Olen pyytänyt kaverin kuskaamaan minua. Pitäisi käydä useassa eri paikassa. Laskeskelin että matkaa tulisi yhteensä n. 62km. Paljonko olisi hyvä antaa vaivanpalkkaa? Riittääkö 10e?
Paljonko bensarahaa?
10
1029
Vastaukset
- netistä vastaus aina
voihan kiesus mitä uskomattomia kysymyksiä.
- Auto-Antero©
Kymppi riittää jos kaverisi tarjoaa sillä vielä kahvit pullan kanssa ABC:llä.
- Pian entinen kaveri
Normaali kilometrikorvaus on 43 senttiä. Siitä tulee autolle 27 euron potti. Lisäksi kuljettajalle tunnin palkka ja odotusajat päälle. Kohtuullinen korvaus voisi siis olla noin 50 euroa, jos matka tehdään varta vasten sinun asioittesi hoitamiseksi. Kymppi kuulostaa kohtuulliselta, jos olet vain mukana kuskin omalla kaupunkireissulla.
Auton pitäminen ja sillä ajaminen tosiaan on kallista. Juuri siksihän sinullakaan ei sellaista ole.- ex-toveri
Mitä luulet käyvän kaverisuhteelle jos alkaa räknäämään yhteen bensa, matka, työ, ajoneuvo vero, rengas ym. kulujen mukaan korvausta ?
50€ kuulostaa paljolta kaverilta pyydettynä. Eri asia jos kyytiä ollaan jatkuvasti kyselemässä. Tuo on ikuisuus kysymys että mitä pitää maksaa. Jotkut vaatii autoliiton laskeman kilometri hinnan mukaan korvauksen, mutta pitää ottaa huomioon että siinä on kuluja mitä maksetaan vaikka auto seisoisikin silloin. Jotkut tyytyy pelkään bensamaksuun. Minä en kyllä pyytäisi ketään vaan vuokraisin auton näin ei jää kiitollisuuden velkaa toiselle eikä sitä onko maksanut liikaa tai liian vähän. Edullisia vuokra vaihtoehtoja löytyy niitä on netti täynnä
- 50 € ihan hyvä
Kymppi riittää polttoainekuluihin, mutta ne ovat vain murto-osa kokonaiskuluista; rengaskulut, huollot, vakuutukset. Kuten on jo esille tuotu, nykyinen kilometrikorvaus on keskimääräiselle kuskille & uudehkolle autolle aika hyvin kohdillaan eli pari, kolme, kymppiä riittää kattamaan vanhemman auton kulut mahdollinen vaivan palkka päälle.
- yuvbioionionoi
Polttoainekuluissakin riippuu onko kaupunkiajoa vai maantie- / moottoritieajoa. Kaupungissa palaa bensaa reippaammin, voit suorastaan mielessäsi kuulla bensan ryystämisen äänen ja kassakoneen kilinän joka kerta kun punaiset liikennevalot vaihtuvat vihreiksi ja autonne lähtee liikkeelle.
Kympillä en viitsisi itse lähteä noinkin pitkälle reissulle kuin 62km. - Lakikirjalla päähän
Vain taksilla on oikeus suomessa kyyditä ihmisiä maksua vastaan. Kaverisi syyllistyy luvattomaan henkilöliikenteen harjoittamiseen. Eli ns.pimeä taksi.
- pay or walk
Onko siis mielestäsi jokaisen autoilijan velvollisuus kyyditä ilmaiseksi ketä tahansa kyydin ruinaajia?
- pakko ei ole
pay or walk kirjoitti:
Onko siis mielestäsi jokaisen autoilijan velvollisuus kyyditä ilmaiseksi ketä tahansa kyydin ruinaajia?
Kyllä. Se on ihan oikea rangaistus ihmiselle, joka ei osaa sanoa ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 543370
- 382675
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212510- 232438
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1502412- 402381
- 412195
- 281981
- 1081832
- 361805