Epäsäännölliset kuukautiset

Olen yli 6 vuotta syönyt e-pilleriä. Ensimmäiset pari vuotta ei ollut ongelmia (söin femoden merkkisiä) mutta sitten tuli ongelmia. Minusta tuli äkäinen ja kiukkuinen ja lääkäri vaihtoi pillerit. Sitten aloitin syömään Crasial merkkisiä ja ekaksi ei puoleen vuoteen ole ollut ongelmia, mutta sitten tuli takaisin noi kiukkukohtaukset ilman syytä. Sitten taas vaihdettiin pillereitä. No sitten sain taas yhdet pillerit ja kaikki oli hyvin puoli vuotta mutta sitten alkoi vuotohäiriöt ja nyt viimeisimmät kahden pillerit ovat aiheuttaneet ihan epäsäännölliset kuukautiset ja välivuotoja.

Kaikista "omituisinta" on se että alkuun ei ole mitään ongelmia minkään pillereiden kanssa, mutta sitten kun elimistö on tottunut niihin alkaa noi vuodot. Ja aina olen ajatellut että ei tämä ihmeellistä ole, mutta kun sitä on jatkunut jo kuukausia.

Nyt syön minulet merkkisiä pillereitä. Jä tänään otin pilleri numeron 12 ja mulla on menkat!
Syön pillereitä säännöllisesti ja enkä usko että stressitä on kyse koska sitä ei ole.

Onko kellään kokemusta vastaavasta ja minkä olette ottaneet ehkäisyksi jos pillerit eivät ole sattuneet? Itse en jaksaisi pillereistä pillereihn vaihdella. Olenhan sitä tehnyt jo viisi kertaa.
3300
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

kaverilla samanlaisia ongelmia...
vaihto kans monta kertaa merkkiä ja lääkäri tuli siihen tulokseen et hänelle ei vaan yksinkertaisesti sovi e-pillerit.
elimistö jotenki hylkii pillereitä.
en sitten tarkemmin tiedä mut kaveri joutu hylkäämään koko pillerit.

Äänestä

Ootkos ajatellut jotain muuta ehkäisymenetelmää kuten ehkäisylaastari tai sit se rengas??
Jos sulle ei vaan sovi pillerit??

Äänestä
  • Huomenna olen menossa lääkäriin juttelemaan noista pillereistä, koska en aijo enää niitä kokeilla.Olen miettinyt tuota ehkäisylaastaria.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anna kirjoitti:

Olen yli 6 vuotta syönyt e-pilleriä. Ensimmäiset pari vuotta ei ollut ongelmia (söin femoden merkkisiä) mutta sitten tuli ongelmia. Minusta tuli äkäinen ja kiukkuinen ja lääkäri vaihtoi pillerit. Sitten aloitin syömään Crasial merkkisiä ja ekaksi ei puoleen vuoteen ole ollut ongelmia, mutta sitten tuli takaisin noi kiukkukohtaukset ilman syytä. Sitten taas vaihdettiin pillereitä. No sitten sain taas yhdet pillerit ja kaikki oli hyvin puoli vuotta mutta sitten alkoi vuotohäiriöt ja nyt viimeisimmät kahden pillerit ovat aiheuttaneet ihan epäsäännölliset kuukautiset ja välivuotoja.

Kaikista "omituisinta" on se että alkuun ei ole mitään ongelmia minkään pillereiden kanssa, mutta sitten kun elimistö on tottunut niihin alkaa noi vuodot. Ja aina olen ajatellut että ei tämä ihmeellistä ole, mutta kun sitä on jatkunut jo kuukausia.

Nyt syön minulet merkkisiä pillereitä. Jä tänään otin pilleri numeron 12 ja mulla on menkat!
Syön pillereitä säännöllisesti ja enkä usko että stressitä on kyse koska sitä ei ole.

Onko kellään kokemusta vastaavasta ja minkä olette ottaneet ehkäisyksi jos pillerit eivät ole sattuneet? Itse en jaksaisi pillereistä pillereihn vaihdella. Olenhan sitä tehnyt jo viisi kertaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu