Puhutaanpa ulkonäöstä

neiti ruiskukka

Millainen suhde sinulla on omaan ulkonäköösi ja millaisesta ulkonäöstä pidät vastakkaisella sukupuolella?

Tuntuu, että varsinkin naisille löytyy loputtomasti keinoja oman ulkonäkönsä parantamiseen. Saisi tässä varmaan itsensäkin muutettua täysin erinäköiseksi jos haluaisi. Itsellä ei kuitenkaan ole kiinnostusta lähteä muuttamaan ulkonäköä täysin toisenlaiseksi. Esim. liian shokeeraava hiusväri ei sovi ihon, kulmakarvojen tms. väriin ja koko naama pitää maalata uusiksi, jotta se sopii hiusten kanssa. En oikein ymmärrä tätä platinablondi, kirkkaanpunainen, musta -linjaakaan, joka useilla tuntuu olevan hiusten värin kanssa. Useat tuntuvat olevan aika samasta muotista repäistyjä. Luonnostaan kiharoita hiuksia suoristetaan pakkomielteisesti ja suoria hiuksia kiharretaan. Oma jo valmiiksi kaunis piirre halutaan vääntää joksikin muuksi.

Itsekin olen kyllä kiinnostunut ulkonäöstä huolehtimisesta, hyvinvoinnista ja terveystä, mutta en ole lähtenyt mihinkään ääripää ja kaiken muuttamis linjalle siinä asiassa vaan lähinnä lähtenyt korostamaan niitä hyviä puolia. Ja esim. ihon, hiusten, kynsien ym. kunnosta ja omasta terveydestä huolehtimisella pyrkinyt vaikuttamaan ulkonäköön. Oon kokeillut ja lukenut paljon erilaisista tuotteista ja löytänyt niitä itselle sopivia. Mahdollisimman simppeleissä ja luonnollisissa ratkaisuissa haluan kuitenkin pysyä, koska hirvittävä puunaaminen ja ulkonäön täysin toiseksi muuntaminen aamuisin ei kiinnosta. Ja toisaalta en halua edes ajatella mitä joku älytön värjäyskierre, hiuslisäke -riippuvuus tai jatkuva kihartaminen tai suoristaminen aiheuttaisi omalle kuontalolle.

Miehen ulkonäössä arvostan aika pitkälle samoja asioita. Liian radikaalit tatuoinnit ja lävistykset ei iske, eikä ylipumpattu solariumissa asuva salibodari. Sanoisin, että ulkonäöstään välittävät (enkä tarkoita mitään 24/7 puunausta tällä) ja kohtuu terveellisesti elävät ja terveennäköiset miehet kiinnostavat. Vuosikausia jatkuneet huonot elämäntavat näkyvät kyllä ulkonäössä ja olemuksessa aikamoisina pöhötyksinä, kaljamahoina, ihon huonona kuntona.. tms. eikä niihin mitkään pikkufiksaukset tai peittelyt välttämättä enää tehoa.

Tässä ois tietysti voinut keskustella ihan joistakin ulkonäöllisistä piirteistä tarkemminkin, mitkä vastakkaisessa sukupuolessa viehättää, mutta jätän tämän sepostuksen nyt kuitenkin tähän, ettei tästä tuu ylipitkää höpötystä. Kertokaapa omia ajatuksia aiheeseen liittyen.

64

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainennnnnnmm

      No mä kuulen aika ajoin sekä naisten että miesten kertomana että olen nätti. Nuorempana tein mallinhommia et kai se pitää uskoa.
      Itse värjään pitkän tukkani. Nykyisin on myös hoitavia väriaineita. Aikoinaan blondasin ja oli hiuslisäkkeitäkin kut siitä seuras vaan se et lähti puolet tukasta.
      Yleisesti ottaen oon sitä mieltä että jokaisen (vähänkään terveen) ihmisen kansalaisvelvollisuus on näyttää niin hyvältä kuin suinkin. Itse ainakin paljon mielummin katselen kadulla tyylinsätuntevia persoonallisia puhtaita ihmisiä.

    • 555555666666

      Tuossa on enemmän kyse tyylistä. Jos on punkkari, rokkari tms. niin musta, punainen tai vaikka vihreä tukka ei merkitse mitään. Muutenkin hiuksiaan ja vaatteitaan on erittäin helppo vaihtaa, siksi en ymmärräkään miksi nuo niin kovasti monille merkitsevät. Sama pätee meikkiin ja lävistyksiinkin, tatuointeihin ehkei mutta ne useimmilla vaatteiden alla muutenkin.

    • ht ...

      Suhtautumiseni omaan ulkonäköön on lähinnä se että en tietenkään ole siihen täysin tyytyväinen kuten eivät useimmat ihmiset käsittääkseni ole. Aina on jotain pientä vikaa joka häiritsee.

      Realististi arvioiden luulen olevani suunnilleen "keskitasoa" ulkonäöltäni.
      Mutta kuten tiedämme, naisten tulkinta keskinkertaisesta ulkonäöstä on tosin jotain hieman muuta, eli useimpien naisten oletan arvioivan ulkonäköni esim. jonkin kuvan perusteella hieman keskitason alle viehättävyydessä.

      Se ulkonäköni riippuu myös paljon siitä kuinka hyvin on tullut nukuttua edellinen yö ja onko esim. kesäinen pieni rusketus naamassa vai näytänkö talvisen kalmankalpealta ja haudasta juuri ylösnousseelta. Oikeasti sopiva meikkaus voisi auttaa aika paljonkin ulkonäkööni, mutta miehenä sellaista ei oikein voisi sosiaalisesti hyväksytysti harrastaa.

      Todellinen ongelmahan tulee lähinnä sitten livenä, kun nainen arvioi miehen viehättävyyttä ulkonäön lisäksi sen ulkoisen "olemuksen" perusteella - johon vaikuttaa ryhti, liikkumistyyli, katse, hymy, yms. ja viimeistään silloin alkaa useimmiten tökkimään ja viehättävyys katoamaan. (Tosin tämä riippuu paljolti tilanteesta ja siitä onko alkoholia juuri oikea määrä veressä, yms. ;)

      Muilta osin ulkonäköni ja pukeutuminen on aika klassisen hillittyä ja ei yleensä kovin silmiinpistävää.

      Yleensä naisissa eniten kiinnostaa ulkonäöllisesti lähinnä kasvonmuodot ja mielellään se ettei ole aivan yliampuvaa meikkausta.

      Nuoremmilla naisilla, joilla iho on vain kunnossa ja kasvonmuodot hyvät meikkaus ei yleensä oikeastaan kaunista naista vaan tekee vain teennäisen ja tyrkyn näköisen ja poistaa tiettyä viatonta söpöyttä. Vanhemmilla naisilla sekä sellaisilla, joilla kasvonmuodot eivät ole luonnostaan kovin hyvät, meikkaus yleensä tuntuu parantavan huomattavasti ulkonäköä, koska se peittää virheitä ja voi korostaa niitä kasvojen parempia puolia.

      Pitkät hiukset on yleensä kauneimmat, mutta jotkut puolipitkätkin voi mennä. Joku siilitukka tai kalju naisella on yleensä todella rumentava seikka. Tunnen vain yhden naisen, joka muiden todella naisellisten muotojensa ja kasvojensa ansiosta näyttää edelleen kauniilta lähes irokeesi-tukallaan. (Olisi kyllä varmaan vieläkin kauniimpi toisenlaisella kampauksella.)

      Muilta osin on aika sama millaiselta nainen ulkoisesti vaikuttaa kunhan ei ole aivan anorektisen laiha luuranko eikä selvästi ylipainoinen. Ihon sileys on ulkoisista detaileista ehkä se oleellisin joka viehättää (pyöreät muodot yleensä tuovat tuota ihoa esille, mutta sinällänsä eivät ole oleellisia).
      Urheillulliset naisten kropat on toki yleensä hyvän näköisiä, kunhan ei mennä sinne kehonrakentaja-puolelle, jossa ne alkaa näyttää enemmän miesten kuin naisten kropilta.

      Lävistyksistä en pidä yhtään, korvakorut on ainoa poikkeus. Ehkä joku oikeasti nätti napakorukin voi vielä juuri mennä, mutta kaikki muut lävistykset vaan rumentaa. Sama tatuoinneissa. Kun se naisen kroppa on juuri se kaikista kaunein asia, niin ei se mitään muuta hömpää sen päälle maalailemalla parane, eikä myöskään metallitappeja siihen kiinni pulttaamalla. Joku pieni hieno tatuointi vielä voi mennä ilman että rumentaa, mutta ei siis myöskään juuri koskaan kaunista. Ehkä alle 1% näkemistäni tatuoinneista ovat olleet plussaa. Kaikki muut joko mitäänsanomattomia tai naista rumentavia.

      Ja sitten se kaikkien naisten epävarmuuden aihe.. Rinnat. Olen nähnyt rumia isoja rintoja ja kauniita pieniä rintoja. Ja niitä kauniita isojakin. Koosta se rintojen kauneus ei ainakaan ole kiinni. Jopa useimmin pienemmät ovat alastomana kauniimmat, koska ne harvemmin roikkuvat. Ja ei se haittaa vaikka rinnat roikkuisikin, etenkin jos ymmärtää ettei niitä alastomia rintoja tarvitse aina väläytellä. Ne kauniit push-upit vaan päälle niin rinta kuin rinta näyttää lähes täydelliseltä miehen silmiin. :)

      Siinäpä noita oli ajatuksia omasta puolesta. Oikeasti se ulkonäkö naisessa ei ole kaikki kaikessa. On toki noita tiettyjä asioita jotka viehättää, mutta se kokonaisolemus kyllä ratkaisee enemmän. Vähemmänkin kaunis nainen muuttuu viehättäväksi jos sen käytös ja olemus on mukava ja naisellisen söpö. Ja kauniskin nainen muuttuu luotaantyöntäväksi jos luonne ja puhetyyli on todella ärsyttävä. Onhan noita naisia nähnyt jotka ulkoisesti ois ollu siedettäviä, mutta puhetyyli esim. on ollut niin ärsyttävä ettei naisen seuraa vaan voisi sietää montaa tuntia.

      • neiti ruiskukka

        "Oikeasti sopiva meikkaus voisi auttaa aika paljonkin ulkonäkööni, mutta miehenä sellaista ei oikein voisi sosiaalisesti hyväksytysti harrastaa."

        Jonkun kasvoihin tarkoitetun asteittain päivettävän voiteen käyttö ei varmaan miehillekään enää nykypäivänä ole mikään maailman loppu, saisi vähän kesäistä pientä rusketusta kasvoille eikä kukaan huomaisi edes mitään. Tai joku ihon sävyä tasoittava voide. Itsellä on punoitukseen taipuvainen iho ja käytän keltapohjaista peiteainetta niillä eniten punoittavilla alueilla ja siinä päällä ihon sävyä tasoittavaa cc-voidetta, joka peittää hyvin mutta on tosi kevyttä eikä tuu mitään pakkelimaista lopputulosta. Tai usein käytän kyllä ihan vaan pelkkää cc-voidettakin. Noissakin täytyy löytää se omaan ihoon sopiva sävy..Jos menee ihan mitä tahansa länttäämään iholle niin lopputulos voi olla aika karsea ja kaikkea muuta kuin huomaamaton :)

        "Todellinen ongelmahan tulee lähinnä sitten livenä, kun nainen arvioi miehen viehättävyyttä ulkonäön lisäksi sen ulkoisen "olemuksen" perusteella - johon vaikuttaa ryhti, liikkumistyyli, katse, hymy, yms. ja viimeistään silloin alkaa useimmiten tökkimään ja viehättävyys katoamaan." Itse koin yhden miehen ryhdin tökkivänä ominaisuutena. Kulki siis todella lysyssä. En tiedä vaikuttiko sitten se että oli aika pitkä ja liekö sitten tottunut kulkemaan enemmän muiden tasalla lysähtäneenä. Mutta ryhti kyllä vaikuttaa paljon yleisolemukseen.

        "Nuoremmilla naisilla, joilla iho on vain kunnossa ja kasvonmuodot hyvät meikkaus ei yleensä oikeastaan kaunista naista vaan tekee vain teennäisen ja tyrkyn näköisen ja poistaa tiettyä viatonta söpöyttä."

        Paljon voi muuten meikata sitenkin, että oikeastaan näyttää kuin ei olisi meikannut juuri ollenkaan. Mutta monet nuoret naiset ja teinit käyttää ihan liikaa meikkiä vaikkei tarviskaan. Jos on valmiiksi jo kuulas ja tasainen iho niin miksi sitä pitäisi lähteä peittämään paksun meikkivoide ja puuterikerroksen alle jolloin saadaan vain tunkkainen lopputulos. Mutta joo olen kyllä itsekin välillä huomannut, että jos on vaikka yrittänyt tehdä jotain vahvempaa meikkiä niin näyttääkin vaan vanhemmalta tai suttuisemmalta. tai sitten en vain osaa :) Ja siksi sitä on pitäytynytkin aika kevyessä ehostuksessa.


      • 12+9
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        "Oikeasti sopiva meikkaus voisi auttaa aika paljonkin ulkonäkööni, mutta miehenä sellaista ei oikein voisi sosiaalisesti hyväksytysti harrastaa."

        Jonkun kasvoihin tarkoitetun asteittain päivettävän voiteen käyttö ei varmaan miehillekään enää nykypäivänä ole mikään maailman loppu, saisi vähän kesäistä pientä rusketusta kasvoille eikä kukaan huomaisi edes mitään. Tai joku ihon sävyä tasoittava voide. Itsellä on punoitukseen taipuvainen iho ja käytän keltapohjaista peiteainetta niillä eniten punoittavilla alueilla ja siinä päällä ihon sävyä tasoittavaa cc-voidetta, joka peittää hyvin mutta on tosi kevyttä eikä tuu mitään pakkelimaista lopputulosta. Tai usein käytän kyllä ihan vaan pelkkää cc-voidettakin. Noissakin täytyy löytää se omaan ihoon sopiva sävy..Jos menee ihan mitä tahansa länttäämään iholle niin lopputulos voi olla aika karsea ja kaikkea muuta kuin huomaamaton :)

        "Todellinen ongelmahan tulee lähinnä sitten livenä, kun nainen arvioi miehen viehättävyyttä ulkonäön lisäksi sen ulkoisen "olemuksen" perusteella - johon vaikuttaa ryhti, liikkumistyyli, katse, hymy, yms. ja viimeistään silloin alkaa useimmiten tökkimään ja viehättävyys katoamaan." Itse koin yhden miehen ryhdin tökkivänä ominaisuutena. Kulki siis todella lysyssä. En tiedä vaikuttiko sitten se että oli aika pitkä ja liekö sitten tottunut kulkemaan enemmän muiden tasalla lysähtäneenä. Mutta ryhti kyllä vaikuttaa paljon yleisolemukseen.

        "Nuoremmilla naisilla, joilla iho on vain kunnossa ja kasvonmuodot hyvät meikkaus ei yleensä oikeastaan kaunista naista vaan tekee vain teennäisen ja tyrkyn näköisen ja poistaa tiettyä viatonta söpöyttä."

        Paljon voi muuten meikata sitenkin, että oikeastaan näyttää kuin ei olisi meikannut juuri ollenkaan. Mutta monet nuoret naiset ja teinit käyttää ihan liikaa meikkiä vaikkei tarviskaan. Jos on valmiiksi jo kuulas ja tasainen iho niin miksi sitä pitäisi lähteä peittämään paksun meikkivoide ja puuterikerroksen alle jolloin saadaan vain tunkkainen lopputulos. Mutta joo olen kyllä itsekin välillä huomannut, että jos on vaikka yrittänyt tehdä jotain vahvempaa meikkiä niin näyttääkin vaan vanhemmalta tai suttuisemmalta. tai sitten en vain osaa :) Ja siksi sitä on pitäytynytkin aika kevyessä ehostuksessa.

        "Jonkun kasvoihin tarkoitetun asteittain päivettävän voiteen käyttö ei varmaan miehillekään enää nykypäivänä ole mikään maailman loppu,"

        Homo!


      • neiti ruiskukka
        12+9 kirjoitti:

        "Jonkun kasvoihin tarkoitetun asteittain päivettävän voiteen käyttö ei varmaan miehillekään enää nykypäivänä ole mikään maailman loppu,"

        Homo!

        ai minä :D


      • voihan palikka
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        ai minä :D

        Öh...
        Eiku mies joka meikkaa


      • ht ...
        voihan palikka kirjoitti:

        Öh...
        Eiku mies joka meikkaa

        Haha. Tuollainen sopisi sitten minulle kun ne homot tulee muutenkin baareissa iskemään ja jotkut naisetkin luulee homoksi. Eipä se siis enää mitään muuttaisi jos vielä vähän homommalta näyttäisi. Sehän voisi jopa parantaa naisonnea kun naiset ajattelis baarissa että "kato, joku kiva homo tulee juttelee", eivätkä antaisi heti pakkeja. :D


    • Mä olen aika tyytyväinen ulkonäkööni. Tietty naisella tulee niitä kausia kun on niin ruma ja lihava ja hiuksetkin hapsottaa jne. Mutta yleisesti ottaen olen tyytyväinen.
      Ikäisekseni ihan kohtuuhyvin säilynyt ja tyyli on klassisen ja trendikkään väliltä. Seuraan muotia jonkun verran ja sovitan sitä omaan tyyliini.
      Yritän pitää huolta ihosta ja hiuksista, meikkaan tilanteeseen sopivasti.
      Enemmän voisin panostaa liikuntaan ja kehonhuoltoon, myönnetään :)

      Arvostan miehen ulkonäössä tyylitajua ja persoonallisuutta. Uskaliaskin saa olla jos on pokkaa. Siisteys ja puhtaus on tärkeitä näyttämättä kuitenkaan kliinisen tylsältä.
      Tupakointia en siedä enkä liiallista alkon käyttöä.
      Miehessä saa olla lihaa luiden päällä, mikään ylikuntoileva kuivan kesän orava ei kiinnosta.

      • kumpi kivempi

        vaikutat normi typyltä sellaisesta tykkään mutta mitä pahaa on tupakissa esim ennen kauppaan menoa vetää tupakin ja on mukava ja kiltti ja ennen toiseen kauppaan menoa viekin sinut kotiin rakastelee sinua ja uudestaan kauppaan vai juo kaljaa heittää tyhjän pullon jonkun auton ikkunasta sisään ja lyö kaupassa asiakasta nyrkillä ja kotona riitelee naapureitten kanssa ja lyö sinua nyrkillä kauniisiin kasvoihisi ja sanoo hae kaljaa lisää ja kun tulen kaljanhaku reissulta silmä mustana niin miehesi on 4 päivää jossakin kun tulee soitto hae miehesi tai poliisit hakevat on sammuneena jossakin ja on erittäin agressiivisella päällä mutta tupakki mies pussaa sinua joka tulee sydämmestä rakastan sinua sänkyyn kultaseni


      • kumpi kivempi kirjoitti:

        vaikutat normi typyltä sellaisesta tykkään mutta mitä pahaa on tupakissa esim ennen kauppaan menoa vetää tupakin ja on mukava ja kiltti ja ennen toiseen kauppaan menoa viekin sinut kotiin rakastelee sinua ja uudestaan kauppaan vai juo kaljaa heittää tyhjän pullon jonkun auton ikkunasta sisään ja lyö kaupassa asiakasta nyrkillä ja kotona riitelee naapureitten kanssa ja lyö sinua nyrkillä kauniisiin kasvoihisi ja sanoo hae kaljaa lisää ja kun tulen kaljanhaku reissulta silmä mustana niin miehesi on 4 päivää jossakin kun tulee soitto hae miehesi tai poliisit hakevat on sammuneena jossakin ja on erittäin agressiivisella päällä mutta tupakki mies pussaa sinua joka tulee sydämmestä rakastan sinua sänkyyn kultaseni

        Olen elänyt ajan, jolloin vanhemmat polttivat sisällä tupakkaa. Illanistujaisissa koti olikin ihan savua täynnä kun kaikki vieraatkin poltti sisällä.
        Siitä vaan on jäänyt sellainen juttu.

        Tupakoiva ihminen haisee ja maistuu pahalta, joka puolelta siis...


      • aa kerho voi auttaa
        pimppaloora kirjoitti:

        Olen elänyt ajan, jolloin vanhemmat polttivat sisällä tupakkaa. Illanistujaisissa koti olikin ihan savua täynnä kun kaikki vieraatkin poltti sisällä.
        Siitä vaan on jäänyt sellainen juttu.

        Tupakoiva ihminen haisee ja maistuu pahalta, joka puolelta siis...

        vaikka tuleva miehesi polttaisi ulkona tai parvekkeella mutta hyväksyt ennemmin kaljamin oletko itse kalja ja kaljan suurkuluttaja tai alkoholisti niin sitten ymmärrän en itsekkään selviä katselisi jos joisin ja joisin joka päivä ja selvä ei katsele juoppoja


      • aa kerho voi auttaa kirjoitti:

        vaikka tuleva miehesi polttaisi ulkona tai parvekkeella mutta hyväksyt ennemmin kaljamin oletko itse kalja ja kaljan suurkuluttaja tai alkoholisti niin sitten ymmärrän en itsekkään selviä katselisi jos joisin ja joisin joka päivä ja selvä ei katsele juoppoja

        Juon itse aika harvoin ja vähän.


    • Apila_lilja_orvokki

      Minä näytän kiltiltä naapurin tytöltä ja tykkään ulkoisesti hipster-miehistä.

    • Ikisinkku M
    • kemiaton mies

      naisissa kiehtoo ehdottomasti luonnollisuus, eli ylimeikattu barbi ei säväytä millään tavalla. Naamassa saa olla persoonallisuutta, kunhan näyttää naiselta. Esim. itämaiset piirteet sytyttää. Maskuliiniset piirteet etoo vahvasti. Tärkeetä on just, että näyttää suht freessiltä, eikä röökiä kiskoneelta kurttuotsalta.

      Oma ulkonäkö on muuten kunnossa, mutta tuo kaulan jatkona roikkuva pallo ei ole kai komeimmasta päästä. Aiemmin luulin olevani ok-näköinen, mutta nettideittailukokeilu palautti todellisuuteen, että mun täytyy olla sysiruma. Kroppa on ehkä jo ylitreenatun näköinen, mikä tuntuu herättävän outoja stereotypioita, jostain peilin edessä pullistelevasta oman kehon palvojasta.

    • anonyymi kurppa

      Mikäs se kysymys olikaan..Ehdin jo unohtaa sen matkalla tänne alas. Niin siis oma ja vastakkaisen sukupuolen ulkonäkö..

      Olen omaa ulkonäköäni miettinyt tässä muutamana päivänä kun olen saanut katseita paljon nuoremmilta miehiltä..Mikä on muuttunut? Ei mun mielestä mikään mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen esim. hiuksiini. Niissä on kyllä väriä ja pesun jälkeen käytän suoristusrautaa. Harmaata juurikasvua taas pukkaa kyllä. Ihoni on aika hyvä ja ei ole juurikaan ryppyjä. Varmasti olisi enemmän ryppyjä jos olisin hoikka? En tiedä. Ylipainooni en ole tyytyväinen mutta se on kerääntynyt suhteellisen tasaisesti ympäri kroppaa. Tässä iässä hoikillekin naisille voi alkaa kertyä vyötärölle vararengasta eikä se näytä hoikalla hyvältä...varsinkin jos on notkoselkä tai muuten huono ryhti. Olen löytänyt oman tyylini pukeutua enkä pukeudu makkarankuoriin. Olen liiankin tarkka siitä, ettei esim. selkäläskit näy puseron alta tms. Vaikka kyllähän sen läskiyden näkee päälle päin. Niin ja on mulla ihan kauniit silmät ja nätti hymy (silloin kun hymyilen)

      Miehestäkin piti kai jotain sanoa..Miesihanne on tietty se "pitkä, tumma ja komea"..Paitsi, että pidän monennäköisistä miehistä mutta kyllä enemmän viehättää sellaset rokkarityyliset kuin sliipatut toimitusjohtajat. Hyvät kasvonpiirteet, sielukkaat silmät ja (tumma) kihartuva tukka. Kehon pituus voi olla pitkä tai lyhyt, sopusuhtainen kroppa, ei tarvi olla näkyviä lihaksia. Ai niin mutta enhän mä saa tollasia "vaatia" koska olen lihava. En mä vaadi, kyse oli ihanteesta.

      • tuleva harmaa hapsi

        minkäs ikäinen olet itsellänikin on jo harmaita hiuksia pitkin poikin tukkaani


      • anonyymi kurppa
        tuleva harmaa hapsi kirjoitti:

        minkäs ikäinen olet itsellänikin on jo harmaita hiuksia pitkin poikin tukkaani

        En kerro mutta mulla on ollut jo vuosia harmaita. Parin viimeisen vuoden aikana niitä on tullut kunnolla kun on ollut stressiä ja surua.


      • teini silti
        anonyymi kurppa kirjoitti:

        En kerro mutta mulla on ollut jo vuosia harmaita. Parin viimeisen vuoden aikana niitä on tullut kunnolla kun on ollut stressiä ja surua.

        olen 36v ilmeisesti keski ikä lähestyy


      • anonyymi kurppa
        teini silti kirjoitti:

        olen 36v ilmeisesti keski ikä lähestyy

        No mä olen reippaasti vanhempi. Mut tylsäksi keski-ikäiseksi en suostu.


      • ystäväsi
        anonyymi kurppa kirjoitti:

        No mä olen reippaasti vanhempi. Mut tylsäksi keski-ikäiseksi en suostu.

        oletko 5 vai 10v vanhempi ja minkäs ikäinen on clio


      • anonyymi kurppa
        ystäväsi kirjoitti:

        oletko 5 vai 10v vanhempi ja minkäs ikäinen on clio

        Siltä väliltä. Ja voin kyllä myydä sulle autoni kun se sinua niin kiinnostaa..paitsi, että tulen tarviimaan sitä vielä.


      • onko clio kullannupp
        anonyymi kurppa kirjoitti:

        Siltä väliltä. Ja voin kyllä myydä sulle autoni kun se sinua niin kiinnostaa..paitsi, että tulen tarviimaan sitä vielä.

        ei toisen rakkainta vauvaa voi viedä haluan vain tietää että poikasi voi hyvin vai onko tyttö joskus kun tulet poriin niin voisit esitellä sitä


      • anonyymi kurppa
        onko clio kullannupp kirjoitti:

        ei toisen rakkainta vauvaa voi viedä haluan vain tietää että poikasi voi hyvin vai onko tyttö joskus kun tulet poriin niin voisit esitellä sitä

        Se on auto eikä vauva,...tana.


      • kaipaa hellyyttä
        anonyymi kurppa kirjoitti:

        Se on auto eikä vauva,...tana.

        minulla ainakin on tyttö välillä vauva raasu parka ehkä tuleva naiseni on tärkeämpi mutta tulee 2sena mutta on minulle rakkain


      • kumpikin onnellisia
        kaipaa hellyyttä kirjoitti:

        minulla ainakin on tyttö välillä vauva raasu parka ehkä tuleva naiseni on tärkeämpi mutta tulee 2sena mutta on minulle rakkain

        enkä tule mustasukkaiseksi jos joku muu haluaa hellitellä sitä ja syöttää bensaa masun täyteen huoltsikalla kuskikin ilostuisi siitä ja kiitokseksi saisi pusun tai pusuja ja ehkä jotain muutakin kivaa makkarissa sitten


    • Jii007

      Tykkään luonnollisen näköisistä ja ujoista naisista. Ne on vaan niin söpöjä, että en voi vihata heitä. Paitsi jos paljastuvatkin lutkiksi. Lihavat ei sytytä, koska en ole itse lihava. Tummista hiuksista pidän enemmän kuin vaaleista, mutta ei sillä ole niin merkitystä jos se nainen on vaan mukava minulle. Harva on, mutta ujot ei sano pahasti ainakaan päin rumaa naamaani.

      Itsehän olen ruma kuin mikä ja sen olen saanut kuulla monelta taholta.
      Kroppani on tasapaksu, mutta en aio sitä muuttaa alkamalla miksikään bodariksi. Ehkä jos harrastukseni sallisi niin voisin kyllä alkaakin.
      Pää on kuitenkin se kiinnostuksentappaja numero yksi. Naaman alue on se kamalin paikka minussa. harmi, että se onkin juuri se alue, joka yleensä on näkyvillä.
      Jos joku nainen tuleekin minulle juttelemaan niin viimeistään aivot pettää ja alan sössöttämään ihan omiani ja nainen hiippailee pois etsimään jotain supliikkia jännämiestä.

    • en jaksa lukee

      Ei hitto jaksaas joku lukee noita pitkiä vuodatuksia. Jotain asburgeritilityksiä kun jostain ulkonäöstä jaksaa noin paljon kiinnostua.
      Tilitättekö livenäkin noin pitkästi jaaritellen?

      • neiti ruiskukka

        Olisin voinut kertoa vielä pidemminkin ja vähän eri näkökulmasta, mutta päätin säästää teidät siltä :D Saatan tilittääkin jos joku vaan jaksaa kuunnella.


      • halutaan tietää
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        Olisin voinut kertoa vielä pidemminkin ja vähän eri näkökulmasta, mutta päätin säästää teidät siltä :D Saatan tilittääkin jos joku vaan jaksaa kuunnella.

        neiti ruiskukka antaa tulla kuunnellaan kerro mikä sydäntäsi painaa


      • 10+7
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        Olisin voinut kertoa vielä pidemminkin ja vähän eri näkökulmasta, mutta päätin säästää teidät siltä :D Saatan tilittääkin jos joku vaan jaksaa kuunnella.

        Neiti ruiskukkaa lukee mielellään. Anna tulla vain.


      • neiti ruiskukka
        10+7 kirjoitti:

        Neiti ruiskukkaa lukee mielellään. Anna tulla vain.

        siis mistä aiheesta.. :D ei oo nyt mitään suurempia ongelmia tällä hetkellä sydämmellä.


      • kerros ny
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        siis mistä aiheesta.. :D ei oo nyt mitään suurempia ongelmia tällä hetkellä sydämmellä.

        tilitä nyt vaan ulkonäöstä kun tuntuu riistävän sydäntäsi kun et saa kertoa mutta nyt saat kirjoittaa halutaan kuunnella


      • neiti ruiskukka
        kerros ny kirjoitti:

        tilitä nyt vaan ulkonäöstä kun tuntuu riistävän sydäntäsi kun et saa kertoa mutta nyt saat kirjoittaa halutaan kuunnella

        aijaa.. no jos nyt jaksan kirjoittaa. Yritän tehdä samalla ruokaa ja katsoa tanssii tähtien kanssa -ohjelmaa..

        Jäi siis kertomatta tarkemminkin noista ulkonäöllisistä pirteistä, jotka miehissä kiinnostaa. Oikeastaan noita on aika vaikea määrittää. Esim. pituuden suhteen skaala on aika laaja, mutta jonkun lähemmäs kaks metrisen bodarin rinnalla voisi näyttää aika hassulta. Kropaltaan voi periaatteessa olla hoikempi tai vähän rotevampi. Semmonen tietty poikamaisuus tai nallekarhumaisuus vetoaa. Ne kaikista karskeimmat "tatuioidut jyystärikarjut" ei niinkään kiinnosta. Toisaalta ei myöskään liian neitimäiset miehet.


      • ATMaisteri
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        aijaa.. no jos nyt jaksan kirjoittaa. Yritän tehdä samalla ruokaa ja katsoa tanssii tähtien kanssa -ohjelmaa..

        Jäi siis kertomatta tarkemminkin noista ulkonäöllisistä pirteistä, jotka miehissä kiinnostaa. Oikeastaan noita on aika vaikea määrittää. Esim. pituuden suhteen skaala on aika laaja, mutta jonkun lähemmäs kaks metrisen bodarin rinnalla voisi näyttää aika hassulta. Kropaltaan voi periaatteessa olla hoikempi tai vähän rotevampi. Semmonen tietty poikamaisuus tai nallekarhumaisuus vetoaa. Ne kaikista karskeimmat "tatuioidut jyystärikarjut" ei niinkään kiinnosta. Toisaalta ei myöskään liian neitimäiset miehet.

        "Esim. pituuden suhteen skaala on aika laaja, mutta jonkun lähemmäs kaks metrisen bodarin rinnalla voisi näyttää aika hassulta."

        Eli 180-195cm käy? :D


    • mies, 30+

      Suhde omaan ulkonäköön on aina ollut erittäin kompleksinen. On muutama asia joihin en ole tyytyväinen ja kovallakaan vaivannäöllä en ole saanut läheskään kokonaan ratkaistua näitä ongelmia. Huonon ihon voisi nyt tässä mainita. Teini-iässä itsetunto katosi kokonaan ihon takia ja aikuisenakin se vaivaa vielä kolmekymppisenäkin. Millään en ole saanut ihosta täydellistä, eikä se taida olla edes mahdollista, geeneistä kiinni.

      Naisten ulkonäöstä en jaksa erityisemmin kiinnostua, kauniita naisia on Suomessa suorastaan häirisevän paljon. Jos oma ulkonäkö ja itsetunto ei ole kunnossa niin naisista haluaa vaan pysytellä mahdollisimman kaukana.

    • Hyvä ihminen

      Yritän olla mahd. siisti ja hyvässä kunnossa parhaani mukaan. Hampaat pesen päivittäin ja suihkussa käyn päivittäin ja aina jos siihen on tarve. Hiki ei saa haista.
      Eikä kauniisti meikattu nainen ole koskaan pahasta. Päinvastoin, kaunis nainen kuvan-kauniisti meikattuna saa hengen salpaamaan ja sukat pyörimään jaloissa vain entisestään.
      Toinen makuni femakkoääripää on luonnonkauniit naiset ilman meikkiä.

    • exano_

      Ei juuri kiinnosta oma tai muidenkaan ulkonäkö tällä hetkellä :)

      Muiden ulkonäkö ei oo mua oikeestaan koskaan kiinnostanutkaan, en juuri kiinnitä huomiota vaan millainen ihminen on, jutut yms.

      Sen sijaan itselle en todellakaan ole ollut armollinen. Mulla on takana syömishäiriö(t), pakkomielteinen liikunta, pakko-oireeksi yltynyt itsensäpuunaus (ei edes roskia viemään voinut mennä ennen parin tunnin laittautumista, onneks ei ollut silloin ylimääräistä rahaa niin onneksi jäi plastiikkakirurgiat käymättä katuisin niitä nyt todella paljon)

      ja oon vaan onnellinen että nyt oon päässyt siihen ettei tuolla ole mitään väliä. Olen kyllä huomannut, ettei oikeastaan muutkaan välitä, siis töissä ja tilaisuuksissa pitää toki olla sinne sopivasti pukeutunut, siisti yms, mutta muuten persoona kyllä peittää pikkuviat peitepuikkoa paremmin :)

    • nnbhjkuygfghjkijhvfv

      Jokaiselle tekisi hyvää kokeilla erilaisia tyylejä, se kun harmitonta ja helppoa. Esimerkiksi tylsä villaliivinörtti kävisi värjäyttämässä tukkansa ja vetäisi vaikka niittitakin niskaan, tai tietty päinvastoin rokkarille siisti puku ja kraka kaulaan.

      Monet vaan mieluummin näyttävät samalta kuin aina, ettei nyt vaan kukaan vahingossa katso ja huomaa.

    • Ikä on tuonut hyväksymistä. En ole koskaan ollut katseita kääntävä kaunotar ja nuorempana itsetuntoni oli huono, mutta ei enää.

      Miesihanteeni on ollut lyhyehkö, pikemmin tanakka kuin hoikka, kaikin puolin tavallinen. Ruskeisiin silmiin olen ollut heikkona.

      Ja kas, nyt sukat pyörivät jalassa pitkän sinisilmäisen miehen takia ;)

      • neiti ruiskukka

        "Ja kas, nyt sukat pyörivät jalassa pitkän sinisilmäisen miehen takia ;)"

        Jahas, onko tää nyt se sun sokkotreffi mies, josta puhuit? :)


      • neiti ruiskukka kirjoitti:

        "Ja kas, nyt sukat pyörivät jalassa pitkän sinisilmäisen miehen takia ;)"

        Jahas, onko tää nyt se sun sokkotreffi mies, josta puhuit? :)

        Juuh... ;P


      • helka kirjoitti:

        Juuh... ;P

        KERRO!!!


      • neiti ruiskukka
        helka kirjoitti:

        Juuh... ;P

        Ääk..ihanaa! :) Ja jännä miten nuo ihannekriteeritkin voi heittää ihan häränpyllyä kun tapaa tarpeeksi ihastuttavan tyypin.


      • pimppaloora kirjoitti:

        KERRO!!!

        Mitä haluat tietää? :) Oli oikein mukava viikonloppu. Ja jatkoa seuraa ;)


      • helka kirjoitti:

        Mitä haluat tietää? :) Oli oikein mukava viikonloppu. Ja jatkoa seuraa ;)

        :-)

        Tosi mukavaa kuulla! Olen iloinen puolestasi.


    • 18+6=

      JOS SUORAAN SANOTAAN NIIN ULKOINEN ULKONÄKÖ EI RATKAISE MULLA SITÄ HALUANKO SUHDETTA NAISEEN VAI EN.
      ITSE EN KATSO NAISESSA PELKKÄÄ ULKONÄKÖÄ.. MYÖS MUUT ASIAT KUTEN KÄYKÖ TÖISSÄ, ONKO TYÖHISTORIAA MERKITSEVÄT. TYÖHISTORIALLA ON PAJON VÄLIÄ SIINÄ HALUANKO NAISEN KANSSA PARISUHTEEN VAI EN.
      ITSE ALOITIN 19-VUOTIAANA TYÖT K RAUDASSA. NYKYÄÄN OPISKELEN YLIOPISTOSSA TAMPREELLA 3.VUOTTA.

      • "NYKYÄÄN OPISKELEN YLIOPISTOSSA TAMPREELLA 3.VUOTTA. "

        JOO SEN HUOMAA.


      • kemiaton mies

        JA ITSE ALOITIN ANSIOTYÖT 12-VUOTIAANA PELTOTÖISSÄ. SE OLI KOVAA HOMMAA. NYKYAJAN NUORISO EI SIIHEN PYSTY. NE RÄLLÄÄ MOPOILLA VAAN KAUPUNGILLA. USEESTI OLEN NIIHIN MIELENI PAHOITTANUT. TTY:LLÄ OPISKELLESSA OPIN MYÖS OIKEINKIRJOITUKSEN. 18 6 KIITOS HYVISTÄ NAURUISTA.


      • 11+8
        helka kirjoitti:

        "NYKYÄÄN OPISKELEN YLIOPISTOSSA TAMPREELLA 3.VUOTTA. "

        JOO SEN HUOMAA.

        MÄÄKIN HUAMASIN! LUKEMINEN KANNATTAA AINA!


    • kiltti atm

      Ulkonäkö on kaikkein tärkein asia. Jos olet komea niin saat pil.lua ja naisia.Jos olet tavis tai ruma niin et saa naisia etkä pil.lua. Se vaan on niin asiat tässä maassa.

    • täytyy natsata

      no kyllä oikeasti ulkonäkö merkitsee täytyy olla naisellinen ja seksikäs eli haluttava ja sitten tuleeko toimeen ja onko jutut samat siinä ne tärkeimmät

    • mies 86

      Oman ulkonäköni suhteen olen yleensä ihan sujut, mutta jos lihoamaan pääsen niin silloin myös liikun enemmän koska haluan näyttää hyvältä. Naisten ulkonäön suhteen olen mielestäni liian valikoiva - liekö se pinnallisuutta, varmaankin.

    • Freedom fighter

      Mulla pää kääntyy, jos näen huolitellun ja muotitietoisen naisen. Vielä jos on kauniit kasvot niin olen myyty. Pinnallisuus naisissa on heikkouteni. Muovisuutta tosin en siedä.

      Tosin itse en ole ko. naisten tasoa ulkopuolisesti, kun ulkonäköni vastaa parrakasta sandinistasissin ja nörtin sekoitusta. Mutta mistä sitä tietää jos joku todella kaunis nainen etsii hirviötä(ulkonäöllisesti) itselleen.

      Tosin kyllä mun oma kaunotar minut huoli....

    • Nuorena olin kai varsin hyvännäköinen tuuhean, kiharahkon tukkani takia, nykyisin tuskin. Se ei juurikaan haittaa, koska ei siitä nuorenakaan mitään konkreettista iloa ollut. Tietysti tyttöjen huomio oli ihan kiva juttu. Muistan lukioajoilta kun kanadalainen vaihto-oppilas sanoi kaverilleen tullessani bussiin "that boy's really cute". Sellaiset tuntuivat ihan kivoilta.

    • 555ty566uuytguooyhui

      Lähinnä täällä Suomessa on niin että "erikoisen" näköisille naureskellaan kun ei itse kehdata olla erottuvia. Tulee mieleen juttu yhden miehen viiksistä joita hän kasvatti ja hoiti, niin täällä juntit nauroivat kadulla kun ulkomailla ihailtiin ja herroteltiin.

    • Pikkusievää jumia

      Suomessa näkee ihmeen paljon sellaisia tapauksia, jotka ovat jumiutuneet johonkin rooliin, jossa myös ulkonäkö kuuluu pitää tietynlaisena (eli ei omaa persoonaa lainkaan). Siis esim. hipstereitä, hevareita, näitä 50-luvun pikkuvaimoiksi pukeutuvia naisia, päästä varpaisiin brändeissä kulkevia jne. Täällä äärimmäisen harva uskalata olla oma itsensä ja tuoda omaa persoonaansa esiin. Tai sitten sitä persoonaa ei koskaan vain ole kehittynyt, hyvin mahdollista...

    • 11+19

      Olin koulukiusattu räpylävarpaani vuoksi. Sukukalleus. Itkin äidiltä pääsyä leikkaukseen, äiti sanoi, että odota aikuisuuteen. Äiti oli oikeassa, heti päästyäni koulun jumppasaleista olen ollut ylpeä räpylästäni ja esitellyt sitä kaikille

    • Suhde omaan ulkonäkööni on luonnollisesti huono, se on tullut esille varmasti aiemmin jos on jaksanut sepustuksiani lukea.
      Syy on pitkään jatkuneessa koulukiusaamisessa, se alkoi kyllä jo tarhassa ja jatkui kuudennen luokan puoliväliin asti. Haukkuminen ei rajoittunut kyllä pelkästään kouluun.

      Kun saa jatkuvasti kuulla olevansa läski, tankki jne ja näkee inhon ja vihan toisen kasvoilla niin aika vaikea sitä on saada normaalia suhdetta ulkonäköönsä.

      Tulen aina pitämään itseäni rumana ja lihavana. Varmasti olen ruma useammankin mielestä vaikka muunlaistakin kommenttia olen saanut.
      Lihava tulen olemaan mielestäni aina vaikka painaisin kuinka vähän, ainakaan en tule koskaan olemaan tyytyväinen kroppaani vaikka tekisin mitä.

      Nykyisin en oikein edes välitä, en jaksa tehdä mitään terveyteni eteen. Liikkua pitäisi jo ihan kremppojeni takia.

      Miehen ulkonäkö sitten?
      Huono ryhti, semmoinen kumara ja pää työntyneenä eteen ei miellytä. Muutenkin olemus joka kielii "anteeksi, että olen olemassa"- käsityksestä itsestään on turnoff myös.
      Iän myötä sellainen "pinnallisuus" on vähentynyt. Pituudella ja painolla ei ole niin väliä, kunhan ei ole aivan tajuttoman ylipainoinen. Hiustenväri ym on yhdentekevää, punaiset hiukset ovat kyllä ihanat mutta kaikki käy, kaljukin.

      Ulkonäöstä viis, tärkeintä on luonne, se sisin vaikkei sitä hevillä uskotakkaan.

      • Gentle Man

        "Kun saa jatkuvasti kuulla olevansa läski, tankki jne ja näkee inhon ja vihan toisen kasvoilla niin aika vaikea sitä on saada normaalia suhdetta ulkonäköönsä."

        Ei se oikeasti ole inhoa eikä vihaa kiusattavaa kohtaan. Itseään ne kiusaajat inhoavat ja vihaavat.


      • femnerd
        Gentle Man kirjoitti:

        "Kun saa jatkuvasti kuulla olevansa läski, tankki jne ja näkee inhon ja vihan toisen kasvoilla niin aika vaikea sitä on saada normaalia suhdetta ulkonäköönsä."

        Ei se oikeasti ole inhoa eikä vihaa kiusattavaa kohtaan. Itseään ne kiusaajat inhoavat ja vihaavat.

        Ei tuota lapsena ymmärtänyt vaan otti kaiken itseensä.


      • Jii007
        Gentle Man kirjoitti:

        "Kun saa jatkuvasti kuulla olevansa läski, tankki jne ja näkee inhon ja vihan toisen kasvoilla niin aika vaikea sitä on saada normaalia suhdetta ulkonäköönsä."

        Ei se oikeasti ole inhoa eikä vihaa kiusattavaa kohtaan. Itseään ne kiusaajat inhoavat ja vihaavat.

        Kyllä se vähän niin menee, että kun kaikki sanoo rumaksi, läskiksi, tyhmäksi jne. Niin siihen alkaa itsekin uskoa vaikka ei olisi oikeasti mitään noista.
        Eikai kukaan edes keksisi tuollaisia juttuja omasta päästä jos niissä ei olisi mitään perää. Ehkä haukkujat liioittelevat, mutta pakko siinä haukkumisessa silti on olla vähän perääkin.


    • Kait oma ulkonäkö menettelee, joskin ei mitään huippua ole lähelläkään. Livenä ei kukaa sentään oo päin naamaa suoraan rumaksi sanonu, joskaan ei juuri komeaksikaan kuin muutamia kertoja joskus harvoin.

      Mutta siis kun katson mikä ei juuri kiinnosta niin niitä löytyy aika lista... kasvoissa ja suussa olevat lävärit ei nappaa yhtään, liiat tatuoinnitkin saavat kaikkoamaan (hyvin pieni värillinen kukka jossain olkapäässä menettelee mut ei muut). Liika meikkaaminenkin saa mut kaikkoamaan, eniten pidän täysin luonnollisesta tyylistä. Muuten ulkonäöllisesti niin kapea nenä ei viehätä yhtään, vaan pitää olla hieman leveyttä ja kokoakin :) Muutenkin kulmikkuus ei viehätä vaan pyöreät muodot viehättävät :)

      En myöskään pidä hoikkuudesta, vaan muotoja ja rehevyyttä täytyy olla :) Että kun nuo ottaa huomioon niin aika nirso olen, noiden asioiden lisäksi pitäis olla mielellään päihteetön (pieni alkon käyttö menettelee, mutta savuttelu ei yhtään). Lopputulemana vois sanoa että noiden asioiden täyttyminen on hyvin harvinaista... eli sinkkuus jatkuu takuulla pitkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5623
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3764
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2755
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2196
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      109
      2045
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1329
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1297
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1278
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1232
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1146
    Aihe