänne laitettu.


      • PitkätTerveetHiukset
        Uuno Tyhjäpää(päs) kirjoitti:

        Itsekö peukutit pöntön juttusi? Hiusten pituus ei mitenkään vaikuta ihmisen fyysiseen terveyteen, mutta iän myötä olisi ehkä aiheellista kasvaa ja kehittyä sen verran, että juolahtaa edes joskus mieleen, mikä vaikutus kännäämisellä siihen on. Vai etkö todella ikinä ole kuullut aiheesta mitään?

        Itse asiassa pitkät ja paksut hiukset ovat merkki siitä, että elää terveellisesti. Lähes jokainen hiusasiantuntija sanoo niin.

        He syövät terveellisesti (runsaasti hedelmiä, vihanneksia ja kalaa), heillä ei ole liikaa stressiä, ja he osaavat kohdella kroppaansa (myös hiuksiansa) hellävaroen.


    • 52V pitkät hiukset

      Haloo! kyselet typeriä, mitä se kenellekkään kuuluu millaiset hiukset sinulla on.
      Älä anna ympäristön vaikuttaa omaan olemukseesi. Jos olet itse tyytyväinen niin kaikki ok. Itsetunto korkealle nainen!!!

    • Marianne4

      Hei! Hieno viestiketju, kiitos siitä!

      Olen viisikymppinen nainen ja olen antanut hiusteni kasvaa polkkapituisesta pidemmiksi ja saavat kasvaa. Hiukseni ovat paksut, ruskeat, punertavat. (Suvussa on paljon punatukkaisia ihmisiä-siitä tuo sävy.) En värjää hiuksiani, enkä aio värjätä.Saavat harmaantua rauhassa, sitten kun harmaantuvat. Haluaisin täysin valkeat hiukset, kuten oli toisella isovanhemmallani, kun hän oli vanhus. Harmaat/valkeat hiukset ovat arvokkaat, valkeat hiukset ovat ihmisen kunnia, kun hän tulee vanhaksi. Ja todella kauniit.

      Pitkistä hiuksista saa helposti erilaisia kampauksia, esim. erilaisia tyylikkäitä nutturoita, jotka sopivat ikäiselleni naiselle. Tai mitä kampauksia itse vain haluan ja mikä tuntuu sopivalta milloinkin. En piittaa vähääkään, mitä muut hiuksistani ajattelevat, se on heidän päänsärkynsä ja ongelmansa. Hoitakoon itse ongelmansa. Tuollaisille ongelmille minä nauran.

      Eihän kukaan edes huomaa minua, jos huomaa, entä sitten?
      Saa ajatella minusta täysin mitä lystää, sallin hänelle täydellisin henkisen vapauden. Itse asiassa en edes halua, että kukaan juurikaan muistaa minua, muut kuin ne, joista itse välitän.
      Minusta tuntuisi tosi rasittavalta, jos olisin jatkuvasti jonkun ihmisen mielessä.

      Juuri me, tämän sukupolven ihmiset, olemme edelläkävijöitä tässä säälittävässä kulttuurissa, jossa eletään harhassa, uskotellaan itselle ja muille, että oltaisiin nuoria. Minä ainakin olen mielelläni vanha ja sanon sen rehellisesti toisinaan muillekin. Äärimmäisen vapauttavaa elämää.

      Jos joku äijä olisi takanani ja tuijottaisi hiuksiani, kääntyisin ja näkisin hänen järkyttyneen ilmeensä, todennäköisesti virnuilisin hänelle. Senkin voi tehdä erittäin tyylikkäästi;) Ollaan vaan vanhoja ja luontevan aristokraattisia ihmisiä.

      Eikö jo kuulosta paljon tyylikkäämältä, kuin että vielä tämän ikäisinä kynisimme hiuksemme ja väkisin yritettäisi olla kuin nuoret?
      Ei kertakaikkiaan sovi minun tyyliini.

      Se nyt vain on kertakaikkiaan niin, etten todellakaan välitä siitä, mitä minusta ajatellaan.

      Eikö ole jotenkin kummallista, että luokseni tulevat kaikkein mieluiten nuoret ihmiset? Teini-ikäiset noin vähän yli 30-vuoteen saakka?
      Minusta se on outoa.

      Olen klassisen musiikin ammatti-ihminen. Annoin kerran soittotunteja pojalle, joka oli siihen aikaan murrosiässä. Hän oli kirjoittanut Facebookiin omat idolinsa. Nyt hän on n. 18-vuotias ja hänen idolinsa ovat kaksi rokkaria ja minä. Hän ajattelee niin vilpittömästi ja on tosi fiksu ja lahjakas nuori ihminen.

      Saatte nauraa.(Minulle.) Tämä on tositarina.
      En edes pukeudu kuin rock-tyypit, en teeskentele mitään,
      olen vain oma itseni, en muuta.

      Sielultaan ihminen voi olla ikinuori, vaikka eläisi satavuotiaaksi.

      Tuntuu kyllä siltä, että jos vielä tässä iässä ajattelisin muiden mielipiteitä, en olisi aikuinen ihminen. Ajatella, 50-vuotias ihminen ja ei ole vielä aikuinen.
      Se hävettäisi minua, eivät suinkaan hiukset.

      Tyyli se kuulkaa on, joka ratkaisee, ja ihmisen sielu.
      Nyt vanhana olen yhtä aristokraattinen, kuten ennenkin ja vanhenen arvokkaasti.

      Olisi aivan hirveää, jos kynityttäisin hiukseni ja värjäisin ne.
      Kiitos ei, mieluummin nostan hiukseni ylös ja sidon ne, mutta en kuitenkaan tiukalle nutturalle. Aina vaan miten haluan, tilanteen ja fiiliksen mukaan.

      En koskaan tuppaudu kenenkään nuoren ihmisen seuraan, he vain tulevat luokseni. Mielestäni se on outoa, koska en edes yritä olla nuori.

      Sitten vinkki naisille, jos tunnette epävarmuutta: kannattaa haalia jostain vanhoja lehtiä ja tutkia naisia vuosikymmenten takaa. Todellista vanhan ajan glamouria. Mielestäni nykyajan lehdet ovat tyyliltään halpoja.
      Nykyaika on tyylitöntä.

      Ei kannata väkisin yrittää mitään, eikä matkia ketään. Jos tuntee epävarmuutta, voi hakea omaa tyyliään, tai olla hakematta. Ja kaikki siltä väliltä.
      Elämä on lyhyt, ei kannata tuhlata hetkeäkään epäolennaisiin asioihin, eikä varsinkaan surra sitä, että milloinkin on sen ikäinen, kuin mitä on.
      Se on epäolennaista, ihminen vain kärsii siitä.

      Tsemppiä teille kaikille, aikuiset ihmiset ja tsemppiä kaikenikäisille!
      Tarkemmin ajateltuna elämä on todella suuri lahja.

      • Marianne4

        Ja vielä haluaisin lisätä, että hiukset ovat suuri lahja, aivan sama, minkä pituiset ne ovat ,oli sitten nuori, keski-ikäinen tai vanha. Kuulostaa tosi kummalliselta, jos joku tulee ehdottamaan naiselle, että hänen pitäisi kynityttää hiuksensa.
        Jäin miettimään, mikä oli motiivi.


      • siideri-sinderella

        en jaksanu lukea noin pitkää paapatusta.

        varsinkin kun se alkaa niin kliseisesti kuin että ...olen 5kymppiin.... plaa plaa plaa pllalapalp,laplalaplaplllaaapalapalpallalaaaaaa


      • siideri-sinderella
        siideri-sinderella kirjoitti:

        en jaksanu lukea noin pitkää paapatusta.

        varsinkin kun se alkaa niin kliseisesti kuin että ...olen 5kymppiin.... plaa plaa plaa pllalapalp,laplalaplaplllaaapalapalpallalaaaaaa

        onneksi en lukenut, sillä se loppui yhtä typerään

        "Tarkemmin ajateltuna elämä on todella suuri lahja. "

        viikon paskanjauhantapalkinnon voittavaan lauseeseen :-)


      • Kohta 40v nainen

        Hieno kirjoitus sinulla, "Marianne4"! Olen täsmälleen samoilla linjoilla.


    • kalju ei sovi

      minä ihmettelen, miksi nuoret miehet leikkaa hiuksensa ja kaljuksi, ei sovi, että päälaki kiiltää ja kasvot kuin vauvalla, luonnostaan kalju sopii joillekkin

      • vauvelit

        Ne haluaa olla vielä äidin pikkupoikia.


    • shorthaired

      Aikoinaan vanhat naiset pitivät pitkiä hiuksia, nuttura avattiin sitten yöksi.. Ja se ei kyllä ollut mistään kotoisin sellainen tukka!!
      En pidä pitkistä hiuksista kenelläkään.
      Tv: Siivooja

    • pysy persoonana

      Ihan suotta pohtiakaan. Sama kuin kysyisi, että pitääkö ostaa kiikkustuoli nyt kun ikä on se ja se tai pukeutua kirkkohuiviin?
      Ei ole mitään rajaa hiusten mallille, eikä pukeutumistyylille. Ihminen pukeutuu sellaiseen kuin itse viihtyy ja pitää hiuksensa sellasina missä itse viihtyy.

    • entäs näin

      Voi olla myös PUOLIpitkät hiukset. Teidän maailma on joko-tai.

      Meniköaamukaffi väärään kurkkuun.

      • 55555555555555

        Naapuri voi vetää lapaseen,laittaa päähänsä.


    • KAUNIS vanhuus

      Olen yli 60-vuotias nainen,jolla on nopeasti kasvavat melko paksut hiukset ilman värjäystä.Leikkaan ne itse Marilyn Monroe-tyylisiksi koska se kampaus näytti keventävän vanhenevia piirteitä .Joskus tulee leikattua liikaa,mutta nopeakasvuisuus ei tee asiasta niin vakavaa.Mielelläni pitäisin vieläkin nutturaa niskassa,mutta se kampaus ei enää näytä kauniilta nykyisten kasvopiirteideni kanssa.Helppohoitoisuus on tullut aina vaan tärkeämmäksi:pesen illalla ja aamulla laitan lämpörullat geelin kanssa(ohuelti).
      Olen sitä mieltä,että kokonaisuus on tärkein.

    • -naapurin mies-

      Minun naapuri on 58 v. Hänellä on pitkä siisti tukka ja antaa silti hyvät kyydit.

    • pppppppppppppppp1

      kun kasvoissa on uurteita niin lyhyt tukka sopii niihin. pitkä tukka virheettömiin kasvoihin.

    • näin se on..

      Minusta nyisin kun naisilla on pitkät rasvaiset hoitamattomat hiukset ovat todella törkeät.
      Usein kun tapaa naisen jolla lyhyet siistit hiukset ovat jopa sexikkäitä alkaa suorastaan panettaa ...

    • gghjj--

      Torkeintä on se, että naisella rönsyilevät pitkät hiukset ja käsissä suuret tatuioinnit. Törkeän irstasta katseltavaa..............

    • free hair

      45 ja ylpeä pitkistä vahvoista hiuksistani. Kyllästyin aikoinani ravaamaan kampaajalla leikkauttamassa lyhyeksi, väriä ja raitoja, aina muodin mukaan.
      Fiilis on nyt huomattavasti naisellisempi pitkillä hiuksilla kuin aiemmin lyhyillä muodin orjana. Helppo ja nopea laittaa tai olla laittamatta kampausta. Kerää katseita, niin miehiltä kuin naisilta. Toki hoitoainetta menee ja välillä mallia siistitään, mutta onhan tämä niin helppo. Että mitäs tänään laittais? sexy löysä nuttura maybe. :-D
      Ihan omaksi ilokseni, muista viis. Jokainen tekee päälleen mitä haluaa.

    • seppo separaattori

      Mikä on kauheampi näky kuin nainen lyhkäisissä hiuksissa. He naiset kasvattakaa niitä hiuksia. Tunnen muutamia vanhempia naisia joilla on oikein kaunis palmikko välillä. Sopisi nuoremmille ottaa mallia, luulevat vielä lyhyiden hiuksien olevan kauniita. Ymmärrän että hiukset vaativat myös aikaa, ei ne itsestään siistissä kunnossa pysy. Ottakaa sellainen mies joka ymmärtää teitä siinä asiassa. Muutama edellä kirjoittanut on kertonut rasvaisista pitkistä hiuksista jne. Kyseisillä henkilöillä on sitten jo oman hygienian kanssa ongelmia eikä pelkästään hiusten hoidon kanssa. Onhan meitä pesemättömiä miehiäkin aivan liikaakin jo. Mikäli hiukset tulee alaselkään saakka niin WAU, tämä on valitettavsasti harvinaista. kKskustelun aloittajalle niina 15, vastaus on älä koskaan leikkaa.

    • Pidä ne pitkä hiukset jos itse niiden kanssa viihdyt. Olen sinua vanhempi ja hiukset on puoliväliin selkää, enkä ole aikeissa vaihtaa lookkia Hiusten leikkuuseen jos menet, niin uskon että sinua alkaa kaduttaa kovasti siinä vaiheessa kun tehtyä ei saa tekemättömäksi.. Mietis nyt näitä nuoria tyttöjä joilla huono hiuslaatu ja ottavat sitten surkeita pidennyksiä, joista huomaa jo kilometrin päähän ettei ole omat hiukset.,, hyiiiii. Tälle yhdelle arvostelijalle tiedoksi ettei viisikymppiset ole vielä ryppyisiä kurppia, ainoastaan naururypyt löytyy meikän kasvoilta.

    • Yli 60v mielipide

      Olen 60 ja minulla on pitkään ollut lyhyet hiukset. Nyt olen päättänyt kasvattaa ne senverran pitkäksi, että lyhimmät hiukset päältä ulottuu suun korkeudelle ja alimmat hiukset leuan korkeudelle. Suun ja leuan väliseltä korkeudelta hiukset on veitsellä leikattu porrastamalla. Malli on hieman samanlainen kuin Päivi Räsäsellä, mutta ei aivan.

      Olen kyllästynyt vanhaan malliini todella! Liian paljon kulkee liikenteessä samanlaisia lyhyeksi leikattuja hiuksia. Siis tarkoitan lyhyillä hiuksia, jossa kaikki hiukset on leikattu kerroksittan "liian siististi" muutaman sentin pituiseksi. Haluan naisellisemman ja pidemmän mallin, en kuitenkaan pitkiä hiuksia.

      Kampaajalle en mene kunnes oikea pituus on saavutettu. Siihen saakka leikkaan hiukseni itse veitsellä ja ehkä sen jälkeenkin. Kampaajat leikkaavat aina liian lyhyeksi ja hetkessä on vaivalla kasvatetut hiukset menetetty.

      Uskoisin, että tällainen malli on helppo itse ylläpitää. Saa sitten nähdä kuinka se sopii minulle. Vuosia sitten kokeilin erilaisia hiusmalleja kasvoihini nettiohjelmalla, muistaakseni tyyli.com-sivuilla ja tämä malli sopi kasvoihini.

      Ei kannata kuunnella muiden mielipiteitä niin paljon! Kannattaa muodostaa oma mielipide!

    • Independent Woman

      Lyhyet hiukset symboloivat itsenäisyyttä ja aikuisuutta. Pienillä tytöillä on pitkät hiukset. Ole sinäkin vahva ja itsenäinen nainen!

      • Höpsis!

        Miten se tekee itsenäisen naisen jos tottelisi tuota kyseenalaistamatta?


    • free hair, free mind

      Pitkät hiukset kuvaavat vapautta ja omaa ajattelua.
      Jos silmät ovat sielun peili niin hiukset hengen.
      Tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa on hyvä jos joku vähän rikkoo rajoja ja uskaltaa olla oma itsensä. En koe itseäni lapseksi tai lapsenmieliseksi. En halua esittää nuorempaa tai muuta kuin olen. Ilolla odotan harmaantuvia hiuksia ja naururyppyjä, molempia jo löytyy. :-).
      Todella vapaa, vahva ja itsenäinen olen nyt, näillä (pitkillä) hiuksilla ja tällä kropalla, omalla tyylillä. Ilman ulkonäköpaineita ja lokeroimatta itseäni mihinkään oletusmuottiin, silloin on ihminen vahva. Ei massan mukana kulkevana.
      USKALLA olla oma itsesi, Ihminen!

    • Rouvatukka

      Siis rouvatukkahan leikataan heti välittömästi kun pappi on sanonut aamen, viimeistään seuraavana arkipäivänä vihkimisen jälkeen. Samalla voi myös alkaa mättää kaloreita naamariin tuplasti kulutuksensa verran.

      • asdfghjklöä

        ahhahahahahaahaah!!! Siitä sai akat kuulla faktaa itsestään! :D


      • Peikkolook

      • tttttttttttttttttttt

        Eivät pitkähiuksiset vanhemmat naiset ole mitään noita-akkoja. Eivätkä pitkähiuksiset vanhat miehetkään välttämättä mitään velhoukkoja.

        Mutta joitain taianomaista heidän olemuksessaan kyllä on. Ovat vähän niin kuin kylän vanhoja viisaita, kiehtovia ihmisiä jotka voisivat kertoa sinulle paljonkin.


    • väsyämmä

      Höpsis. Sinun ikäisen ihmisen pitää tehdä niin kuin itsestä on oikein tämmöisissä asioissa.

    • pakumies67

      Lyhyet hiukset, parta, prässihousut, kravatti, kauluspaita ja lökäpöksyt.
      Kaikki edellämainitut on mun mielestä naiseudentappajia tehokkaimmasta päästä.

      • siideri-sinderella

        "Kaikki edellämainitut on mun mielestä naiseudentappajia tehokkaimmasta päästä. "

        Minä en voi tajuta niitä polvipituisia talvisaappaita, jotka lörpöttää viikon käytön jälkeen, kuin olisisvat viimevuotista mallia.

        Saavat muuten tyylikkään nuoren kaunottaren näyttämään ihan kelvottomalta, tyylitajuttomalta ja köyhältä.


    • siideri-sinderella

      miks kaikki ei vaan voi laulaa yhdessä:

      Hei nyt mä oon pitkätukkainen

      hei nyt mä oon pitkätukkainen

      ja pojatkin sen huomaaa......

      ????????????

    • sdfsdfhrehter

      Yksi sukulainen tän syyn mulle selitti: usein hiukset haurastuu ajan kanssa.

      Hän leikkasi hiuksensa, koska ne oli niin huonossa kunnossa ja kas, kyllä laatu parani. Kai sitten ajatellaan, että kaikkien hiukset on mennyt huonoksi ja kasvu hidastunut niin paljon 50-vuotiaaksi mennessä, etyä leikkaaminen on ainut ratkaisu.

      Jokaisen hiukset on heidän oma asiansa, joten leikkaa jos tahdot tai sitten et leikkaa ellet tahdo, ei sulla vaikuttas mitään harakanpesää olevan.

    • Kampaaja minäkin

    • -K-

      Eiköhän se ole jokaisen oma asia millaiset hiukset on ja sitä paitsi on hienoa olla erilainen, etenkin jos sen tekee niin, että on oma itsensä. Mummollani on aina ollut pitkät hiukset ja on edelleen, vaikka mummo täytti elokuussa 89 vuotta! :) Ja pitkät hiukset on aina ollut yksi syy siihen, miksi mummoani pidetään tyylikkäänä. Tosin mummoni on aina laittanut hiuksensa tyylikkäästi, on nuttura-kampauksia ym. Jos et siis ole jämähtänyt johonkin aikasi teini-luukkiin tai muihin tyylittömyyksiin, niin älä tee muutosta idioottien kommenttien takia, pitkät hiukset ovat kauniit! :)

    • kauniit kiharat

      Minulla on erittäin pitkät luonnonkiharat hiukset, enkä meinaa niitä lyhentää ennenkuin vasta sitten, kun itse en pysty niitä enään hoitamaan. Tietenkin niitä tasoitetaan ja joskus värjätäänkin. Joillakin henkilöillä pitkät hiukset aiheuttavat, niskahartia särkyä jopa mikreeniä.

    • Nainen antavainen-74

      Kyllä sinulla pitää olla lyhyet lesbo-hiukset. Kun Suomessa nainen täyttää 30 niin lopetetaan ulkonäöstä huolehtiminen ja tukka leikataan siiliksi ja tietty 90-luvun tuulipuku päälle. Tämän jälkeen ei tarvitse ihmetellä jos aviomiehesi käy nussimassa pitkähiuksisia kauniita naisia. Ole hyvä vaan. Ei tarvitse kiittää.

      • kauniit kiharat

        Väitteesi ei milläänmuotoa pidä paikkaansa. Kaikki lyhythiuksiset naiset eivät suinkaan ole lesboja. Maailmankuuluisilla malleillakin hyvinmonella on lyhyet hiukset. Tuskin aviomies yleisesti ajattelee noin lyhyistä hiuksista, jotku aviomiehet käyvät silti vieraissa vaikka vaimo olisi mitenkaunis tahansa. Miksi heittää hyvää vaatetta pois, jos on vielä käyttökelpoinen, olkoot sitten vaikka 70-luvulta.


      • HUHHUHHY

        Sano nyt jumaliste vieköön mistä sä löydät vielä tuulipukuja?? Vai asutko jossain saatttanan mettässä kun niitä näät. Pahvi


      • kauniit kiharat
        HUHHUHHY kirjoitti:

        Sano nyt jumaliste vieköön mistä sä löydät vielä tuulipukuja?? Vai asutko jossain saatttanan mettässä kun niitä näät. Pahvi

        Kuules ihan urheilukaupoista niitä voi ostaa, tai isoimmista tavarataloista. Joka puolellahan niitä näkee, kun liikkuu silmätavoinna.


      • HHUHUH SENTÄÄN!!
        kauniit kiharat kirjoitti:

        Kuules ihan urheilukaupoista niitä voi ostaa, tai isoimmista tavarataloista. Joka puolellahan niitä näkee, kun liikkuu silmätavoinna.

        Kuulehan nyt sinä pikkupaksukallo. Urheilukaupoissa ja marketeissa myydään ULKOILUASUJA, jotka on ihan jotain muuta kuin kahisevat tuulipuvut. Kyllä näkee että joku mettänelävän on tehnyt omasta mielestään loistavan älynväläyksen. Sitten kun seuraavan kerran menet kylälle viikon päästä (kun se ainoa bussi kulkee siellä teilläpäin) käy nyt katsomassa sen ainukaisen kyläkaupan tarjontaa ja lähde sitten oikein kaupunkiin katsomaan niiden liikkeiden tarjontaa. Minä en ole nähnyt pariinkymmeneen vuoteen kaupoissa tuulipukuja


      • höhhhööhöhögö
        kauniit kiharat kirjoitti:

        Väitteesi ei milläänmuotoa pidä paikkaansa. Kaikki lyhythiuksiset naiset eivät suinkaan ole lesboja. Maailmankuuluisilla malleillakin hyvinmonella on lyhyet hiukset. Tuskin aviomies yleisesti ajattelee noin lyhyistä hiuksista, jotku aviomiehet käyvät silti vieraissa vaikka vaimo olisi mitenkaunis tahansa. Miksi heittää hyvää vaatetta pois, jos on vielä käyttökelpoinen, olkoot sitten vaikka 70-luvulta.

        Vai niin. Lokerointia taas ilman parempaa tietoa. Mä oon ollut lyhyet ja pitkät hiukset, mutta kaikille ei käy lyhyet hiukset. Luonnostaan kauniille käy hiukset kuin hiukset ja se ei määritä suuntautumista.


    • kanapee

      miksi pitkät hiukset,siksi kun ne kasvaa...
      miksi kynitty kana,kanapeessä haiven ei enää kasva.

    • Punapää

      Minä myös 50v nainen jolla on pitkät hiukset enkä meinaakkaan leikata lyhyiksi.Miksi kaikilla pitäisi olla lyhyet hiukset.Eikö se ole jokaisen oma asia.

    • Mummi <3

      Niina 15...höpöhöpö...miks ihmeessä sun ikäisellä naisella pitäs olla lyhyet hiukset? Pitkät hiuksethan on naisen kruunu, olkoon nainen minkäikäinen tahansa. Kun vaan muistaa hoitaa hyvin hiuksiaan. Itse olen 52v, enkä todellakaan leikkaisi hiuksiani kenenkään pyynnöstä. Teet niinkuin itse haluat, älä kuuntele muiden mielipiteitä hius asiassa :)

      Leppoisaa syksyn jatkoa

    • CrimsonLove.

      Oletteko te huomanneet, että pinnallista keskustelua siitä mitä yhteisö sanoo, ei syntyisi jos ei kysyttäisi mitä ulkonäössä tulisi olla?

      Eli kukaan ei tulisi sanomaan että tämä ja tämä on väärää, tämä on oikeaa jos kukaan ei kysyisi. Totuushan olisi se, ettei kukaan olisi määrittänyt normeja siitä minkälainen ihmisen tulisi esimerkiksi tämän ikäluokan perusteella olla ulkomuodoltaan, kun ihmiset määrittävät normit vasta sitten kun kysytään. -Eli suomeksi, kenenkään mielipiteillä ei ole väliä. Normeilla ei ole väliä koska niitä ei ole olemassakaan. Joku tulee tänne rakentamaan tikapuut=normit, muttakun kiipeät niitä pitkin, et pääse minnekään koska aina eri yhteisöissä nks. normit muuttuvat.

      Oma mielipiteeni on, että naisella kuuluu olla hiukset tai ei. Se on ihan täysin itsestään kiinni, eikä iästä. Itse olen 19-vuotias nainen ja minulla on myös paksut ja pitkät hiukset enkä tule leikkaamaan niitä kuolinvuoteelleni saakka lyhkäsiksi. Minulla on aina ollut pitkät hiukset, joten koen sen niin osaksi itseäni että en voisi muuttua niin radikaalisti. Kyllä tosin tuon sivuleikkauksen tein itselleni, olihan se kaljukin, nyt se on kyllä kasvanut aika hyvin pariinkymmeneen senttiin.

      Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että te voitte elää kuten haluatta, eikä millään tuollaisilla asioilla ole väliä kunneivät ne normit tosiaan ole olemassa tähtiinkirjoitettuna.

      Itse elin narsistin kanssa ja siksi sanon teille että tehkää mitä haluatte jos tulette itse siitä onnellisiksi ja pidätte siitä.

    • dfdtgryr

      Itse menen nurinkurisesti..muksuna ja nuorena minulla oli lyhyt tukka ja vientiä piisasi siitä huolimatta todella hyvin. Ja nyt laiskuuttani en ole leikannut tukkaani kahteen vuoteen..ja sopiihan tuokin ..pitkä on niin paljon helpompi pitää ja halpa kuin jatkuvaa leikkausta vaativa lyhyt. Olen nyt lähes 50
      Ja hoikka vetävän näköinen edelleen eli pidän itseni kunnossa. :)

      Ihan sama tukan pituus..kun on tyylikäs on tyylikäs oli tukka minkä pituinen vaan.

      Ja kun pitää itsensä hoikkana niin tukka on sivuasiassa. Kokonaisuus ratkaisee lopulta. Ja ylipaino on se joka vanhentaa jokaisen..ja on se olennaisempi johon pitäisi kiinnittää huomiota..jos haluaa olla viehättävän näköinen. Mutta jos mukavuus ratkaisee ja ulkonäkö on sivuasia niin ok tärkeintä on olla sinut itsensä kanssa. :)

      • HHUHUH

        Aiheena oli hiukset, ei läskit. Tässä taas näkee kuinka tyhmiä ämmät on


      • dfdtgryr
        HHUHUH kirjoitti:

        Aiheena oli hiukset, ei läskit. Tässä taas näkee kuinka tyhmiä ämmät on

        Ulkonäöstä on kyse ja hiukset ei vaikuta minusta eniten vaan se miten on kokonaisuus eli kuinka hyvin pidät itsestäsi huolta. :)
        Taidat itse olla tyhmä jos luulet että joku enään kiinnittää huomiota hiuksiin jos maha retkottaa maassa ja peppu täyttää koko käytävän. ;)


    • HHUHUH

      Ei todellakaan tarvitse leikata ja vielä jos hiuksesi ovat paksut, kiiltävät ja muutenkin hyvässä kunnossa, niin anna olla. Kyllä noita lyhyiksi kynittyjä näkee ihan riittävästi. Ei ole missään määrätty, että jossain tietyssä iässä pitää hiukset leikata. Hiuksistasi irvailevat naiset ovat lähinnä kateellisia, jos näin tekevät. Tämän päivän naiset eivät ole enää kun kanssasisarensa 20 v sitten.

    • 8+12

      Olen 59v nainen ja hiukseni on nyt n. 10 cm alle olkapään, lyhytkin se on joskus ollut, kun olin asiakaspalvelussa töissä ja piti olla siisti.
      Kasvattanut olen siksi, kun kyllästyin ainaiseen laittamiseen, nyt on helppo kun sitaisee vaan nutturalle tms.
      Joku kommentoi että pitkien hiusten hoitaminen tulee kalliimmaksi, mutta mielestäni ei pidä paikkaansa, hoitoainetta ei kulu yhtään enempää kun käyttää hiuksiin jätettävää ainetta ja antaa kuivua itsestään jos vain aika antaa myöten, myös kampaajakuluissa säästää kun ei tarvitse käydä niin usein leikkauttamassa, itselläni ei edes tule kampaajakuluja kun kaverini leikkaa, en enää edes värjää vaikka harmaata jo pukkaa, ompahan raidat luonnostaan.
      Ei ole vielä kukaan tullut sanomaan että pitäisi taas lyhyeksi leikata ja jos jonkun mielestä näytän noita-akalta, niin se on sen ongelma, ei minun. Minua ei pätkääkään kiinnosta mitä muut ajattelee.

    • 1nainen

      Naiselta näyttäminen ei ole rikos!

      On tutkittu että miehet pitävät pitkistä hiuksista naisilla, tämä siis yleisesti, poikkeuksiakin löytyy.

      Muualla maailmassa monet naiset eivät niin yleisesti iän myötä hiuksiaan kyni poikatukaksi kuin täällä pohjolassa. He pitävä itsestään huolta, kiepauttavat pitkät kiharansa vaikka soljella ylös, heilauttavat korkkarit jalkaansa, hieman ehostusta kasvoille, pukeutuvat naisellisesti, pitävät itsestään ja vartalostaan huolta ja kävelevät maailmaan pää pystyssä, hymy suupielessä, ylpeänä naiseudestaan ja elämänkokemuksestaan.

      Kurjaa että Suomessa naiset kokevat paineita liiasta nuorekkuudesta ja naisellisuudesta jos pukeutuvat naisellisesti ja samalla häpeävät ikävuosiaan. Ei tarvitse tanttautua vaikka ikää olisi kuinka paljon.

      Ei tarvitse pukeutua kuin teini, mutta naiselliselta näyttäminen ei ole rikos! ;)

      • högöhögö

        Me naiset ei olla miehiä varten vaan olemme omalle itsellemme ja näytämme miltä meistä tuntuu hyvältä eikä siinä pidä ajatella tykkääkö miehet vai ei.


    • hiuksetjamä

      Sun hiukset, sun elämä. Epäasiallista kysyä hiusten leikkaamisesta. Mä annan hiusteni olla sellaset kuin on ja kas kummaa kun ei kukaan ole tullut vihjaamaan leikkaamisesta. Älä vain missään nimessä välitä muiden sanoista.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      63
      2291
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      181
      1742
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1416
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1273
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      162
      1222
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      62
      997
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      49
      916
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      760
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      730
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      668
    Aihe