Miksei paha saa palkkaansa?

Suruvaippa-72

Onko jollakulla selitystä siihen, miksi monet pahat ihmiset saavat mellastaa täällä miten vain, satuttaa toisia ja sitten jatkavat elämäänsä tyytyväisinä ja onnellisina, samalla kun esim uskovat sisaret vain kärsivät?

Esimerkkinä oma tapaukseni: Sairastuttuani vakavasti kumppanini hylkäsi minut ja jälkikäteen ajateltuna hän ei varmaankaan kestänyt itse sairautta. Kuitenkin hän syytti minua ja muka kamalaa luonnettani (liika herkkyys ja tunteellisuus), kaatoi siis oman ratkaisunsa päälleni siitä ettei suhde onnistunut ja on loukannut minua suhteen päätyttyäkin monella tavalla, kun olemme joutuneet olemaan tekemisissä. Lyönyt lyötyä ja jos olen siitä älähtänyt, lyönyt vielä kovempaa. Minä jäätyäni yksin vakavan sairauden keskelle, koin elämäni romahduksen ja on kestänyt kauan toipua siitä totaalisesta hylätyksitulemisen tunteesta.

En tietenkään pitkään aikaan ollut tuon jälkeen valmis mihinkään uuteen suhteeseen eikä kukaan nyt sytostaattihoidossa olevaa, tukatonta ja rinnatonta kai huolisikaan. Kuitenkin tukea ja apua olen kaivannut minäkin, ihmistä rinnalleni kulkemaan, ja nyt etenkin kun aikaa on tapauksesta jo kulunut. Sellaista ihmistä ei ole vain osunut kohdalle. Sen sijaan tämä eks-kumppanini löysi pian minut jätettyään uuden kivan ja kunnollisen oloisen kumppanin, jonka kanssa elää nyt auvoista onnea uudessa liitossaan ja nauttii elämästään täysin palkein. Tiedän ettei elämä ole aina oikeudenmukaista mutta jotenkin en nyt tahdo päästä tästä epäoikeudenmukaisuudesta yli. Miksi uskova saa kärsiä yksinään ja tuollainen toisen elämän romuttaja saa vaan nauttia onnestaan ja löytääkin sen noin helpon oloisesti?

29

866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koko ajan maksaa

      Saa-tana sitä palkkaansa pahoilleen jotka rakastavat mammonan herraa. Jeesus myös opetti niistä jotka tuomiolla kuulevat, kuinka ovat saaneet palkkansa. Jeesuksen pyhät saavat Jumalan valtakunnan ja tärkeä ymmärtää risti meidän kantaa ja kiittää Isää ja rakastaa Jeesusta, ja myös ymmärtää että jos joudumme vainotuksi sen tähden että olemme opetuslapsiaan, niin meidän tulee iloita siitä osasta ja myös pitää tämän maailman asioita roskana Herran Jeesuksen tuntemisen rinnalla. Näin se menee ja Jeesus ja Paavali ja apostolit myös ovat meille hyvän esimerkin antaneet ja omastaan luopuneet. Meidän sydämien on hyvä ihan kokonaisvaltaisesti rakastaa Jeesusta ja halveksia mammonaa, tässä on hyvä kaita tie. Jos ihmisinä pyrimme kahdella tiellä kulkemaan, niin johan on vaikeaa sitten elää ulkokultaista elämää.

    • Erityisen suuria

      korvauksia saavat maailman mammonan rakastajat nykyään suhteessa vähätuloisiin.

    • Sen rahan lisäksi

      saavat väärämieliset tuomarit ja väärät profeetat moninaisia asemia olla äänitorvina yhteiskunnan mammonarakenteen luomisessa ja tätäkin voidaan nähdä palkanmaksuksi, vaikka toki hyvät palkkatulot liittyvät näihin johtaja-asemiin ja harhaanjohtaminen on todella surkeaa työtä ja eksyttäjien osa huono.

    • Aivan varmasti

      Saa-tana pitää huolta omistaan ja jakaa rikkauksiaa ja valta-asemia kuten Jeesukselle myös sitä tarjosi kun vain kumartuisi edessään. Näin se menee nykyäänkin maailmassa ja pian myös pedon merkki tulee ja masennuslääkkeet ja turruttavat päihdeaineet tekevät yhä enemmän kauppaansa.

      Ihmisten valtarakenteet alkavat olla aika valmiita hävityksen kauhistukseen, kuten nähdään Lähi-idässä tällaista selvästi ja Euroopassakin on huolestuttavia merkkejä, mutta vallassa olevat varmasti yleensä pysyvät myös siinä vaikka toki Janukovits joutui Venäjälle pakenemaan.

    • Hyvä ymmärtää

      että Jeesuksessa on paras osa ja Isä pitää huolta vaikka emme mitään omistaisi täällä. Toki paha tahtoo kärsimystä paljon tuottaa Jeesuksen pyhille, sillä on luonteen laatunsa kokonaan ja pimeys lähes käsinkosketeltavaa, mutta valta on Jeesuksella täysin ja mitään ei sallita tapahtuvaksi pyhälleen ilman suostumustaan ja jos annetaan on se hyvä osoitus arvollisuudesta. Jeesuksessa ei ihminen voi kuin voittaa aina, ja maailman ihmiset kadotukseen menevät sillä hylkäävät Jeesuksen ja sielunsa pelastuksen ja pääsyn Uuteen Jerusalemiin.

    • Karmea on totuus

      Miksi paholainen pitää hyvää huolta omistaan, mutta Jumala/Jeesus/Pyhähenki ei pidä? Onko paholainen voimakkaampi kuin yksikään Jumala?

      Miettikääpä tätä hetki, niin voitte todeta sen tosiasian, että ei meitä ihmisiä kummoisempia toimijoita täällä maailmassa olekaan. Ne uskovaiset jotka pärjäävät hyvin, parjäävät juuri niillä samoilla avuilla millä "pahiksetkin". P. Jalovaara on tässä hyvänä esimerkkinä.

      Ystävällisyys, uhrautuvaisuus ja empatia ovat asioita joita uskisten piiristä on todellisudessa vaikeampi löytää kuin ns. ateistien. Näin se vaan on, että vahvat jyräävät heikot.

    • Tärkeä ymmärtää

      Raamatusta Jeesuksen opettamana ristinkantamisen siunaus ja toki vasta ylösnousemuksen jälkeen pääosin, ja jos uskova vain tämän elämänsä ajaksi on toivonsa Jeesukseen asettanut eikä ymmärrä tuhatvuotisen valtakunnan merkitystä, niin ei ymmärrä sitä pääasiaa Jumalan armosta ja rakkaudesta ja toivosta ja lohdutuksesta, sillä on vasta tämän elämän jälkeen se Jeesuksen yhteys vaikka toki jo tässä ajassa saamme maistiaisia kokea myös, kun janoamme ja tahdomme vastaanottaa Hengen virvoitusta ja siunausta.

      Vastustajan täytyy ihmisiä kontrolloida että voi pedon merkki tulla ja monet eksyä mammonan rakastamiseen ja tai vainoissa, joita myös voi paha käyttää, jos saa siihen vallan Isältä Jumalalta ja Pojalta Jeesukselta, ja riippuu uskovien vanhurskaudesta ja siitä, miten Isä tahtoo lapsiaan kasvattaa. Myös maailmalliset muut asiat voivat hyvän hedelmän tuottamisesta tehdä mahdotonta, ja näin paha pyrkii vaikuttamaan sitä eksytystään tässä maailmassa.

      Tietenkin voimme ihmisinä olla ymmärtämättömiä monessakin asiassa, ja ihan turhaan kärsimme sellaisesta, jota ei Jumala Isänäkään meidän tahdo joutuvan kokemaan, sillä ihminen itse voi kulkea turhaan vaikeamman kautta myös. Jeesus on hyvä kaita tie ja moninaista saa seuraajansa opetuslapsenaan kokea ja elämänrikkautta on myös tämä. Hyvä kiittää jokaisessa tilanteessa, ja näin pahakaan ei tahdo olla sitä kiitosta kuuntelemassa ja näin iloa saa elämäänsä Jeesuksessa ja Hengessään.

    • Tässä ajassa nähdään

      kahdella tiellä kulkeminen yleisenä, eikä edes johtajat tahdo luopua omastaan.

    • 1+1

      Jumala soi minulle pahalle ihmiselle ylenpalttisesti elonpäiviä, aikaa kääntyä. Siksi hyvän ja kaikkivoipaisen Jumalan luomassa maailmassa on niin paljon valhetta, haureutta, murhia ja kaikenlaista muutakin pahuutta.

      Herrani et olekaan vain Tuomari, vaan myös vapahtaja.
      Halleluja, kiitos ja ylistys.

    • 1+1

      Jeesus Kristus ei ole vielä palannut; Elämme vielä toistaiseksi armon aikaa. Hänen tuomionsa odottaa täytäntöön panoa. Vasta Jeesuksen paluu tietää armon ajan päättymistä.

      Pahuuden voimien mellastuksen vapaus on vain näennäistä. Paholainenkin on vain Jumalan ohjaksissaan pitämä kahlekoira, joka kykenee hätistelemään ohikulkijoita vain siltä matkalta, jolle lieka antaa mahdollisuuden. Kiinnitä katseesi Jeesukseen Kristukseen. Hän on ainut, joka oli, joka on ja joka on tuleva. Kaikki muut (kuten ilmestyskirjan monenlaiset ratsastajat, vihan maljat ja pedot) ovat vain ohikulkumatkalla peittämässä sitä näköalaa silmiemme edestä.

      Voisit istahtaa ilmestyskirjan äärelle. Sen sanat ovat tuoneet lohdutuksen monelle Kristuksen tähden vainotulle. Sieltä voimme lukea kuinka Jeesus saattaa lopulta oikeuden voimaan ja todellista itkunaiheitta on vain niillä, jotka torjuvat hänet. Kuudennesta luvusta lähtien alkaa paljastua miten hän käyttää valtaansa. Näemme mitä hän, jolla on kaikki valta tulee "pian" tekemään luomakunnalleen. Näemme millaisia ahdistuksia ihmiskuntaa kohtaa. Näemme kuinka hänen vihansa kauhistuttaa maata. Kun ajattelemme, että Jeesuksella on valta pelkällä sanallaan asettaa myrsky, parantaa sairaita ja herättää kuolleita, voi vain kauhistella, mitä tarkoittaa se, kun hän käy sanansa voimalla niitä vastaan, jotka halveksivat hänen tahtoaan. Olennaisinta ei ole tämän maailmanajan saapuminen päätökseensä vaan tärkeintä on maailman loppumisen merkitsevän juuri tuomioiden alkamista. Jumala näyttää kunniansa koko maailmalle. Taivaallisen tuomarin vihan kohteeksi joutuminen on pelottavinta, mitä kenellekään voi milloinkaan tapahtua. Vihan kohteeksi joutuvat eivät tietenkään tahdo kohdata tuomariaan. Siksi he pyytävät (yhteiskuntaluokasta ja varallisuudesta riippumatta) vuoria kaatumaan päälleen (Ilm. 6:15-17; Hoos 10:8; Luuk. 23:27-31), niin ettei heidän tarvitsisi kohdata sitä, mikä on väistämätöntä. Piilopaikkoja ei kuitenkaan ole vaan kaikki tulevat paljastetuiksi.

      • Jopa Paavalia

        Saatanan enkeli sai rusikoida ja vaikka Paavali pyysi eroa tästä, niin Jumala Isänä tiedoksin antoi: "minun armossani on sinulle kylliksi" ja toki heikkoudessa Jumalan Hengen voima saavuttaa kirkkauttaan, ja tässä on Jumalan viisautta, kuten Jeesus rakkaana Poikana ristiinnaulittiin, eikä sitä kärsimysmaljaa poistettu vaikka sitä Jeesus pyysikin itkien. Emme ihmisinä voi ymmärtää Jumalan tekoja helposti ja aina on parasta Isän kaita tie vaikka murheen kautta voi viedä.


    • yksi Jumala

      Jumalalla on määräaikansa sille kuinka kauan Paholaisen valta täällä maan päällä saa kestää. Sen päätteeksi kaikki ne ainekset, jotka aiheuttavat pahuutta
      täällä, tullaan Jumalan valtakunnan toimesta poistamaan. Tuolloin paha saa palkkansa. Olemme Raamatun antamien tunnusmerkkien mukaan tuon ajan
      kynnyksellä. Jumala antaa meille kuitenkin pyhän henkensä välityksellä tukea , jotta meidän ei tarvi kestää vaikeuksiamme yksin. Rukoile Jumalaa vilpitttömästi ja pyydä että oppisit tuntemaan hänet paremmin, samoin kuin hänen tarkoituksensa meidän suhteen, niin sinun on helpompi kestää, kun ymmärrät miksi tämä
      kaikki pahuus sallitaan tapahtuvan.

    • Näin kymmenen

      suruvaippaa, ja kenties olivat kuoriutuneet lähistöllä tai sitten kerääntyneet houkuttelevan tuoksun kautta paikalle ja nähtäväkseni. Olivat koivussa.

      • Olen kiinnostunut

        perhosista ja hyvinkin Jumalan puhetta tässä asiassa.


      • Aurora perhonen on
        Olen kiinnostunut kirjoitti:

        perhosista ja hyvinkin Jumalan puhetta tässä asiassa.

        yksi puhuteltavimmista ollut. Kultasiipinen kärki valkoisessa siivessä kuin aamurusko.


      • Tietysti aloittajan
        Aurora perhonen on kirjoitti:

        yksi puhuteltavimmista ollut. Kultasiipinen kärki valkoisessa siivessä kuin aamurusko.

        kokeman tapaisesta on varmaan vanhemmat ihmiset saaneet ymmärtää omakohtaisesti tai muuten siten että ymmärtävät miten vaikeasta asiasta voi kyse olla ihmisen sydämelle ja sen pysymisestä ehjänä suhteessa lähimmäisiin ja Jumalaan, jos kyse on uskovasta uudestisyntyneestä ihmisestä.

        Valitettavasti maailmassa on paljon kovuutta ja ymmärtämättyyttä ja epätasa-arvoa ja kaikkea huonoa juuri siitä syystä, että paha vaikuttaa huonoa hedelmää vaikka Jeesus tahtoo hyvää antaa jokaiselle mutta edellyttää parannusta eikä vain penseyttä tai kylmyyttä. Tietysti parannuksen alussa on ymmärrettävää että kylmyys ja penseys voi olla suurtakin ja myöhemminkin pyrkii valtamaan uudestisyntyneen ihmisen sydäntä sillä olemme ihmisiä jokainen, emmekä mitenkään erityisasemassa pahan vaikutuksesta tässä maailmassa. Jeesus ainoastaan on synnitön hyvä Isän Jumalan kuva ja kunnia Ihmisen Poikana, ja sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyestä eli Mariasta, meidän Raamattu käännöksen mukaan.

        Ymmärretään jokainen ihmisenä sitä vaikeutta joka meillä on ihmisenä pyrkiessämme Jeesusta rakastamaan ja palvelemaan Isää kuten Herramme on esimerkin meille antanut suurimmasta rakkaudesta, joka ei etsi omaansa vaan kaikkien ihmisten parasta. Tästähän on juuri kyse Jeesuksen ristissä ja kärsimysmaljan juomisesta vaikka pyysi rakkaana Poikana Isältä että menisi ohi juomatta, mutta Jumala tahtoo totuutta salatuimpaan saakka eikä vain ihmisen omien mielihalujen mukaan, amen, halleluja! Tietysti tässäkin asiassa ihmisenä olemme paljon heikommassa asemassa Isään nähden kuin rakas ainoa Poika Jeesus, joka sikisi Pyhästä Hengestä, mutta on eduksemme siinä, että Isä ymmärtää meitä lapsinaan ja heikkoina ihmisinä, joita Saa-tana tahtoo eksyttää ja tuhota ja kaikin tavoin saada pois hyvästä huonompaan.

        Todellisuudessa tietysti lähitulevaisuuden suhteen Raamatun eli Jumalan profetiat yksiselitteisisti ilmoittaa että juuri pahuuden henkivallat ovat huonossa asemassa, eikä ihmiset itsessään, mutta toki Jeesusta tulee meidän ihmisinä rakastaa ja palvella, eikä eksyä pahan palvelemiseen eikä muutenkaan mihinkään maailman rakastamiseen, kuten on kerrottu että Saa-tana hallitsee maailmaa ja mammonaa juuri moninaisesti ja Jeesus tahtoo ristinkantamista eli maailmasta erottaa hyvään Isän Jumalan palvelemiseen täysin totuudellisesti, eikä lainkaan kahdella tiellä elämään ilman pyhitystä totuudessa ja Jumalan tekojen vaikusta ihmisen elämässä.

        Tästä on kysymys evankeliumissa varmuudella.


    • .........

      Ajattele ettei hän ollut suremisen arvoinen.
      Ei kannata odottaa, paha saa palkkansa, pahat psyykkaavat itseään uskomaan että ovat hyviä. Uskostahan riippuu paljon.
      Voit itsekin ajatella toisin, ettet määritä itseäsi hänen kauttaan.

    • Rakastetaan jokaista

      ja myös meitä loukanneita ja eri mieltä olevia, ja näin Jeesus tekee ja risti kertoo Jumalan rakkaudesta, ei ainoastaan hyviä vaan myös kaikkia kohtaan eli maailmaa ja antaa aurinkonsa paistaa kaikille, ja jokainen myös tuomitaan totuudellisesti ja vanhurskaasti, eikä kukaan ihminen voi kerskata mistään Jumalan edessä sillä Jeesus on Herra ja Kuningas, ja kumartaa saamme nöyrästi ja rakkaudellisesti Herraamme ja Vapahtajaamme ja Pelastajaamme, eikä ole ketään toista, ei ihmistä eikä enkeliä eikä mitään paitsi Isä ja Totuuden Henki ja ovat yhtä Jeesuksen kanssa.

      Vaikka tässä on vain sanoja, niin se ajatus rakkaudesta on tärkeintä varmuudella, ja toki itselleni hyvää ja tärkeää ja myös jokaiselle, näin uskon.

    • "Ole Herra Jeesus "

      "meille syntisille armollinen!" Elämme vaikeaa aikaa ja ainakin minä tahdon päästä Jeesuksen valtakuntaan, onko sitten omaa ansiota vai Jeesuksen armoteko kun tahdon tunnustaa Herrani, niin jälkimmäisessä on toivoni ainoastaan, ja itse olen ristiinnaulittavaksi maailmalle luotu ja maailma myös minulle ristiinnaulittavaksi tarkoitettu, toki sen armon ja totuuden mukaan, mikä Jeesuksessa suodaan, eikä yhtään enempää eikä vähempääkään myös. Jeesus on hyvä paimen.

    • Saan tunnustaa

      etten voi ymmärtää Jumalan tekoja tässä maailmassa, enkä tuomioitaan enkä mitään muuta kuin sen hyvän jonka on antanut minulle, mutta en osaa erottaa Jumalan tekoja ihmisten ja vastustajansa teoista kuin vain sen verran mitä itse ajattelen näistä asioissa, ja Raamastusta olen opetusta pyrkinyt saamaan ja anomaan Jeesuksen nimessä, eikä ole helppoa lainkaan vaan moninaisen vaikeaa ja mahdotonta jopa, ja kenties elämme uskossa eikä tieto ole tärkeintä vaan rakkaus ihan kaikkia lähimmäisiä kohtaan ja Jumalaa kohtaan näin. Näin ajattelen nykyään.

    • Saan tunnustaa että

      olen ihmisenä vajavainen hengellisesti eli sydämeltäni ja sielultani eli veren kautta ja myös ruumiiltani, kuten se on annettu meille elämää varten tähän maailmaan. En tahdo itseäni korottaa vaan rakastaa Jeesusta ja lähimmäisiäni parhaani mukaan, toki myöntäen etten voi olla täydellinen lainkaan missään asiassa mutta silti saan kilvoitella ja Jeesukseen turvata. Näin uskon ja elän ja odotan Jeesusta.

    • Palkkaakaan en enää

      odota maailmasta enkä Jumalaltakaan.

    • Kuinka pystyn

      keräämään aarteeni taivaaseen, se on hyvä kysymys ja tutkimisen arvoista.

    • Yksi varma asia

      etten maailmaan pane toivoani edes centin (pennin) verran, ja Jeesus on toivoni ja näin elämäni tahdon perustaa kaikessa missä pystyn. Toki silti rakkauteni Herraani kohtaan on perin huonoa ja tätä itsekin joudun suremaan ja toteamaan myös, mutta en ihmisenä voi kuin anoa ja toivoa hyvää Jeesukselta. Jeesus vaikuttaa hyvää sen mukaan kuin hyväksi näkee meissä jokaisessa, näin uskon.

    • H2SOCH

      Absoluuttista pahaa ei ole olemassa, se on aina jonkin mielipide. Mistäpä ne kaikki mielipiteet tietää.

    • Anonyymi

      Hei!
      Joskus epäonni voi olla onni ja Joskus epäonni on kuitenkin todella epäonnea. Hän ei rakastanut sinua ja olisi varmaan viettänyt aikaa paljon kanssasi. Hän varmaan tajusi vasta sen sairastuttuasi. Hyvä kun pääsit siitä eroon. Surullista että kävi noin

    • Anonyymi

      Mietin tässä miksi nyt on kova koettelemus jollekin itselle tärkeälle asialle. Joka romahdutti puoleksi vuodeksi. Vielä tämä paha ei joudu vastuuseen vaikka petos on meneillään. Tätä selvittämistä on kulunut kauan.
      Kaikki vielä uskoo kaiken mitä se puhelee kun on niin hyvä manipuloija ja dominoija.
      Yleensä olen ajatellut että menestys on paras kosto joillekin. Siis menestys kun menestyykin vaikka toinen on yrittänyt parhaansa sabotoiden kaikkea aikaansaannoksia ja pahaa puhuen.
      Tässä tapauksessa ei toimi.
      Voitteko rukoilla puolestani?
      Vielä joskus olen huomannut että huono onni on joskus ollut kuin lottovoitto kun on tullutkin parempaa ja siten siunaus minkä olen huomannut vasta kaksi-viisi vuotta myöhemmin.
      Tässä tilanteessa sekään ei toimi...
      Jos rukoilette siunausta?

    • Anonyymi

      Tiedehän ei tahdo 2021-luvullakaan selittää hyvän olemassaoloa. Ajattelevat varmaan eläkkeitään.

    • Anonyymi

      > Miksei paha saa palkkaansa?

      Eikö pahat kuole?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe