Apua!
Olen myymässä dieselmersua ja sain houkuttelevan tarjouksen venäläiseltä ostajalta!
Minulle riittää että saan euroja käteen, mutta mitenkäs tuo juridinen puoli? Riittääkö, että teen luovarin ja kauppakirjan katkaistakseni liikennevakuutuksen ja ajoneuvoveron juoksun?
Onko tässä olemassa jotain sudenkuoppaa, mihin pudota ja päätyä häviäjäksi?
Auton myynti ulkomaalaiselle?
6
6663
Vastaukset
- exJoHan
Erittäin helppo juttu ! Sinä annat auton , ostaja antaa rahat ! Siinä se ! Luovarin voit tehdä aivan kuten suomeen myytäessä, sekin vain siksi etttä saat vakuutuksen poikki täällä. ei siinä mitään kuoppia ole, paitsi jos myyt Igorille osamaksulla......
- kokenut
saat valtiolta autoveron takaisin jos todistettavasti auto myydään/rekisteröidään eu:n ulkopuolelle.
Veronpal.on 28% käyvästä myyntiarvosta käytetylle.
Eiku anomusta vireille!!
ps. älä kerro ostajalle ettei tinkaa liikaa.- Terä
Niinhän sitä luulisi ja niinhän sen pitäisi olla, mutta ei vaan ole!
Mitään veronpalautuksia et siis saa. - Joo.
Terä kirjoitti:
Niinhän sitä luulisi ja niinhän sen pitäisi olla, mutta ei vaan ole!
Mitään veronpalautuksia et siis saa.Luovari riittää verojen ja vakuutusten katkaisuun,täydellinen kauppakirja kannattaa tehdä ja vaatia valtiolta veroja takaisin,joita eivät kyllä maksa mutta valitusta peliin vaan.
Voi meinaa jokupäivä kolahtaa rahat tilille;)
- Katsastusasemalle
Käy näyttämässä katsastus asemalla varoilta paperit Ennen myyntiä..ja sitten myynnin jälkeen...Ja soita vakuutus yhtiöön että auto todelakin poistuu sinun nimistäsi. Maaperän vaihtuessa.Käske heidän seurata asia(Jos mahdollista)
Ja ota ensin rahat ja vasta sitten anna auto.
Tärkein älä allekirjoita mitään jota et ymmärrä. Kirjoitettu venäjäksi esim. - Myyjä
Toivottavasti poistattavat sen Suomen rekisteristä jotta saan takaisin vakuutus- ja ajoneuvoverorahoja kun uutta autoa ei nimissäni nyt ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003840Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513130
- 402608
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231976
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351705